abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63858523
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:38 schreef firewirecable het volgende:
Iets waar ik ook bijzonder slecht tegen kan zijn mensen die bellen, het liefst vanuit een drukke winkelstraat, zonder PNR/Etkt nummer/vlucht nummer/vlucht tijd etc. hun naam geven en dan meteen denken dat hun reservering op het scherm staat.... ik moet dan altijd even de mute knop indrukken en even diep zuchten [ afbeelding ]

Dat zijn dan ook gegevens die ze niet bij de hand kunnen hebben, maar een beetje reserveringssysteem moet toch veel uit kunnen vissen aan de hand van een naam+geboortedatum en/of postcode/huisnummer of zelfs email. Dat zijn dan weer gegevens die mensen zo kunnen ophoesten.
(als jullie systeem zoiets niet kan, moeten we toch een afspraak maken met jullie ICT-manager )
pi_63859754
Het systeem (PARS trouwens) kan zoeken op: naam, vlucht nummer, route, datum, etkt nummer, pnr, en nog een aantal parameters maar dan moet de klant wel met cruciale parameters aankomen, en met enkel: "ja, ergens tegen het einde van februari.... maar je hebt toch mijn naam? is dat niet genoeg???" Tja, als je niet weet welke dag en welke vlucht je neemt, is het zoeken naar die naam ook onbegonnen werk (en dan komt er ook nog eens bij dat je average handling time niet al te hoog mag zijn)

Het zoeken naar een pnr mag misschien wel 'simpel' lijken, maar geloof me, sommige mensen zijn echt vermoeiend (nog maar te zwijgen van de mensen die niet goed Engels spreken)
  maandag 8 december 2008 @ 20:59:44 #103
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63860548
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:41 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En je bent gegaan naar...?

Ik maak de afgelopen jaren zo'n 20 vluchten per jaar, binnen Europa en daarbuiten, ook naar de VS, en het Midden Oosten, en lokale vluchten binnen landen in Noord- en Zuid-Amerika en Afrika.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63860820
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:59 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik maak de afgelopen jaren zo'n 20 vluchten per jaar, binnen Europa en daarbuiten, ook naar de VS, en het Midden Oosten, en lokale vluchten binnen landen in Noord- en Zuid-Amerika en Afrika.
En met 20 vluchten per jaar heb je nog niet geleerd hoe je je paspoortnaam correct moet invullen?

Streepjes en spaties maken niets uit, deze worden toch weggelaten en voornamen worden samengevoegd. Hoe het in de klantenbestand staat maakt ook weinig uit. Uiteindelijk gaat het om de naam op de ticket. En die is bij jou toch wel correct ingevoerd? Dus met ACHTERNAAM/VOORNAMEN.AANHEF, oftewel VANZWET/JANJANSEN.MR ?

(lokale vluchten lijken me ook niet zo streng, maar het klinkt mij als heel heel veel geluk als je een vlucht naar amerika kan maken vanuit europa met een verkeerde ticketnaam.
  maandag 8 december 2008 @ 21:18:45 #105
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63861062
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:09 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En met 20 vluchten per jaar heb je nog niet geleerd hoe je je paspoortnaam correct moet invullen?

Streepjes en spaties maken niets uit, deze worden toch weggelaten en voornamen worden samengevoegd. Hoe het in de klantenbestand staat maakt ook weinig uit. Uiteindelijk gaat het om de naam op de ticket. En die is bij jou toch wel correct ingevoerd? Dus met ACHTERNAAM/VOORNAMEN.AANHEF, oftewel VANZWET/JANJANSEN.MR ?

(lokale vluchten lijken me ook niet zo streng, maar het klinkt mij als heel heel veel geluk als je een vlucht naar amerika kan maken vanuit europa met een verkeerde ticketnaam.
Dat ligt meestal niet aan mij...

Ik weet niet meer precies op welke vlucht ik hoe stond, maar weet wel dat ik regelmatig internationaal heb gevlogen met maar een halve naam of een naam met ontbrekende letters. Toegegeven, wel altijd op een wijze die uit te leggen valt (hoewel ik dat nooit heb hoeven doen): het was geen compleet ándere naam en mijn naam is ook niet gebruikelijk in andere landen, dus als er dan een letter mist of omgedraaid is en het gaat om een check door een mens (niet door een computer) wordt dat meestal niet eens gezien.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_63866628
uiteindelijk geregeld via callcenter van skyeurope.. en het kostte me niets :p .. via de website zou het me 100 euro kosten..
pi_63884233
vraag over ryanair en het boeken van een vlucht. ik zit nu bij de pasagiersgegevens en daar is de eerste vraag hoeveel tassen wilt u inchecken. men rekent er een aardig bedrag voor zie ik en mijn vraag is dan ook of handbagage (per persoon 1 normale rugzak) a: als handbagage wordt gezien en b: of je deze moet inchecken dus de keuze maken voor 1 tas en inschecken op vliegveld (weeze)
Hooray for boobies!
  dinsdag 9 december 2008 @ 18:02:36 #108
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63884307
Nee, handbagage is géén incheck bagage. Als je een rugzak hebt die binnen de normale handbagage valt (niet te groot, niet te zwaar), dan mag deze gewoon zé mee. Deze valt niet onder je in te checken bagage.
Let wel op: in je handbagage mogen dus ook geen (grote) verpakkingen vloeistoffen zitten, je kunt dus geen gel, tubes creme oid meenemen als je alleen handbagage meeneemt!
pi_63884372
idee is om er kleding voor 3 dagen in te doen, jas blijft lekker aan en vloeistoffen kopen we op de plaats van bestemming. natuurlijk nog een boekje o.i.d. erbij in maar het overstijgt niet het formaat normale school rugzak
Hooray for boobies!
pi_63885585
Bij Ryanair, overal in de FAQ staat dat online inchecken pas vanaf 5 dagen van te voren kan:
http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=chk&quest=when&xtmc=online%20inchecken&xtcr=4

Behalve bij het online incheck systeem zelf:
https://www.bookryanair.com/SkySales/FRSecurity.aspx?culture=NL-NL&lc=NL-NL&pos=FAQS
Daar staat dat het al 14 dagen van te voren kan...

En maak ik verder goed op dat hieruit:
http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=chk&quest=cost&xtmc=online%20inchecken&xtcr=5
Blijkt dat ik sowieso prioriteit krijg bij het instappen omdat ik online incheck?
Of is dit alleen als ik dit al ergens had aangevinkt?
gr gr
pi_63885731
Die priority is al een tijdje niet meer gratis bij online check-in, maar schijnbaar nooit veranderd op de site, gebeurt wel vaker.

Hoever van tevoren je in kan checken weet ik niet of dat ook aangepast is, probeer het een keer
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_63885937
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 18:56 schreef Thetallguy het volgende:
Die priority is al een tijdje niet meer gratis bij online check-in, maar schijnbaar nooit veranderd op de site, gebeurt wel vaker.

Hoever van tevoren je in kan checken weet ik niet of dat ook aangepast is, probeer het een keer
ok bedankt

Maar het maakt voor mij niks uit of ik nou 14 dagen van te voren incheck of 5 dagen van te voren.
gr gr
pi_63886493
Ik vroeg me nog iets af. Mag ik bij Ryanair een tubetje met zalf meenemen van minder dan 100 mililiter zonder het in een plastic zak te doen enzo? Dus kan ik het gewoon in mijn handbagage stoppen ?

http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=bag&quest=cabinbaggageallowance&xtmc=handbagage&xtcr=4
gr gr
pi_63887778
dat mag. tot 100 ml
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_63892854
Dat priority check-in is echt de grootste joke die er is. Snap nog steeds niet waarom mensen zich daarmee laten naaien als ze 't nemen.
pi_63892909
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:07 schreef jmac het volgende:
Dat priority check-in is echt de grootste joke die er is. Snap nog steeds niet waarom mensen zich daarmee laten naaien als ze 't nemen.
hoezo?
dat is toch een gegarandeerde raamplek?
lijkt mij best relaxed
gr gr
pi_63893186
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:09 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

hoezo?
lijkt mij best relaxed
Als je al online had ingecheckt en al je plaatsen hebt, waarom moet je dat nog willen?
pi_63893300
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:09 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

hoezo?
lijkt mij best relaxed
Als je van EIND-LOND vliegt laten ze eerste priority naar buiten, maar veel mensen zonder priority zitten dr nog eerder in dan prio volk. En d'r is sowieso altijd wel plek. In trein neem je toch ook niet priority als je van amsterdam naar utrecht gaat? Sommige mensen denken serieus dat als ze priority nemen met voorang overal behandeld worden en beter behandeld worden... Als je ze hoort soms. Van die mutsen
pi_63893312
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:19 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als je al online had ingecheckt en al je plaatsen hebt, waarom moet je dat nog willen?
Ik dacht dat je geen vaste plaatsen had bij Ryanair ?

edit: nee die heb je niet.
gr gr
pi_63893402
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:23 schreef jmac het volgende:

[..]

Als je van EIND-LOND vliegt laten ze eerste priority naar buiten, maar veel mensen zonder priority zitten dr nog eerder in dan prio volk. En d'r is sowieso altijd wel plek. In trein neem je toch ook niet priority als je van amsterdam naar utrecht gaat? Sommige mensen denken serieus dat als ze priority nemen met voorang overal behandeld worden en beter behandeld worden... Als je ze hoort soms. Van die mutsen
Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...
gr gr
pi_63894498
Volgens mij geeft priority boarding geen recht op raamplaatsen hoor. Wat jmac zegt, je komt in een aparte rij maar bij het vliegtuig is het gewoon hopen op een raamplek hoor.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_63895232
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:23 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik dacht dat je geen vaste plaatsen had bij Ryanair ?
Geen idee. Nooit met Ryanair gevlogen.
pi_63897131
ik wel, ook wel eens priotiy (geboekt door werk). Zit je ongeveer 7 seconden eerder in het vliegtuig en als je pech hebt mag je als eerste buiten in de regen gaan staan wachten voordat je door mag lopen naar het vleigtuig (Weeze).

Naar mijn idee niet echt nuttg dus.
  woensdag 10 december 2008 @ 11:46:10 #124
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63901400
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik vroeg me nog iets af. Mag ik bij Ryanair een tubetje met zalf meenemen van minder dan 100 mililiter zonder het in een plastic zak te doen enzo? Dus kan ik het gewoon in mijn handbagage stoppen ?

http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=bag&quest=cabinbaggageallowance&xtmc=handbagage&xtcr=4
Nee, officieel moét je het in een plastic zakje doen en bij de bagageband uit je tas halen. Het mag wel gewoon mee, dus verder is er geen probleem (tenzij het aambeienzalf is ofzo ).
Overigens heb ik op Schiphol nooit problemen gehad: als je het (per ongeluk) in je handbagage laat zitten halen ze het er gewoon uit, maar magf je het alsnog meenemen. In London (en op veel andere vliegvelden) ben je het echter onherroepelijk kwijt. Eruit halen dus!
  woensdag 10 december 2008 @ 12:23:03 #125
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_63902264
Priority is alleen maar een extra vorm van inkomsten voor Ryan Air.
Ben laatst met hen naar Stansted gevlogen en jah, er waren wel wat priority peoples, maar als dat rijtje eenmaal weg is, dan mag de rest van het volk. Kom je dan alsnog aangerend met je priority pasje, dan ga je er een beetje tussendoor, maar is je priority weg.
Gewoon zorgen dat je een beetje op tijd in de rij staat, dan heb je zonder problemen een raamplek

En vloeistoffen moeten idd in een doorzichtige, hersluitbare zak. In Eindhoven deden ze er niet moeilijk over, maar in Stansted moest het uit je koffer. Waren ze daar heel erg strict in. Dus ik zou het iig bij de hand houden, dat je het zo uit je bagage kan halen, mocht erom gevraagd worden
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_63904518
Ik kan online inchecken bij skyeurope, alleen als ik mijn stoelen wil kiezen, moet ik 5 euro extra betalen.
Werkt Skyeurope net als Ryanair/Easyjet, dat je je eigen plek kan uitzoeken bij boarden.
pi_63907669
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:51 schreef DancePlaza het volgende:
Ik kan online inchecken bij skyeurope, alleen als ik mijn stoelen wil kiezen, moet ik 5 euro extra betalen.
Werkt Skyeurope net als Ryanair/Easyjet, dat je je eigen plek kan uitzoeken bij boarden.
Ja en nee. Als je een bijzondere plek zeker wilt, zoals bij het raam of bij de nooduitgang, dan moet je daar extra voor betalen. Anders kun je gewoon naar de luchthaven gaan en krijg je daar een stoel toegewezen.

Zo was het in ieder geval vorig jaar; alleen toen ik ruim een uur van tevoren wilde inchecken, was het vliegtuig al bijna vol en mocht de groep van vijf personen voor mij met een vlucht van een andere maatschappij mee.
pi_63907763
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:26 schreef Quyxz_ het volgende:

Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...
Daar is inderdaad niets vreemds aan.
Net zoals dat er mensen zijn die graag champagne in het vliegtuig drinken als ze eens een weekendje weg zijn. En wat maakt die paar euro nou uit op je hele reis, als dat het plezier aan je reis verhoogd?
pi_63908235
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja en nee. Als je een bijzondere plek zeker wilt, zoals bij het raam of bij de nooduitgang, dan moet je daar extra voor betalen. Anders kun je gewoon naar de luchthaven gaan en krijg je daar een stoel toegewezen.

Zo was het in ieder geval vorig jaar; alleen toen ik ruim een uur van tevoren wilde inchecken, was het vliegtuig al bijna vol en mocht de groep van vijf personen voor mij met een vlucht van een andere maatschappij mee.
Hoppa online ingecheckt en kreeg idd de stoelen toegewezen. Nog 1 dag werken en dan lekker een weekend naar Praag.
pi_63909743
OK, ik ga gewoon drie kwartier van te voren ofzo in die rij staan. Dan moet ik toch wel een raamplek kunnen bemachtigen.

En als ik dat tubetje met zalf gewoon in een doorzichtig boterhamzakje doe en bovenin mijn koffer doe, is er dus geen probleem?
gr gr
pi_63911407
boterhamzakjes kan moeilijk over gedaan worden. Wat bij mij wel werkt zijn de Albert Heijn hersluitbare Diepvrieszakjes.
pi_63911654
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
boterhamzakjes kan moeilijk over gedaan worden. Wat bij mij wel werkt zijn de Albert Heijn hersluitbare Diepvrieszakjes.
ok, dan koop ik er daar wel 50 van om er vervolgens 1 te gebruiken
gr gr
pi_63912177
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:34 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

ok, dan koop ik er daar wel 50 van om er vervolgens 1 te gebruiken
of je gaat naar het vliegveld en pakt daar eentje die ze uitdelen?
pi_63912283
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:54 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

dat is idd ook nog een optie
  woensdag 10 december 2008 @ 19:46:56 #135
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63913658
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:46 schreef Hik het volgende:

[..]

Nee, officieel moét je het in een plastic zakje doen en bij de bagageband uit je tas halen. Het mag wel gewoon mee, dus verder is er geen probleem (tenzij het aambeienzalf is ofzo ).
Overigens heb ik op Schiphol nooit problemen gehad: als je het (per ongeluk) in je handbagage laat zitten halen ze het er gewoon uit, maar magf je het alsnog meenemen. In London (en op veel andere vliegvelden) ben je het echter onherroepelijk kwijt. Eruit halen dus!
Zelfs in London wordt tegenwoordig niets meer gezegd van niet apart aangegeven vloeistoffen, ik doe het op geen enkel vliegveld meer, 4 maanden na de invoering van de regel, en er is nog nooit wat van gezegd, ook niet in London... Het is er zelfs nog nooit uitgehaald. (En ik kan mij niet voorstellen dat het nooit is opgemerkt, want zelfs ik kan het op de scanner zien).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63913919
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:54 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

o doen ze dat op EIndhoven?
Dat is helemaal makkelijk
(ik check alleen wel online in)
gr gr
pi_63914350
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:56 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Nee doen ze niet. Ze staan gewoon op een tafel voor de deur van de douane.Daar kan je dus alles overgooien waarna je de wachtrij in gaat.
  woensdag 10 december 2008 @ 21:18:53 #138
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_63916459
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:26 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Priority boarden

En vervolgens met de bus naar het vliegtuig gereden worden. Zeg dan maar tegen je priority.

Gewoon via de trap aan de achterdeur instappen. Drie kwart van de mensen gaat via de trap aan de voordeur naar binnen, en staan dus in de file om in te kunnen stappen. Terwijl je via de achtertrap rustig op je gemak in kunt stappen, en keuze genoeg hebt uit de stoelen achterin.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_63916955
quote:
Op woensdag 10 december 2008 21:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Priority boarden

En vervolgens met de bus naar het vliegtuig gereden worden. Zeg dan maar tegen je priority.

Gewoon via de trap aan de achterdeur instappen. Drie kwart van de mensen gaat via de trap aan de voordeur naar binnen, en staan dus in de file om in te kunnen stappen. Terwijl je via de achtertrap rustig op je gemak in kunt stappen, en keuze genoeg hebt uit de stoelen achterin.
Bedankt voor de tip! Ik denk dat dat een hele goeie is!
gr gr
pi_63922303
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:56 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

of je fiets even naar de etos toe daar kan j gratis van die zakjes krijge.
  donderdag 11 december 2008 @ 16:02:12 #141
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_63935820
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zelfs in London wordt tegenwoordig niets meer gezegd van niet apart aangegeven vloeistoffen, ik doe het op geen enkel vliegveld meer, 4 maanden na de invoering van de regel, en er is nog nooit wat van gezegd, ook niet in London... Het is er zelfs nog nooit uitgehaald. (En ik kan mij niet voorstellen dat het nooit is opgemerkt, want zelfs ik kan het op de scanner zien).
Op Stansted anders wel. Daar werd iedereen gevraagd om de vloeistoffen uit de tas te halen. Was eind november dat ik daar was. Misschien dat ze af en toe zo streng doen, maar dat weet ik niet. Ben namelijk nog nooit eerder op Stansted geweest
Go Hard Or Go Home
pi_63936043
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:02 schreef Relin het volgende:

[..]

Op Stansted anders wel. Daar werd iedereen gevraagd om de vloeistoffen uit de tas te halen. Was eind november dat ik daar was. Misschien dat ze af en toe zo streng doen, maar dat weet ik niet. Ben namelijk nog nooit eerder op Stansted geweest
Op Heatrow mij onlangs ook nog, volgens mij ligt het er maar aan hoeveel zin de securitygast heeft...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 11 december 2008 @ 16:56:43 #143
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63937173
Ik ben zelf een grote fan van van die ziplocks. Dus niet die (mijn god, hoe leg ik dat uit) die je zelf op elkaar moet drukken, maar liever die met zo'n soort "ritsje" Ok, deze dus:

Voordeel hiervan is dat ze minder snel open gaan, ook als je het zakje oprolt of opvouwd. Dat is met die andere hersluitbare zakjes nog wel eens anders.
Die Ziplocks kun je ook heel makkelijk gebruiken voor andere bagagedingen; ik gebruik ze ook als ik wel checkin bagage heb, om bijvoorbeeld vloeistoffen in te pakken die zouden kunnen lekken of om (op de terugweg) een natte bikini in te stoppen als-ie niet meer droog wordt voor vertrek. Ideaal en kost misschien 2 euro voor een berg van die dingen!
  donderdag 11 december 2008 @ 17:11:46 #144
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63937561
Ik las dat je koffer naar Amerika niet op slot mag.

Ik heb drie vluchten (Mexico - San Francisco), (Las Vegas - NY) en (NY - Amsterdam)

Wanneer wel / niet op slot?
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:16:21 #145
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63937688
Helemaal niet op slot doen. Die aan iedere check komen Amerikanen te pas. Als de boel op slot is slopen ze je koffer.
pi_63937697
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:11 schreef Marmex het volgende:
Ik las dat je koffer naar Amerika niet op slot mag.

Ik heb drie vluchten (Mexico - San Francisco), (Las Vegas - NY) en (NY - Amsterdam)

Wanneer wel / niet op slot?
Mag wel op slot, maar je moet wel sloten gebruiken die goedgekeurd zijn, en dus door de douane daar (en dus iedereen) te openen zijn.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:17:13 #147
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63937715
Dat kan ook inderdaad, maar als je een standaardslot op je koffer hebt zitten (zoals ik) open laten.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:55:42 #148
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63938714
Ik heb een Samsonite met een redelijke standaard plat sleuteltje
pi_63941352
Samsonite heeft speciale TSA sloten voor de USA. De douane kan die met een speciale sleutel open maken, en jij kunt zien d.m.v. een indicator dat het het slot ook geopend is.

donderdag 11 december 2008 @ 22:42:46 #150
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63946831
Ok, alleen kan ik die sloten weer niet aan m'n koffer vastmaken. Ik heb een integrale plastic hardshell koffer, niet een rits waar ik dat slotje aan kan hangen.

Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
pi_63948088
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
Nee, alleen voor TSA sloten (welke Samsonite ook zijjn merkje wel eens op zet)

Dus gewoon niet op slot doen.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 23:29:36 #152
45833 crew  Fogel
pi_63948599
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:
Ok, alleen kan ik die sloten weer niet aan m'n koffer vastmaken. Ik heb een integrale plastic hardshell koffer, niet een rits waar ik dat slotje aan kan hangen.

Als je de koffer absoluut op slot wil hebben, koop dan een kofferriem waar zo'n goedgekeurd slot op zit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 11 december 2008 @ 23:30:13 #153
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63948615
Ok, thanks voor de feedback jongens
pi_63953859
Je kan ook kleine gaatjes boren in je koffer, veel samsonite koffers hebben daar extra ruimte voor waar je zonder beschadigingen aan te richten makkelijk een klein gaatje kunt boren

Hoe zit het met koffer op slot doen voor Canada?

[ Bericht 14% gewijzigd door axz0l op 12-12-2008 09:41:53 ]
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_64004321
Klopt het nou dat ik ooit ergens heb gehoord dat er bepaalde sites zijn waar je kan zien hoe vol bepaalde vluchten zijn geboekt ?

Edit: Oja ik had het hier in de OP gelezen.

Edit 2: Ik moet heel lang wachten en daarna krijg ik "cannot display zhe page."
Werkt die seatcounter.com niet me RyanAir?

Edit 3: En die seatguru uit de OP is er ook al niet voor Ryanair. Is er uberhaupt wel een leuke site over Ryanair, behalve ryanair.com zelf?

[ Bericht 31% gewijzigd door Quyxz_ op 14-12-2008 13:40:01 ]
gr gr
  zondag 14 december 2008 @ 13:58:16 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64005332
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Klopt het nou dat ik ooit ergens heb gehoord dat er bepaalde sites zijn waar je kan zien hoe vol bepaalde vluchten zijn geboekt ?

Edit: Oja ik had het hier in de OP gelezen.

Edit 2: Ik moet heel lang wachten en daarna krijg ik "cannot display zhe page."
Werkt die seatcounter.com niet me RyanAir?

Edit 3: En die seatguru uit de OP is er ook al niet voor Ryanair. Is er uberhaupt wel een leuke site over Ryanair, behalve ryanair.com zelf?
Voor Ryanair zal je deze gegevens niet kunnen vinden omdat ze uitsluitend via hun site stoelen verkopen, en natuurlijk geen gegevens over loadfactoren bekend gaan maken, want dat zal je verkoopmogelijkheden ondermijnen.
(Al kan je ervan uitgaan dat als op een bepaalde datum in de toekomst een stoel voor een (korte) vlucht reeds 200 euro kost en de data eromheen niet, dat het toestal redelijk volgeboekt zal zijn, normaal zijn deze prijzen alleen bij vertek op korte termijn.

Ryanair komt inderdaad niet op seatguru voor, en Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
Loadbalance in orde houden is opzich belangrijk, maar bij een loadfactor van 60% of meer maakt dat niet zoveel uit, tenzijn iedereen inderdaad voorin wil gaan zitten, maar over het algemeen zullen mensen zich toch wel atuomatisch verspreiden. (Ryanair is dan ook de enige die dit doet, geen enkele andere budgetmaatschappij waarmee ik heb gevlogen doet dit soort irritante dingen welke nergens voor nodig zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64005869
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Voor Ryanair zal je deze gegevens niet kunnen vinden omdat ze uitsluitend via hun site stoelen verkopen, en natuurlijk geen gegevens over loadfactoren bekend gaan maken, want dat zal je verkoopmogelijkheden ondermijnen.
(Al kan je ervan uitgaan dat als op een bepaalde datum in de toekomst een stoel voor een (korte) vlucht reeds 200 euro kost en de data eromheen niet, dat het toestal redelijk volgeboekt zal zijn, normaal zijn deze prijzen alleen bij vertek op korte termijn.

Ryanair komt inderdaad niet op seatguru voor, en Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
Loadbalance in orde houden is opzich belangrijk, maar bij een loadfactor van 60% of meer maakt dat niet zoveel uit, tenzijn iedereen inderdaad voorin wil gaan zitten, maar over het algemeen zullen mensen zich toch wel atuomatisch verspreiden. (Ryanair is dan ook de enige die dit doet, geen enkele andere budgetmaatschappij waarmee ik heb gevlogen doet dit soort irritante dingen welke nergens voor nodig zijn).
Wow bedankt voor deze info!

Heb jij verder nog tips om bij een raampje te komen? Werkt het achter instappen over het algemeen wel?

En verder staat er op mijn boardingpas nog "boarding sequence"
wat betekent dat?
gr gr
  zondag 14 december 2008 @ 14:57:02 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64006757
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:19 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Wow bedankt voor deze info!

Heb jij verder nog tips om bij een raampje te komen? Werkt het achter instappen over het algemeen wel?

En verder staat er op mijn boardingpas nog "boarding sequence"
wat betekent dat?
Boarding sequence is het nummer op volgorde waarin je bent ingechecked. Daar wordt bij het boarden verder geen rekening mee gehouden. (Althans niet bij Ryanair, bij Easyjet is het weer onderverdeeld in groepen).
Je kan na de priority boarders aan boord, het loont dan ook om, als het je echt om een zitplaats gaat, mee te doen aan de boarding scrum en proberen zo ver mogelijk vooraan te staan.

Persoonlijk doe ik dat niet meer, maar ik vlieg dan ook regelmatig, ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen welke wel een stoelplaats aanwijzen, en anders ga ik gewoon als één van de laatsten aan boord, vaak lukt een gangplaats dan nog wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64006963
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Boarding sequence is het nummer op volgorde waarin je bent ingechecked. Daar wordt bij het boarden verder geen rekening mee gehouden. (Althans niet bij Ryanair, bij Easyjet is het weer onderverdeeld in groepen).
Je kan na de priority boarders aan boord, het loont dan ook om, als het je echt om een zitplaats gaat, mee te doen aan de boarding scrum en proberen zo ver mogelijk vooraan te staan.

Persoonlijk doe ik dat niet meer, maar ik vlieg dan ook regelmatig, ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen welke wel een stoelplaats aanwijzen, en anders ga ik gewoon als één van de laatsten aan boord, vaak lukt een gangplaats dan nog wel.
Boarding scrum is het vechten om als eerste in de rij te staan? Nog bepaalde tips daarvoor of gewoon daar een uur van te voren gaan staan?

edit: ik google op boarding scrum nederlandse pagina's en ik vind 3 dingen en alle drie gepost door ene ozzietukker.
gr gr
pi_64008281
Meestal houdt het in dat bij het zien landen van een Ryanair toestel gelijk de gehele meute opstaat
  zondag 14 december 2008 @ 16:40:08 #161
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64008952
quote:
Op zondag 14 december 2008 15:05 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Boarding scrum is het vechten om als eerste in de rij te staan? Nog bepaalde tips daarvoor of gewoon daar een uur van te voren gaan staan?

edit: ik google op boarding scrum nederlandse pagina's en ik vind 3 dingen en alle drie gepost door ene ozzietukker.
Dat zal zomaar kunnen, ik heb me daaraan ook schuldig gemaakt, tegenwoordig vindt ik het allemaal wel best, en laat de mensen voor mij lekker begaan.

Enkele tips, Zodra het vliegtuig aankomt ga je in de rij staan, vervolgens, ga zo dicht mogelijk op degene staan waar je achter staat, duw deze zo ver mogelijk naar voren, ook als deze niet verder kan, op deze manier laat je geen centimeter ruimte, tevens, je tas is een ideaal afweermiddel en kan ook worden gebruikt door deze vooruit te 'gooien' zodat degene voor jouw aan de zijkant niet verder kan en jij daar mooi voor kan duiken. (Maar het gebeurd, let maar op).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64009280
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat zal zomaar kunnen, ik heb me daaraan ook schuldig gemaakt, tegenwoordig vindt ik het allemaal wel best, en laat de mensen voor mij lekker begaan.

Enkele tips, Zodra het vliegtuig aankomt ga je in de rij staan, vervolgens, ga zo dicht mogelijk op degene staan waar je achter staat, duw deze zo ver mogelijk naar voren, ook als deze niet verder kan, op deze manier laat je geen centimeter ruimte, tevens, je tas is een ideaal afweermiddel en kan ook worden gebruikt door deze vooruit te 'gooien' zodat degene voor jouw aan de zijkant niet verder kan en jij daar mooi voor kan duiken. (Maar het gebeurd, let maar op).
No wai
Nou ik doe wel alsof ik sars heb, misschien krijg ik dan wat meer ruimte.
gr gr
pi_64009368
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
pi_64010495
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
Het zal echt niet om het schoonmaken gaan. De winst die je daarmee behaald is echt niet wat een omdraai versnelt. Wat de omdraai wel versnelt is een vrij standaard passagiers verdeling, zodat dit snel en accuraat kan worden gechecked en nauwelijks moet worden aangepast op de beladingspapieren. (of in extreme gevallen zou je dan passagiers moeten laten verzitten, of zelfs bagage moeten verplaatsen tussen verschillende ruimen)
Dus het blokkeren van stoelrijen is toch echt vanwege balans, denk ik...

(bijv. bij trans is zoiets fout gegaan omdat de verdeling van passagiers dermate anders was dan verwacht en niet gecorrigeerd werd. Tijdens de start heeft de staart de baan geraakt, met aanklachten en schade als gevolg...)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 14 december 2008 @ 18:54:24 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64011453
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik heb het ook wel eens meegemaakt bij een andere maatschappij tijdens een hele lichte loadfactor, dat op de eerste 2 rijen niet gezeten mocht worden tijdens landen op opstijgen.
Bij Ryanair blokken ze vrolijk de eerste 5 en de laatste 8, en ook na het landen en opstijgen mag je ook niet 'verzitten'. En dan heeft het echt niets meer te maken met loadbalance, want als ie eenmaal vliegt maakt de loadbalance niet zoveel uit. (En ook het blokkeren van zoveel rijen heeft niets meer met loadbalance te maken, zolang niet iedereen of voorin, of achterin zit zullen er geen problemen zijn).

Maar wellicht dat procedures wat makkelijker worden en er sneller kan worden gewerkt (denk aan schoonmaken, verkopen snacks, tellen passagiers), vanuit die optiek is het 'in bulk vervoeren' van passagiers misschien handig voor de maatschappij, en dat alles naar de 'klant' toe verkopen als veiligheidsmaatregel in verband met loadbalance... (Maar goed, wat zeur ik, ik vlieg gemiddeld 1 a 2x per jaar met ze, en voor die paar euro moet ik niet zeuren eigenlijk).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64057003
Heeft er iemand ervaring met een lange overstap in Beijing ? Moet eventueel wegens omstandig heden zondag vliegen, en een van de weinige opties (betaalbaar dus) is met een overstap van 15 uur in Beijing. Is dat een beetje te haggelen ? Is er iets van een hotel achter de douane ? Of iets dergelijks ?

Voor China heb je een visum nodig dus het vliegveld af en een hotelletje zit er denk ik niet in
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_64132231
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een lange overstap in Beijing ? Moet eventueel wegens omstandig heden zondag vliegen, en een van de weinige opties (betaalbaar dus) is met een overstap van 15 uur in Beijing. Is dat een beetje te haggelen ? Is er iets van een hotel achter de douane ? Of iets dergelijks ?
Er is geen hotel aan de transit kant. Het is wel een prettige, moderne luchthaven maar 15 uur is natuurlijk rampzalig. Misschien is dit handig als voorbereiding:
http://www.sleepinginairports.net/list.asp?region=6&country=China&city=Beijing&terminal=PEK
pi_64147458
In hoeverre is het toegestaan om een backpack (80liter) in te checken zonder dat je een flightbag gebruikt? Ik heb in 2006 een soort van flightbag gebruikt maar die is nu een beetje aan gruzelementen. Destijds was men er bij de incheck niet dol op omdat de losse 'touwen' vast konden blijven haken op de band oid.
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:07:50 #169
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_64147691
Mischien stomme vragen, maar ik heb nog nooit eerder met een overstap tijdens vliegreizen te maken gehad

Het gaat om onderstaande vlucht:
Wo 20 Mei Amsterdam Frankfurt LH4673 11:00 - 12:10
Wo 20 Mei Frankfurt Nice LH4134 13:00 - 14:30

Heb je met 50 minuten tijd genoeg om over te stappen?
Moet je nog ergens je koffer ophalen, of gaat deze automatisch naar het andere vliegtuig?
Go Hard Or Go Home
pi_64149854
Je bagage wordt als het goed is doorgelabeld. Dit zou je bij de incheck in Amsterdam nog kunnen navragen. 50 minuten in Frankfurt is wel errug krap als ik de verhalen hier mag lezen. Over het algemeen wordt voor Frankfurt 1.5 uur aangeraden.
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:44:33 #171
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64150909
Frankfurt is wel groot, maar ook vrij efficient en modern in mijn ervaring. Zolang beide gates niet al te ver uiteen liggen zou het geen probleem moeten zijn, volgens mij. Maar in elk geval niet uitgebreid gaan shoppen daar...
pi_64157201
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:51 schreef jaco het volgende:

[..]

Er is geen hotel aan de transit kant. Het is wel een prettige, moderne luchthaven maar 15 uur is natuurlijk rampzalig. Misschien is dit handig als voorbereiding:
http://www.sleepinginairports.net/list.asp?region=6&country=China&city=Beijing&terminal=PEK
Tja, heb inmiddels een beter alternatief gevonden via Bangkok en Frankfurt. Met een beetje mazzel nog een beetje betaalbaar alternatief gevonden.

Leuke website is dat trouwens. Mijn thuishaven Manilla komt alleen niet zo goed uit de test .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:22:07 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64158400
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:11 schreef Jaguarized het volgende:
Je bagage wordt als het goed is doorgelabeld. Dit zou je bij de incheck in Amsterdam nog kunnen navragen. 50 minuten in Frankfurt is wel errug krap als ik de verhalen hier mag lezen. Over het algemeen wordt voor Frankfurt 1.5 uur aangeraden.
Maar in dit geval moet 50 minuten wel voldoende zijn, beide vluchten met Lufthansa en zijn binnen Europa dus dezelfde 'Schengen' piet. En mocht je het niet halen moet Lufthansa ervoor zorgen dat je op een latere vlucht meekan.
Persoonlijk zou ik zelf wel voor een iets langere overstaptijd gaan als dat mogelijk is, zodat je niet gelijk met een 'negatief' gevoel gaat lopen als je vlucht op Schiphol vertraagd is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64248387
Zeg koffers niet op slot doen richting de VS, hoe zit dat met Canada. Openen ze daar ook regelmatig koffers? M.a.w. moet ik mijn koffer ook niet op slot doen met cijferslot?
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_64327205
Even een vraagje over handbagage/ruimbagage.

Waar valt een fotostatief (tripod) onder? Totaal ingeschoven is het formaat voldoende voor in een trolley-handbagage-koffertje, maar er zitten wel scherpe punten onderaan. Mag dat als handbagage of moet dat in het ruim?

Het maakt prijstechnisch gezien namelijk nogal een verschil of ik bij Ryanair of SkyEurope met of zonder handbagage vlieg...
  woensdag 24 december 2008 @ 16:11:39 #176
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_64328603
Doe desnoods een plastic tasje aan de onderkant dat je dichtmaakt met een elastiekje.
pi_64331518
Volgens mij mag het niet, omdat het als slagwapen gebruikt kan worden.
  woensdag 24 december 2008 @ 18:29:55 #178
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_64332987
Even een vraagje (waarschijnlijk al 100.000x gevraagd). Plan voor mij is om volgend jaar naar Brazilie te gaan. Nou is de goedkoopste vlucht via brussel naar london en dan zo verder en v.v. natuurlijk. Nou kreeg ik van een vriendin de terechte opmerking dat engeland geen schengen heeft. Iemand hierover negatieve ervaringen m.b.t. overstappen ? + ik vlieg met twee maatschappijen bru - london met brussel airlines en dan verder met B.A. kan dat problemen opleveren of leef ik nog in de westerse wereld en moeten bagage e.d. geen problemen opleveren ?
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_64333510
quote:
Op woensdag 24 december 2008 18:29 schreef jozef444 het volgende:
Even een vraagje (waarschijnlijk al 100.000x gevraagd). Plan voor mij is om volgend jaar naar Brazilie te gaan. Nou is de goedkoopste vlucht via brussel naar london en dan zo verder en v.v. natuurlijk. Nou kreeg ik van een vriendin de terechte opmerking dat engeland geen schengen heeft. Iemand hierover negatieve ervaringen m.b.t. overstappen ? + ik vlieg met twee maatschappijen bru - london met brussel airlines en dan verder met B.A. kan dat problemen opleveren of leef ik nog in de westerse wereld en moeten bagage e.d. geen problemen opleveren ?
op zich geen probleem, als je maar voldoende tijd hebt om op Heathrow over te stappen.De veiligheidscontroles nemen daar veel tijd in. Indien mogelijk zou ik toch wel zo'n 3 uur tussen d twee vluchten willen hebben.
pi_64333947
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:36 schreef Anotis het volgende:
Even een vraagje over handbagage/ruimbagage.

Waar valt een fotostatief (tripod) onder? Totaal ingeschoven is het formaat voldoende voor in een trolley-handbagage-koffertje, maar er zitten wel scherpe punten onderaan. Mag dat als handbagage of moet dat in het ruim?

Het maakt prijstechnisch gezien namelijk nogal een verschil of ik bij Ryanair of SkyEurope met of zonder handbagage vlieg...
Ik moest het bij Alitalia inchecken. We kwamen uit Dubai en bij het overstappen in Milaan zeiden ze dat het als wapen gebruikt kon worden. Je kan het uitschuiven en dan kan je er mensen mee meppen. Dus moest ik door de douane, naar de incheck, ding laten sealen, weer naar de incheck en vervolgens als ruimbagage ingecheckt.
pi_64350246
Ok, das wel jammer...
Ik kom wel vaker door de douane met scharen in m'n tas, of met een grote Maglite (war je toch ook aardig mee kunt meppen als het moet!). Maar ik heb bij Ryanair geen zin in gedonder, dus volgende keer toch maar ruimbagage aangeven.
Thx voor de info!
pi_64352644
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:20 schreef axz0l het volgende:
Zeg koffers niet op slot doen richting de VS, hoe zit dat met Canada. Openen ze daar ook regelmatig koffers? M.a.w. moet ik mijn koffer ook niet op slot doen met cijferslot?
Ik zou mijn koffer ook niet op slot doen. Ik weet de officiele regel in Canada niet, maar Canada volgt meestal de regels van de VS omdat er erg veel vliegverkeer tussen deze twee landen is.
pi_64352688
quote:
Op woensdag 24 december 2008 18:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

op zich geen probleem, als je maar voldoende tijd hebt om op Heathrow over te stappen.De veiligheidscontroles nemen daar veel tijd in. Indien mogelijk zou ik toch wel zo'n 3 uur tussen d twee vluchten willen hebben.
Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.

we vliegen nu naar london stansted en komen daar om 9:40:00 GMT aan. Onze vlucht naar KUL vertrekt om 13:25:00 GMT.

zit iets minder dan 4 uur voor de overstap.
  donderdag 25 december 2008 @ 12:23:11 #184
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_64352689
quote:
Op woensdag 24 december 2008 18:29 schreef jozef444 het volgende:
+ ik vlieg met twee maatschappijen bru - london met brussel airlines en dan verder met B.A.
Even tussendoor; je vliegt maar met 1 maatschappij: BA. De vlucht met Brussels Airlines van BRU naar LHR is een codeshare met BA.
lucifer FTW!!!!
pi_64352830
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:
Dat weet ik niet, maar mijn Samsonite koffer (met zo'n cijferslot op de koffer zelf, naast de rits) is een keer op een 'nette' manier opengemaakt. De lipjes waren opengebogen aan de kant van de ritssluiting. De lipjes hingen dus in het ongeopende cijferslot en de douane heeft de ritssluiting er gewoon onder opengemaakt. Keurig een briefje in de koffer met de mededeling dat deze was onderzocht en waarom. Met een stevige nijptang was de schade weer te herstellen.

Het was trouwens een vergissing van mijn kant. Ik had de koffer op slot gezet vanwege het hotel en de rit naar de luchthaven en was deze vergeten te openen voor het inchecken. Ik heb namelijk liever dat de douane de koffer gewoon openmaakt (zit toch niets bijzonders in).
  donderdag 25 december 2008 @ 12:32:43 #186
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_64352878
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.

we vliegen nu naar london stansted en komen daar om 9:40:00 GMT aan. Onze vlucht naar KUL vertrekt om 13:25:00 GMT.

Ik ga er even vanuit dat je vlucht naar KUL met Air Asia is? In dat geval is 4 uur genoeg, aangezien je gewoon op STN blijft. Vertrekt je doorvlucht echter van Heathrow, dan kan het krap gaan worden.
lucifer FTW!!!!
  donderdag 25 december 2008 @ 13:56:33 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64354651
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Heel veel risico bij het missen van deze vlucht is er niet, aan de tijden te zien vlieg je met Easyjet vanaf Amsterdam naar Stansted, en dit is de tweede vlucht van dit toestel, de andere vlucht is heen vanaf Stansted naar Amsterdam.
En hoewel deze opzich wel vertraging kan oplopen zal dit onder normale weersomstandigheden verwaarloosbaar zijn.

Ik hoop overigens dat je, als je inderdaad met Air Asia X retour vliegt, een retourticket met Easyjet hebt geboekt, want op de terugweg kan je, als je je binnen 2 uur van de oorspronkelijke vertrektijd meldt bij de balie, een emergency ticket kopen van 40 pond. Dus een eventuele vertraging kost dan niet heel veel meer.
Al heb ik er een extra dag london aangeplakt, ik vlieg tegenwoordig zo vaak via Engelse luchthavens, maar zie niet meer dan die luchthaven, dat ik nu besloten heb om ook maar weer eens in London zelf rond te gaan wandelen.

Bij aankomst op Stansted, zowel vanuit Amsterdam als vanaf Kuala Lumpur moet je door de paspoortcontrole heen en opnieuw door de veiligheidscontrole. Grootste voordeel van Engelse luchthavens is wel dat je alles wat je koopt na de beveiliging, dus ook een flesje drinken, gewoon mee aan boord mag. (En ik vind de prijzen op de UK luchthavens, zeker de meal deals, schappelijk).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 25 december 2008 @ 13:59:43 #188
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_64354708
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Even tussendoor; je vliegt maar met 1 maatschappij: BA. De vlucht met Brussels Airlines van BRU naar LHR is een codeshare met BA.
Maw men bagage wordt gewoon netjes doorgelabeld en zonder problemen doorgeschoven of begrijp ik je nou verkeerd (terugvlucht zal denk ik lastiger worden SSA - Sao paulo met TAM daarna met BA naar LHR & BRU).
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_64360246
Welke maatschappijen zijn flexibel met het wijzigen van vluchtdata?
pi_64362895
quote:
Op donderdag 25 december 2008 13:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Heel veel risico bij het missen van deze vlucht is er niet, aan de tijden te zien vlieg je met Easyjet vanaf Amsterdam naar Stansted, en dit is de tweede vlucht van dit toestel, de andere vlucht is heen vanaf Stansted naar Amsterdam.
En hoewel deze opzich wel vertraging kan oplopen zal dit onder normale weersomstandigheden verwaarloosbaar zijn.

Ik hoop overigens dat je, als je inderdaad met Air Asia X retour vliegt, een retourticket met Easyjet hebt geboekt, want op de terugweg kan je, als je je binnen 2 uur van de oorspronkelijke vertrektijd meldt bij de balie, een emergency ticket kopen van 40 pond. Dus een eventuele vertraging kost dan niet heel veel meer.
Al heb ik er een extra dag london aangeplakt, ik vlieg tegenwoordig zo vaak via Engelse luchthavens, maar zie niet meer dan die luchthaven, dat ik nu besloten heb om ook maar weer eens in London zelf rond te gaan wandelen.

Bij aankomst op Stansted, zowel vanuit Amsterdam als vanaf Kuala Lumpur moet je door de paspoortcontrole heen en opnieuw door de veiligheidscontrole. Grootste voordeel van Engelse luchthavens is wel dat je alles wat je koopt na de beveiliging, dus ook een flesje drinken, gewoon mee aan boord mag. (En ik vind de prijzen op de UK luchthavens, zeker de meal deals, schappelijk).
de terug weg hebben nog niet geboekt nog.. we komen 0.00 terug op Stansted en dan vliegt de eerste vliegtuig naar Amsterdam om 7.00 dus het word nog een nachtje doortrekken op stansted
  donderdag 25 december 2008 @ 22:54:43 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64363244
quote:
Op donderdag 25 december 2008 22:40 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

de terug weg hebben nog niet geboekt nog.. we komen 0.00 terug op Stansted en dan vliegt de eerste vliegtuig naar Amsterdam om 7.00 dus het word nog een nachtje doortrekken op stansted
Valt eigenlijk wel mee, 0:00 uur binnen, op bagage wachten, om 07:00 uur gaat inderdaad het eerste vliegtuig, rond 5 uur kan je inchecken, dat is nog te overzien.
Dat is trouwens de reden dat ik de andere vlucht heb geboekt, ik kom rond 16:50 binnen, met de intentie om gelijk door te vliegen, maar ik heb toch besloten een dag in London zelf te gaan slapen en pas de volgende dag terug te gaan. Bij eventuele vertraging heb ik dan geen problemen m.b.t. last minute tickets.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64375942
quote:
Op donderdag 25 december 2008 12:32 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat je vlucht naar KUL met Air Asia is?
Nog even over Air Asia. Ze hebben zeer scherpe prijzen van London naar Kuala Lumpur: waarschijnlijk de goedkoopste manier om in die regio terecht te komen.

Ik wil ook die kant op maar ik durf nog geen ticket voor over enkele maanden te kopen. Air Asia is in principe een low cost carrier, zoals Easyjet en Ryanair hier. Ze hebben geen operationele ervaring met long haul vluchten. Low cost cariers schrikken er niet voor terug om routes van de een op andere dag te cancellen als het niet lekker loopt. Ook gaan dergelijke maatschappijen makkelijker failliet.

Hoe gaan jullie hiermee om? Gewoon het risico nemen? Wat staat er op de ticketvoorwaarden: krijg je in ieder geval je geld terug als de route gecancelled wordt ?
  vrijdag 26 december 2008 @ 18:48:06 #193
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_64381827
Heb vaker met Air Asia gevlogen. Doen, goede service! Alleen moet je alle eten aan boord wel kopen aangezien je niets mag meenemen...
pi_64388820
Als de route gecancelled wordt kan je bij je creditcardmaatschappij meestal wel je geld terug halen. En Air Asia X heeft al een beetje geoefend met long haul vluchten, naar Melbourne is ook al gauw 7/8 uurtjes Nog geen 13 uur maar goed..

Verder een uitstekende maatschappij, 2x mee gevlogen, precies op tijd en erg goedkoop
pi_64394951
quote:
Op donderdag 25 december 2008 20:20 schreef Halcon het volgende:
Wát wil je wijzigen? ITIN, email adres, telefoon nummer, naam?
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:51:42 #196
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64395247
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 23:55 schreef Thetallguy het volgende:
Als de route gecancelled wordt kan je bij je creditcardmaatschappij meestal wel je geld terug halen. En Air Asia X heeft al een beetje geoefend met long haul vluchten, naar Melbourne is ook al gauw 7/8 uurtjes Nog geen 13 uur maar goed..

Verder een uitstekende maatschappij, 2x mee gevlogen, precies op tijd en erg goedkoop
Air Asia X oefent inderdaad al een tijdje op China, Perth, en Melbourne in Australië.

Ook ik heb goede ervaringen met Air Asia, hoewel ze vaak wel schema's omgooien, dat vinden ze leuk heb ik het idee, maar dat is meer de aziatische routes. Qua vertraging, ik heb al meer dan 100 vluchten met ze gemaakt, en nooit langer dan 2 uur vertraging gehad.

Mocht overigens een route worden gecancelled, krijg je uiteraard je geld terug, Air Asia probeert dat altijd in een credit shell, voor gebruik van nieuwe boekingen, maar een beetje aandringen bij de klantenservice (via email) en je krijgt je geld terug, hier gaat overigens vaak wel enige tijd overheen....

Let trouwens wel op, Air Asia X lijkt goedkoop, maar vanaf London heb je veel goedkope mogelijkheden naar Hong Kong, Bangkok en dergelijke met 'normale' lijndienstmaatschappijen, voor 400-500 pond = euro inclusief alles kan dat al.
Ik heb Air Asia X geboekt voor 265 euro en dat is uiteraard een goedkoop tarief, maar als het 500 pond zou kosten zou ik toch persoonlijk wat rondkijken. (Wel is het ideaal dat ze vanaf Stansted vliegen, is goedkoop te bereiken vanaf Eindhoven, Dusseldorf of Amsterdam).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64398058
Bedankt voor de nuttige informatie over Air Asia. De ervaringen met deze maatschappij zijn hier duidelijk positief te noemen. Ik heb wel met googlen uitgevonden dat het aandeel op de beurs van Maleisie in elkaar is gestort en dat het bedrijf financieringsproblemen heeft.

Ik vind het daarom te riskant om nu al een ticket voor de zomer te kopen. Misschien dat ik het wel 2 maanden tevoren aandurf, als de prijzen scherp blijven. Inderdaad biedt de concurrentie soms ook goede prijzen.
pi_64398822
quote:
Op donderdag 25 december 2008 20:20 schreef Halcon het volgende:
Allemaal, zolang je maar een flexi of full fare ticket hebt aangeschaft. Anders wordt het een moeilijk verhaal vrees ik. Dus kijk gewoon even naar de voorwaarden die bij jouw boekingsklasse horen.
pi_64398935
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 18:48 schreef oYo het volgende:
Heb vaker met Air Asia gevlogen. Doen, goede service! Alleen moet je alle eten aan boord wel kopen aangezien je niets mag meenemen...
Je kunt zoveel eten en drinken mee het vliegtuig in nemen als je wilt. Het probleem is alleen het door de security check te krijgen. En anders kopen in de tax free zone. Niemand die je tegen zal houden om dat mee te nemen in het vliegtuig.
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:17:54 #200
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64399520
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:53 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Je kunt zoveel eten en drinken mee het vliegtuig in nemen als je wilt. Het probleem is alleen het door de security check te krijgen. En anders kopen in de tax free zone. Niemand die je tegen zal houden om dat mee te nemen in het vliegtuig.
Hoewel niemand zich er echt aan houd mag je officieël van Air Asia niks van buitenaf meenemen aan boord. Ook niet met Tiger Airways trouwens.
Alleen bij Tiger airways is er ooit wat over gezegd dat ik niet mijn zelf meegebrachte chips mocht eten en mijn meegebracht water niet mocht drinken. Uiteraard wel gewoon gedaan, chips verkochten ze niet aan boord, en ik wil meemaken dat mijn waterfles wordt afgepakt omdat je geen zelf meegebracht water zou mogen drinken, bij Air Asia is nog nooit iets gezegd over zelf meegebrachte versnaperingen.

Bang met boeken ben ik persoonlijk niet, al moet ik zeggen dat Air Asia X officieël een externe onderneming van Air Asia is, dus bij een eventueel failliesement is het moederbedrijf gedekt, er kan dan daar niets worden gehaald. Als er inderdaad een risico bestaat van problemen zal dat eerder bij Air Asia X zijn dan bij de 'echte' air asia.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')