abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62531366
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:43 schreef Frollo het volgende:
Vreemd, de regels voor de werkwoordspelling zijn toch een stuk eenduidiger dan de Bijbel.

Ik ben pro-choice. (dom woord ) Het is mijn lijf en mijn leven en niemand heeft het recht om mij te dwingen iets te ondergaan wat ik niet wil evenals ik niet het recht heb anderen te dwingen iets te ondergaan wat zij niet willen.
En al helemaal niet zonder deugdelijke onderbouwing.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:12:43 #127
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_62535464
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 12:04 schreef Bastian het volgende:

[..]

Nee helaas nog niet zoveel verstand van een zwangerschap.
Maar wat is er verder dan mis met adoptie? Als het meisje het niet af wil staan moet ze dat ook niet doen.
Er is een groot overschot aan adoptiekinderen de laatste keer dat ik checkte. Meer kinderen maken is vergelijkbaar met honden fokken terwijl alle asiels overvol zitten.
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:14:14 #128
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62535499
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:12 schreef StupidByNature het volgende:
Er is een groot overschot aan adoptiekinderen de laatste keer dat ik checkte. Meer kinderen maken is vergelijkbaar met honden fokken terwijl alle asiels overvol zitten.
Dat komt ook omdat veel landen een restrictief adoptiebeleid voeren. Zo mag je alleen een kind uit Zuid-Afrika adopteren als je christelijk bent.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62535568
Moet je dan alle dingen waar iemand ongelukkig van kan worden verbieden ?
Mu!
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:19:19 #130
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_62535638
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:14 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat komt ook omdat veel landen een restrictief adoptiebeleid voeren. Zo mag je alleen een kind uit Zuid-Afrika adopteren als je christelijk bent.
Triest, dit wist ik niet. Wat een regel overigens...
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:21:06 #131
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62535685
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:19 schreef StupidByNature het volgende:
Het is het goed recht van die landen. De meeste eisen zijn overigens niet zo extreem. (Eisen dat adoptieouders christelijk zijn is in wezen theocratisch.) Zo is er vaak de eis dat stellen zoveel jaar getrouwd zijn.
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:21:07 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62535687
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:19 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Zuid Afrika was toch altijd al voor discriminatie?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62535765
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 21:41 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik vergelijk het niet welkom zijn met het wel welkom zijn.
Stel een vrouw wil helemaal niet zwanger zijn, maar kan of mag dit om een of andere reden niet af laten breken.. denk je dat deze vrouw goed voor haar ongeboren kind zal zorgen? Ik denk dat het erg waarschijnlijk is dat ze dat niet gaat doen, met alle gevolgen van dien.
Om maar een scenario te noemen.
Het grootste deel van de wereld zit met zwangerschappen die niet bijster gewenst zijn, en tot voor kort was dat in de westerse wereld ook zeer gebruikelijk. Niettemin zorgen vervolgens de meeste ouders best heel behoorlijk voor die kinderen hoor.
quote:
Hoeveel mensen ken je die ongewensd zijn en ongewensd zijn gebleven?
Oh, ik denk dat mijn moeder en haar broers & zussen daaraan wel voldoen, al kan je twisten over het nakomertje. Die was tijdens de zwangerschap wel gewenst - daarna al snel niet meer. Hoezo?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62536604
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:04 schreef Bastian het volgende:

[..]

Voor mij geen waarde om op de post van Iblis in te gaan. Het blijft een welles nietes spelletje.
Ik blijf bij de bijbel en hij niet. Het heeft voor mij dus geen zin om argumenten uit de bijbel te halen.
Het blijft een kwestie van geloven (voor mij).

Verder heeft iemand de bijbel goed begrepen als diegene gelooft in het offer van Jezus Christus. Weten jullie eigenlijk wel wat dat inhoud? Anders hebben al die jaren van "opgroeien" met de bijbel niets uitgehaald.
ach, we lezen allemaal wel eens een boek, en sommige maken meer indruk dan anderen. Ikzelf ben al vrij jong tot het besef gekomen dat je niet alles moet geloven wat je leest en mijn ouders moedigden mij ook altijd aan kritisch te zijn en zelf na te denken. De bijbel heeft het dus op mijn nachtkastje niet erg lang uitgehouden, en god werd al snel vervangen door Aragorn. Ik realiseer me echter dat niet iedereen zo'n fijne jeugd gehad heeft.
Wat mij wel altijd verbaasd heeft is de vanzelfsprekendheid waarmee bijbelaars ervan uitgaan dat nu juist wat zij een leuk boek vonden ook voor anderen zou moeten gelden. En dat wordt nog eens schreinder beleefd als je merkt dat ze op de meest simpele vragen geen antwoord kunnen geven - ik noem iets als 'defineer God, Bestaat, en Geloof'.
Mu!
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:57:05 #135
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_62536781
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:30 schreef Bastian het volgende:
917.264 woorden in de bijbel
en jullie hebben er niet één begrepen.
Vent, ik drúk ze. Als ik wat extra centjes van jou op m'n bankrekening wil hebben bewerk ik de PDF van de nieuwe Bijbelvertaling gewoon even.
Ik ga naar huis.
pi_62536869
quote:
De arrogantie...
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62537230
quote:
"In den beginne" ? Wanneer was dat ? was er ook iets voor ? Wat begon er eigenlijk ? Bestond god al voor het begin ?

"schiep" ? Hoebedoellu ? Hoe ging dat dan ? Knip in je vingers of echt flink lopen zweten ? Zomaar uit het niets ? Of was er al iets ?

"God"? Wat is God ?

"de hemel en de aarde." De hemel ? Je bedoelt het universum ? Is god geen onderdeel van het universum dan ? Het universum is toch alles ? En als God geen onderdeel is van "alles", bestaat hij dan wel ?

"Bestaan"...? Wat is dat eigenlijk ?

Nee, je hebt gelijk, ik heb er geen zak van begrepen.
Mu!
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:14:50 #138
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62537308
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:12 schreef SingleCoil het volgende:
Nee, je hebt gelijk, ik heb er geen zak van begrepen.
Dat komt omdat a) jij geen Hebreeuws en Grieks kent, b) geen weet hebt van de tientallen boeken die geschreven zijn over de betekenis van Genesis 1. En nee, dat is geen creationistische literatuur.
pi_62537430
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:14 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat komt omdat a) jij geen Hebreeuws en Grieks kent, b) geen weet hebt van de tientallen boeken die geschreven zijn over de betekenis van Genesis 1. En nee, dat is geen creationistische literatuur.
He Scaurus, ik heb van jou nog geen uitgewerkt pro-life standpunt gezien.

Wil je alsnog een mooi stuk op papier zetten? Dat is het onderwerp wel waard toch?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_62537504
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:14 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Klopt als een bus! Mooi, dan zijn we daar ook uit. Maar als je ons wilt verlichten, ga je gang. Liever met andtwoorden dan met wijsneuzige verwijzingen, natuurlijk.

Ik moet je eerlijk zeggen dat het mij ook niet zo boeide hoor, het is maar een boek. Iedereen moet geloven waar hij zin in heeft natuurlijk, ik geloof ook wel wat dingen, maar het meeste is niet zodanig interessant dat ik er anderen mee ga lastig vallen.

Overigens heb ik nog nooit een bruikbaar antwoord gehad op vragen als 'wat bedoel je nou prcies met "God'''
Mu!
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:32:07 #141
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62537828
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:20 schreef SingleCoil het volgende:
Klopt als een bus! Mooi, dan zijn we daar ook uit. Maar als je ons wilt verlichten, ga je gang.
Ik verwijs naar het licht: dat betekent niet dat ik zelf verlicht. Ergo: find out for yourself.
quote:
Overigens heb ik nog nooit een bruikbaar antwoord gehad op vragen als 'wat bedoel je nou prcies met "God'''
Wat ik al zei: verdiep je in de theologie. Die heeft daar antwoord op.
pi_62538186
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:32 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ik verwijs naar het licht: dat betekent niet dat ik zelf verlicht. Ergo: find out for yourself.
het licht is uit, sorry, je zult met iets beters moeten komen.
quote:
[..]

Jij weet het zelf niet ? Of denk je dat ik het toch niet snap ?
Mu!
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:51:28 #143
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62538342
quote:
Wat ik al zei: verdiep je in de theologie. Die heeft daar antwoorden op.
Here, I fixed your sentence! Dat meervoud is van belang om de status van elk van die antwoorden op waarde te kunnen schatten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62538451
quote:
Lui hoor....
pi_62538486
Nogmaals, iedereen moet geloven wat ' ie wil. Of het waar is wat je geloof of niet is irrelevant. Wat ik wel van bealng vind is dat je met z'n alleen een gemeenschappelijk kader afspreekt van waar we in geloven en waarin niet, zodat je, als je er je regeltjes van goed en kwaad, en van mag wel en mag niet van afleidt we niet ineens in dit soort oeverloze discussies terecht komen.

Ik zie op dit moment geen reden om wat er in de bijbel staat of wat jouw geloof je vertelt ook voor mijzelf als nuttige bron van ethiek aan te nemen, en vraag me dus af waarom jij denkt dat dat wel zou moeten.
Ik zie liever dat mensen zelf nadenken.
Mu!
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:01:29 #146
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62538586
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:55 schreef Black_Tulip het volgende:
Lui hoor....
Wat wil je, dat ik eerlijk ben en naar hen verwijs die er serieus over na gedacht hebben, of dat ik pretendeer alles te weten over interpretaties van Genesis 1?
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:02:43 #147
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62538624
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:57 schreef SingleCoil het volgende:
Wat ik wel van bealng vind is dat je met z'n alleen een gemeenschappelijk kader afspreekt van waar we in geloven en waarin niet, zodat je, als je er je regeltjes van goed en kwaad, en van mag wel en mag niet van afleidt we niet ineens in dit soort oeverloze discussies terecht komen.
pi_62538675
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:01 schreef Scaurus het volgende:
Wat wil je, dat ik eerlijk ben en naar hen verwijs die er serieus over na gedacht hebben, of dat ik pretendeer alles te weten over interpretaties van Genesis 1?
Ik zou willen dat je even kort uitlegt wat jij hebt begrepen van de theologische uitleg van de zin "In den beginne schiep God de aarde en de hemel".
pi_62538768
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:02 schreef Scaurus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ja. maar heb je ook nog iets inhoudelijks te melden of zit je maar wat te trollen ?
Mu!
pi_62538938
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:02 schreef Scaurus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik wil dat boek. Bedankt voor de tip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')