Dat idee heb ik dus ook, de vraag is alleen in hoeverre wij de relatie nog kunnen verbeteren. Dat hebben we na het gesprek enkele maanden ook geprobeerd en is in zekere mate wel gelukt maar toch (voor mij) niet voldoende.quote:Op maandag 20 oktober 2008 08:39 schreef Isabeau het volgende:
Je zit in je 7-jaars crisis en staat op het punt iets heel doms te doen.
Met een andere vrouw heb je over 7 jaar óók sleur.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:03 schreef wendytje het volgende:
Mensen verwachten tegenwoordig dat het altijd fantastisch moet zijn. Relaties zijn gewoon hard werken aan en met elkaar en de relatie. Een ander nemen is een makkelijke uitweg, en daar krijg je hetzelfde gevoel mee. In mijn ogen is dit waarom er zo rond het 10de relatiejaar veel relaties stranden. Het lijkt niet meer op de relatie uit de film, met de geweldige sex elke avond en de kaarsjes en het strand.
quote:MYTH #1: A GREAT RELATIONSHIP DEPENDS ON A GREAT MEETING OF THE MINDS
You will never see things through your partner's eyes because you are two entirely different people. You are genetically, physiologically, psychologically and historically different.
You will not solve your relationship problems by becoming more alike in your thinking. Men and women are wired differently. Attempting to blur your fundamentally different viewpoints is unnatural and even dangerous.
Recognize that a relationship is far more enjoyable when you're with someone who enriches your life, not simply reflects it. Appreciate your differences.
MYTH #2: A GREAT RELATIONSHIP REQUIRES A GREAT ROMANCE
Yes, your life with your partner should include plenty of romance. But don't kid yourself and expect an unrealistic Hollywood fairytale. The truth is that in the real world, being in love is not like falling in love.
Falling in love is only the first stage of love. It's impossible to remain in that stage. A mature relationship will shift from dizzying infatuation to a deeper, more secure love.
Don't make the common mistake of thinking that when the initial wild passion fades you aren't in love anymore. The answer is not to start a new relationship so you can recapture that emotional high with someone else. The answer is to learn how to move on to the next stages of love for a different but richer experience.
MYTH #3: A GREAT RELATIONSHIP REQUIRES GREAT PROBLEM-SOLVING
Don't fall into the trap of believing that you and your partner can't be happy if you can't resolve your serious disagreements. Ninety percent of problems in a relationship are not solvable.
There are things that you and your partner disagree about and will continue to disagree about. Why can't you once and for all resolve these issues? Because in order to do so, one of you would have to sacrifice your values and beliefs.
You can simply agree to disagree and reach "emotional closure" even though you haven't reached closure on the issue.
MYTH #4: A GREAT RELATIONSHIP REQUIRES COMMON INTERESTS THAT BOND YOU TOGETHER FOREVER
There is nothing wrong with your relationship if you don't share common interests and activities.
If you and your partner are forcing yourselves to engage in common activities but the results are stress, tension and conflict, don't do it!
MYTH #5: A GREAT RELATIONSHIP IS A PEACEFUL ONE
Don't be afraid to argue because you think it's a sign of weakness or relationship breakdown. Even the healthiest couples argue.
If approached properly, arguing can actually help the relationship by (a) releasing tension and (b) instilling the sense of peace and trust that comes from knowing you can release feelings without being abandoned or humiliated.
Instead of worrying about how many times you argue, worry about how you argue. Here are some guidelines:
Don't abandon the issue and attack the worth of your partner during an argument.
Don't seek conflict because it's stimulating.
Don't pursue a take-no-prisoners approach in your arguments.
Don't avoid achieving emotional closure at the end of an argument.
MYTH #6: A GREAT RELATIONSHIP LETS YOU VENT ALL YOUR FEELINGS
Getting things off your chest might feel good, but when you blurt something out in the heat of the moment, you risk damaging your relationship permanently. Many relationships are destroyed when one partner can't forgive something that was said during uncensored venting.
Before you say something you might regret, bite your tongue and give yourself a moment to consider how you really feel. The things we say while we're letting loose often don't represent how we really feel and shouldn't be communicated — especially if they are potentially destructive.
MYTH #7: A GREAT RELATIONSHIP HAS NOTHING TO DO WITH SEX
The belief that sex is not important is a dangerous and intimacy-eroding myth. Sex provides an important time-out from the pressures of our daily lives and allows us to experience a quality level of closeness, vulnerability and sharing with our partners.
Sex might not be everything but it registers higher (90 percent) on the "importance scale" if it's a source of frustration in your relationship. If your sex life is unfulfilled, it becomes a gigantic issue. On the other hand, couples that have satisfying sex lives rate sex at only 10 percent on the "importance scale."
Don't restrict your thinking by considering sex to be something that only consists of the actual physical act. Touching, caressing, holding hands and any means by which you provide physical comfort to your partner can all be viewed as part of a fulfilling sex life.
MYTH #8: A GREAT RELATIONSHIP CANNOT SURVIVE A FLAWED PARTNER
Nobody's perfect. As long as your partner's quirks are non-abusive and non-destructive, you can learn to live with them.
Instead of focusing on your partner's shortcomings, remember the qualities that attracted you in the first place. Perhaps some of these idiosyncrasies were part of the attraction? Just because a behavior isn't mainstream, doesn't mean that it's toxic to the relationship.
Be careful to distinguish the difference between a partner with quirks and one with a serious problem. Serious problems that are destructive and abusive include substance abuse and mental/physical abuse. Unlike idiosyncrasies, these are not behaviors you should learn to live with.
MYTH #9: THERE IS A RIGHT WAY AND A WRONG WAY TO MAKE THE RELATIONSHIP GREAT
Nothing could be further from the truth. There is no definitive "right way" to be a good spouse, good parent, or to handle any relationship challenge that life throws you.
Do what works for you rather than following some standards you might have read in a book or heard from a well-meaning friend. If what you and your partner are doing is generating the results you want, stick with it. If both of you are comfortable with the principles that work, you can write your own rules.
Remember not to be rigid about the way in which you accept your partner's expressions of love. There is no "right way" for someone to love you. The fact that your partner expresses feelings differently doesn't make those feelings less genuine or of less value.
MYTH #10: YOUR RELATIONSHIP CAN BECOME GREAT ONLY WHEN YOU STRAIGHTEN YOUR PARTNER OUT
Don't fall into the trap of believing that if you could change your partner, your relationship would be better. You are, at the very least, jointly accountable for the relationship.
Let go of the childlike notion that falling in love means finding someone who will be responsible for your happiness. You need to take responsibility for your own happiness.
If your relationship is distressed, the most important person for you to change might be yourself. Once you identify the payoffs you are subconsciously seeking with destructive behavior, you can choose to remove them from your life.
Je vriendin inruilen voor die andere muts en over een jaar of zeven zit je in precies hetzelfde schuitje.quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:09 schreef Isabeau het volgende:
Maar ik heb het idee dat jij alleen in een 'is dit het nou' fase zit en ja DAT IS HET NOU. En dat is het straks met een ander ook. Etc.
eind 20...subtiel verschilquote:Op maandag 20 oktober 2008 09:18 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is wel 7 jaar wat je ten grabbel legt. Maar ik lees ook dat je 20 bent. Ik denk dat je dan van je leven moet genieten zonder je zo vroeg al zo vast te leggen.
Die zijn wel goed jaquote:
Daar kan ik heel duidelijk in zijn: nee. Ik ben eerder in situaties terecht gekomen waarbij een vriendin meer dan vriendschappelijke gevoelens voor me had en wat meer probeerde te bereiken maar sta sterk genoeg in mijn schoenen om hier niet op in te gaan. Tenzij ik alle respect voor mezelf (en anderen) wil verliezen zou ik nooit maar dan ook nooit vreemd gaan.quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:51 schreef n0a het volgende:Je hebt met dr afgesproken bij S thuis. En mocht ze je willen gebeurt er ook wat.
quote:ik ben zo stom (of juist niet) geweest om komende woensdag met haar af te spreken, ook nog eens bij haar thuis
Bij haar thuis is misschien stom omdat er dan geen anderen omheen zijn, wat tot nu toe wel het geval is geweest. De grooste 'stomheid' is misschien het überhaupt afspreken met haar omdat ik niet weet of ik meer dan vriendschappelijke gevoelens voor haar heb/zou kunnen krijgen. Voor mij staat het echter vast dat er niets zal gebeuren anders dan praten/eten/filmpje kijken.quote:
Ja sorry maandagochtendquote:
het is je vergeven...en ik ben het niet helemaal met je eens; iemand anders aantrekkelijk vinden is menselijk en zegt niet per se iets over je huidige situatie...wat je er vervolgens mee doet is natuurlijk een ander verhaal...quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja sorry maandagochtendmaar dan nog als je gevoelens gaat krijgen voor een ander zit er iets niet goed met je gevoel in je huidige relatie.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 08:35 schreef Abcess het volgende:
Maar aan de andere kant wil ik het contact absoluut niet verbreken, sterker nog, ik ben zo stom (of juist niet) geweest om komende woensdag met haar af te spreken, ook nog eens bij haar thuis
(..snip...)
Samenvatting: Ik heb een relatie maar vind een ander mogelijk leuker alhoewel dat ook gewoon vriendschappelijk zou kunnen zijn. Daarnaast weet ik niet of mijn gevoelens voor mijn huidige vriendin wel van het relationele type zijn.
Als je er niet achter wilt komen of je gevoelens mogelijk meer worden, dan moet je niet met haar afspreken. Verbreek dan alle contacten, dan wordt het gevoel namelijk alleen maar minder. Waarom wil je er eigenlijk niet achter komen of je gevoelens meer worden? Tussen jou en je vriendin is het toch niet echt meer wat? Dat zeg je zelf.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:35 schreef Abcess het volgende:
Wellicht is het inderdaad waar dat ik dit puur als hefboom gebruik om de relatie te verbreken zoals Abbadon het noemt. Een jaar geleden heb ik mijn vriendin verteld dat ik absoluut niet zeker wist of ik altijd bij haar wilde blijven, voor haar was dit een grote schok. Zij wil graag trouwen, kinderen krijgen en settlen. Ik ben daar denk ik nog niet klaar voor, in ieder geval niet met haar.
Ik denk dat ik al dik een jaar (misschien al 2) me regelmatig heb afgevraagd of ik de relatie niet zou moeten verbreken en dat dit de druppel is geweest: er achter komen dat je mogelijk gevoelens kunt hebben voor een ander. Voor mij is het eerlijk gezegd ook een schok, aangezien ik dat niet verwacht had. Over het algemeen hebben mijn vriendin en ik het leuk maar de afgelopen maanden overheersen de niet leuke momenten. We hebben niet veel aandacht meer voor elkaar, het enige dat we samen doen is wat tv kijken en af en toe wat praten. De relatie is grondig vastgeroest ondanks eerdere 'reddingspogingen' over het afgelopen jaar.
Misschien is het inderdaad tijd om hier een punt achter te zetten. Ja, dat komt waarschijnlijk nu doordat ik een ander ben tegen gekomen waar ik mogelijk romantische gevoelens voor zou kunnen hebben maar ik verwacht dat het anders alleen uitstel van executie zou zijn geweest.
Overigens zie ik het afspreken nu nog als iets onschuldigs, ik weet dat het zou kunnen gebeuren maar tot nu toe heb ik nog geen verliefde gevoelens voor S. Voor mij is het (voor nu) in ieder geval puur vriendschappelijk, ik ben alleen bang dat het mogelijk meer wordt en weet niet zeker of ik daar wel wil achter komen.
Een twijfelaar bedoel je? Ja, dat ben ik.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:41 schreef RM-rf het volgende:
TS vind je zelf ook niet en beetje dat je in je eigen beschijving van jezelf als een passieve beslissingsloze nul overkomt ...?
Geen idee (ook niet of het überhaupt een vlam genoemd kan worden). Ik vermoed dat het er uiteindelijk op neer zou komen dat ik de relatie zou laten doodbloeden (of eigenlijk dat we dat samen zouden doen) maar wie weet wat er zou zijn gebeurd.... soms zou ik wel in waarzeggers willen gelovenquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:47 schreef Re het volgende:
vertel eens TS, als je die nieuwe vlam niet had tegengekomen, wat zou je dan doen?
Dus je bent een beetje naar een goed excuus aan het zoeken om het toch maar te termineren?quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:54 schreef Abcess het volgende:
[..]
Geen idee (ook niet of het überhaupt een vlam genoemd kan worden). Ik vermoed dat het er uiteindelijk op neer zou komen dat ik de relatie zou laten doodbloeden (of eigenlijk dat we dat samen zouden doen) maar wie weet wat er zou zijn gebeurd.... soms zou ik wel in waarzeggers willen geloven
en wat verwacht je van een 'andere invalshoek' ...?quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:52 schreef Abcess het volgende:
[..]
Een twijfelaar bedoel je? Ja, dat ben ik.
Ik hoef niet per se van anderen te horen wat ik moet doen, ik wil simpelweg een andere invalshoek bekijken aangezien ik die tot nu toe niet heb gehad.
je hoeft jezelf wmb hier niet te gaan 'rechtvaardigen' hoor ... niemand hier die je verder kent en genoeg info heeft om daarover een oordeel te vellen ...quote:Ik heb al zolang de relatie duurt altijd geprobeerd alles eruit te halen en te proberen hem te verbeteren
Weet je vriendin van jullie afspraak? Als het zo onschuldig is, is er geen reden dat te verzwijgen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:35 schreef Abcess het volgende:
Overigens zie ik het afspreken nu nog als iets onschuldigs, ik weet dat het zou kunnen gebeuren maar tot nu toe heb ik nog geen verliefde gevoelens voor S. Voor mij is het (voor nu) in ieder geval puur vriendschappelijk, ik ben alleen bang dat het mogelijk meer wordt en weet niet zeker of ik daar wel wil achter komen.
Welkom.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:17 schreef foeyonghaii het volgende:
7 jaar is echt lang! Misschien moet je af en toe Oprah kyken
Af en toe is dat toch wel leerzaam ;D
Ik denk dat je toe bent aan iets niews, maar vergooi die 7 jaren niet, neem haar uit, bedenk dat het je laatste keer kan zyn. Na 7 jaar kan ik me voorstellen dat het allemaal wat saaier is geworden. Als je echt denkt dat een ander meer te bieden heeft dan je huidige vriendin dan moet je misschien wel een break nemen. Maar bedenk wel dat als je toch besluit uit te maken en haar om de een of andere reden niet meer los kan laten dat zy je niet zomaar weer terug neemt.
Think about it & good luck!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. sorry offtopic
Lambo of Rekt
Ow, ja , nee, toffe gedachtegang.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:25 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik snap het probleem niet zo... Als je op je eerste vriendin bent uitgekeken en je wilt/kunt er verder geen energie insteken is het toch geen schande dat je er gezamelijk een punt achter zet en verder gaat met iemand anders? Als je hier over 7 jaar weer op uit bent gekeken, doe je weer hetzelfde.
Zo lang je niets "doms" doet zoals trouwen of kinderen op de wereld zetten, kan ik me niet voorstellen waarom je het niet zou doen?
Als je er goed over na hebt gedacht (spijt krijg je toch bijna altijd) en je huidige relatie "netjes" afrond, zou ik zeggen: Go for it!
Mijn vriend wilde heel graag kinderen met me en ik met hemquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:01 schreef RedDevil085 het volgende:
Nemen? Vergooien? Als je een relatie aangaat ben je niet verplicht dat tot het einde der tijden uit te zingen, he... Het moet "wel leuk blijven" en als het niet meer leuk is en het er niet op lijkt dat het nog leuk gaat worden kun je, naar mijn bescheiden mening, iemand zoeken waar je het wel weer leuk mee hebt. Je leeft toch niet om het andere mensen naar hun zin te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |