Dus jij wilt elke discussie winnen ? Ik wil meningen delen ... jouw visie op een discussie vind ik ook niet helemaal zuiver; sorry om dat te zeggen. Nu is de term 'argue', dus dat is iets pittiger, maar toch.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:52 schreef RedDevil085 het volgende:
Brainfart was toepasselijker geweest... en na dit lapje tekst kan ik enkel mijn sig quoten:
"Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded."
(Cynisme uit)quote:
Natuurlijk wil ik elke discussie "winnen", dat is toch de hele motivatie om de discussie in eerste instantie aan te gaan? Ik ben de beroerdste niet om mijn ongelijk toe te geven (als dat aangetoond word) maar als iemand mij niet kan overtuigen blijf ik mijn standpunten natuurlijk verdedigen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:09 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Dus jij wilt elke discussie winnen ? Ik wil meningen delen ... jouw visie op een discussie vind ik ook niet helemaal zuiver; sorry om dat te zeggen. Nu is de term 'argue', dus dat is iets pittiger, maar toch.
(Cynisme aan)
[..]
(Cynisme uit)
Ik haalde slechts drie specifieke gevallen aan
Erm, er is een duidelijk constateerbaar verschil tussen "anders" (interessant, uniek, speciaal, enz.) en "anders" (afwijkend in een vooral negatieve zin). Ik had het over de tweede betekenis. Ik ben het uiteraard allebeiquote:Op maandag 20 oktober 2008 18:39 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het de bedoeling was om "anders" te zijn
Waar ik vanaf kom noemen ze dat "interessant", niet direct geestelijk/verstandelijk gehandicapt
Dankjequote:PS: Je sig is![]()
Fat Ed![]()
Daar verschillen we totaal van mening.quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:28 schreef RedDevil085 het volgende:
... maar ik hoef hopelijk niet uit te leggen waarom een discussie tussen 2 virtuele en daardoor relatief anonieme avatars een verloren discussie is?
Het gaat ook niet over het album van Staind. De titel van het album 14 shades of grey spreekt mij gewoon aan. Daarom heb ik die tekst eronder geschreven. Ik zou graag iets met muziek/teksten willen gaan doen maar dit is wel heel erg offtopic.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:06 schreef Black_Tulip het volgende:
14 Shades of Grey is een kutalbum.
Ik reageer straks nog op wat posts, maar eerst eten
Gewoon beginnen!quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zou graag iets met muziek/teksten willen gaan doen maar dit is wel heel erg offtopic.
Ik heb wel veel teksten gemaakt maar sommigen zijn niet echt goed en verder heb ik veel ideeën maar die werk ik nooit uit. Ik ben wel van plan om er iets mee te doen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:27 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Gewoon beginnen!
(Doe ik ook nooit, maar zo werkt het vaak wel.)
Ik kan nu natuurlijk wel een heel verhaal gaan neer kwakken met allerlei tegen argumenten, voorbeelden en weet ik niet wat, maar ik ben bang dat dit uiteindelijk enkel "mijn theorie" bevestigdquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:13 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Daar verschillen we totaal van mening.
Ik ging de discussie aan met een Moslima over de Islam; niet om haar te overtuigen en te winnen, want dat kan niet, of amper, maar om gedachten te wisselen. We hebben ook harde woorden gekend. Maar waar het op uitliep is dat we nu zaken doen.
Helemaal in Indonesie, dus een erg leuk resultaat voor een discussie die nooit te winnen valt, nietwaar ?
Nogmaals; ik blijf jouw insteek over communicatie erg vreemd vinden
Mijn ervaring is dat mensen op allerlei verschillende manieren een discussie voor je kunnen verpesten en het is me eigenlijk nooit opgevallen dat dat overeenkwam met wat ik weet over autistisch gedrag. Met andere woorden, het is goed mogelijk dat je in discussie bent geweest met autisten die een discussie voor je hebben verpest, maar het is minder waarschijnlijk dat ze inderdaad allemaal autisme hadden. Het is niet exclusief autistisch om 'overdreven halsstarrig en kritisch' te zijn, sterker nog, volgens mij is dat gewoon een karaktereigenschap. Wat je denk ik ook vergeet is dat autisten net zo goed een persoonlijkheid hebben en qua karakter enorm kunnen verschillen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:48 schreef Apollyon het volgende:
Dit topic is een heus serieus topic en niet bedoelt als aanval op mensen met autisme. Ik verwelkom elke visie op de wereld en heb zo mijn visie. De topic start ook met 'brainwave', dat houdt in, dat ik me plots bedacht dat overdreven halstarrige en kritische mensen wellicht lijden aan een vorm van autisme, omdat daar vaak de termen onbegrip en 'de deur achter zich dichttrekken' voorkomen.
Tsja, dat is gewoon de wereld uitvergroot. Normaal valt het je in het echte leven misschien niet op, maar het gebeurt zo vaak dat mensen die van mening verschillen een discussie aangaan zonder goede argumenten. Dat wordt alleen zoveel duidelijker in een omgeving die zich bij uitstek leent voor discussies. En dan heb je ook nog het geluk je te bevinden op een Nederlands forumquote:Hoevaak is het niet op een forum : 'Met jou ga ik niet meer in discussie', terwijl er fatsoenlijk gesproken wordt over een onderwerp, maar met tegengestelde meningen.
Ik erger me daar oprecht aan eigenlijkquote:Of : 'Ik kan me zo ergeren aan de schrijffouten van die 'dt' ...'.
Vertel me daar eens meer over, want daar ben ik erg nieuwsgierig naar. Heb je usernames of links naar topics?quote:Uiteraard zijn dat niet allemaal mensen met autisme, maar ik heb al minstens drie aanvaringen met mensen gehad op een forum, die mij totaal verkeerd begrepen en dat zijn autisten.
Ik kan moeilijk ontkennen dat grapjes voor autisten inderdaad bovengemiddeld vaak problemen veroorzaken..quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:54 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Precies ! Kijk naar mijn vorige post ! Ik maakte tegenover die mensen op die fora een grapje en die mensen, welke lijden aan autisme, weigerden te accepteren dat ze de soep niet zo heet moesten eten
![]()
Grapjes zijn voor de meeste autisten enorm moelijk in te schatten.
Ik denk niet dat dat is wat TS bedoelt. Ik denk wel dat het een betere verklaring voor het gedrag van sommige individuen op fora.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:05 schreef tijnbrein het volgende:
Volgens mij bedoeldt TS dat mensen die hun mening belangrijker vinden dan andere een misplaatst superieuriteits complex hebben. Er is misschien een verband tussen autisme en het zichzelf afsluiten van discussies maar niet iedereen die druk is heeft ADHD. Dus er zijn ook mensen zonder autisme die niet in discussie willen gaan.
Die tekst is wel mooi inderdaad, maar 14 shades of grey is duidelijk herkenbaar jatwerk, zodanig dat ik twee keer moest nadenken of het niet een lyric was afkomstig van dat albumquote:Op maandag 20 oktober 2008 20:16 schreef tijnbrein het volgende:
Het gaat ook niet over het album van Staind. De titel van het album 14 shades of grey spreekt mij gewoon aan. Daarom heb ik die tekst eronder geschreven. Ik zou graag iets met muziek/teksten willen gaan doen maar dit is wel heel erg offtopic.
Als je het op die manier wil blijven formuleren, ben je toch echt verkeerd bezig. Aanleg tot het uiten van autisme?quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:46 schreef Apollyon het volgende:
Als mensen [met (aanleg tot het uiten van) autisme] zich realiseren, dat ze eigenlijk 'altijd zeuren over minimalistische punten', is er al iets gewonnen.
Toch krijg ik uit dit topic het idee dat jij er moeite mee hebt dat er ook andere meningen bestaan, en dat er mensen zijn die andere zaken belangrijk vinden dan jij. (Denk aan spelling\ dierenrechten, om maar twee punten die je zelf noemt aan te halen)quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:46 schreef Apollyon het volgende:
Mensen (thE_ED/tijnbrein) ... alstublieft een beetje on-topic blijven. De moderators zijn al bezig geweest met het slopen van allerhande onzin uit deze topic en, ondanks dat de inleiding nogal plat is, is het een serieus onderwerp.
Ik heb ook deze topic niet aangemaakt om mensen te shockeren, maar mijn taalgebruik en insteek laat sommigen misschien nadenken over het feit, dat er ook andere meningen bestaan. Als mensen [met (aanleg tot het uiten van) autisme] zich realiseren, dat ze eigenlijk 'altijd zeuren over minimalistische punten', is er al iets gewonnen.
Je nuanceert al steeds verder, mooiquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:10 schreef Apollyon het volgende:
@Black_Tulip en tijnbrein. Over mijn beweegreden heb ik al iets gezegd. Het is een grote kans, dat als je onbegrip aan de andere zijde tegenkomt, dat het iemand betreft met autisme. Grapjes, afwijkende meningen en dergelijke kunnen bij sommige autisten niet door de beugel.
Het is geen aanval op autisten; ik zeg ook niet dat elke dwarse persoon een autist is; ik zeg ook niet dat elke autist dwars is; ik constateer slechts en uit een brainwave.
Iets dergelijks zou bij mij ook hard aankomen, maar ik zou verzoening niet in de weg hebben gestaan. Nogmaals, ik denk dat je autisme verwart met karaktereigenschappen.quote:@Black_Tulip ... de namen geef ik niet vrij, maar ik kan wel een voorbeeld noemen.
Een jongen die diagnose Asperger, of in elk geval autist, heeft en daarvoor uitkomt, is trots op zijn homo-zijn.
'Homo hier, homo daar ... ik ben trots op mijn homo-zijn' ... (Niet zo extreem, maar goed)
Er komt op een gegeven moment een opmerking van 'm in een 'grappen-topic' , zoiets als : "Hallo luitjes !"![]()
Dus ik zeg : "Hallo relnicht ..."![]()
Reageert 'ie : "Ik negeer je vanaf nu !"![]()
Dus ik zeg : "Sorry, het was een flauw grapje, maar je bent altijd zo open ..."![]()
"Niks mee te maken, ik negeer je ..."
We hadden daarvoor altijd goede gesprekken en een fout grapje was het einde. Geen excuses noch PMmen konden een verzoening opleveren.
En dit is een echt representatief voorbeeld, omdat dat ook een kenmerk van autisme is : 'De deur dichtgooien'.
Je bent je er wel van bewust dat je zijn stelling nu onderstreept he? Hij zou voor kortzichtigheid/bekrompenheid naar de psychiater moeten. Mijn punt is nou juist dat dat onzin is.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kortom ik krijg toch vooral het idee dat jij er moeite mee hebt om je in te leven in anderen, ben je al eens nagekeken door een psychiater?
Dus je hebt ooit een homo ontmoet die de diagnose autisme had en die heb je schijnbaar grof beledigd, het feit dat hij vervolgens niets meer met je te maken wilde hebben is een symptoom van zijn autisme?quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:10 schreef Apollyon het volgende:
@Black_Tulip en tijnbrein. Over mijn beweegreden heb ik al iets gezegd. Het is een grote kans, dat als je onbegrip aan de andere zijde tegenkomt, dat het iemand betreft met autisme. Grapjes, afwijkende meningen en dergelijke kunnen bij sommige autisten niet door de beugel.
Het is geen aanval op autisten; ik zeg ook niet dat elke dwarse persoon een autist is; ik zeg ook niet dat elke autist dwars is; ik constateer slechts en uit een brainwavefart.
@Black_Tulip ... de namen geef ik niet vrij, maar ik kan wel een voorbeeld noemen.
Een jongen die diagnose Asperger, of in elk geval autist, heeft en daarvoor uitkomt, is trots op zijn homo-zijn.
'Homo hier, homo daar ... ik ben trots op mijn homo-zijn' ... (Niet zo extreem, maar goed)
Er komt op een gegeven moment een opmerking van 'm in een 'grappen-topic' , zoiets als : "Hallo luitjes !"![]()
Dus ik zeg : "Hallo relnicht ..."![]()
Reageert 'ie : "Ik negeer je vanaf nu !"![]()
Dus ik zeg : "Sorry, het was een flauw grapje, maar je bent altijd zo open ..."![]()
"Niks mee te maken, ik negeer je ..."
We hadden daarvoor altijd goede gesprekken en een fout grapje was het einde. Geen excuses noch PMmen konden een verzoening opleveren.
En dit is een echt representatief voorbeeld, omdat dat ook een kenmerk van autisme is : 'De deur dichtgooien'.
Dat is ook mijn punt...quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:18 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Je bent je er wel van bewust dat je zijn stelling nu onderstreept he? Hij zou voor kortzichtigheid/bekrompenheid naar de psychiater moeten. Mijn punt is nou juist dat dat onzin is.
Ik heb het doorgehaald en je hebt gelijk; het is te vaag geformuleerd en eigenlijk wil ik mensen met de diagnose zich niet geschoffeerd laten voelen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:51 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Als je het op die manier wil blijven formuleren, ben je toch echt verkeerd bezig. Aanleg tot het uiten van autisme?Laat me niet lachen zeg. Je hebt autisme of je hebt het niet. Je kunt het niet uiten als je het niet hebt. Ik zou, als autist, bovendien niet zeggen dat ik altijd zeur over minimalistische punten
Ik raad je aan om die groep mensen waar jij kennelijk zo'n last van hebt met andere woorden te definieren.
Mijn toetsenbord is de trema kwijt
Ok. Tsja, ik ben een autist he, ik had niet door wat je bedoeling wasquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat is ook mijn punt...
Ik trek het alleen door in het belachelijke. (ik ga er voor het gemak dus even vanuit dat TS geen autist is en dat zelf ook weet) De (overigens vermakelijke) onzin die TS uitkraamt is lastig te ontkrachten aangezien hij erg zeker van zijn eigen verhaaltje is zonder dat te kunnen onderbouwen, dus "als dit waar is, dan geldt dat ook voor jou".
Dankjewelquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:30 schreef Apollyon het volgende:
Ik heb het doorgehaald en je hebt gelijk; het is te vaag geformuleerd en eigenlijk wil ik mensen met de diagnose zich niet geschoffeerd laten voelen.
No shit Sherlockquote:Ik heb geconstateerd, dat mensen met autisme blijk kunnen geven van 'korte tenen' en ik heb dit geuit.
Voor de zoveelste keer, je bent gestuit tegen een karaktereigenschap die toevallig ook voor kan komen bij autisten, maar die er verder niets mee te maken heeft.quote:Ik weet dat elk individue anders is, dus ik generaliseer niet, maar 'come on', iemand met borderline reageert ook anders in bepaalde situaties dan de gemiddelde mens. Ik ben nu in korte tijd mensen tegengekomen met de diagnose autist en heb daar, in mijn ogen, onverwachte aanvaringen mee gekregen, omdat ik niet de kans kreeg zaken bij te leggen. Bij de ene was het een grapje, bij de ander een verschil van mening over de Bijbel en de derde betrof PETA. Mijn argumenten hadden geen enkele waarde.
Ik probeer te nuanceren en geef voorbeelden; meen ik ...quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Toch krijg ik uit dit topic het idee dat jij er moeite mee hebt dat er ook andere meningen bestaan, en dat er mensen zijn die andere zaken belangrijk vinden dan jij. (Denk aan spelling\ dierenrechten, om maar twee punten die je zelf noemt aan te halen)
Het lijkt erop dat jij niet kunt begrijpen waarom iemand zich stoort aan taal-\ grammaticaverkrachting of waarom iemand vind dat de bio-industrie de wereld uitgeholpen moet worden dus noem je hen autisten.
Kortom ik krijg toch vooral het idee dat jij er moeite mee hebt om je in te leven in anderen, ben je al eens nagekeken door een psychiater?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |