Samen met mijn ouders (Cor en Wies) en mijn neefje van elf jaar (Brian), ben ik voor een vakantie van tien dagen in Texas. We zijn vanmorgen vroeg uit Nederland vertrokken en met vlucht CO059 rechtstreeks naar Houston gevlogen. Aldaar hebben wij onze huurauto (een mooie Chrysler Intrepid) opgepikt en zijn we doorgereden naar Livingston, ruim een uur ten noorden van Houston (over het hoe en waarom van juist Livingston zal ik de lezers later nog inlichten).
Ik heb mijn neefje op zijn vijfde al een keer beloofd dat hij met me mee zou mogen naar de VS. Destijds vond zijn vader hem nog te jong, maar nu was het dan eindelijk zo ver dat hij mee mocht. Ik had ook mijn vader meegevraagd en mijn moeder besloot toen spontaan om ook mee te gaan.
Mijn neefje is ook de reden dat onze vakantie relatief kort is, want we zijn gebonden aan zijn herfstvakantie.
Afijn, de bedoeling is om hier een 'live' reisverslag bij te houden voor zover dat lukt qua internetverbinding.
Onze vlucht was rustig. Brian heeft zich uitstekend gedragen en hij heeft zich niet verveeld onderweg. Wat een beetje jammer was, is dat we geen vier stoelen naast elkaar konden krijgen. Wel zaten we bij elkaar in de buurt.
Onze eerste 'activiteit' hier was een bezoek aan de onvermijdelijke Wal-Mart

om wat drinken, snacks, ontbijt, wijn e.d. in te slaan. En de eerste vervreemding treedt ook meteen op: als je onder de veertig bent, moet je je ID tonen om wijn te mogen kopen. Wies is gelukkig duidelijk boven de veertig. Echter, als ik de tas van de caissière wil aanpakken, mag dat niet, omdat ik onder de veertig ben en niet mijn ID heb getoond. Ik mag de wijn niet aanraken, ook al staat mijn moeder ernaast.

Typisch gevalletje 'only in America'.
Mijn moeder is trouwens nog nooit in de VS geweest, dus voor haar is alles nieuw. Ik zal ook mijn ouders en mijn neefje vragen om hun verslag hier te doen.
Wij zitten nu in het Super 8 Motel in Livingston, waar we vier dagen zullen blijven. Brian was onderweg in de auto al in een diepe slaap gevallen en was ook niet meer wakker te krijgen, dus die ligt al in bed. Ik heb zelf even lekker een douche genomen en mijn ouders zijn nog even naar de Wal-Mart (500 meter verderop) om een flessenopener (wel wijn gekocht maar geen opener) en glazen te halen.
De plannen voor de komende tien dagen zijn o.a.:
- NASA Johnson Space Center
- Texas Oil Museum
- Alabama Coushatta Indian Reservation bij Livingston
- San Antonio
- Big Bend National Park (bij de grens met Mexico)
Hopelijk dus allemaal live te volgen alhier.
[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 18-10-2008 02:10:18 ]