abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71394850
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:58 schreef Dos37 het volgende:
waar wil je allemaal heen reizen? Dat lijkt me een belangrijke vraag.
Tja dat is een goede vraag... Fraser Island lijkt me geweldig, net als Kangaroo Island. Sydney ga ik natuurlijk ook een paar dagen verkennen Uluru lijkt mij ook een mustsee.. Verder weet ik nog niet precies wat ik wil eigenlijk. Het is pas over een jaar natuurlijk, maar goed.
pi_71402988
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:07 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Tja dat is een goede vraag... Fraser Island lijkt me geweldig, net als Kangaroo Island. Sydney ga ik natuurlijk ook een paar dagen verkennen Uluru lijkt mij ook een mustsee.. Verder weet ik nog niet precies wat ik wil eigenlijk. Het is pas over een jaar natuurlijk, maar goed.
Drie weken is te doen, maar dan moet je wel echt keuzes maken en vaker t vliegtuig pakken.
Zelf in drie weken Sydney, Alice Spring (Uluru), Brisbane, Fraser Island en Whitsunday Island gedaan. Dus het is te doen, maar meer tijd is natuurlijk beter ;-)
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:09:58 #178
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71895436
Ik heb dadelijk ook drie weken om de oost-kust te verkennen. Zit nu al een paar weken in Melbourne, maar vertrek over 2 weken weer om mijn vlucht in Cairns te halen.

Hoeveel tijd was jij kwijt om Uluru te bezoeken lost95? Aan de ene kant wil ik het wel graag zien, maar aan de andere kant heb ik weinig geld/tijd
The line is a dot to you!
pi_71896607
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:09 schreef kepler het volgende:
Ik heb dadelijk ook drie weken om de oost-kust te verkennen. Zit nu al een paar weken in Melbourne, maar vertrek over 2 weken weer om mijn vlucht in Cairns te halen.

Hoeveel tijd was jij kwijt om Uluru te bezoeken lost95? Aan de ene kant wil ik het wel graag zien, maar aan de andere kant heb ik weinig geld/tijd
Ik heb een 2day stopover gedaan (totaal 4 dagen kwijt: twee dagen een tour en je vliegt de dag ervoor op AliceSprings en de dag na de tour vlieg je weer terug).

Je kan echter ook een 'back in a day" trip boeken, scheelt weer een dag . Maar zelf zou ik deze aanraden: http://www.emurun.com.au/tours_d.php?ID=3
  zondag 16 augustus 2009 @ 06:18:20 #180
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71914282
Ziet er goed uit, maar 500 dollar voor een 2 daagse toer is me dan weer net teveel Ik ben bang dat ik Alice Springs en omgeving moet overslaan, omdat ik het geld niet heb. Ik wil namelijk ook heel graag nog duiken in/vanuit Cairns

Dan maar een keer terug naar Australie (sowieso)!
pi_71915192
Als je naar Uluru gaat moet je ook naar Kings Canyon en Kata Tjuta gaan. Minder bekend maar imo mooier dan het gehypte Uluru (wat overigens ook bijzonder is).

Heb zelf deze gedaan:

http://www.therocktour.com.au/

3 dagen van en naar ASP, 320 euro incl. parkfee.
pi_71915503
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 10:14 schreef announcement het volgende:
Als je naar Uluru gaat moet je ook naar Kings Canyon en Kata Tjuta gaan. Minder bekend maar imo mooier dan het gehypte Uluru (wat overigens ook bijzonder is).

Heb zelf deze gedaan:

http://www.therocktour.com.au/

3 dagen van en naar ASP, 320 euro incl. parkfee.
Zie mijn post hierboven, de tour die ik aanraad gaat juist naar alle drie;)
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:59:33 #183
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_71928640
Ik zou Londen - Kuala Lumpur doen met AirAsia en vanaf daar verder.

Kun je voor 600 euro klaar zijn (retour).
pi_71930061
Vraagje mbt de belasting:
Ik wil nu mijn belasting terugvragen over het belastingjaar 2009 (ik heb gewerkt van juni t/m augustus 2008). Wat raden jullie aan te doen? Ik dacht, ik doe het zelf mbt het e-tax programma op http://ato.gov.au. Ik had voor belastingjaar 2008 alles geregeld via taxback.com
pi_71944900
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:01 schreef Smeich het volgende:
Vraagje mbt de belasting:
Ik wil nu mijn belasting terugvragen over het belastingjaar 2009 (ik heb gewerkt van juni t/m augustus 2008). Wat raden jullie aan te doen? Ik dacht, ik doe het zelf mbt het e-tax programma op http://ato.gov.au. Ik had voor belastingjaar 2008 alles geregeld via taxback.com
Vraag het anders hier ook nog even om meer feedback te krijgen, aangezien het niet echt een TRV-vraag is:
Australië #2 (bij de KAAskoppen in het buitenland)
 FR
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:38:11 #186
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_72132477
LP gekocht Nu nog 'even' doorlezen en dan hopelijk zo snel mogelijk die kant op

Heeft er iemand ervaring met auto kopen daar? Lijkt me wel relaxed, maar zie een beetje op tegen bergen papierwerk...
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:26:21 #187
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72133405
Ik ben mn LP kwijt

Ik weet niet hoe lang je gaat, maar een auto huren is niet eens zo gek duur (zeker niet met twee personen)
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:27:57 #188
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_72133435
Het idee is twee maandjes, inderdaad met z'n tweetjes. Huren klinkt wel erg duur, maar zal eens kijken. Wie weet ook nog best een optie
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:39:02 #189
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72133701
huren voor 2 maanden is wel prijzig. Bedenk wel dat kopen sowieso een aantal dagen zal duren (en verkopen ook) als je een goede prijs wil

Je kan misschien vantevoren even op www.gumtree.com.au kijken
pi_72145043
Hoeveel geld zou ik ongeveer nodig hebben als ik een half jaar alleen wil reizen door Australië en niet (of zo weinig mogelijk) ga werken daar?
Smile, it confuses people.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:59:40 #191
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_72145455
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:47 schreef Gilead het volgende:
Hoeveel geld zou ik ongeveer nodig hebben als ik een half jaar alleen wil reizen door Australië en niet (of zo weinig mogelijk) ga werken daar?
Je moet uitgaan van ¤1000 in de maand qua eten, in hostels slapen, activiteiten. Exclusief ticket en voorbereidingen (zoals backpack, goede schoenen enz als je dat nog niet hebt). Dus ik zou ruim ¤7500 rekenen, misschien wel iets meer om helemaal veilig te zijn
pi_72145636
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:59 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Je moet uitgaan van ¤1000 in de maand qua eten, in hostels slapen, activiteiten. Exclusief ticket en voorbereidingen (zoals backpack, goede schoenen enz als je dat nog niet hebt). Dus ik zou ruim ¤7500 rekenen, misschien wel iets meer om helemaal veilig te zijn
Thanks. Het is dus nog wel vrij prijzig. En hoe zit het dan qua werken? Hoe lang zou je daar moeten werken om er hoe lang te kunnen reizen?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:17:33 #193
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_72146057
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:04 schreef Gilead het volgende:

[..]

Thanks. Het is dus nog wel vrij prijzig. En hoe zit het dan qua werken? Hoe lang zou je daar moeten werken om er hoe lang te kunnen reizen?
Pfoe, dat hangt heel erg van het baantje af. Toen ik werk daar zocht in februari/maart jl. was het heel erg moeilijk om iets te vinden, er waren namelijk te veel backpackers en te weinig baantjes. Ik weet niet hoe het daar nu is maar je moet er niet vanuit gaan dat je 1 2 3 iets krijgt. Kan weken duren voordat je iets hebt gevonden...

Hoelang je moet werken om hoelang te reizen, dat kan ik niet echt beantwoorden. Ik ken mensen die 3 maanden hebben gewerkt en daarna heel Australie door konden, maar soms kan het ook korter. Voor een halfjaar zou ik uitgaan van 1 a 2 maanden werken (maar pin me er niet op vast).

Wanneer ga je trouwens? En heb je al bedacht waar je heen wil?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 01:35:10 #194
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_72160804
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:59 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Je moet uitgaan van ¤1000 in de maand qua eten, in hostels slapen, activiteiten.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:17 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Voor een halfjaar zou ik uitgaan van 1 a 2 maanden werken (maar pin me er niet op vast).
6000 euro netto voor 1 maand werken? Zelfs voor 2 maanden lijkt me dat behoorlijk sterk voor een standaard backpacker baantje...
pi_72162315
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 01:35 schreef SlamD het volgende:

[..]

[..]

6000 euro netto voor 1 maand werken? Zelfs voor 2 maanden lijkt me dat behoorlijk sterk voor een standaard backpacker baantje...
Ik denk dat Eva dat nog bedoeld naast die 6000 euro die je al meeneemt. Dus 6000 euro van huis mee + 1 a 2 maanden werken = 1/2 jaar toptijd in Oz
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:20:53 #196
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72164566
Erg weinig werk te vinden op het moment in Melbourne in ieder geval. Je moet rekenen op een loon tussen de 15-20 dollar per uur, waar ook nog eens 25% belasting vanaf gaat (behalve als je contant betaald krijgt). Dit zijn de algemene baantjes in restaurants, bars, uitzendburo's etc. Hostels liggen tussen de 18 en 25 dollar per nacht, maar je kan ook tijdelijk huren (vaak goedkoper).

Het ligt dus helemaal aan jezelf hoe lang je moet werken, meestal werk je gewoon om die maanden te betalen. De maanden dat je reist zul je toch voor moeten sparen in NL, of veel geluk hebben met een goed betaald baantje in Australia
pi_72166208
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:17 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Pfoe, dat hangt heel erg van het baantje af. Toen ik werk daar zocht in februari/maart jl. was het heel erg moeilijk om iets te vinden, er waren namelijk te veel backpackers en te weinig baantjes. Ik weet niet hoe het daar nu is maar je moet er niet vanuit gaan dat je 1 2 3 iets krijgt. Kan weken duren voordat je iets hebt gevonden...

Hoelang je moet werken om hoelang te reizen, dat kan ik niet echt beantwoorden. Ik ken mensen die 3 maanden hebben gewerkt en daarna heel Australie door konden, maar soms kan het ook korter. Voor een halfjaar zou ik uitgaan van 1 a 2 maanden werken (maar pin me er niet op vast).

Wanneer ga je trouwens? En heb je al bedacht waar je heen wil?
Ik heb nog niets defnitiefs besloten, wil eerst even uitzoeken hoeveel alles gaat kosten en hoe lang ik daarvoor zou moeten werken in Nederland, maar Australië is wel mijn favoriet om naar toe te reizen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:09:05 #199
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72167414
Stel je hebt 3 weken om de Oostkust te zien (waarvan 5 dagen Sydney/Blue Mountains), welke plekken zou je zeker weten bezoeken?

Ik heb gehoord dat Fraser Island en Whitsundays erg tof zijn en ook Byron Bay moet gezien worden. Verder eindig ik in Cairns met een duiktrip (iemand enig idee van prijzen?). Wat kan ik in de tussenliggende stukken bezoeken?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:54:14 #200
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_72168434
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:09 schreef kepler het volgende:
Stel je hebt 3 weken om de Oostkust te zien (waarvan 5 dagen Sydney/Blue Mountains), welke plekken zou je zeker weten bezoeken?

Ik heb gehoord dat Fraser Island en Whitsundays erg tof zijn en ook Byron Bay moet gezien worden. Verder eindig ik in Cairns met een duiktrip (iemand enig idee van prijzen?). Wat kan ik in de tussenliggende stukken bezoeken?
Fraser island en de Whitsundays mag je zeker niet missen!
Voor Sydney en de Blue mountains heb je in principe aan 4 dagen ook wel genoeg. Byron Bay vond ik wel tof, maar we hadden dan ook tijd over om er een week te chillen, er is verder niet veel "bijzonders" te zien. Je zou een dagje Brisbane kunnen doen. En magnetic island, voor de kust van townsville is ook lekker tropisch.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')