quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:15 schreef Kees22 het volgende:Een tijd geleden een aflevering van NOVA over het idee om Turks te geven in de eerste klas van de middelbare school. Natuurlijk moest ook scholieren om hun mening gevraagd worden. Waarop Jeroen Pauw het gesprek opende met de vraag, of Nederlandse les niet beter zou zijn, want hij hoorde in drie zinnen al vijf fouten. De directeur van de school antwoordde: "Ach, over 20 jaar praten we allemaal zo!"
Aan het eind zei de leraar Nederlands, dat de school zich echt profileerde op taal, want er was 5 keer per week in plaats van 4 keer Nederlandse les.
En dan de allochtonen maar de schuld geven!
Hier geldt voor Nederlands hetzelfde als wat voor alles tegenwoordig geldt. Men heeft tegenwoordig zo'n mentaliteit van : 'boeiend dat ik het fout doe'. Het interesseert de mensen niet dat het dom staat. Ik maak ook wel eens een typefoutje en zeker op sites als Fok ga ik niet ieder bericht helemaal nalezen op fouten. Maar 'ik werdt', dat ziet er toch niet uit. Ik krijg het niet voor elkaar om zoiets te schrijven.
Die directeur zou toch beter moeten weten. En met die mentaliteit van hem vind ik dat die onbekwaam is.
Die is zeker en vast directeur om in een dure auto te kunnen rijden i.p.v. het leiding willen geven aan een school. Dan wil je toch ook dat je leerlingen met verrijkte kennis van school gaan.
Zullen we niet meteen alle scholen maar afschaffen?
Nederlands: Ach, straks praten we allemaal zo
Geschiedenis: Ach, dat is toch allemaal het verleden dus doet er niet meer toe
Wiskunde/rekenen: Ach, dat rekent de computer wel uit. Wat boeit het dat je de tafels van 7 niet kent.
Aardrijkskunde: Ach, als je wilt weten wat de grondsoort is kijk je toch op wiki, en ach, als je gaat reizen, neem je toch tomtom mee. Maakt niet uit dat je niet weet wat de hoofdstad van Frankrijk is.

Het gaat echt deze kant op met ons land.
"
Ik vind het erg. Ik wil niet in zo’n samenleving leven. Ik wil dit niet en ik doe er niet aan mee"
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:Wat is er mis met de Prius?
[
afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.