abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:02:49 #176
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62703008
En plots steekt hij boven het maaiveld uit om prompt gepakt te worden. Lijkt me uiteindelijk een Ricco'tje.

Net als Beloki, jaren aan een stuk erg grijs en plots een niveau hoger om dan weliswaar weg te vallen door een zware val (maar bleek ook gewoon Fuentes-klant te zijn).

Alles en iedereen die boven de rest uitsteekt, deed dat door doping. Behalve die ene die nog eens een niveau hoger reed dan degenen die al een niveau hoger reden, die niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:15:29 #177
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62710045
wat een kromme redeneringen hier

hij reed eerst 11de, dan 7de, dan 3de en dan 2de in de tour. vrij normale evolutie dus, zeker omdat hij toen hij 11de en 7de reed nog zeer jong was, en iedereen toen al een grote toekomst voor hem voorspelde.
en als hij uitstak boven de rest, was dat dan boven nog een deel andere dopinggevallen. niks ricco's aan.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:05:44 #178
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_62712708
even wat transferperikelen:
Cioni gaat naar ISD. Had toch wel een wat grotere ploeg voor hem verwacht. En ik las dat Zubeldia naar Astana gaat. (was misschien al langer bekend maar ik wist het nog niet). Ben toch benieuwd wat bruyneel met hem wil, hij is imho behoorlijk op z'n retour.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:06:31 #179
67640 SaintOfKillers
pi_62712731
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:15 schreef placebeau het volgende:

hij reed eerst 11de, dan 7de, dan 3de en dan 2de in de tour. vrij normale evolutie dus, zeker omdat hij toen hij 11de en 7de reed nog zeer jong was, en iedereen toen al een grote toekomst voor hem voorspelde.
en als hij uitstak boven de rest, was dat dan boven nog een deel andere dopinggevallen. niks ricco's aan.
Tuurlijk wel, hij verpulverde de tegenstand in de Giro. Simoni (die echt wel goed was) op 12 minuten en de Cunego die nog rondes kon rijden op 18 minuten en dan kon hij waarschijnlijk nog beter. De enige die nipt binnen de 10 minuten bleef was Fuentes-adept Gutiérrez. Als hij zich niet had ingehouden, had hij ook nog het puntenklassement, het bergklassement en de Intergiro gewonnen. Meest dominante prestatie in een grote ronde van de laatste 20 jaar, zelfs Armstrong of Indurain konden dat nooit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:22:20 #180
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62713165
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, hij verpulverde de tegenstand in de Giro. Simoni (die echt wel goed was) op 12 minuten en de Cunego die nog rondes kon rijden op 18 minuten en dan kon hij waarschijnlijk nog beter. De enige die nipt binnen de 10 minuten bleef was Fuentes-adept Gutiérrez. Als hij zich niet had ingehouden, had hij ook nog het puntenklassement, het bergklassement en de Intergiro gewonnen. Meest dominante prestatie in een grote ronde van de laatste 20 jaar, zelfs Armstrong of Indurain konden dat nooit.
hadden armstrong en indurain in de tour tegen een even zwak deelnemersveld mogen koersen, dan hadden ze hetzelfde gekund. Als de grootste concurrentie komt van een simoni op de terugweg en cunego die al elke tour door de mand valt, en gutierrez, ... dan weet je het wel.
Indurain kon trouwens altijd meer dan hij reed, had hij het echt gewild, dan kon hij net hetzelfde als basso.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:27:57 #181
67640 SaintOfKillers
pi_62713317
En toch was dat geen normale stap vooruit, maar meteen 2 of 3 . Later bleek hoe dat kon.
pi_62714026
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
En toch was dat geen normale stap vooruit, maar meteen 2 of 3 . Later bleek hoe dat kon.
Ben het eens met placebeau, de stap van net-niet beste renner van de wereld naar beste is gewoon een stap die normaal kan zijn. Hij reed in de Tour waarin hij 2e werd ook al genoeg mensen van het niveau Simoni/Cunego op ruim 10 minuten toch?

Maar goed, later bleek hij toch vals te ('willen' ) spelen
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:54:56 #183
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62714078
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:05 schreef Chielus het volgende:
even wat transferperikelen:
Cioni gaat naar ISD. Had toch wel een wat grotere ploeg voor hem verwacht. En ik las dat Zubeldia naar Astana gaat. (was misschien al langer bekend maar ik wist het nog niet). Ben toch benieuwd wat bruyneel met hem wil, hij is imho behoorlijk op z'n retour.
Vorig jaar reed hij nog gewoon top 10 in de Tour hoor , en dit jaar leek hij in de aanloop naar de Tour ook weer aardig op dreef te komen. Alleen dan in de Tour niks meer. Het doet mij denken aan wat Bodry van de Franse dopingjagers zei , dat hij na de bloedtesten voor de Tour op alle renners degene met "verdachte waarden" een brief had gestuurd dat ze extra gecontroleerd zouden worden , maar zich geen zorgen moesten maken als die waarden bv aan ziekte te wijten zouden zijn. En hij claimt dat bij enkele renners die "verdachte waarden" in de eerste Tourweek al weg waren ...
Zubeldia lijkt mij zo'n renner die het signaal van Bodry goed begrepen had toen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:56:49 #184
pi_62714127
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:15 schreef placebeau het volgende:

Hij was al 26 toen hoor ... Ik ken weinig renners die tussen hun 26ste en 27ste zo'n gigantische progressie boeken ...
pi_62714772
Die Giro was Basso inderdaad een beetje te goed, hij had daar met een half uur voor kunnen winnen als hij niet op halve kracht had gereden omdat hij ook de Tour wou gaan winnen
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:26:28 #186
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62714965
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij was al 26 toen hoor ... Ik ken weinig renners die tussen hun 26ste en 27ste zo'n gigantische progressie boeken ...
hij was teneerste 24 (11de) respectievelijk 25 (7de) , wat voor een ronderenner best jong is, en ten tweede was de progressie niet gigantisch.

en ten derde, toen basso betrapt was, was de helft van zijn concurrenten ook betrapt

en ten vierde, basso is tof
pi_62715023
Als een top-Armstrong in die Giro had gereden ipv. Basso, met dezelfde motivatie, had die ook wel met zulke verschillen kunnen winnen zonder nog voluit te gaan.
Simoni was echt niet de SImoni die hij een jaar of 4 daarvoor was, en Cunego is ook nooit de Cunego van 2004 geweest.
pi_62722031
Maar is het niet zo dat als de ontwikkeling van Basso 'normaal' was, dat duidt op dat hij al jaren aan de doping zat, en dat een plotselinge sprong betekent dat hij toen voor het eerst doping ging gebruiken (of extra doping wellicht)?

Tenzij Basso de waarheid spreekt een nooit doping heeft gebruikt, wat ik niet echt geloof.
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:36:51 #189
67640 SaintOfKillers
pi_62730781
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:28 schreef DutchSL het volgende:
Simoni was echt niet de SImoni die hij een jaar of 4 daarvoor was, en Cunego is ook nooit de Cunego van 2004 geweest.
Dat beweert ook niemand, alleen dat Simoni nog steeds goed was en dat Cunego toen nog wel rondes kon rijden.

Verder ontken ik niet dat Basso tof is, alleen dat hij voor de rest niet zo anders is als een hoop andere valsspelers.
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:42:47 #190
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_62730974
Ik blijf me nog altijd afvragen hoe groot het verschil is tussen met en zonder doping rijden. Is het verschil wel zo groot als vaak wordt verondersteld?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:08:57 #191
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62731862
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:42 schreef 4-elements het volgende:
Ik blijf me nog altijd afvragen hoe groot het verschil is tussen met en zonder doping rijden. Is het verschil wel zo groot als vaak wordt verondersteld?
Als het om EPO of de x-de generatie EPO gaat denk ik wel dat er een groot verschil bestaat tussen gedopeerde renners en niet gedopeerde renners. Misschien niet zo groot als vaak wordt verondersteld, maar toch.

Contador's zege in de Vuelta was toch minder indrukwekkend dan verwacht en het verschil met Leipheimer was nou niet echt groot. En dan te bedenken dat die nog voor hem gereden heeft ook.
pi_62737019
Leontien Van Moorsel bij Pauw en Witteman
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_62737335
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:08 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Als het om EPO of de x-de generatie EPO gaat denk ik wel dat er een groot verschil bestaat tussen gedopeerde renners en niet gedopeerde renners. Misschien niet zo groot als vaak wordt verondersteld, maar toch.

Contador's zege in de Vuelta was toch minder indrukwekkend dan verwacht en het verschil met Leipheimer was nou niet echt groot. En dan te bedenken dat die nog voor hem gereden heeft ook.
Als je Contador daarmee als dopingzondaar ziet (wat nog niet bewezen is, ondanks de verdenkingen).
Dan zou je toch zeggen dat Leipheimer ook gebruikt, eindigde dicht achter Contador in de tour van '07 en de Vuelta dit jaar (als superknecht dus).
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_62737719
ok, dit gaat ook nergens over.. had op z'n minst verwacht dat Leontien haar comeback ging aankondigen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_62737891
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:37 schreef kawotski het volgende:
ok, dit gaat ook nergens over.. had op z'n minst verwacht dat Leontien haar comeback ging aankondigen..
Inderdaad, ze is maar 38 dus moet ze nog wel meekunnen
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:33:04 #196
pi_62739111
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:41 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Inderdaad, ze is maar 38 dus moet ze nog wel meekunnen
Ze had bijna nog Jeannie Longo's dochter kunnen zijn ...
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 07:48:12 #197
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_62740777
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:26 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Als je Contador daarmee als dopingzondaar ziet (wat nog niet bewezen is, ondanks de verdenkingen).
Dan zou je toch zeggen dat Leipheimer ook gebruikt, eindigde dicht achter Contador in de tour van '07 en de Vuelta dit jaar (als superknecht dus).
Van Contador werd verwacht dat hij beter zou worden; het is een veel jongere renner. Hij was dit jaar niet echt dominant in de Giro, OK, de voorbereiding was niet optimaal, maar voor de Vuelta gaat dat niet op. Leipheimer had daar zelfs nog iets dichter kunnen eindigen omdat hij bergop nog voor Contador gewerkt heeft in tenminste één etappe... Misschien zegt het niks over mogelijk dopinggebruik, maar ik vind het wel opvallend. In het beste geval is hij misschien niet HET toptalent van het huidige wielerpeloton.

Ik zie Contador in ieder geval niet veel afstand nemen van een een goede Evans en een Leipheimer in Verbier en zelfs Arcalis. Dan blijven er nog slechts twee etappes over voor de echte klimmer. Één daarvan wordt gereden een dag voor de tijdrit en heeft geen aankomst bergop...
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:16:12 #198
67640 SaintOfKillers
pi_62741076
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 07:48 schreef SuikerVuist het volgende:
Ik zie Contador in ieder geval niet veel afstand nemen van een een goede Evans en een Leipheimer in Verbier en zelfs Arcalis. Dan blijven er nog slechts twee etappes over voor de echte klimmer. Één daarvan wordt gereden een dag voor de tijdrit en heeft geen aankomst bergop...
Er wordt ook vaak vergeten dat Contador de Tour van 2007 won tegen Evans dankzij de bonificaties. Evans heeft eigenlijk sneller het parcours afgelegd. Hoe vreemd dat ook klinkt .
pi_62742778
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:16 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er wordt ook vaak vergeten dat Contador de Tour van 2007 won tegen Evans dankzij de bonificaties. Evans heeft eigenlijk sneller het parcours afgelegd. Hoe vreemd dat ook klinkt .
En Leipheimer nóg sneller toch? Maar ach, dat is verder niet echt een argument, zo waren de regels gewoon toen en je kan niet zeggen dat als er geen boni's waren, het eindklassement precies zo zou zijn als het uiteindelijk was, - de boni's.

Er wordt ook vaak vergeten dat Contador de Tour van 2007 won en de Giro van 2008 (en dat hakt er hard in met zijn voorbereiding) voordat hij aan de Vuelta 2008 meedeed. Dat zijn 3 grote rondes winnen in iets meer dan een jaar, lijkt me logisch dat het dan niet zo spetterend is.
pi_62742784
Toch leuk voor de spanning niet? 3 man die dicht bij elkaar liggen.
Tding is wel, ondanks alles heeft contador wel al 3GTs gewonnen. Hij heeft gewoon net dat iets extra, wat de anderen niet hebben. Net iets meer aanvalslust, meer karakter, meer push.

Tour2007 zonder boniseconden en tijdstraf voor leipo, dan denk ik dat leipo zelfs had kunnen winnen. En stond top3 zelfs binnen de 10seconden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')