Ik vraag me dan ook af waar woorden als "is" vandaan komen. Oké, je spreekt "eens" wel een beetje uit als "is", maar ieder normaal Nederlands mens kent het woord "eens" toch? Iedereen heeft toch wel minstens basisschool gedaan?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:38 schreef Fascination het volgende:
Ts houd je de OP zo kort zodat we je niet op taalfouten kunnen betrappen?
Overigens ben ik 't wel met je eens, de erge taalfouten heb ik 't dan over, zoals "is" ipv "eens" en "ik wordt" bijvoorbeeld.
Da's volgens mij een trend om fonetisch te spellen, net als het 'me' in plaats van 'mij' of 'mijn' en het weglaten van de 'n', bijv. op het eind van werkwoorden.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af waar woorden als "is" vandaan komen. Oké, je spreekt "eens" wel een beetje uit als "is", maar ieder normaal Nederlands mens kent het woord "eens" toch? Iedereen heeft toch wel minstens basisschool gedaan?
Maar doen ze dat dan expres, of weten ze niet beter? In een SMS'je zet ik ook wel eens 'ff', maar ik weet dan ook wel dat dat zo geen Nederlands woord is.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's volgens mij een trend om fonetisch te spellen, net als het 'me' in plaats van 'mij' of 'mijn' en het weglaten van de 'n', bijv. op het eind van werkwoorden.
Ik denk beide. Ik denk dat er een groep is die het heel goed naast elkaar kan gebruiken, dus dat eigen jongerentaaltje naast het algemeen Nederlands. En ik denk dat er een groep is die de regels van het algemeen slecht beheerst en bij die zul je dit fonetisch spellen ook zien als ze bijv. een officiële tekst moeten schrijven.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:46 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar doen ze dat dan expres, of weten ze niet beter? In een SMS'je zet ik ook wel eens 'ff', maar ik weet dan ook wel dat dat zo geen Nederlands woord is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |