Nog zo één: Monterico. Maar omdat dat in het godvergeten Guatemala ligt, zal het nog wel even onbedorven blijven.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:24 schreef Vogue het volgende:
Cabo San Lucas is voor de wat rijkere, oudere, vaak Amerikaanse toerist. Het is geen goedkope plaats, maar wel erg mooi, en totáál niet te vergelijken met Yucatan. Wat wel weer leuk is is dat je er in het seizoen in het wild met walvishaaien kan zwemmen, net als bij Holbox.
Puerto Escondido is al best een redelijk plaatsje, maar vanwege de ligging (moeilijk bereikbaar, er is een vliegveld maar er vliegen slechts 2 vluchten per week op, en met de bus is het vrij ver vanuit Mexico City / Acapulco) is het heel Mexicaans en gemoedelijk gebleven. Er zijn kleine hotelletjes, leuke strandtentjes, leuke restaurants, en het toerisme is een mix van nationaal en internationaal, zowel Amerikaans als Europees, maar geen " Cancun" volk zeg maar. Alles gaat in goede harmonie, alleen ben ik bang dat als dit plaatsje bekend wordt bij het grote publiek, het een 2e Playa gaat worden over een jaar of 10.
Haha, verbaasd me weinig eigenlijk, elektriciteit viel er ook regelmatig uit en de pinautomaten deden het er ook niet. Maar (ondanks de verstikkende hitte) wel een leuk dorpje inderdaad!quote:Op woensdag 7 april 2010 20:37 schreef Lemans24 het volgende:
Ook wel veelzeggend trouwens dat zelfs Google Maps Monterico niet kan vinden.
Ondanks de drukte wél een mooie waterval, vind je niet?quote:Op woensdag 14 april 2010 02:18 schreef Seven. het volgende:
San Andres is cool. Toffe vriendelijke mensen (behalve bij die watervallen lopen wel irritante figuren rond). Ik pak over een uurtje de bus naar Villahermosa, van daaruit reis ik verder naar Palenque en dan zie ik wel weer. Ik heb de fotos nog niet op mijn computer staan dus die volgen later wel weer. Waterval is erg mooi, Catemaco is supercool, zeker een boottochtje doen als het rustig is.
Alleen reizen is supertof. Niemand om rekening mee te houden en je legt veel makkelijker contact met andere mensen. Daarnaast vond ik het een leuke uitdaging om rond te reizen in een land waarvan ik de taal amper ken.quote:
Ik heb in San Andres 2 blanke toeristen gezien. Verder was het super rustig, wij hadden op het meer een 12 persoons bootje voor onszelf.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ondanks de drukte wél een mooie waterval, vind je niet?
In Catemaco is het natuurlijk leuk apies kijkenEn ongelooflijk veel reigers (garzas blancas) daar!
Wil ik zeker gaan doen als ik me beter voel.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:31 schreef Vogue het volgende:
Ooooh en vergeet de legendarische moerasboottocht door Xochimilco niet, in Mexico DF zelf! Ik vond het geweldig!
Vulkaan en Zocalo spreken mij erg aan, als ik dit allemaal doe, dan vermaak ik me prima tot vrijdag in ieder geval.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:04 schreef DutchTrain het volgende:
Een avond rondhangen op de Zocalo, naar de Piramides (met de metro naar een station in het noorden en daar van het uiterste eind een busje nemen waarop staat 'piramides' ofwel Teotihuacan.
Naar Bellas Artes en het naastgelegen postkantoor van binnen bekijken. En zeker naar het paleis van Maximillian (Castillo de Chapultepec) en het anthropologisch museum.
Misschien nog een dagje naar de vulkaan of naar een sportwedstrijd in een van de stadions.
Zou het iemand laten doen. Bij een lavaderia kost het misschien 50/70 pesos.quote:Op zondag 18 april 2010 00:55 schreef Seven. het volgende:
Morgen eens kijken of ik mijn was kan doen, hopelijk ben ik maandag weer helemaal OK.
Ghe, niet slecht. Hoe werkt dat hier? Je levert je was in, je krijgt een bonnetje mee en later haal je het droog en opgevouwen weer op?quote:Op maandag 19 april 2010 06:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zou het iemand laten doen. Bij een lavaderia kost het misschien 50/70 pesos.
Ik betaal per maand ongeveer 100 pesos voor al mijn kleren te laten wassen + opvouwen haha
We hebben een kenner!quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:04 schreef DutchTrain het volgende:
Een avond rondhangen op de Zocalo, naar de Piramides (met de metro naar een station in het noorden en daar van het uiterste eind een busje nemen waarop staat 'piramides' ofwel Teotihuacan.
Naar Bellas Artes en het naastgelegen postkantoor van binnen bekijken. En zeker naar het paleis van Maximillian (Castillo de Chapultepec) en het anthropologisch museum.
Misschien nog een dagje naar de vulkaan of naar een sportwedstrijd in een van de stadions.
Ja. Soms moet je even aanbellen, als je je was op zondag wilt ophalenquote:Op maandag 19 april 2010 06:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ghe, niet slecht. Hoe werkt dat hier? Je levert je was in, je krijgt een bonnetje mee en later haal je het droog en opgevouwen weer op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |