Er staat helemaal niets op een e-ticket, er is geen fysiek ticket, daarom heet het een e-ticket. Het 'ticket' is niet meer dan een record in de database. De geboortedatum is niet 'soms bekend' maar MOET ALTIJD bekend zijn. Zonder dat al je gegevens geregistreerd zijn mag je simpelweg niet vliegen. De manier waarop dat record opgezocht wordt in de database kan bv een cc nummer zijn, een e-ticket nummer of wat dan ook. Maar vervolgens wordt ALTIJD gecontroleerd of naam, geboortedatum en geboorteplaats matchen met de gegevens in je paspoort. Als dat niet het geval is moet het aangepast worden. Aangezien eigenlijk de enige echt verplichte velden bij een e-ticket naam en geboorte datum zijn ga je ontzettend moeilijk aan kunnen tonen dat het echt jouw ticket is en dat je niet het ticket van een ander met de zelfde naam probeert te stelen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:37 schreef ozzietukker het volgende:
Op (veel) (E-)tickets is de geboortedatum van de passagier niet zichtbaar. De gegevens zijn bij de luchtvaartmaatschappijen vaak wel bekend, maar hoeft niet altijd.
Identificatie gebeurd in combinatie met het paspoortnummer, of je creditcardnummer als je nog op de airport moet inchecken en anders inderdaad per naam. En je kunt wel lukraak op het vliegveld gaan proberen in te checken met jouw naam, dat zal wel in de gaten lopen.
Uiteraard kan je bij de luchtvaartmaatschappij de geboortedatum, indien noodzakelijk, wel veranderen, dit zal normaliter kosteloos zijn.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:32 schreef Alternate het volgende:
[..]
Er staat helemaal niets op een e-ticket, er is geen fysiek ticket, daarom heet het een e-ticket. Het 'ticket' is niet meer dan een record in de database. De geboortedatum is niet 'soms bekend' maar MOET ALTIJD bekend zijn. Zonder dat al je gegevens geregistreerd zijn mag je simpelweg niet vliegen. De manier waarop dat record opgezocht wordt in de database kan bv een cc nummer zijn, een e-ticket nummer of wat dan ook. Maar vervolgens wordt ALTIJD gecontroleerd of naam, geboortedatum en geboorteplaats matchen met de gegevens in je paspoort. Als dat niet het geval is moet het aangepast worden. Aangezien eigenlijk de enige echt verplichte velden bij een e-ticket naam en geboorte datum zijn ga je ontzettend moeilijk aan kunnen tonen dat het echt jouw ticket is en dat je niet het ticket van een ander met de zelfde naam probeert te stelen.
chicago is volges mij nog beroerderquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Met Alternate eens. de bester ervaring die je kan hebben met LHR is er wegblijven. Er zijn maar weinig beroerdere vliegvelden dan dat ding.
Toch vreemd, ik issue dagelijks meerdere tickets zonder geboortedatum of passpoort gegevens (ik werk voor een airline namelijk).quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:32 schreef Alternate het volgende:
[..]
De geboortedatum is niet 'soms bekend' maar MOET ALTIJD bekend zijn. Zonder dat al je gegevens geregistreerd zijn mag je simpelweg niet vliegen.
Vliegtaks heb je in het hele land, ongeacht van welk (Nederlands) vliegveld je vertrekt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:57 schreef Quyxz_ het volgende:
Hallo mensen, ik heb dus laatst een reisje geboekt voor met de kerst vanaf eindhoven airport met het vliegtuig. Ik heb gewoon bij RyanAir een ticket geboekt. En er is ook al betaald. Maar kunnen hier later nog enkele kosten bovenop komen? Want op Schiphol heb je bijvoorbeeld bliegtaks, heb je dat in Eindhoven ook?
Thanks for any answers. ^^
o ok, ik dacht dat dat alleen per luchthaven geldde.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vliegtaks heb je in het hele land, ongeacht van welk (Nederlands) vliegveld je vertrekt.
Wat raar.quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Toevallig was daar laatst een stuk over bij kassa. Het kan dus niet, je moet je ticket gebruiken van het beginpunt tot eindpunt. Ook al woon je naast schiphol. Je wordt als het goed is en de regels nog niet aangepast zijn gewoon geweigerd als je in amsterdam wilt opstappen. Kijk anders even op de site van kassa.
ik ben gewoon naar ryanair.com gegaan en heb daar geboekt,voor de rest niks gezien eroverquote:Op zaterdag 8 november 2008 13:53 schreef Han_som_reiste het volgende:
Ze moeten in reclame folders gewoon aangeven wat de totale prijs is incl. vliegtaks. Er is een tijd geleden toch een wet aangenomen die misleidende advertenties van vakantieboekers verbiedt?
Dan heb je dus alles betaald wat je zou moeten betalenquote:Op zaterdag 8 november 2008 14:52 schreef Quyxz_ het volgende:
ik ben gewoon naar ryanair.com gegaan en heb daar geboekt,voor de rest niks gezien erover
dus die 19 euro die ik heb gedokt was inclusief vliegtaks?quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan heb je dus alles betaald wat je zou moeten betalen
Ja, ze halen hun inkomsten maar voor de helft uit de ticketprijs. Dus wel wat nootjes en een drankje kopen onderweg, anders moeten wij weer meer betalen volgende keerquote:Op zaterdag 8 november 2008 15:16 schreef Quyxz_ het volgende:
dus die 19 euro die ik heb gedokt was inclusief vliegtaks?
en volgens wiki is ryanair 1 van de enige luchtvaartmaatschappijen met winst.
nou knap dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |