Tuurlijk wel, hij verpulverde de tegenstand in de Giro. Simoni (die echt wel goed was) op 12 minuten en de Cunego die nog rondes kon rijden op 18 minuten en dan kon hij waarschijnlijk nog beter. De enige die nipt binnen de 10 minuten bleef was Fuentes-adept Gutiérrez. Als hij zich niet had ingehouden, had hij ook nog het puntenklassement, het bergklassement en de Intergiro gewonnen. Meest dominante prestatie in een grote ronde van de laatste 20 jaar, zelfs Armstrong of Indurain konden dat nooit.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:15 schreef placebeau het volgende:
wat een kromme redeneringen hier
hij reed eerst 11de, dan 7de, dan 3de en dan 2de in de tour. vrij normale evolutie dus, zeker omdat hij toen hij 11de en 7de reed nog zeer jong was, en iedereen toen al een grote toekomst voor hem voorspelde.
en als hij uitstak boven de rest, was dat dan boven nog een deel andere dopinggevallen. niks ricco's aan.
hadden armstrong en indurain in de tour tegen een even zwak deelnemersveld mogen koersen, dan hadden ze hetzelfde gekund. Als de grootste concurrentie komt van een simoni op de terugweg en cunego die al elke tour door de mand valt, en gutierrez, ... dan weet je het wel.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, hij verpulverde de tegenstand in de Giro. Simoni (die echt wel goed was) op 12 minuten en de Cunego die nog rondes kon rijden op 18 minuten en dan kon hij waarschijnlijk nog beter. De enige die nipt binnen de 10 minuten bleef was Fuentes-adept Gutiérrez. Als hij zich niet had ingehouden, had hij ook nog het puntenklassement, het bergklassement en de Intergiro gewonnen. Meest dominante prestatie in een grote ronde van de laatste 20 jaar, zelfs Armstrong of Indurain konden dat nooit.
Ben het eens met placebeau, de stap van net-niet beste renner van de wereld naar beste is gewoon een stap die normaal kan zijn. Hij reed in de Tour waarin hij 2e werd ook al genoeg mensen van het niveau Simoni/Cunego op ruim 10 minuten toch?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
En toch was dat geen normale stap vooruit, maar meteen 2 of 3. Later bleek hoe dat kon.
Vorig jaar reed hij nog gewoon top 10 in de Tour hoor , en dit jaar leek hij in de aanloop naar de Tour ook weer aardig op dreef te komen. Alleen dan in de Tour niks meer. Het doet mij denken aan wat Bodry van de Franse dopingjagers zei , dat hij na de bloedtesten voor de Tour op alle renners degene met "verdachte waarden" een brief had gestuurd dat ze extra gecontroleerd zouden worden , maar zich geen zorgen moesten maken als die waarden bv aan ziekte te wijten zouden zijn. En hij claimt dat bij enkele renners die "verdachte waarden" in de eerste Tourweek al weg waren ...quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:05 schreef Chielus het volgende:
even wat transferperikelen:
Cioni gaat naar ISD. Had toch wel een wat grotere ploeg voor hem verwacht. En ik las dat Zubeldia naar Astana gaat. (was misschien al langer bekend maar ik wist het nog niet). Ben toch benieuwd wat bruyneel met hem wil, hij is imho behoorlijk op z'n retour.
Hij was al 26 toen hoor ... Ik ken weinig renners die tussen hun 26ste en 27ste zo'n gigantische progressie boeken ...quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:15 schreef placebeau het volgende:
wat een kromme redeneringen hier
hij reed eerst 11de, dan 7de, dan 3de en dan 2de in de tour. vrij normale evolutie dus, zeker omdat hij toen hij 11de en 7de reed nog zeer jong was, en iedereen toen al een grote toekomst voor hem voorspelde.
en als hij uitstak boven de rest, was dat dan boven nog een deel andere dopinggevallen. niks ricco's aan.
hij was teneerste 24 (11de) respectievelijk 25 (7de)quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij was al 26 toen hoor ... Ik ken weinig renners die tussen hun 26ste en 27ste zo'n gigantische progressie boeken ...
Dat beweert ook niemand, alleen dat Simoni nog steeds goed was en dat Cunego toen nog wel rondes kon rijden.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:28 schreef DutchSL het volgende:
Simoni was echt niet de SImoni die hij een jaar of 4 daarvoor was, en Cunego is ook nooit de Cunego van 2004 geweest.
Als het om EPO of de x-de generatie EPO gaat denk ik wel dat er een groot verschil bestaat tussen gedopeerde renners en niet gedopeerde renners. Misschien niet zo groot als vaak wordt verondersteld, maar toch.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:42 schreef 4-elements het volgende:
Ik blijf me nog altijd afvragen hoe groot het verschil is tussen met en zonder doping rijden. Is het verschil wel zo groot als vaak wordt verondersteld?
Als je Contador daarmee als dopingzondaar ziet (wat nog niet bewezen is, ondanks de verdenkingen).quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:08 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Als het om EPO of de x-de generatie EPO gaat denk ik wel dat er een groot verschil bestaat tussen gedopeerde renners en niet gedopeerde renners. Misschien niet zo groot als vaak wordt verondersteld, maar toch.
Contador's zege in de Vuelta was toch minder indrukwekkend dan verwacht en het verschil met Leipheimer was nou niet echt groot. En dan te bedenken dat die nog voor hem gereden heeft ook.
Inderdaad, ze is maar 38 dus moet ze nog wel meekunnenquote:Op maandag 27 oktober 2008 23:37 schreef kawotski het volgende:
ok, dit gaat ook nergens over.. had op z'n minst verwacht dat Leontien haar comeback ging aankondigen..
Ze had bijna nog Jeannie Longo's dochter kunnen zijn ...quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:41 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Inderdaad, ze is maar 38 dus moet ze nog wel meekunnen
Van Contador werd verwacht dat hij beter zou worden; het is een veel jongere renner. Hij was dit jaar niet echt dominant in de Giro, OK, de voorbereiding was niet optimaal, maar voor de Vuelta gaat dat niet op. Leipheimer had daar zelfs nog iets dichter kunnen eindigen omdat hij bergop nog voor Contador gewerkt heeft in tenminste één etappe... Misschien zegt het niks over mogelijk dopinggebruik, maar ik vind het wel opvallend. In het beste geval is hij misschien niet HET toptalent van het huidige wielerpeloton.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:26 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Als je Contador daarmee als dopingzondaar ziet (wat nog niet bewezen is, ondanks de verdenkingen).
Dan zou je toch zeggen dat Leipheimer ook gebruikt, eindigde dicht achter Contador in de tour van '07 en de Vuelta dit jaar (als superknecht dus).
Er wordt ook vaak vergeten dat Contador de Tour van 2007 won tegen Evans dankzij de bonificaties. Evans heeft eigenlijk sneller het parcours afgelegd. Hoe vreemd dat ook klinktquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 07:48 schreef SuikerVuist het volgende:
Ik zie Contador in ieder geval niet veel afstand nemen van een een goede Evans en een Leipheimer in Verbier en zelfs Arcalis. Dan blijven er nog slechts twee etappes over voor de echte klimmer. Één daarvan wordt gereden een dag voor de tijdrit en heeft geen aankomst bergop...
En Leipheimer nóg sneller toch? Maar ach, dat is verder niet echt een argument, zo waren de regels gewoon toen en je kan niet zeggen dat als er geen boni's waren, het eindklassement precies zo zou zijn als het uiteindelijk was, - de boni's.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er wordt ook vaak vergeten dat Contador de Tour van 2007 won tegen Evans dankzij de bonificaties. Evans heeft eigenlijk sneller het parcours afgelegd. Hoe vreemd dat ook klinkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |