Waarom zou het een juridische waarde moeten hebben? Als je het bont maakt kom je in aanraking metquote:Op vrijdag 5 december 2008 18:54 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Je weet net als ik dat de eed geen juridische waarde heeft. Verder kunnen criminelen òòk 'dat beloof ik' roepen. Als laatste: je kunt nog steeds crimineel zijn en je patiënten geen schade doen. Toch vind ik dat degelijke personen geen arts mogen worden.
Bij de voorbeelden als tucht- of strafrecht die je noemt is het kwaad al geschied. Met een verklaring van goed gedrag kun je dit (wellicht) (deels) voorkomen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:01 schreef starla het volgende:
[..]
Waarom zou het een juridische waarde moeten hebben? Als je het bont maakt kom je in aanraking met
het tuchtrecht, maak je het hééél erg bont dan kom je in aanraking met het strafrecht. Wat wordt in de huidige
gang van zaken niet gedekt (bij artsen) zodat er een verklaring van goed gedrag moet komen?
Met of zonder verklaring van goed gedrag ben je het haasje als je patienten verkracht, klaar. Dit is alleen
maar weer een witte regel minder op het CV van Jetje, niet meer, niet minder.
@#$%@$%G#$% konden ze dat nou niet nog even een halfjaartje uitstellen?quote:In het najaar 2008 zal aan het einde van de introductiedag van het co-assistentschap neurologie een kennistoets worden afgelegd. Deze toets zal bestaan uit circa 25-30 vragen en dient om eventuele manco's in een vroeg stadium voor zwel student als opleider zichtbaar te maken.
aaah wat zielig.. Voor zo'n toets hoef je toch niet leren! Het gaat om het peilen van het niveau van de co-assistent. Als je zo onzeker bent daarover dat je 2 weken gaat leren, is het misschien ook maar goed dat ze het invoeren.quote:Op zaterdag 6 december 2008 15:52 schreef intoxicated het volgende:
[..]
@#$%@$%G#$% konden ze dat nou niet nog even een halfjaartje uitstellen?Want, voorafgaand aan Neurologie hebben we namelijk een twee-weekse periode die ze in het vakjargon ook wel 'vakantie' noemen. Nou... niet dus.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:43 schreef Juzme het volgende:
Jeeee, mijn hardheidsclausule is toegewezen dus ik mag aankomend schooljaar ook eindelijk beginnen met geneeskunde!
Ik ben altijd benieuwd welke omstandigheden gehonoreerd worden. Hoe zat dat bij jou?quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:43 schreef Juzme het volgende:
Jeeee, mijn hardheidsclausule is toegewezen dus ik mag aankomend schooljaar ook eindelijk beginnen met geneeskunde!
Vraag ik me ook af. In principe kan ik zo snel niks bedenkenquote:Op zaterdag 6 december 2008 17:41 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik ben altijd benieuwd welke omstandigheden gehonoreerd worden. Hoe zat dat bij jou?
Ik geloof dat het overlijden van een ouder tijdens je examenjaar er onder kan vallen, net als langdurige ziekenhuisopname.quote:Op zondag 7 december 2008 05:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. In principe kan ik zo snel niks bedenken
wat is dat voor een onzin?quote:Op zondag 7 december 2008 12:16 schreef Juzme het volgende:
De hardheidsclausule is er op gericht om te voorkomen dat uitloting voor bepaalde mensen een onbillijkheid van overwegende aard oplevert. En dat is, lijkt mij, in alle gevallen een overmachtsituatie waar je als individu geen hand in hebt gehad. Je moet je dus niet onderscheiden in enthousiasme, maar het gaat om een situatie waarin je terecht bent gekomen tijdens bijvoorbeeld je eindexamenjaar of je gehele schoolperiode.
In ieder geval heb ik nu het geluk dat mijn verzoek is toegewezen
Dus jij zit ook in Groningen MaxC?
das belangrijkquote:Op zaterdag 6 december 2008 16:01 schreef intoxicated het volgende:
Mja, die Neurologie-vragen in Leidse tentamens en voortgangstoetsen zijn meestal gemierenneuk over of het nou dermatoompje Th7 of 8 is etc.
Ja dat soort dingen. Kan ik opzich wel inkomen, maar wie zegt dat je zonder zulke voorvallen wel ingeloot zou worden? Maargoed ik neem aan dat ze je niet zomaar toe laten dus er zal wel serieus naar gekeken worden.quote:Op zondag 7 december 2008 10:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik geloof dat het overlijden van een ouder tijdens je examenjaar er onder kan vallen, net als langdurige ziekenhuisopname.
Watquote:Op zondag 7 december 2008 10:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik geloof dat het overlijden van een ouder tijdens je examenjaar er onder kan vallen, net als langdurige ziekenhuisopname.
Gefeliciteerd !quote:Op zondag 7 december 2008 12:16 schreef Juzme het volgende:
De hardheidsclausule is er op gericht om te voorkomen dat uitloting voor bepaalde mensen een onbillijkheid van overwegende aard oplevert. En dat is, lijkt mij, in alle gevallen een overmachtsituatie waar je als individu geen hand in hebt gehad. Je moet je dus niet onderscheiden in enthousiasme, maar het gaat om een situatie waarin je terecht bent gekomen tijdens bijvoorbeeld je eindexamenjaar of je gehele schoolperiode.
In ieder geval heb ik nu het geluk dat mijn verzoek is toegewezen
Dus jij zit ook in Groningen MaxC?
Chronisch (hypertensie) versus acuut (dehydratie)? Ik roep maar wat, geen zin om over na te denkenquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:42 schreef Repeat het volgende:
Wat mij toch niet duidelijk is;
als je last hebt van hypertensie word aangeraden geen of weinig zout te eten omdat je anders vocht zou vasthouden.
Maar als je vliegtuig in de oceaan stort en je in een reddingsboot ronddobbert mag je geen zout zeewater drinken omdat je dan juist nog sneller vocht zal verliezen.
Waarin zit em het verschil?
That's what the government wants you to believe! Het is een complot! Ze willen je gewoon dood krijgen na een crash, omdat dat goedkoper isquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:42 schreef Repeat het volgende:
als je last hebt van hypertensie word aangeraden geen of weinig zout te eten omdat je anders vocht zou vasthouden.
Maar als je vliegtuig in de oceaan stort en je in een reddingsboot ronddobbert mag je geen zout zeewater drinken omdat je dan juist nog sneller vocht zal verliezen.
En je weet... Mythbusters hebben altijd gelijkquote:http://kwc.org/mythbuster(...)ler_brace_posit.html :
According to the MythBuster research department, it is cheaper to pay out wrongful death settlements ($3M-5M) than to pay for injuries ($8M-50M over the course of the victim's lifetime).
1) Bij hypertensie is er o.a. sprake van een toegenomen Na resorptie in de nier. Normaliter is deze in balans, maar bij hypertensie houdt het lichaam meer Na vast. Dus als je onder fysiologische omstandingheden zout binnenkrijgt zal je dit normaal weer uitscheiden in geconcentreerde urine. Bij hypertensie echter blijft dit zout in je lichaam.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:42 schreef Repeat het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |