Nu zijn tickets goedkoper dan ooit.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:52 schreef Fiew het volgende:
Ik ben van plan om in december een maandje naar Australie te gaan met m'n zus. Is het slim om nu al een vliegticket te boeken? Nu is een retourtje ongeveer 1000,- gaat dat nog goedkoper worden?
Wij willen van Sydney naar het noorden langs de kust tot aan Cairns reizen met een camper. Is deze route aan te raden? Of zijn er veel mooiere routes? En is het wel te doen in een maand?
Zijn 2 of 3 dagen minder rijden (ervan uitgaande dat 300 km op een dag niet echt heel spannend is) nou echt de moeite waard om dat stuk te vliegen? Sydney zelf hoeft niet veel tijd te kosten volgens mij, dus kan je daar al weer wat schade inhalen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:35 schreef Soohr het volgende:
[..]
Boek maar alvast,
wordt alleen maar duurder als de vertrekdatum dichterbij komt.
Ik zou dan naar sydney vliegen,
paar dagen rondkijken,
vliegtuig naar brisbane pakken en dan met een camper naar cairns rijden.
stuk tussen sydney is niet zo leuk en best een end rijden,
Sydney - Cairns is ongeveer 2600km,
Sydney - Brisbane een kleine 1000km,
zo hou je meer tijd over om ook wat te zien en her en der een paar dagen te blijven hangen,
meeste stukken mag je 100, en kleine stukken 110 km/u rijden,
en met al die politie op de weg moet je ook niet harder willen.
quote:
Ga vanuit port Douglas, een kleine 70 km noordelijk van Cairns,quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:37 schreef kevin85 het volgende:
Ga het meenemen!
Thanks!
Wat is de leukste plek om te gaan duiken in het Great barier?
Kan dat ook vanaf Airlie beach of is dat beter in Cairns?
hoeveel dagen is je tour over frasier island?quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:37 schreef kevin85 het volgende:
Ik ga in september zo'n 5 maanden op reis waarvan ik in de periode halverwege oktober tot eind november in Australië ben.
Ik heb, na Sydney en Melbourne gezien te hebben, dik 5 weken om vanaf Cairns naar Brisbane te reizen.
1. Is dit voldoende qua tijd om alles een beetje te zien in dit stuk?
2. Wat is de ideale manier van vervoer? (ik reis alleen en slaap in hostels)
3. Wat zijn echte must-do's in dit stuk?
Ik heb een fraser-eiland trip en duiken in het Great barrier reef al staan.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:37 schreef kevin85 het volgende:
Ga het meenemen!
Thanks!
Wat is de leukste plek om te gaan duiken in het Great barier?
Kan dat ook vanaf Airlie beach of is dat beter in Cairns?
Het is FRASER islandquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:52 schreef Soohr het volgende:
hoeveel dagen is je tour over frasier island?
quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:25 schreef kevin85 het volgende:
Ok, Port Douglas staat genoteerd als optie!
Evenals Airlie beach.
Ik heb nog geen tour geboekt maar die Fraser eiland trip wil ik zeker doen!
Hoeveel dagen raden jullie me aan?
Ik heb er de eerste keer (in oktober/november) 4 nachten/5 dagen gezeten,quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:25 schreef kevin85 het volgende:
Ok, Port Douglas staat genoteerd als optie!
Evenals Airlie beach.
Ik heb nog geen tour geboekt maar die Fraser eiland trip wil ik zeker doen!
Hoeveel dagen raden jullie me aan?
Iemand?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:29 schreef kevin85 het volgende:
2 a 3 dagen lijkt mij inderdaad ook prima!
Wat is trouwens de beste manier van vervoeren voor het stuk Cairns / Brisbane?
Ik las ergens Greyhound, maar ook dat je in hostels goed moet letten op briefjes die er hangen van mensen die doorreizen en waar je mee kunt reizen als je meebetaald met de benzine?
Wat vinden jullie?
Ik reis in Australië trouwens alleen.
ligt uiteraard volledig aan je eigen reis..quote:
De Greyhound is goed te doen, maar het nadeel is dat je wat minder flexibel bent. Stel, je wilt onderweg in dorpje X uitstappen, dan heb je kans dat de Greyhound om 2 uur 's nachts in dat dorpje aankomt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:29 schreef kevin85 het volgende:
Wat is trouwens de beste manier van vervoeren voor het stuk Cairns / Brisbane?
Ik las ergens Greyhound, maar ook dat je in hostels goed moet letten op briefjes die er hangen van mensen die doorreizen en waar je mee kunt reizen als je meebetaald met de benzine?
Wat vinden jullie?
Ik reis in Australië trouwens alleen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |