quote:Op maandag 8 december 2008 19:38 schreef firewirecable het volgende:
Iets waar ik ook bijzonder slecht tegen kan zijn mensen die bellen, het liefst vanuit een drukke winkelstraat, zonder PNR/Etkt nummer/vlucht nummer/vlucht tijd etc. hun naam geven en dan meteen denken dat hun reservering op het scherm staat.... ik moet dan altijd even de mute knop indrukken en even diep zuchten [ afbeelding ]
quote:
En met 20 vluchten per jaar heb je nog niet geleerd hoe je je paspoortnaam correct moet invullen?quote:Op maandag 8 december 2008 20:59 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik maak de afgelopen jaren zo'n 20 vluchten per jaar, binnen Europa en daarbuiten, ook naar de VS, en het Midden Oosten, en lokale vluchten binnen landen in Noord- en Zuid-Amerika en Afrika.
Dat ligt meestal niet aan mij...quote:Op maandag 8 december 2008 21:09 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En met 20 vluchten per jaar heb je nog niet geleerd hoe je je paspoortnaam correct moet invullen?![]()
Streepjes en spaties maken niets uit, deze worden toch weggelaten en voornamen worden samengevoegd. Hoe het in de klantenbestand staat maakt ook weinig uit. Uiteindelijk gaat het om de naam op de ticket. En die is bij jou toch wel correct ingevoerd? Dus met ACHTERNAAM/VOORNAMEN.AANHEF, oftewel VANZWET/JANJANSEN.MR ?
(lokale vluchten lijken me ook niet zo streng, maar het klinkt mij als heel heel veel geluk als je een vlucht naar amerika kan maken vanuit europa met een verkeerde ticketnaam.
ok bedanktquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:56 schreef Thetallguy het volgende:
Die priority is al een tijdje niet meer gratis bij online check-in, maar schijnbaar nooit veranderd op de site, gebeurt wel vaker.
Hoever van tevoren je in kan checken weet ik niet of dat ook aangepast is, probeer het een keer
hoezo?quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:07 schreef jmac het volgende:
Dat priority check-in is echt de grootste joke die er is. Snap nog steeds niet waarom mensen zich daarmee laten naaien als ze 't nemen.
Als je al online had ingecheckt en al je plaatsen hebt, waarom moet je dat nog willen?quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:09 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
hoezo?
dat is toch een gegarandeerde raamplek?
lijkt mij best relaxed
Als je van EIND-LOND vliegt laten ze eerste priority naar buiten, maar veel mensen zonder priority zitten dr nog eerder in dan prio volk. En d'r is sowieso altijd wel plek. In trein neem je toch ook niet priority als je van amsterdam naar utrecht gaat? Sommige mensen denken serieus dat als ze priority nemen met voorang overal behandeld worden en beter behandeld worden... Als je ze hoort soms. Van die mutsenquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:09 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
hoezo?
dat is toch een gegarandeerde raamplek?
lijkt mij best relaxed
Ik dacht dat je geen vaste plaatsen had bij Ryanair ?quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:19 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als je al online had ingecheckt en al je plaatsen hebt, waarom moet je dat nog willen?
Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:23 schreef jmac het volgende:
[..]
Als je van EIND-LOND vliegt laten ze eerste priority naar buiten, maar veel mensen zonder priority zitten dr nog eerder in dan prio volk. En d'r is sowieso altijd wel plek. In trein neem je toch ook niet priority als je van amsterdam naar utrecht gaat? Sommige mensen denken serieus dat als ze priority nemen met voorang overal behandeld worden en beter behandeld worden... Als je ze hoort soms. Van die mutsen
Geen idee. Nooit met Ryanair gevlogen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:23 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat je geen vaste plaatsen had bij Ryanair ?
Nee, officieel moét je het in een plastic zakje doen en bij de bagageband uit je tas halen. Het mag wel gewoon mee, dus verder is er geen probleem (tenzij het aambeienzalf is ofzoquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik vroeg me nog iets af. Mag ik bij Ryanair een tubetje met zalf meenemen van minder dan 100 mililiter zonder het in een plastic zak te doen enzo? Dus kan ik het gewoon in mijn handbagage stoppen ?
http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=bag&quest=cabinbaggageallowance&xtmc=handbagage&xtcr=4
Ja en nee. Als je een bijzondere plek zeker wilt, zoals bij het raam of bij de nooduitgang, dan moet je daar extra voor betalen. Anders kun je gewoon naar de luchthaven gaan en krijg je daar een stoel toegewezen.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:51 schreef DancePlaza het volgende:
Ik kan online inchecken bij skyeurope, alleen als ik mijn stoelen wil kiezen, moet ik 5 euro extra betalen.
Werkt Skyeurope net als Ryanair/Easyjet, dat je je eigen plek kan uitzoeken bij boarden.
Daar is inderdaad niets vreemds aan.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...
Hoppa online ingecheckt en kreeg idd de stoelen toegewezen.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja en nee. Als je een bijzondere plek zeker wilt, zoals bij het raam of bij de nooduitgang, dan moet je daar extra voor betalen. Anders kun je gewoon naar de luchthaven gaan en krijg je daar een stoel toegewezen.
Zo was het in ieder geval vorig jaar; alleen toen ik ruim een uur van tevoren wilde inchecken, was het vliegtuig al bijna vol en mocht de groep van vijf personen voor mij met een vlucht van een andere maatschappij mee.
ok, dan koop ik er daar wel 50 van om er vervolgens 1 te gebruikenquote:Op woensdag 10 december 2008 18:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
boterhamzakjes kan moeilijk over gedaan worden. Wat bij mij wel werkt zijn de Albert Heijn hersluitbare Diepvrieszakjes.
of je gaat naar het vliegveld en pakt daar eentje die ze uitdelen?quote:Op woensdag 10 december 2008 18:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
ok, dan koop ik er daar wel 50 van om er vervolgens 1 te gebruiken
dat is idd ook nog een optiequote:Op woensdag 10 december 2008 18:54 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
of je gaat naar het vliegveld en pakt daar eentje die ze uitdelen?
Zelfs in London wordt tegenwoordig niets meer gezegd van niet apart aangegeven vloeistoffen, ik doe het op geen enkel vliegveld meer, 4 maanden na de invoering van de regel, en er is nog nooit wat van gezegd, ook niet in London... Het is er zelfs nog nooit uitgehaald. (En ik kan mij niet voorstellen dat het nooit is opgemerkt, want zelfs ik kan het op de scanner zien).quote:Op woensdag 10 december 2008 11:46 schreef Hik het volgende:
[..]
Nee, officieel moét je het in een plastic zakje doen en bij de bagageband uit je tas halen. Het mag wel gewoon mee, dus verder is er geen probleem (tenzij het aambeienzalf is ofzo).
Overigens heb ik op Schiphol nooit problemen gehad: als je het (per ongeluk) in je handbagage laat zitten halen ze het er gewoon uit, maar magf je het alsnog meenemen. In London (en op veel andere vliegvelden) ben je het echter onherroepelijk kwijt. Eruit halen dus!
o doen ze dat op EIndhoven?quote:Op woensdag 10 december 2008 18:54 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
of je gaat naar het vliegveld en pakt daar eentje die ze uitdelen?
Nee doen ze niet. Ze staan gewoon op een tafel voor de deur van de douane.Daar kan je dus alles overgooien waarna je de wachtrij in gaat.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:56 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
o doen ze dat op EIndhoven?
Dat is helemaal makkelijk
(ik check alleen wel online in)
Priority boardenquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:26 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...
Bedankt voor de tip! Ik denk dat dat een hele goeie is!quote:Op woensdag 10 december 2008 21:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Priority boarden
En vervolgens met de bus naar het vliegtuig gereden worden. Zeg dan maartegen je priority.
Gewoon via de trap aan de achterdeur instappen. Drie kwart van de mensen gaat via de trap aan de voordeur naar binnen, en staan dus in de file om in te kunnen stappen. Terwijl je via de achtertrap rustig op je gemak in kunt stappen, en keuze genoeg hebt uit de stoelen achterin.
of je fiets even naar de etos toe daar kan j gratis van die zakjes krijge.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:56 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
o doen ze dat op EIndhoven?
Dat is helemaal makkelijk
(ik check alleen wel online in)
Op Stansted anders wel. Daar werd iedereen gevraagd om de vloeistoffen uit de tas te halen. Was eind november dat ik daar was. Misschien dat ze af en toe zo streng doen, maar dat weet ik niet. Ben namelijk nog nooit eerder op Stansted geweestquote:Op woensdag 10 december 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Zelfs in London wordt tegenwoordig niets meer gezegd van niet apart aangegeven vloeistoffen, ik doe het op geen enkel vliegveld meer, 4 maanden na de invoering van de regel, en er is nog nooit wat van gezegd, ook niet in London... Het is er zelfs nog nooit uitgehaald. (En ik kan mij niet voorstellen dat het nooit is opgemerkt, want zelfs ik kan het op de scanner zien).
Op Heatrow mij onlangs ook nog, volgens mij ligt het er maar aan hoeveel zin de securitygast heeft...quote:Op donderdag 11 december 2008 16:02 schreef Relin het volgende:
[..]
Op Stansted anders wel. Daar werd iedereen gevraagd om de vloeistoffen uit de tas te halen. Was eind november dat ik daar was. Misschien dat ze af en toe zo streng doen, maar dat weet ik niet. Ben namelijk nog nooit eerder op Stansted geweest
Mag wel op slot, maar je moet wel sloten gebruiken die goedgekeurd zijn, en dus door de douane daar (en dus iedereen) te openen zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:11 schreef Marmex het volgende:
Ik las dat je koffer naar Amerika niet op slot mag.
Ik heb drie vluchten (Mexico - San Francisco), (Las Vegas - NY) en (NY - Amsterdam)
Wanneer wel / niet op slot?
Nee, alleen voor TSA sloten (welke Samsonite ook zijjn merkje wel eens op zet)quote:Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
Als je de koffer absoluut op slot wil hebben, koop dan een kofferriem waar zo'n goedgekeurd slot op zit.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:
Ok, alleen kan ik die sloten weer niet aan m'n koffer vastmaken. Ik heb een integrale plastic hardshell koffer, niet een rits waar ik dat slotje aan kan hangen.
Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
Voor Ryanair zal je deze gegevens niet kunnen vinden omdat ze uitsluitend via hun site stoelen verkopen, en natuurlijk geen gegevens over loadfactoren bekend gaan maken, want dat zal je verkoopmogelijkheden ondermijnen.quote:Op zondag 14 december 2008 13:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Klopt het nou dat ik ooit ergens heb gehoord dat er bepaalde sites zijn waar je kan zien hoe vol bepaalde vluchten zijn geboekt ?
Edit: Oja ik had het hier in de OP gelezen.
Edit 2: Ik moet heel lang wachten en daarna krijg ik "cannot display zhe page."
Werkt die seatcounter.com niet me RyanAir?
Edit 3: En die seatguru uit de OP is er ook al niet voor Ryanair.Is er uberhaupt wel een leuke site over Ryanair, behalve ryanair.com zelf?
Wow bedankt voor deze info!quote:Op zondag 14 december 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voor Ryanair zal je deze gegevens niet kunnen vinden omdat ze uitsluitend via hun site stoelen verkopen, en natuurlijk geen gegevens over loadfactoren bekend gaan maken, want dat zal je verkoopmogelijkheden ondermijnen.
(Al kan je ervan uitgaan dat als op een bepaalde datum in de toekomst een stoel voor een (korte) vlucht reeds 200 euro kost en de data eromheen niet, dat het toestal redelijk volgeboekt zal zijn, normaal zijn deze prijzen alleen bij vertek op korte termijn.
Ryanair komt inderdaad niet op seatguru voor, en Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
Loadbalance in orde houden is opzich belangrijk, maar bij een loadfactor van 60% of meer maakt dat niet zoveel uit, tenzijn iedereen inderdaad voorin wil gaan zitten, maar over het algemeen zullen mensen zich toch wel atuomatisch verspreiden. (Ryanair is dan ook de enige die dit doet, geen enkele andere budgetmaatschappij waarmee ik heb gevlogen doet dit soort irritante dingen welke nergens voor nodig zijn).
Boarding sequence is het nummer op volgorde waarin je bent ingechecked. Daar wordt bij het boarden verder geen rekening mee gehouden. (Althans niet bij Ryanair, bij Easyjet is het weer onderverdeeld in groepen).quote:Op zondag 14 december 2008 14:19 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Wow bedankt voor deze info!
Heb jij verder nog tips om bij een raampje te komen? Werkt het achter instappen over het algemeen wel?
En verder staat er op mijn boardingpas nog "boarding sequence"
wat betekent dat?
Boarding scrum is het vechten om als eerste in de rij te staan? Nog bepaalde tips daarvoor of gewoon daar een uur van te voren gaan staan?quote:Op zondag 14 december 2008 14:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Boarding sequence is het nummer op volgorde waarin je bent ingechecked. Daar wordt bij het boarden verder geen rekening mee gehouden. (Althans niet bij Ryanair, bij Easyjet is het weer onderverdeeld in groepen).
Je kan na de priority boarders aan boord, het loont dan ook om, als het je echt om een zitplaats gaat, mee te doen aan de boarding scrum en proberen zo ver mogelijk vooraan te staan.
Persoonlijk doe ik dat niet meer, maar ik vlieg dan ook regelmatig, ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen welke wel een stoelplaats aanwijzen, en anders ga ik gewoon als één van de laatsten aan boord, vaak lukt een gangplaats dan nog wel.
quote:Op zondag 14 december 2008 15:05 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Boarding scrum is het vechten om als eerste in de rij te staan? Nog bepaalde tips daarvoor of gewoon daar een uur van te voren gaan staan?
edit: ik google op boarding scrum nederlandse pagina's en ik vind 3 dingen en alle drie gepost door ene ozzietukker.
No waiquote:Op zondag 14 december 2008 16:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Dat zal zomaar kunnen, ik heb me daaraan ook schuldig gemaakt, tegenwoordig vindt ik het allemaal wel best, en laat de mensen voor mij lekker begaan.
Enkele tips, Zodra het vliegtuig aankomt ga je in de rij staan, vervolgens, ga zo dicht mogelijk op degene staan waar je achter staat, duw deze zo ver mogelijk naar voren, ook als deze niet verder kan, op deze manier laat je geen centimeter ruimte, tevens, je tas is een ideaal afweermiddel en kan ook worden gebruikt door deze vooruit te 'gooien' zodat degene voor jouw aan de zijkant niet verder kan en jij daar mooi voor kan duiken.(Maar het gebeurd, let maar op).
Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.quote:Op zondag 14 december 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
Het zal echt niet om het schoonmaken gaan. De winst die je daarmee behaald is echt niet wat een omdraai versnelt. Wat de omdraai wel versnelt is een vrij standaard passagiers verdeling, zodat dit snel en accuraat kan worden gechecked en nauwelijks moet worden aangepast op de beladingspapieren. (of in extreme gevallen zou je dan passagiers moeten laten verzitten, of zelfs bagage moeten verplaatsen tussen verschillende ruimen)quote:Op zondag 14 december 2008 17:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
quote:Op zondag 14 december 2008 17:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
Er is geen hotel aan de transit kant. Het is wel een prettige, moderne luchthaven maar 15 uur is natuurlijk rampzalig. Misschien is dit handig als voorbereiding:quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een lange overstap in Beijing ? Moet eventueel wegens omstandig heden zondag vliegen, en een van de weinige opties (betaalbaar dus) is met een overstap van 15 uur in Beijing. Is dat een beetje te haggelen ? Is er iets van een hotel achter de douane ? Of iets dergelijks ?
Tja, heb inmiddels een beter alternatief gevonden via Bangkok en Frankfurt. Met een beetje mazzel nog een beetje betaalbaar alternatief gevonden.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Er is geen hotel aan de transit kant. Het is wel een prettige, moderne luchthaven maar 15 uur is natuurlijk rampzalig. Misschien is dit handig als voorbereiding:
http://www.sleepinginairports.net/list.asp?region=6&country=China&city=Beijing&terminal=PEK
Maar in dit geval moet 50 minuten wel voldoende zijn, beide vluchten met Lufthansa en zijn binnen Europa dus dezelfde 'Schengen' piet. En mocht je het niet halen moet Lufthansa ervoor zorgen dat je op een latere vlucht meekan.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:11 schreef Jaguarized het volgende:
Je bagage wordt als het goed is doorgelabeld. Dit zou je bij de incheck in Amsterdam nog kunnen navragen. 50 minuten in Frankfurt is wel errug krap als ik de verhalen hier mag lezen. Over het algemeen wordt voor Frankfurt 1.5 uur aangeraden.
op zich geen probleem, als je maar voldoende tijd hebt om op Heathrow over te stappen.De veiligheidscontroles nemen daar veel tijd in. Indien mogelijk zou ik toch wel zo'n 3 uur tussen d twee vluchten willen hebben.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:29 schreef jozef444 het volgende:
Even een vraagje (waarschijnlijk al 100.000x gevraagd). Plan voor mij is om volgend jaar naar Brazilie te gaan. Nou is de goedkoopste vlucht via brussel naar london en dan zo verder en v.v. natuurlijk. Nou kreeg ik van een vriendin de terechte opmerking dat engeland geen schengen heeft. Iemand hierover negatieve ervaringen m.b.t. overstappen ? + ik vlieg met twee maatschappijen bru - london met brussel airlines en dan verder met B.A. kan dat problemen opleveren of leef ik nog in de westerse wereld en moeten bagage e.d. geen problemen opleveren ?
Ik moest het bij Alitalia inchecken. We kwamen uit Dubai en bij het overstappen in Milaan zeiden ze dat het als wapen gebruikt kon worden. Je kan het uitschuiven en dan kan je er mensen mee meppen.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:36 schreef Anotis het volgende:
Even een vraagje over handbagage/ruimbagage.
Waar valt een fotostatief (tripod) onder? Totaal ingeschoven is het formaat voldoende voor in een trolley-handbagage-koffertje, maar er zitten wel scherpe punten onderaan. Mag dat als handbagage of moet dat in het ruim?
Het maakt prijstechnisch gezien namelijk nogal een verschil of ik bij Ryanair of SkyEurope met of zonder handbagage vlieg...
Ik zou mijn koffer ook niet op slot doen. Ik weet de officiele regel in Canada niet, maar Canada volgt meestal de regels van de VS omdat er erg veel vliegverkeer tussen deze twee landen is.quote:Op maandag 22 december 2008 16:20 schreef axz0l het volgende:
Zeg koffers niet op slot doen richting de VS, hoe zit dat met Canada. Openen ze daar ook regelmatig koffers? M.a.w. moet ik mijn koffer ook niet op slot doen met cijferslot?
Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
op zich geen probleem, als je maar voldoende tijd hebt om op Heathrow over te stappen.De veiligheidscontroles nemen daar veel tijd in. Indien mogelijk zou ik toch wel zo'n 3 uur tussen d twee vluchten willen hebben.
Even tussendoor; je vliegt maar met 1 maatschappij: BA. De vlucht met Brussels Airlines van BRU naar LHR is een codeshare met BA.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:29 schreef jozef444 het volgende:
+ ik vlieg met twee maatschappijen bru - london met brussel airlines en dan verder met B.A.
Dat weet ik niet, maar mijn Samsonite koffer (met zo'n cijferslot op de koffer zelf, naast de rits) is een keer op een 'nette' manier opengemaakt. De lipjes waren opengebogen aan de kant van de ritssluiting. De lipjes hingen dus in het ongeopende cijferslot en de douane heeft de ritssluiting er gewoon onder opengemaakt. Keurig een briefje in de koffer met de mededeling dat deze was onderzocht en waarom. Met een stevige nijptang was de schade weer te herstellen.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:
Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
Ik ga er even vanuit dat je vlucht naar KUL met Air Asia is? In dat geval is 4 uur genoeg, aangezien je gewoon op STN blijft. Vertrekt je doorvlucht echter van Heathrow, dan kan het krap gaan worden.quote:Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.
we vliegen nu naar london stansted en komen daar om 9:40:00 GMT aan. Onze vlucht naar KUL vertrekt om 13:25:00 GMT.
zit iets minder dan 4 uur voor de overstap.
quote:Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.
we vliegen nu naar london stansted en komen daar om 9:40:00 GMT aan. Onze vlucht naar KUL vertrekt om 13:25:00 GMT.
zit iets minder dan 4 uur voor de overstap.
Maw men bagage wordt gewoon netjes doorgelabeld en zonder problemen doorgeschoven of begrijp ik je nou verkeerd (terugvlucht zal denk ik lastiger worden SSA - Sao paulo met TAM daarna met BA naar LHR & BRU).quote:Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Even tussendoor; je vliegt maar met 1 maatschappij: BA. De vlucht met Brussels Airlines van BRU naar LHR is een codeshare met BA.
de terug weg hebben nog niet geboekt nog.. we komen 0.00 terug op Stansted en dan vliegt de eerste vliegtuig naar Amsterdam om 7.00 dus het word nog een nachtje doortrekken op stanstedquote:Op donderdag 25 december 2008 13:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Heel veel risico bij het missen van deze vlucht is er niet, aan de tijden te zien vlieg je met Easyjet vanaf Amsterdam naar Stansted, en dit is de tweede vlucht van dit toestel, de andere vlucht is heen vanaf Stansted naar Amsterdam.
En hoewel deze opzich wel vertraging kan oplopen zal dit onder normale weersomstandigheden verwaarloosbaar zijn.
Ik hoop overigens dat je, als je inderdaad met Air Asia X retour vliegt, een retourticket met Easyjet hebt geboekt, want op de terugweg kan je, als je je binnen 2 uur van de oorspronkelijke vertrektijd meldt bij de balie, een emergency ticket kopen van 40 pond. Dus een eventuele vertraging kost dan niet heel veel meer.
Al heb ik er een extra dag london aangeplakt, ik vlieg tegenwoordig zo vaak via Engelse luchthavens, maar zie niet meer dan die luchthaven, dat ik nu besloten heb om ook maar weer eens in London zelf rond te gaan wandelen.
Bij aankomst op Stansted, zowel vanuit Amsterdam als vanaf Kuala Lumpur moet je door de paspoortcontrole heen en opnieuw door de veiligheidscontrole. Grootste voordeel van Engelse luchthavens is wel dat je alles wat je koopt na de beveiliging, dus ook een flesje drinken, gewoon mee aan boord mag. (En ik vind de prijzen op de UK luchthavens, zeker de meal deals, schappelijk).
quote:Op donderdag 25 december 2008 22:40 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
de terug weg hebben nog niet geboekt nog.. we komen 0.00 terug op Stansted en dan vliegt de eerste vliegtuig naar Amsterdam om 7.00 dus het word nog een nachtje doortrekken op stansted
Nog even over Air Asia. Ze hebben zeer scherpe prijzen van London naar Kuala Lumpur: waarschijnlijk de goedkoopste manier om in die regio terecht te komen.quote:Op donderdag 25 december 2008 12:32 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat je vlucht naar KUL met Air Asia is?
Wát wil je wijzigen? ITIN, email adres, telefoon nummer, naam?quote:Op donderdag 25 december 2008 20:20 schreef Halcon het volgende:
Welke maatschappijen zijn flexibel met het wijzigen van vluchtdata?
quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:55 schreef Thetallguy het volgende:
Als de route gecancelled wordt kan je bij je creditcardmaatschappij meestal wel je geld terug halen. En Air Asia X heeft al een beetje geoefend met long haul vluchten, naar Melbourne is ook al gauw 7/8 uurtjesNog geen 13 uur maar goed..
Verder een uitstekende maatschappij, 2x mee gevlogen, precies op tijd en erg goedkoop
Allemaal, zolang je maar een flexi of full fare ticket hebt aangeschaft. Anders wordt het een moeilijk verhaal vrees ik. Dus kijk gewoon even naar de voorwaarden die bij jouw boekingsklasse horen.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:20 schreef Halcon het volgende:
Welke maatschappijen zijn flexibel met het wijzigen van vluchtdata?
Je kunt zoveel eten en drinken mee het vliegtuig in nemen als je wilt. Het probleem is alleen het door de security check te krijgen. En anders kopen in de tax free zone. Niemand die je tegen zal houden om dat mee te nemen in het vliegtuig.quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:48 schreef oYo het volgende:
Heb vaker met Air Asia gevlogen. Doen, goede service! Alleen moet je alle eten aan boord wel kopen aangezien je niets mag meenemen...
quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:53 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Je kunt zoveel eten en drinken mee het vliegtuig in nemen als je wilt. Het probleem is alleen het door de security check te krijgen. En anders kopen in de tax free zone. Niemand die je tegen zal houden om dat mee te nemen in het vliegtuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |