Dat bedoelde ik inderdaadquote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:49 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ik denk dat Eva dat nog bedoeld naast die 6000 euro die je al meeneemt. Dus 6000 euro van huis mee + 1 a 2 maanden werken = 1/2 jaar toptijd in Oz
Normaal gesproken hou ik niet van deze vraag, het zal me gewoonlijk roesten waarom,quote:Op maandag 7 september 2009 15:05 schreef Koekjesbeest het volgende:
Hoi! Ik wil binnenkort iemand met australische reisplannen verblijden met een reisgids, maar deze moet wel nederlandstalig zijn dus de afgezaagde standaard lonely planet valt af.
Dus.., welke nederlandstalige reisgids voor australië raden jullie aan? Ze wil waarschijnlijk een langere tijd daar blijven maar niet die-hard backpacken. Een reisgids met een beetje van alles dus..
Bedankt!
Wowquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:27 schreef Dos37 het volgende:
Ik wil met de jaar wisseling in Sydney slapen daarvoor en daarna heb ik al slaap plekken. Ik dacht dat ik al redelijk op tijd was met boeken, maar bijna alles zit al vol![]()
Iemand nog tips met sites of hostels. Hostelworld.com heb ik al gekeken.
veel plezierquote:Op vrijdag 11 september 2009 02:17 schreef Libris het volgende:
Ik vertrek vanavond voor een paar dagen naar Sydney. Lekker weer op het moment. Ik heb er zin in, eerste keer in Australiefoto's volgen
nee,quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:54 schreef BoniBoni het volgende:
Alloo
Ik ben van plan om over een tijdje 6-8 weken in Australie te gaan backpacken. Niet heel lang dus, en daarom vroeg ik me af wat jullie aanraden wat ik sowieso moet zien!
Ik ben van plan om daar ook af en toe te gaan werken, zodat ik naast de ¤1500 voor de reis nog ongeveer ¤500 nodig heb om mee te nemen.. (is dit te doen?)
Have fun. Vergeet niet de veerboot naar Manly te nemen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 02:17 schreef Libris het volgende:
Ik vertrek vanavond voor een paar dagen naar Sydney. Lekker weer op het moment. Ik heb er zin in, eerste keer in Australiefoto's volgen
Ga dan even doorsparen om op een later moment 6 to 8 weken vakantie te nemen,quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:13 schreef BoniBoni het volgende:
er zijn toch ook overal zaken waar ze backpackers per dag inhuren om te werken?
ja das eigenlijk wel waar ja.. hoeveel zou je dan aanraden om te sparen? ¤3000? (¤1500 voor de reis, en ¤1500 (¤25 per dag) om daar te besteden aan slaapplaats, eten, etc)quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:44 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ga dan even doorsparen om op een later moment 6 to 8 weken vakantie te nemen,
er is zoveel te zien en te doen dat het gewoon doodzonde is om te gaan werken daar.
Door de dollar stand verdien je hier ook veel en veel meer,
die 1500 voor de reis neem ik aan dat je je ticket bedoelt?quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:55 schreef BoniBoni het volgende:
[..]
ja das eigenlijk wel waar ja.. hoeveel zou je dan aanraden om te sparen? ¤3000? (¤1500 voor de reis, en ¤1500 (¤25 per dag) om daar te besteden aan slaapplaats, eten, etc)
Hou er rekening mee dat je eigenlijk wel minimaal 3000 op je rekening moet hebben staan om moeilijkheden bij de douane te voorkomen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:55 schreef BoniBoni het volgende:
[..]
ja das eigenlijk wel waar ja.. hoeveel zou je dan aanraden om te sparen? ¤3000? (¤1500 voor de reis, en ¤1500 (¤25 per dag) om daar te besteden aan slaapplaats, eten, etc)
Staat op het lijstje, over een uur vlieg ik, via Darwin naar Sydneyquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Have fun. Vergeet niet de veerboot naar Manly te nemen.
Begin eens hier: http://www.cheaptickets.nl/quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:06 schreef Tjik het volgende:
k wil in juni, samen met mijn vriend, zijn familie op gaan zoeken in Port Douglas. Daarvoor moeten we vliegen op Cairns. Ik weet niet waar ik moet beginnen nu.
Ik heb geen verstand van internationaal vliegen wat betreft de ticketprijzen en waar ik die het beste kan boeken, en wanneer ik die het beste kan boeken. We willen in ieder geval een open (retour)ticket boeken.
Waar moeten we beginnen? Tips iemand?
Omg, jij bent moeilijk.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:43 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Begin eens hier: http://www.cheaptickets.nl/
Vul daar in als vertrek Amsterdam en als bestemming Cairns.
Hoe moeilijk kan het soms zijn he..
dank je wel!quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:28 schreef Soohr het volgende:
probeer eens bij australian backpackers
Het is een reisbureau in Alkmaar,
ze kunnen je van veel opties voorzien.
Ik vond het vrij makkelijk, via onderstaand bedrijf:quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:26 schreef BoniBoni het volgende:
heeft iemand hier ervaring met die relocs in Australie?
is het makkelijk om er 1 te krijgen, of staan ze er voor in de rij...?
Problemen bij de douane? De douane gaat echt niet je saldo checken. Ze hebben bij mij niet eens naar het bezit van een creditcard ofzo gevraagd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:29 schreef 85 het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat je eigenlijk wel minimaal 3000 op je rekening moet hebben staan om moeilijkheden bij de douane te voorkomen.
Welke tours heb je gedaan?? Ik wil namelijk volgende zomer ook echt heel erg graag naar Fraser en Whitsundays, alleen zijn er zoveel tours te vinden dat ik niet weet welke ik moet nemenquote:Op donderdag 24 september 2009 07:52 schreef kepler het volgende:
Fraser Island
Wat een prachtig eiland is dat toch![]()
Geweldige drie dagen achter de rug!
Volgende tour is 3 dagen zeilen in de Whitsundays![]()
Er zit een klein verschil in de Fraser tours,quote:Op donderdag 24 september 2009 08:33 schreef Smeich het volgende:
Fraser Island zit volgens mij weinig verschil in, alleen kun je die soms krijgen tegen minder kosten als je samen met een Whitsunday tour koopt. Over Whitsundays, ga voor jezelf eerst na of je met een klein groepje wilt genieten van al dat moois of dat je op een boot gaat zitten vol met party hardies. Ik had zelf besloten om met een kleine groep te gaan, ik had echt geen zin om met 40 anderen op een boot te zitten. Volgens mij heb je iets van 1-2 echte partyboats ook (waarbij je volgens mij ook niet op het water zelf gaat overnachten).
We willen de bekende dingen zien en doen, steden en natuur... evt. met een binnelandse vlucht. Plan is rond te reizen met een kamperquote:
Bijna, the great ocean road loopt tussen Melbourne en Adelaide,quote:Op donderdag 24 september 2009 12:00 schreef Dos37 het volgende:
Je kunt in Melbourne beginnen dan via the Great Ocean Road naar Sydney onderweg stoppen in Canberra. In Sydney een week rond hangen dan naar blue mountains, op naar Brisbane daar even blijven, dan via de kust gold cost, whitsunday naar Cairns.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |