abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 20:02:29 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62620204
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
wat moet die 273 rond 13:00 in Bhv trouwens? Mss kan ik er wel ff een slingertje aan wijden
heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62620856
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/
Oh die had ik in april al eens met mat24

die keert echt vlak buiten Bhv

Maar sinds ik een museumjaarkaart heb kan ik daar nog wel ff een expeditie aan wijden natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62621646
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:18 schreef Charango het volgende:
Charango is terug uit London per Eurostar.
In principe een prima reis, alleen dat verrekte Belganistan altijd!!
Zowel op heen- als terugweg dikke vertraging (heen 2 uur, terug 30 min) door een 'kapot locomotiefske'.
Ik zal me maar niet uitlaten over de Beneluxtrein
Belganistan.... Das wel een goede naam. Vanmorgen 45 minuten vertraging gehad tussen Antwerpen en Brussel. De stationsomroepen zijn totaal onverstaanbaar, óók als er geen trein herrie maakt. Treinen vertrekken ineens van een ander station in de stad. En de dienst zelf is om te huilen. De lijn tussen Antwerpen en Brussel is een omhoog gevallen metro met zoveel haltes en korte afstanden tussen de stations.
pi_62621846
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Leuke foto's hoor Maar volgende keer niet aan de andere kant gaan staan, maar altijd aan de zon-kant, anders krijg je zo'n overbelichte lucht en schaduw op de trein

Ik zie trouwens helemaal geen hoge begroeiingen voor de trein hangen..
Dat waren de beste foto's foto's van de andere 10 treinen waren (veel) te vroeg of net te laat.

Voorbeeldje



Ja had het ook later gezien op google earth dat niet echt gaat lukken met de zonstand, alleen s' ochtends vroeg even(zomer?).

Alleen de plek is niet optimaal, voor treinen vanuit Arnhem moet je 60 meter verderop staan om ze een beetje op de foto te krijgen, ook al hou je natuurlijk soms schaduw op de voorkant van de loc.
Trouwens van die Duitseseinen word ik ook niet wijzer van of er een trein aankomt, die staan daar (bijna) altijd op groen of oranje.

Post iets te groot uitgevallen.
............................
pi_62626825
Dag,

Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur

1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?

Het gaat om deze portalen:

(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)

Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)

2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?

Alvast bedankt
hula
pi_62628323
De hoogte van de draad is in Nederland ±5,50m, alsdus wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Bovenleiding

Vraag 2 is voor zover ik weet geen duidelijk antwoord op te geven.
So we just called him Fred too
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 02:02:11 #232
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62630507
Misschien iets met PVR (Profiel Vrije Ruimte)?
  Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:35:16 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62632428
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,

Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur

1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?

Het gaat om deze portalen:
[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)

Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)

2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?

Alvast bedankt
neem een lange rolmaat mee en ga het een keer opmeten bij een overweg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62632964
Wel een metalen meenemen als je wil controleren hoe hoog de bovenleiding hangt
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:47:25 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62633037
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,

Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur

1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?

Het gaat om deze portalen:
[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)

Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)

2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?

Alvast bedankt
Het portaal zoals in het plaatje is in elk geval een beetje vervormd. De afstand tussen de rijdraad (onderin) en de draagkabel (bovenin) is in het echt een meter of drie, dus in 1:87 zou dat zo'n 34,5mm zijn.

Er bestaat trouwens wel zoiets als een vaste hart-op-hart afstand tussen twee sporen, maar ik weet 'm niet uit m'n hoofd. Edit: ik kom ergens een waarde tegen van 3500mm... Is dat een rare maat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:37:50 #236
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62634014
Die hart-op-hart-afstand blijkt "spoorafstand" te heten, en ik kom nu tegen "Op veel locaties zal deze zich bevinden tussen de 360 cm en 400 cm." Da's op recht spoor natuurlijk, in bochten is 't meer. En bij hogere snelheden hoort ook een grotere afstand: voor 200km/u moet het 4,25m zijn.
pi_62634711
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:53 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dat waren de beste foto's foto's van de andere 10 treinen waren (veel) te vroeg of net te laat.

Voorbeeldje
[ afbeelding ]


Ja had het ook later gezien op google earth dat niet echt gaat lukken met de zonstand, alleen s' ochtends vroeg even(zomer?).

Alleen de plek is niet optimaal, voor treinen vanuit Arnhem moet je 60 meter verderop staan om ze een beetje op de foto te krijgen, ook al hou je natuurlijk soms schaduw op de voorkant van de loc.
Trouwens van die Duitseseinen word ik ook niet wijzer van of er een trein aankomt, die staan daar (bijna) altijd op groen of oranje.

Post iets te groot uitgevallen.

Aii dat is nu ff zwaar zonde. Had je een Veolia 189'er met Rail4Chem-graantrein kunnen hebben, dat hebben nog niet zoveel mensen! Jammer dat je net te laat was.. Zoiets overkomt mij nou nooit, druk je je afdrukknopje vlak voor de trein komt niet al half in dan? Dan stelt ie namelijk al scherp, zodat je dan alleen nog op het goede moment hoeft te klikken..
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:07:35 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62636163
Ook met die knop vast half ingedrukt, en dus al scherpgesteld, moet je nog steeds op het goede moment klikken. Daar heb ik ook nog vaak moeite mee, dat juiste moment zien te vinden. Het kan ook aan je camera liggen, de mijne doet niet echt klik, er zit een kleine vertraging in.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:27:02 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62638457
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:07 schreef ReisT het volgende:
Het kan ook aan je camera liggen, de mijne doet niet echt klik, er zit een kleine vertraging in.
Dat heet shutter lag Bij een DSLR heb je daar veel minder last van dan bij een compactcanera.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:32:09 #240
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62638635
Godfgloeiende hoeren.

Vanochtend was er een actie op Antwerpen centraal van een Belgisch pretpark, ik dacht laat ik maar 2 hobby's combineren, maar de allereerste benelux reed maar tot roosendaal ( VIRM) en verder moesten maar 3 kwartier wachten ( kwamen met + 15 aan) Actie liep tot 9 uur, dus ik was net te laat . Op de vraag aan de conducteur waarom de NS wel een Virm kon inzetten, en de Belgen geen varkensneus was het antwoord: "Wij zitten wat ruimer in ons materieel":') . Dat klopt ook wel aangezien er 2x plan V als IC naar Dordrecht ging , 3 keer raden waar die VIRM vandaan kwam

Dus maar weer terug naar huis gegaan omdat toch de accu van mijn Cam het begeven had, dadelijk weer naar brussel, want dan is daar die actie. Aangezien een superdagretour niet zo heel veel duurder was ( vanaf roosendaal) dan dooreizen vanaf antwerp naar Brussel.

Ach, het houd je van de straat
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:39:39 #241
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62638824
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heet shutter lag Bij een DSLR heb je daar veel minder last van dan bij een compactcanera.
Zo'n vermoeden had ik ook al Wordt dus nodig tijd dat ik eens een 'echte' camera aanschaf.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:11:45 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62639795
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Nightshadow het volgende:
Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit is was? Staat al geruime tijd bij Zutphen (afbuiging naar Strukton).
Geen idee, maar het zou best eens een zusje van deze kunnen zijn (geweest):



Bron

Deze foto is van april 2006. Strukton heeft zelf ook shuntertjes van dat type trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62650873
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Aii dat is nu ff zwaar zonde. Had je een Veolia 189'er met Rail4Chem-graantrein kunnen hebben, dat hebben nog niet zoveel mensen! Jammer dat je net te laat was.. Zoiets overkomt mij nou nooit, druk je je afdrukknopje vlak voor de trein komt niet al half in dan? Dan stelt ie namelijk al scherp, zodat je dan alleen nog op het goede moment hoeft te klikken..
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.
Morgen als de zon goed schijnt scheur ik wel nog even naar Duitsland.
............................
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:58:06 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62651065
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:50 schreef sander89 het volgende:
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.
Morgen als de zon goed schijnt scheur ik wel nog even naar Duitsland.
Tot morgen maar dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:06:23 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62654336
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf

Als de manier waarop het gebracht wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62654664
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tot morgen maar dan
Ga je ook die kant op?

Mis de link naar de bordjes en overzicht op een kaart ervan, die had je toch vroeger staan in je profiel/fobo?
............................
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:22:36 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62654769
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:18 schreef sander89 het volgende:
Ga je ook die kant op?

Mis de link naar de bordjes en overzicht op een kaart ervan, die had je toch vroeger staan in je profiel/fobo?
Ik ga morgen de FLIRT van de WFB pakken en meteen een stuk of 7-10 bordjes erin meppen in de regio Bielefeld ja.

Bedoel je soms dit?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:40:35 #248
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62655280
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf

Als de manier waarop het gebracht wordt
Je hebt ze er netjes op gewezen hoor .

Is er iemand weleens EISENBAHNMUSEUM BOCHUM DAHLHAUSEN geweest? http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/ We zijn er volgendeweek toch in de buurt, is het wat om ff binnen te wippen?
Wat misschien leuk is, zag het toevallig op de site:

zum Weihnachtsmarkt
Am 29.11.2008 geht es mit dem dahlhauser Museumszug und der museumseigenen Diesellokomotive zunächst bis zur deutsch/ niederländischen Landesgrenze. Dort erwartet uns die letzte kohlegefeuerte 01 10, die 01 10 75!
Die Fahrt beginnt in Hattingen (Ruhr) und führt uns über Bochum Dahlhausen, Essen Steele, Essen Hbf, Mülheim Hbf und Duisburg Hbf, bevor es in Richtung Landesgrenze weiter geht.
Die Ankunft in Maastricht ist für etwa 12:30 Uhr vorgesehen. Die vorgesehenen 5 Stunden Aufenthalt werden Ihnen innerhalb des Winterlandes (Weihnachtsmarktes) als kurzweiliges aber interessantes Erlebnis in Erinnerung bleiben.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:45:29 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62655429
Ik ben er nog nooit geweest, maar het schijnt best de moeite waard te zijn
Desgewenst wil ik de mogelijkheden wel onderzoeken om daar samen heen te gaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:48:48 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62655536
Oh wacht dat is zoeen SSN kerstrit die ongrappig veel geld kost
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')