abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62479601
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:45 schreef Bastian het volgende:

[..]

Lees eerst het hele topic voordat je een reactie geeft... reageer anders maar niet...
Inderdaad.
pi_62479618
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat ik al zei: een brand moet je voorkomen in plaats van te blussen.

Misschien moet je de context bekijken?
Ik bekijk de context; in de context van het plegen van abortus is de zwangerschap aanwezig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:47:59 #203
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_62479622
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:43 schreef Iblis het volgende:

[..]

‘Een geschenk van de natuur,’ we komen er weer aan hoor! Ik neem aan dat je ook consequent tegen klamboes, inentingen, bestraling en chemotherapie, dijken, etc. bent. Malaria, rode hond, kanker, overstromingen ‘allemaal geschenken van de natuur’.

En nu niet antwoorden: ‘je vergelijkt een kind toch niet met kanker’ – nee, ik maak duidelijk dat je argument een gelegenheidsargument is.
[..]

Of abortus plegen. Dat is juist het hele punt, je kunt niet mogelijkheden uit de discussie weglaten omdat ze jou niet zinnen!
Die mogelijkheid van geen sex IS een onderdeel. Hoezo mij zou het mij niet zinnen?
Where the weak are strong, singing their songs!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:48:01 #204
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62479623
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:40 schreef Halcon het volgende:
JIj hebt inderdaad al erg veel bijgedragen. Chapeau.
In ieder geval probeer ik een discussie uit te lokken door jouw punten van kritiek te voorzien, maar daar jij meestal niet verder komt dan één zin waarin je het ook nog presteert de pointe te missen of een irrelevant aspect van een vergelijking naar voren te trekken kan het inderdaad zijn dat mijn bijdragen jou voorbijgegaan zijn.

Onderwijl blijf je zelf als een vastgelopen plaat hetzelfde deuntje herhalen zonder ervoor een nieuw argument te geven, dan wel kritiek op je bestaande argumenten te weerleggen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:48:58 #205
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62479640
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:47 schreef Bastian het volgende:
Die mogelijkheid van geen sex IS een onderdeel. Hoezo mij zou het mij niet zinnen?
En abortus is óók een onderdeel. Maar dat zint jou niet. Dus dat laat je weg als een oneigenlijke manier, derhalve uiteindelijk op tautologische wijze overhoudend dat onthouding de beste manier is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:49:04 #206
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_62479642
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:42 schreef Bamba het volgende:

[..]

Mijn mening is ook dat een kind een groot geschenk is. Ik heb er namelijk zelf één.

Maar er zijn zoveel mensen die een kind geen geschenk vinden, die het prima hebben met z'n tweeën. Zouden die mensen dan niet meer intiem met elkaar mogen zijn? Of moeten ze dan maar single blijven?

Ik vind dat je er een ouderwetse gedachtengang erop nahoudt.
Ja tuurlijk... de "nieuwewetse" gedachtengang = mensen als beesten (stomme Darwin)

Of komt er nu iemand met een wet aanzetten die "als ik Darwin aanhaal" de discussie voor gesloten houd?
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:49:36 #207
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_62479659
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:48 schreef Iblis het volgende:

[..]

En abortus is óók een onderdeel. Maar dat zint jou niet. Dus dat laat je weg als een oneigenlijke manier, derhalve uiteindelijk op tautologische wijze overhoudend dat onthouding de beste manier is.
Ik laat het niet weg...
Abortus is een immorele waarde.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:50:09 #208
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62479668
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:40 schreef Bastian het volgende:
Een kind is altijd nog een groot geschenk. Als je niet in een God gelooft is het altijd nog een geschenk van de natuur. Ik vind het verwerpelijk als je dat kind dat niet zou willen.
Prima, het is echter niet alleen een geschenk aan de ouders, het is ook het geschenk van het leven aan het kind. Wat volgens mij minstens zo zwaar telt. Moet je dan moedwillig je kind een geschenk geven waarvan je van tevoren al weet dat het een moeizame, pijnlijke aangelegenheid wordt?

Dit staat uiteraard los van wat het kind verder van zijn leven maakt.
GNU Terry Pratchett
pi_62479670
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik bekijk de context; in de context van het plegen van abortus is de zwangerschap aanwezig.
Daar sla je de plank weer mis.
pi_62479684
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:48 schreef Iblis het volgende:

[..]

In ieder geval probeer ik een discussie uit te lokken door jouw punten van kritiek te voorzien, maar daar jij meestal niet verder komt dan één zin waarin je het ook nog presteert de pointe te missen of een irrelevant aspect van een vergelijking naar voren te trekken kan het inderdaad zijn dat mijn bijdragen jou voorbijgegaan zijn.

Onderwijl blijf je zelf als een vastgelopen plaat hetzelfde deuntje herhalen zonder ervoor een nieuw argument te geven, dan wel kritiek op je bestaande argumenten te weerleggen.
Misschien moet je het hele topic doorlezen voor je begint te typen. Die suggestie is al een paar keer gegeven, maar niet aan jou besteed kennelijk.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:52:27 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62479704
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:49 schreef Bastian het volgende:
Wat ik dus probeer is dat je mij uitlegt waarom het immoreel is. Onder de aanname dat het immoreel is, aantonen dat het immoreel is, is niet zo moeilijk. En verder daag ik je uit om aan te tonen waarom de criteria die abortus immoreel maken het onthouden van b.v. ontwikkelingshulp of het uitvoeren van oorlogsmissies in het buitenland niet immoreel maken – aangezien menselijk leven in alle kwesties een belangrijke rol speelt.
pi_62479706
quote:

[..]

Ja tuurlijk... de "nieuwewetse" gedachtengang = mensen als beesten (stomme Darwin)

Of komt er nu iemand met een wet aanzetten die "als ik Darwin aanhaal" de discussie voor gesloten houd?
Het zou gewoon fijn zijn als je antwoord gaf op m'n vraag. Of deze mensen waar ik het over had maar nooit intiem moeten zijn, want stel dat ondanks alle voorbehoedsmiddelen ze toch zwanger worden?
And so the lion fell in love with the lamb
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:53:28 #213
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_62479723
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:52 schreef Bamba het volgende:

[..]

Het zou gewoon fijn zijn als je antwoord gaf op m'n vraag. Of deze mensen waar ik het over had maar nooit intiem moeten zijn, want stel dat ondanks alle voorbehoedsmiddelen ze toch zwanger worden?
Dat heb ik al gezegd, geen sex hebben dan...
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:53:31 #214
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62479724
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:50 schreef Halcon het volgende:
Misschien moet je het hele topic doorlezen voor je begint te typen. Die suggestie is al een paar keer gegeven, maar niet aan jou besteed kennelijk.
Troost je, dat heb ik reeds gedaan, en ik geloof dat ik wat dat betreft als eerste bijdrage een – voor deze topic althans – tamelijk goed punt maakte.
pi_62479730
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar sla je de plank weer mis.
Leg maar uit; hoezo slaat de context 'in geval van abortus is zwangerschap een gegeven' de plank mis?

Ik bedoel - falikant tegen abortus zijn binnen een theorie waarin niemand ongewenst zwanger is, is nogal gratuit. Dus gaat het over zwangeren, dus is zwangerschap een vereiste.

Ook technisch gesproken is de aanwezigheid van een zwangerschap welhaast verplicht alvorens iets met een abortus te kunnen doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:53:52 #216
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62479731
quote:
Ik laat het niet weg...
Maar dat is het hele probleem in deze discussie. Wat jij vindt is niet de absolute waarheid.
Jij vindt abortus een immorele waarde, dat wil niet zeggen dat abortus een immorele waarde is.
GNU Terry Pratchett
pi_62479735
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:52 schreef Bamba het volgende:

[..]

We vallen in herhaling, maar wat is er mis met het nemen van verantwoordelijkheid?
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:54:45 #218
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62479743
quote:
Dat is alleen problematisch als je er immorele manieren op nahoudt om met beesten om te gaan.
pi_62479745
quote:

[..]

Ik laat het niet weg...
Het is een immorele waarde voor jou. Wat maakt jou oppermachtig om te beslissen of het voor iedereen een immorele waarde is?
pi_62479747
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Leg maar uit; hoezo slaat de context 'in geval van abortus is zwangerschap een gegeven' de plank mis?

Ik bedoel - falikant tegen abortus zijn binnen een theorie waarin niemand ongewenst zwanger is, is nogal gratuit. Dus gaat het over zwangeren, dus is zwangerschap een vereiste.

Ook technisch gesproken is de aanwezigheid van een zwangerschap welhaast verplicht alvorens iets met een abortus te kunnen doen.
Dus: verantwoordelijkheid nemen als het zo ver is
pi_62479757
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:54 schreef Bamba het volgende:

[..]

Het is een immorele waarde voor jou. Wat maakt jou oppermachtig om te beslissen of het voor iedereen een immorele waarde is?
Wat maakt jou oppermachtig om te moorden?
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:55:46 #222
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_62479761
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wat ik dus probeer is dat je mij uitlegt waarom het immoreel is. Onder de aanname dat het immoreel is, aantonen dat het immoreel is, is niet zo moeilijk. En verder daag ik je uit om aan te tonen waarom de criteria die abortus immoreel maken het onthouden van b.v. ontwikkelingshulp of het uitvoeren van oorlogsmissies in het buitenland niet immoreel maken – aangezien menselijk leven in alle kwesties een belangrijke rol speelt.
Het is immoreel omdat het vernietigen van leven is.

Verder vind ik de "vredesmissies " óók immoreel.

Ik vind ook dat menselijk leven een belangrijke rol speelt.

Kun je anders "vragen" stellen i.p.v. mij zaken te laten uitleggen die niet over het oorspronkelijke punt gaan?
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:55:49 #223
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62479765
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:54 schreef Halcon het volgende:
We vallen in herhaling, maar wat is er mis met het nemen van verantwoordelijkheid?
Drogreden. Of je moet kunnen aantonen waarom abortus plegen niet het nemen van verantwoordelijkheid zou kunnen zijn.
pi_62479779
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:55 schreef Iblis het volgende:

[..]

Drogreden. Of je moet kunnen aantonen waarom abortus plegen niet het nemen van verantwoordelijkheid zou kunnen zijn.
Abortus is een zwaktebod wat iemand laat doen juist omdat diegene geen verantwoordelijkheid wil nemen.
pi_62479790
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 10:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omdat die mensen er alles er aan gedaan hebben om die verantwoordelijkheid nooit te hoeven nemen. Je kunt het moeilijk eisen.

Stel nou dat mensen weten dat ze samen kinderen krijgen die bepaalde afwijkingen hebben en ze daarom beslist hebben om geen kinderen te krijgen. Beiden gesterilliseerd en tóch zwanger worden. Moeten zij dan dat kind krijgen? Omdat ze maar hun verantwoordelijkheid moeten nemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')