quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:39 schreef Bastian het volgende:
Ik vind het verdorven dat we als maatschappij deze dingen überhaupt toelaten. Mensen die anders denken worden de kop ingedrukt (niet met geweld nat.)
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:38 schreef Webkim het volgende:
Ik was net onderweg om dit topic naar Wetenschap, Filosofie & Levensbeschouwing te verhuizen. Daar is -ie meer op zijn plaats vind ik.
Dat bedoel ik nu met, de kop indrukken van andere meningen... Gaat het hier over levensbeschouwing? of gaat het hier over ouders die keuzes maken? Een keuze is niet percé een levensbeschouwing... Ook niet de keuze van abortus... alleen maar omdat een bepaalde politieke "groep" ertegen is, is het ineens een levensbeschouwing?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:41 schreef motorbloempje het volgende:
wat een leuk topic
die Halcon is zeker lid van de SGP ofzo![]()
Iemand die het verschil niet ziet in het sterven van een 95-jarige in zijn slaap en een tiener wiens keel wordt doorgesneden na een bruto verkrachting is behoorlijk kort door de bocht.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja het is jammer dat je zelf zo kort door de bocht ben dat je abortus alleen kan zien als vernietiging van leven en geen enkel nuance kan inbrengen en dan MIJ kort door de bocht verwijt.
Deze post is natuurlijk ook weer helemaal niets anders dan getroll, maar een nogal magere poging. Dus ik stop ermee.
Je kan niet discussieren en je trolls zijn van een dusdanig zandbak niveau dat het niet leuk is. Verder reacties van jou op mij worden dan ook genegeerd.
wat een goeie analyse, jeetje, je bent blijkbaar een kennerquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij ligt zeker elke week wijdbeens op tafel bij de wekelijkse gangbang van de motorclub?
Mijn principe en denkbeeld is dat het slopen van de auto van de buurman heel normaal is. Moet dat dan ook maar kunnen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:44 schreef Lod het volgende:
[..]
. En door het verbieden van abortus worden er geen mensen die anders denken de kop ingedrukt?
Je weet toch dat abortus niet verplicht is? Dat het een keuze is? Juist door die keuze is iedereen in staat om zijn eigen principes en zijn eigen andere denkbeelden te behouden.
Point made.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat een goeie analyse, jeetje, je bent blijkbaar een kenner
Zie mijn vorige post:quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:44 schreef Lod het volgende:
[..]
. En door het verbieden van abortus worden er geen mensen die anders denken de kop ingedrukt?
Je weet toch dat abortus niet verplicht is? Dat het een keuze is? Juist door die keuze is iedereen in staat om zijn eigen principes en zijn eigen andere denkbeelden te behouden.
Zwangerschap is een keuze... (heb ik het niet over verkrachtingen, dat laten we nu buiten beschouwing)quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:39 schreef Bastian het volgende:
[..]
Een kind die een kutleven krijgt? Hadden de ouders niet zo stom moeten zijn?
Mensen kunnen best sex hebben todat ze aan kinderen toezijn. Gebruik dan behoorlijke anti-conceptie middelen... en let er dan op, ga niet achterloos om met anti conceptie middelen...
Mja, omdat niet alle middelen 100% betrouwbaar zijn bestaat het risico in mindere mate altijd.
Ik vind het verdorven dat we als maatschappij deze dingen überhaupt toelaten. Mensen die anders denken worden de kop ingedrukt (niet met geweld nat.)
Als de buurman het er mee eens is zie ik het probleem niet. En anders krijg je te maken met de nederlandse wetgeving.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:46 schreef Halcon het volgende:
Mijn principe en denkbeeld is dat het slopen van de auto van de buurman heel normaal is. Moet dat dan ook maar kunnen?
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:50 schreef Lod het volgende:
[..]
Als de buurman het er mee eens is zie ik het probleem niet. En anders krijg je te maken met de nederlandse wetgeving.
Ik zeg dat met de huidige abortusregelingen abortus geen moord is. Dat jij daar anders over denkt vind ik prima, dan behoud je het kind.quote:
echte SGPers denken ook altijd ten onrechte dat ze een punt hebben, maar jij moet nog wel leren met wat betere argumentatie te komenquote:
Hitler dacht ook zo over gehandicapte kinderen... weggooien...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:50 schreef Bamba het volgende:
Een mogelijk nieuw mens weggooien...Ja, als je het zwart wit gaat bekijken, kun je het zo zien ja.
Maar er zijn zoveel redenen voor mensen om tot een arbortus te besluiten: een ernstig gehandicapt kind, want ook dan onderga je een arbortus als je besluit om het niet te laten komen. Er is altijd kans hoe voorzichtig je ook bent met de anticonceptie dat je tóch zwanger wordt. Moeten deze mensen dan die kindjes maar houden, omdat er een stel "tieners" zijn die niet zo voorzichtig zijn met anticonceptie en dan "maar een arbortus plegen"? Ik denk dat het te breed is om over al deze mensen hetzelfde te oordelen..
Jij begon er over dat ik wel lid zou zijn over de SGP. Daarop wilde ik een punt maken dat je niet te kort door de bocht moet gaan en dat punt heb jij bevestigd na mijn opmerking over die motorclub.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
echte SGPers denken ook altijd ten onrechte dat ze een punt hebben, maar jij moet nog wel leren met wat betere argumentatie te komen
Dat elke niet cbristelijke vrouw een boer is is een drogredenering
net zoals afschrijven dat een onbevruchte eicel minder belangrijk (mogelijk leven) is dan een bevruchteen zeggen dat Swets totaal geen kennis van zaken heeft omdat hij drie kinderen heeft
Ga terug naar schooldaar pas je zowel qua gedrag als kennis wel thuis
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:53 schreef Bastian het volgende:
[..]
Hitler dacht ook zo over gehandicapte kinderen... weggooien...
Klopt. Maar alles wat je doet heeft consequenties en iedereen moet in staat zijn om daarin zijn eigen keuze te maken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:51 schreef Halcon het volgende:
Dus.... niet alles moet zomaar kunnen. Er zijn altijd mensen wiens gedrag niet acceptabel is, ook al is dat volgens de eigen denkbeelden van diezelfde mensen wel acceptabel.
Dat is dus niet zo.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:55 schreef Lod het volgende:
[..]
Klopt. Maar alles wat je doet heeft consequenties en iedereen moet in staat zijn om daarin zijn eigen keuze te maken.
zwangerschap een keuze?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:47 schreef Bastian het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post:
[..]
Zwangerschap is een keuze... (heb ik het niet over verkrachtingen, dat laten we nu buiten beschouwing)
Jij zegt dat moord dus een keuze is?
Wat is goede argumentatie?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
echte SGPers denken ook altijd ten onrechte dat ze een punt hebben, maar jij moet nog wel leren met wat betere argumentatie te komen
Dat elke niet christelijke vrouw een hoer is is een drogredenering
net zoals afschrijven dat een onbevruchte eicel minder belangrijk (mogelijk leven) is dan een bevruchteen zeggen dat Swets totaal geen kennis van zaken heeft omdat hij drie kinderen heeft
Ga terug naar schooldaar pas je zowel qua gedrag als kennis wel thuis
Jij weet echt niet waar je het over hebt he? Of waarschijnlijk wel en heb je gewoon zin om iets uit te lokken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:53 schreef Bastian het volgende:
[..]
Hitler dacht ook zo over gehandicapte kinderen... weggooien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |