abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 11:10:57 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_72637658
Kickerdekick

Ja ja maar weer eens een kick komt die pandora nog een keer of niet ja hij komt eraan ooit.

Inmiddels zijn de mannen zoals in bovenstaande post ook staat druk bezig met het productie process. De eerste 105 printplaten zijn gemaakt (zoals de andere 3895 ook gemaakt gaan worden) en zijn onderworpen aan burn-in tests. De eerste paar van die 105 zijn nu bij de developer aangekomen=fotos.

quote:
Rev4 production samples
I finally got some production samples that passed testing. These are the best looking boards of all the revisions ever made. The guy in charge of assembly for the Pandora project does such an amazing job!
ze zijn bezig de mal voor het plastic te maken de designs van het plastic is dus af nu is het afwachten hoelang de mal makers nog nodig hebben ze zijn al bezig dus het kan binnen nu en enkele weken af zijn. Als de mal er is en werkt duurt het maar een paar dagen om 4000 cases te maken. Dan hoeven alleen de pandoras in elkaar gezet te worden en verstuurd worden.

De eerste 105 printplaten zullen in echte pandoras terecht komen dus de eerste microbatch van 105 begint langzaam realiteit te worden
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Donald Duck held vrijdag 11 september 2009 @ 23:19:49 #102
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72661645
Wat is de status van de diverse emulators ondertussen? (en dan bedoel ik vooral vloeiend en zonder skips de spellen kunnen draaien)
Systemen waar ik vooral interesse zou hebben zijn Gameboy (ook color en advance), SNES, Sega MegaDrive.
N64 zou ook tof zijn. En zou dit ding bijv. ook DosBox en ScummVM kunnen draaien?

[ Bericht 14% gewijzigd door __Saviour__ op 13-09-2009 23:01:05 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 14:08:09 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73209551
quote:
Op maandag 11 september 2009 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat is de status van de diverse emulators ondertussen? (en dan bedoel ik vooral vloeiend en zonder skips de spellen kunnen draaien)
Systemen waar ik vooral interesse zou hebben zijn Gameboy (ook color en advance), SNES, Sega MegaDrive.
N64 zou ook tof zijn. En zou dit ding bijv. ook DosBox en ScummVM kunnen draaien?
Ja dosbox en scumm zeker hier staat een lijst met emulatoren die werken en waar aan gewerkt wordt :

http://pandorawiki.org/Projects_Under_Development#Emulators

en een lijst van wat werkt

http://pandorawiki.org/Emulators

En vandaag voor het eerst op film de Dreamcast emulator



heel erg WIP maar het zegt wel wat het ding kan. Ook is de pandora website vernieuwd met een mooie status pagina waar je precies kunt zien wat nog gedaan moet worden.

www.openpandora.org

en de onofficiele blog zit inmiddels op een ander adres

http://pandorapress.net

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 29-09-2009 14:14:47 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 14:11:12 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73209645
N64 is het laatste project waar nu redelijk schot in zit, en dat terwijl alle emulator makers van gp32 erg sceptisch waren is er nu iemand gekomen ari64 die al een heel eind was. Nu zijn ze samen verder aan het gaan om het mogelijk te maken.

Onthoud wel dit zijn allemaal emulatoren die nog erg geoptimaliseerd moeten worden. Dingen als SNES, picodrive, psx, amiga lopen al op meer dan 100%
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 29 september 2009 @ 14:22:46 #105
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_73209996
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:11 schreef Bosbeetle het volgende:
N64 is het laatste project waar nu redelijk schot in zit, en dat terwijl alle emulator makers van gp32 erg sceptisch waren is er nu iemand gekomen ari64 die al een heel eind was. Nu zijn ze samen verder aan het gaan om het mogelijk te maken.

Onthoud wel dit zijn allemaal emulatoren die nog erg geoptimaliseerd moeten worden. Dingen als SNES, picodrive, psx, amiga lopen al op meer dan 100%
SNES emulators Enig idee of deze ook overweg kan met vertaalpatches?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 20:51:33 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73221744
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:22 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

SNES emulators Enig idee of deze ook overweg kan met vertaalpatches?
Vast wel maar het hangt van de devvers af!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 21:00:12 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73222054
ohja het laatste snes filmpje, laat wel zien dat het lastig sturen is als je door een camera moet kijken

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 08:31:38 #108
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73264976
quote:
Hello everyone, Craig here,

This is the last OpenPandora newsletter before we start shipping Pandora consoles to customers.

Yes, we have finally, after a lot of serious tweaking, decided the Pandora is ready to roll.

You will have already seen all the videos, the emulators, the various game ports, firefox, they are on the website if you have not.

Just before we get going, how about one more? The Pandora running a Dreamcast emulator:


Right, now, this email is about what happens next.

Well the Pandora is being made in Dallas, Texas, USA. We decided not to go down the usual 'Made in China' route.
It might cost a little more but we believe the level of service you will get from us will be far greater due to this.

For those of you who still want a Pandora from the first batch there is a small number (about 100) still available to
preorder, on a first come first served basis, at $330 each, if you want one email: openpandorasales@gmail.com.
These are limited to one per customer.

We are also able to offer a very limited number of consoles to web stores (less than 150), again on a first come basis.

There won't be another batch until 2010.

So, between now and then, what's going to happen?

Currently we have 105 test mass production Pandoras, as well as numerous full pre-production Pandora consoles.
A lot of these are with developers who are working on software, you will have seen a lot of it in the videos we have posted on youtube.

In October the factory will start to populate 4000 Pandora PCBs, this will be a slow process at first
which will become substantially faster after the initial 800.
As the PCBs are completed, they are tested then put in to cases, boxed up and shipped out to you.

After we ship the first 4000 units , and before the second batch, we will then be concentrating on software
development, looking after the current customers and, well, trying to make the Pandora the best open hand held ever made.

Also consider that there is still nothing like the Pandora on the market; digital dpad, dual analogue nubs, qwerty keyboard,
800*480 touch screen, over 10 hours of battery life and lots more, we think you will really like it.

So, you can finally sit back, be happy and join the fun on the forums at http://gp32x.com/board or our fancy new
website http://openpandora.org

Thanks,

Craig and the OpenPandora team.

PS if you got this email more than once I'm really sorry, new website teething problems!
een nieuwsbrief die vandaag gekomen is als er nog iemand geinteresseerd is in de pandora er zijn nog wat plekjes in de eerste batch.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 09:34:43 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73266059
15 oktober zouden de cases (het laatste stukje wat nog niet gemassa produceerd is) klaar moeten zijn
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:43:55 #110
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_73266288
Ik ga niet zo'n ding halen met de eerste paar batches. Ik wil eerst gebruikservaringen afwachten uiteraard. Heb jij zo'n ding al wel besteld BB?
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
ohja het laatste snes filmpje, laat wel zien dat het lastig sturen is als je door een camera moet kijken

Snes 9x Wow. I'm impressed.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 09:48:22 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73266398
quote:
Op maandag 1 oktober 2009 09:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga niet zo'n ding halen met de eerste paar batches. Ik wil eerst gebruikservaringen afwachten uiteraard. Heb jij zo'n ding al wel besteld BB?
[..]

Snes 9x Wow. I'm impressed.
Yup ik zit bij de eerste batch Ik dacht laat ik eens een keer een gokje wagen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:52:14 #112
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_73266488
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Yup ik zit bij de eerste batch Ik dacht laat ik eens een keer een gokje wagen
Nice. Je wil dan vast wel voor mij wat dingen testen ook toch?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 09:53:29 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73266525
quote:
Op maandag 1 oktober 2009 09:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nice. Je wil dan vast wel voor mij wat dingen testen ook toch?
Ja hoor maar eerst nog even wachten tot hij er is
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:57:35 #114
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_73266611
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja hoor maar eerst nog even wachten tot hij er is
Tof! Tegen die tijd stuur ik je wel wat zooi

-edit-

Heb zelf ook even getest, maar SNES 9X op de PC krijgt mijn ene rom al niet werkend terwijl Zsnes 'm zonder problemen draait en die is er (nog) niet voor de Pandora. Argh

[ Bericht 16% gewijzigd door Notorious_Roy op 01-10-2009 10:19:39 ]
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 10:51:46 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73268002
quote:
Op maandag 1 oktober 2009 09:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Tof! Tegen die tijd stuur ik je wel wat zooi

-edit-

Heb zelf ook even getest, maar SNES 9X op de PC krijgt mijn ene rom al niet werkend terwijl Zsnes 'm zonder problemen draait en die is er (nog) niet voor de Pandora. Argh
hmm dat is jammer ik denk dat de emulators nadat de pandora uit is erg geoptimaliseerd gaan worden dus misschien komt het nog goed.

Ik weet niet of er een verschil is tussen snes 9x windows of linux want de pandora versie zal gebaseerd zijn op de linux versie. Welke rom heb je geprobeerd?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:54:15 #116
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_73268071
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hmm dat is jammer ik denk dat de emulators nadat de pandora uit is erg geoptimaliseerd gaan worden dus misschien komt het nog goed.

Ik weet niet of er een verschil is tussen snes 9x windows of linux want de pandora versie zal gebaseerd zijn op de linux versie. Welke rom heb je geprobeerd?
Treasure Hunter G met losse vertaalpatch in .zip en een gepatchte ROM. Beide werken niet in Snes 9x
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 10:58:58 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73268233
hmm dat is jammer, met dat soort patches weet je het nooit natuurlijk.

http://www.gp32x.com/boar(...)-snes-patched-games/

hier is een topic erover voor de SNES emulator op de GP32 (de geestelijke voorloper van de pandora) misschien heb je er wat aan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:04:35 #118
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_73268389
Ik heb me jaren terug al verdiept in die onzin en toen dus op Zsnes uitgekomen en die speelt eigenlijk alles wat ik wil. Probleem is alleen dat het een PC applicatie is en er nog geen handheld met game-besturing is die het draait

Ze zouden eigenlijk een Windows PC in een SNES controller moeten stoppen en er een 5" schermpje op moeten hangen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 11:06:44 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73268460
quote:
Op maandag 1 oktober 2009 11:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb me jaren terug al verdiept in die onzin en toen dus op Zsnes uitgekomen en die speelt eigenlijk alles wat ik wil. Probleem is alleen dat het een PC applicatie is en er nog geen handheld met game-besturing is die het draait

Ze zouden eigenlijk een Windows PC in een SNES controller moeten stoppen en er een 5" schermpje op moeten hangen.
Dat kan wel maar dan is de batterij op na een half uur en branden je handen eraf.

Daarom worden dingen nu op ARM gedaan ipv x86 maarja de software moet nog volwassener worden. Maar het komt al een eind in de buurt.

http://www.oqo.com/ heeft ze wel maar dan zonder controls en een prijskaartje van om en nabij de ¤1000

[ Bericht 8% gewijzigd door Bosbeetle op 01-10-2009 11:15:10 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:08:12 #120
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_73268509
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat kan wel maar dan is de batterij op na een half uur en branden je handen eraf.
It would be worth it
quote:
Daarom worden dingen nu op ARM gedaan ipv x86 maarja de software moet nog volwassener worden. Maar het komt al een eind in de buurt.
Ja, ik ben al onwijs onder de indruk van die Pandora. Dat ziet er beter uit dan toen ik me er mee bezig hield. Mario Kart was toen haast niet te spelen!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 11:19:19 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73268889
ah OQO is ook op leven na dood http://arstechnica.com/ga(...)e-end-of-the-mid.ars zie ik.

Ik hoop dat openpandora een beter leven bekoren is die hebben de game mensen nog achter zich staan en dat helpt denk ik wel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 11:22:39 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73451090
quote:
Almost there
Wednesday, 07 October 2009 07:13 EvilDragon

Well, just some nice things you guys would like to know.

1. ALL parts (including the nubs) have arrived at the factory! For ALL 4000 Pandoras!

2. Chinese holidays are almost over, so the case should also be finished soon.

3. The Rev4 prototype Pandora is currently on the way to me so I can do the CE testing (gonna call the company today, I'll let you know when testing will take place)

4. Softwarewise, we're pulling all the patches we have together. The OS needs some more tweaking during the next months, but all the basic stuff does work and the image is pretty stable. I'll do more videos when I get the prototype model.

That's it for now. Short but good news, eh?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 11:26:42 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73481190
Preliminary CE testing gaat gebeuren op 14 oct, als deze test goed is dan geven ze het signaal voor het maken van de volgende 3895 printplaten. (de eerste 105 zijn al klaar) het wachten is op de cases en dan is het go.

Het ziet er naar uit dat de eerste pandora's deze maand klaar gaan zijn
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:28:07 #124
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_73481235
Eindelijk
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 11:30:14 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73481294
quote:
Op maandag 8 oktober 2009 11:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Eindelijk
Nouja het ziet er al tijden naar uit dat het nog 2 maanden duurt maar nu lijkt het toch echt dichterbij te zijn.

Hehe ik ben het wachten wel een beetje zat zo na een jaar
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')