Condoleance is echt de 'spijtbetuiging', weet er geen goed woord voor. Familie handje geven, gecondoleerd zeggen. Bij het overlijden van mijn opa en oma heb ik daar wel het meest aan gehad, zogezegd.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:33 schreef kevin85 het volgende:
Wat is gebruikelijk..
Ik heb een kaart gekregen voor de begrafenis van een vriendin van een vriend van mij.
Is het gebruikelijk om tevens naar de condoleance te gaan of 'volstaat' het om alleen naar de crematie te gaan?
Zit namelijk in een dubio..
Ik zou dan iig voor je vriend gaan. Ze ligt daar ook opgebaard neem ik aan? Ik heb iig bij mijn opa en oma de hele avond bij de kist zitten janken en het is dan toch wel fijn dat behalve familie er ook een vriendin(in mijn geval) voor je is om je te troostenquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:41 schreef kevin85 het volgende:
Het is de vriendin van een goede vriend van mij.
Kende haar redelijk.
Wat zijn je overwegingen om wel of niet te gaan?quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:33 schreef kevin85 het volgende:
Wat is gebruikelijk..
Ik heb een kaart gekregen voor de begrafenis van een vriendin van een vriend van mij.
Is het gebruikelijk om tevens naar de condoleance te gaan of 'volstaat' het om alleen naar de crematie te gaan?
Zit namelijk in een dubio..
Sterkte alvast.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:53 schreef kevin85 het volgende:
Een overweging om niet heen te gaan, en ook al klinkt dat stom, was dat het een dik uur reizen is.
Ik heb overigens besloten wel heen te gaan. Doe het in dit geval voor die vriend van mij.
even geheel offtopic: ik zag dat je rechten studeert, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je bij de politie werkte. Doe je dat niet meer, of vergis ik me, of allebei niet?quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:57 schreef kevin85 het volgende:
Dankje!
Haha!quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:07 schreef Wolkje het volgende:
[..]
even geheel offtopic: ik zag dat je rechten studeert, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je bij de politie werkte. Doe je dat niet meer, of vergis ik me, of allebei niet?
Ohh.. ik ben jaloersquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:39 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Haha!
Allebei doe ik het
Nu even meer aan m'n rechten dan bij de politie werken.
Wat een avondwake is in Limburg, is een condoleance in het land van de harde "g" 's.. Alleen wat korter. Gemiddeld duurt het een uur of ander half. Maar dat geeft bij de personen die de overledene niet kennen de gelegenheid om de familie ( die ze dan weer wel kennen ) te condoleren. Ook voor de mensen die de begrafenis niet kunnen halen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:59 schreef Sjeen het volgende:
Condoleance ken ik eerlijk gezegd niet... Hier (in Limburg) is er de avond voorgaand aan de begrafenis/crematie wel vaak een avondwake in de kerk. Daar gaan de naasten, familie etc naar toe en iedereen die niet in staat is naar de begrafenis te komen...
Wel goed dat je hebt besloten voor je vriend te gaan, denk dat hij het zeker zal waarderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |