abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:41:40 #1
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_62534740
Vervolg van ONZ / Zaken gedaan met een randdebiel.

Ik had een tijdje terug een portofoon op marktplaats gezet, zo'n ding:

Splinternieuw voor maar 160 euro.

Krijg ik opeens een reactie van iemand die interesse had voor 150 euro. Ik heb daarop een voorstel gedaan om tussen mijn prijs en zijn bod in te zitten namelijk 155 euro, hij ging akkoord.

Hij vroeg mijn telefoonnummer en een kleine week later werd ik gebeld.

Wat volgde was een gesprek van meer dan een uur... Die gozer wist niet wat een portofoon was dus ik moest hem echt alles uitleggen. Blijkt dat hij dat ding te willen gebruiken om stiekem backstage te gaan bij concerten, optreden en evenementen. Dat men dan denkt dat hij bij de beveiliging hoort... Daarna nog een hoop onzin aan moeten horen en dat hij enorme fan was van Jantje Smit en piratenmuziek... Tot mijn grote ergernis bleef hij maar doorpraten en ik bleef beleefd want het was een potentiële klant. Als redding heb ik maar het excuus verzonnen dat de batterij van mijn telefoon bijna leeg was en ik heb toen de verbinding verbroken..

Belt hij me enkele dagen later weer op of hij hem kan komen ophalen, dat was prima want ik was die avond thuis. Nadat hij niet op de afgesproken tijd was aangekomen ging mijn telefoon weer over. Wat was nou het geval, hij was in Ede op de trein gestapt, maar stond op het verkeerde perron, namelijk die waar de trein richting Arnhem gaat in plaats van richting Utrecht. Dus hij stond ergens in de middle of shit en het was al laat dus die dag kon hij hem niet meer ophalen.

Gaat mijn telefoon een aantal dagen later weer over, of hij hem op kon halen. Dat kon en ik vroeg of we op een makkelijke plek af konden spreken omdat hij met het OV reisde. (en ik wil liever niet zo'n malloot over de vloer)

Even later belt hij me op dat hij mijn woonplaats inrijdt met de bus dus ik pak de fiets en rij naar de halte 300 meter verderop. Wat ik vervolgens aantref:

Een gozer die languit op zijn buik op het koude beton in een bushokje ligt, lezend in een tijdschrift. Links van hem lag zijn telefoon, rechts een mp3-speler, en een rugtas. Viel me nog mee dat hij geen tentje had opgezet.... Roept hij: "ben jij die gozer van die portofoon", toen kreeg ik spontane hartkramp dat ik mij met zo'n figuur in het openbaar moest vertonen. Zijn uiterlijk trok namelijk nogal het bekijks van gehaaste reizigers die in en uit de bussen stapten.

Ik wilde zo snel mogelijk ter zake komen en dit even snel afhandelen, dus doos open en portofoon in zijn handen gedrukt. Voordat ik dat kon doen begon hij weer over zijn hobby's en wat hij ermee wilde doen, of ik ook dezelfde hobby's heb enz. enz. enz. Toen ik hem zowat luid schreeuwend tot bedaren moest brengen om hem duidelijk te maken dat ik daar was om iets te verkopen, begon het hele uitleg gebeuren weer van voor af aan. "Kan je met de politie praten" was een vraag, mijn antwoord was negatief. "Kan je met de brandweer praten" was zijn volgende vraag, mijn antwoord was weer negatief en ik legde hem nogmaals uit dat het om een vergunningsvrije portofoon gaat. Toen ik bij de uitleg was aanbelandt waar de zendknop zit, barstte zijn eigen feestje los: "HALLO HALLO HIER SPREEKT DE POLITIE HAHAHAH HIER DE BRANDWEER KUNT U MIJ HOREN" en zijn feestje ging zo nog even door.

Toen het moment van betalen, hij had maar 150 euro bij zich en zei dat ik die 5 overige euro's maar moest vergeten. Vooral de manier en toon hoe hij dit bracht stond mij niet aan, anders had ik het best willen laten zitten. Maar zaken zijn zaken, afspraak is afspraak. Ik zei dat ik de beroerdste niet ben en dat hij die 5 euro naderhand op mijn bank mag storten. Dat was prima, ik wenste hem plezier met zijn aankoop en wilde mijn weg vervolgen.

Vraagt hij me of hij op plek van uitstappen weer op de bus kan stappen. Nee zeg ik, dan ga je naar Breda. "Waar moet ik dan instappen", viaductje onderdoor naar de andere kant van de snelweg was mijn antwoord. Na 30 keer uitleggen begreep hij me nog niet en ik moest hem naar de overkant dirigeren... Vervolgens vraagt hij welke bus hij moet nemen richting Utrecht, wat ik vervolgens nog 100 keer heb moeten uitleggen. Toen hij het eindelijk begreep (of deed alsof hij het begreep) begon hij weer over van alles en nog wat te blaten. Wederom moest ik een redding verzinnen, ik keek op mijn horloge, 19:40, dus ik moest zogenaamd nog even snel boodschappen halen en ik vluchtte weg.

Thuis aangekomen een mailtje gestuurd met mijn bankgegevens en hem nogmaals succes gewenst met zijn nieuwe aankoop.

Na een week nog geen geld...

De week daarop ook niks...

Toen maar een mailtje gestuurd, die werd beantwoord met:

ik ben jeroen dit is niet edwin emiel adres hoor beetje raar groetjes jeroen

Terwijl de naam Edwin toch in het e-mail adres staat en eerdere mailtjes van hetzelfde IP adres zijn gepost...

Die 5 euro kon mij geen ene fuck meer interesseren, dit werd een principekwestie!

Toen bedacht ik me dat hij mij de eerste keer met nummerweergave had gebeld, de keren daarna anoniem. Dus even de logboek in mijn telefoon nachecken en het nummer stond er nog!

Afgelopen avond dat nummer gebeld, neemt een vrouw op, waarschijnlijk zijn moeder.

Woont Edwin hier?
Ja die woont hier, ik geef hem even.
Met Edwin.
Hallo met mij, waar blijft mijn geld?
Wie ben jij?
Dat weet je maar al te goed!
Ik ben gisteren op mijn hoofd gevallen en kan me niks herinneren.
Nou dan zal ik je er even aan herinneren dat je vorige week wat bij me hebt gekocht.
Ik heb een slechte korte termijn geheugen.
Nou, ik krijg nog 5 euro van je.
Vervolgens begint hij te zingen.
(schreeuwend over zijn gezang heen) Maar we hebben een afspraak, ik zal maar snel die 5 euro overmaken!
Wie ben jij?
Edwin je moet me niet voor de gek houden, je maakt grappen met de verkeerde!
Haha, ik maakte maar een grapje, hoe is het er mee?
Dat gaat je geen flikker aan, ik wil dat jij afspraken na komt!

Vervolgens probeerde hij het onderwerp weer te veranderen, maar met luid schreeuw (sorry buren) heb ik hem toch weten te overtuigen dat hij moest betalen! Hij ging meteen het bedrag overmaken en hoorde hem op de achtergrond typen.

Als klapper op de vuurpijl zet hij muziek aan en begint keihard mee te zingen op Frans Bauer!

Ik was het inmiddels helemaal zat en verbrak de verbinding.

Even later checkte ik mijn bankrekening, de 5 euro was overgemaakt! De principekwestie was voor mij gesloten.

Maar de lezer van dit topic weet dat die gozer altijd wel weer voor verrassingen kan zorgen, ja dat hebben jullie goed geraden!

De omschrijving van de bankoverschrijving:

ouwe vogelzoeker geile kikker
haas koe penis hangoor stierenkl

Was de zaak afgedaan, verkloot die mongool het weer!

Omdat ik best medelijden met hem heb, heb ik 1 cent terug gestort als goed gebaar:

Wat ik ook nog tegen Edwin opmerkte was het feit dat hij qua geld alleen drie briefjes van 50 in zijn portefeuille had zitten, zelfs geen stuiver muntgeld! Wat nou als zijn trein een paar uur vertraging oploopt en je dorst/honger krijgt? Het kon hem blijkbaar niet deren.

Wel wist hij trots als een blij kind met Pokémon kaarten te melden dat hij condooms in zijn portefeuille had zitten.

Hoewel wij in dit topic wel kunnen lachen om zijn capriolen, bezat hij zelf absoluut geen humor toen ik opmerkte dat de houdbaarheidsdatum daarvan gegarandeerd overschreden zal zijn.

Hij dacht trouwens ook nog dat ik beveiliger was, alleen omdat ik een donkerblauwe jas aan had...

[ Bericht 0% gewijzigd door µ op 22-01-2014 14:40:35 ]
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_62534782
Tvp
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_62534913
Woon je in Hank? In verband met dat viaduct en Utrecht/Breda,
Xbox Live: koenpijl
pi_62534946
mooie op, maar ik vind het een beetje flauw dat je zoiets terugstuurt, ik zou alleen maar kunnen lachen om dat soort personen.

haas koe penis
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:51:15 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_62534948
Leuk geschreven

Natuurlijk wel compleet dwaas om na het ontmoeten van zo'n aap 5 euro te willen hebben alsnog.
Het lijkt me duidelijk dat die jongen licht gehandicapt is en het feit dat jij dat niet in kan schatten en die beschrijving op je bank serieus naar jouw toe gericht ziet .....

ach ja.
Idiots keep the world a happy place.
pi_62534981
tvp
Striving to be more than average.
pi_62535045
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:51 schreef Buschetta het volgende:

Dat dus
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:02:16 #8
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_62535192
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:51 schreef Buschetta het volgende:
Leuk geschreven

Natuurlijk wel compleet dwaas om na het ontmoeten van zo'n aap 5 euro te willen hebben alsnog.
Het lijkt me duidelijk dat die jongen licht gehandicapt is en het feit dat jij dat niet in kan schatten en die beschrijving op je bank serieus naar jouw toe gericht ziet .....

ach ja.
Hij kwam bij mij meer over als een puisterige gebrilde nerd met ADHD. Hij is in staat om zelfstandig te reizen, zelfstandig te pinnen en zelfstandig te internetbankieren. Daarnaast had hi schoolboeken in zijn tas zitten dus hij is gewoon schoolgaand/studerend...

In het vorige deel staat sterke argumentatie voor het ontvangen van de resterende 5 euro.
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ga heen en maak jezelf ergens anders belachelijk.

Het was meer een moderne interpretatie van het spreekwoord:

'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd'

Zal hem maar gelijk ff voor je uitleggen, heb niet het idee dat je zo bijster bijdehand bent namelijk: Komt er dus op neer dat je niet zo makkelijk moet denken over kleine bedragen.

Normaal gesproken kijk ik zelf ook niet zo krap, maar dit is toch wel een geval waar ik uit principe ook gewoon die 5 euro zou willen hebben. Je moet niet 155 bieden als je het niet hebt, en dan maar hopen op genade en de goedheid van de verkoper...
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het is niet hebberig, maar logisch, dat je de beste prijs voor je product wil hebben. En ik denk dat als die zwakzinnige gewoon had gebeld en gezegd dat 150 écht zn max was, hij het misschien wel voor dat geld had kunnen kopen. Het gaat mij om het punt dat hij zonder sputteren akkoord gaat met een prijs die hij niet kan betalen. Zou rare wereld zijn als je overal maar dingen kon kopen/bestellen die je eigenlijk nét niet kon betalen...
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:38 schreef Omniej het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk vind ik die 5 euro niet belangrijk. Waar het om gaat is dat je gewoon de prijs hoort te betalen die je afgesproken hebt. En als je dat niet kunt, dan had je een andere prijs af moeten spreken.

Waar haal je het idee vandaan dat achter je geld aan gaan alleen voor bedrijven geldt?

Blijkbaar laat jij je dus gewoon aan alle kanten naaien als je iets verkoopt... Als jij een prijs afspreekt en iemand komt met te weinig geld aanzetten, laat jij gewoon over je heen lopen omdat je niet wilt laten merken dat je het ontbrekende bedrag toch ook nog wel zou willen hebben. Waar ligt die grens voor jou dan?
Die discussie is dus al gevoerd. Laten we dit een vrolijk topic houden die niet binnen no-time vol zit met het gezeik om de 5 euro. Als ik het er bij had laten zitten hadden jullie niet zo'n smakelijk topic gehad.
pi_62535345
Ik ben benieuwd hoeveel delen van dit topic nog zullen volgen
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:27:26 #10
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_62535878
Mooi topic!
pi_62537459
nice
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62537774
Hahaha props.
pi_62537985
hopen dat die marysas (of whatever, die aap met al die smileys) wegblijft uit dit topic!
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:08:15 #15
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_62538787
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:49 schreef koen_pijl het volgende:
Woon je in Hank? In verband met dat viaduct en Utrecht/Breda,
Vianen, aan z'n bankafschriften te zien. Daar komt dezelfde bus langs.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_62539275
Maar ja waarschijnlijk een kind met zwaar adhd/autisme die aandacht wil.
Xbox Live: koenpijl
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:58:30 #17
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_62540417
Deel 2 lol
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_62541836
TerugVindPenishangoorstierenkl
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:12:36 #19
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_62550767
Ik ben wel benieuwd wat 'ie nou bedoelde toen hij aan het woord 'stierenkl' begon.

• stierenklacht
  • stierenklont
  • stierenklisma
  • stierenklimop
  • stierenkluiver
    Eh...
  • The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:28:06 #20
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_62551192
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
    pi_62551273
    Hoeveel was dat ding nou werkelijk waard?
    GOed topic
    pi_62554083
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 12:12 schreef Smots het volgende:
    Ik ben wel benieuwd wat 'ie nou bedoelde toen hij aan het woord 'stierenkl' begon.

• stierenklacht
  • stierenklont
  • stierenklisma
  • stierenklimop
  • stierenkluiver
    Eh...
  • Stierenkloot of Stierenkloten?

Dat past wat meer in het rijtje...
    pi_62554241
    HAHahahah prachtig gewoon
    pi_62555081
    !
    Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
    Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:11:16 #25
    31816 thumper
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
    pi_62555624
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 17:54 schreef thumper het volgende:
    Ik kan niet wachten op #2
    tvp
    volvo c30. you wish your honda was this hot.
    "If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:28:04 #26
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_62556025
    tvp
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:47:58 #27
    12010 daniman
    gewoon lekker gek
    pi_62556577
    quote:
    nou wat een filmpje zeg! Een still frame onder een liedje die niets met het onderwerp te maken heeft. Zat ik te hopen op een animation movie die het avontuur van TS uitbeeldde.... beetje jammer
    patat ftw :)
      woensdag 22 oktober 2008 @ 01:39:27 #28
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_62572027
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 14:12 schreef Omniej het volgende:

[..]

Stierenkloot of Stierenkloten?

Dat past wat meer in het rijtje...

Die gekke Edwin kennende had je echt van alles kunnen verwachten
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_62572100
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 01:39 schreef Smots het volgende:

[..]

Die gekke Edwin kennende had je echt van alles kunnen verwachten
    Hmm... Nu ik m'n vorige bericht nog eens nalees was het eigenlijk inderdaad wat vreemd om op zoek te gaan naar iets dat in het rijtje paste. Alsof er samenhang in zat.
      woensdag 22 oktober 2008 @ 14:28:35 #30
    231196 Marsyas
    Bipolarized : Boo ! 2U2
    pi_62582379
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 20:37 schreef Leso_Varen het volgende:
    hopen dat die marysas (of whatever, die aap met al die smileys) wegblijft uit dit topic!
    Big mistake.. Ok ben weer weg. Hij vroeg er om...Sufgerukte paardenpijper annex genetisch gedepriveerde orgeldraaier..

Grtn

[ Bericht 0% gewijzigd door Marsyas op 22-10-2008 15:17:40 ]
    Kapitalisme. De financiële übermensch ?
    2 question, or not 2 question ? That is the answer.
    Bipolarize ! All sane people do...2 see more than 1...
    Ecology first, economy later, when we can afford it.
      woensdag 22 oktober 2008 @ 15:26:16 #31
    31816 thumper
    pi_62584023
    Je vergeet stierenkl
    "If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
      woensdag 22 oktober 2008 @ 15:27:53 #32
    31816 thumper
    pi_62584062
    Dat je de moeite genomen hebt om al die smileys in te voeren
    pi_62586710
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 14:28 schreef Marsyas het volgende:

[..]

Big mistake.. Ok ben weer weg. Hij vroeg er om...Sufgerukte paardenpijper annex genetisch gedepriveerde orgeldraaier..

Grtn
      vrijdag 23 januari 2009 @ 19:01:15 #34
    110933 F4T4L_3RR0R
    R.I.P. webicon ;(
    pi_65352661
    Heb nooit meer wat van die klapjosti vernomen.
    pi_65353079
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 14:28 schreef Marsyas het volgende:Big mistake..
    Gezellig!
    Die jongen is wel veel te hard aangepakt voor die 5 euro met dat 1 cent bericht. Had dan een wat gezelligere tekst geschreven in plaats van een incestueuze relatie met pa te suggereren.
      vrijdag 23 januari 2009 @ 19:26:11 #36
    174211 RadioSlut
    Magistrale zeikstraal
    pi_65353417
    Leuke OP
    Kaleidoscopiklimax
    pi_65353743
    omg wat een held is die gast
      vrijdag 23 januari 2009 @ 20:37:43 #38
    233834 Starzky
    Where's hutch?
    pi_65355737
    Bij misbruik zal contact opgenomen worden met je provider. In geval van illegale praktijken zal er volledige medewerking worden verleend aan justitie.
    pi_65370229
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 19:26 schreef RadioSlut het volgende:
    Leuke OP
    mee eens
    pi_65370588
    Staande ovatie!
    Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
      zaterdag 24 januari 2009 @ 22:50:01 #41
    174211 RadioSlut
    Magistrale zeikstraal
    pi_65371093
    Hebben mensen al een profiel ofzo gevonden waar hij met z'n harses op staat?
    Kaleidoscopiklimax
      zaterdag 24 januari 2009 @ 23:56:06 #42
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_65373153
    wtf?
    pi_65375647
    Goeie schop...
    pi_65376265
    Mooi verhaal
      zondag 25 januari 2009 @ 04:01:05 #45
    125915 Dribbel_