abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62543712
Even ter info: Radio 1 had vanmiddag een interview met Gerrit Zalm (VVD), de voorganger van Wouter Bos als minister van financiën. Volgens Zalm deed Bos precies datgene dat hij moest doen en zou Zalm zelf niet wezenlijk anders hebben gehandeld.

Aanvullend nog deze opmerking uit een ANP-bericht:
quote:
De VVD-prominent, tegenwoordig financieel directeur bij de bank DSB, noemde de steunmaatregel van zijn opvolger Wouter Bos bij ING ,,verstandig''. ,,Hij heeft ook goede voorwaarden bedongen'', zei hij over de kapitaalinjectie van 10 miljard euro in de bankverzekeraar.
Tot zover het oordeel van de man die het handelen van Bos het beste kan beoordelen van alle 16,3 miljoen Nederlanders.
pi_62544045
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:52 schreef Elfletterig het volgende:
Even ter info: Radio 1 had vanmiddag een interview met Gerrit Zalm (VVD), de voorganger van Wouter Bos als minister van financiën. Volgens Zalm deed Bos precies datgene dat hij moest doen en zou Zalm zelf niet wezenlijk anders hebben gehandeld.

Aanvullend nog deze opmerking uit een ANP-bericht:
[..]

Tot zover het oordeel van de man die het handelen van Bos het beste kan beoordelen van alle 16,3 miljoen Nederlanders.
Ben je blind voor belangenverstrengeling? Zonder de miljarden van Bos zouden de banken er slapjes bij staan, wat ook voor de DSB bank van Zalm niet goed is. De mening van Zalm is daarom minder objectief en ik vraag me af of hij het handelen van Bos het beste kan beoordelen.

Los daarvan zullen de meeste mensen die in financieen zitten het eens zijn met de actie's van de centrale banken en de verschillende overheden. Maar als belastingbetaler zit ik helemaal niet te springen om die rare fratsen. Als inwoner van een land al helemaal niet, omdat ik een kijk op de toekomst heb die langer is dan de volgende aandeelhoudersvergadering of verkiezingen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_62550499
Het lijkt sterk dat eventuele staatssteun aan de DSB Bank afhankelijk is van opmerkingen die Gerrit Zalm maakt over hoe Bos het als minister van financiën doet. Het punt van belangenverstrengeling vind ik dus erg ver gezocht. Overigens betwijfel ik of DSB Bank überhaupt in hetzelfde schuitje zit als bijvoorbeeld Fortis en ING.

Dat Bos volgens Zalm doet wat hij moet doen, heb ik alleen even vermeld omdat sommigen de indruk wekken alsof Bos hier handelt uit electoraal gewin. Zalm weet als geen ander (langstzittende minister van financiën) dat dat niet zo is. Dat de PvdA in de peilingen zetels terugwint door het goede optreden van Bos, kan ik verder ook niet helpen. Je kunt Bos moeilijk gaan verwijten dat hij zijn werk goed doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2008 12:02:11 ]
pi_62562786
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:52 schreef Elfletterig het volgende:

Is Zalm echt de beste in NL? Dat waag ik dan weer te betwijfelen.

Je hoort mij niet zeggen dat de maatregelen an sich niet goed zijn, maar boven elke twijfel verheven is iets anders. Er zijn genoeg mensen die het veel beter weten dan ik die niet onverdeeld positief zijn. Dat is iets anders dan de actie afkeuren, maar het is natuurlijk niet zo dat nu al vast staat wat "het beste" is.

1 ding geloof ik wel: onder Zalm was precies hetzelfde gebeurd. Maar dat had dus te maken met de ambtenaren op de achtergrond.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_62564637
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:06 schreef DS4 het volgende:
Is Zalm echt de beste in NL? Dat waag ik dan weer te betwijfelen.
die man doet aan hele-lange-termijn denken mi .. en dan in het bredere kader van machtsblokken die opkomen en afkruimelen .. de euro bvb is inmiddels een munt om rekening mee te houden .. maar ja, of hij 'de beste' is, dat is weer iets anders, ik ben er wel van overtuigd dat hij het beste met ons, Nederland/Europa, voor heeft
quote:
Je hoort mij niet zeggen dat de maatregelen an sich niet goed zijn, maar boven elke twijfel verheven is iets anders. Er zijn genoeg mensen die het veel beter weten dan ik die niet onverdeeld positief zijn. Dat is iets anders dan de actie afkeuren, maar het is natuurlijk niet zo dat nu al vast staat wat "het beste" is
hehe, maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft een gok .. voor het moment is het vertrouwen herstelt, de run voorkomen .. en dat is toch de main-issue atm, de run voorkomen ?
quote:
1 ding geloof ik wel: onder Zalm was precies hetzelfde gebeurd. Maar dat had dus te maken met de ambtenaren op de achtergrond.
idd, want dit is sec bekeken panic-control toch .. zorgen dat bedragen boven de garantie zich veilig blijven voelen ..
pleased to meet you
pi_62564971
P(ra)vdA-ers zijn allemaal profiteurs. Kutlinksen die over de rug van de echt armen schreeuwen hoe zielig ze wel niet zijn. Wat een corporatistische mafiapartij is het toch...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62573885
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:11 schreef El_Matador het volgende:
P(ra)vdA-ers zijn allemaal profiteurs. Kutlinksen die over de rug van de echt armen schreeuwen hoe zielig ze wel niet zijn. Wat een corporatistische mafiapartij is het toch...
Dank voor je inhoudelijke bijdrage aan dit topic.
pi_62588164
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is al best netjes voor zijn doen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62590598
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wist dat ik op je steun kon rekenen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_62590610
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit is al best netjes voor zijn doen
En op die van jou, uiteraard.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')