hoe was dat vorige week vrijdag?.. het volume?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Om half 6 bij sluiting zijn er nog 9miljoen stukken verkocht.
quote:ING ziet nettoverlies EUR500 mln in KW3 door kredietcrisis
AMSTERDAM (Dow Jones)--ING Groep nv verwacht het derde kwartaal af te sluiten met een verlies van EUR500 miljoen. De resultaten zijn beinvloed door de kredietcrisis, waarbij impairments en negatieve fair value-veranderingen hebben geleid tot het verlies. Dat heeft ING vrijdag bekendgemaakt in een persbericht.
De bankverzekeraar stelt vrijdag dat de kapitaalpositie in lijn is met de doelstellingen, ondanks de kredietcrisis. De Tier-1 ratio van ING Bank komt met 8,5% boven de doelstelling uit en de core tier-1 bedroeg per 30 september 6,5%. De debt/equity ratio van ING Groep ligt op 15%.
De bank stelt nogmaals de maatregelen die genomen zijn door de Nederlandse overheid om het vertrouwen en de stabiliteit van het Nederlandse financiele systeem te verwelkomen. ING zegt daarbij een voorzichtige en weloverwogen benadering te handhaven in het belang van zijn aandeelhouders. "De verdiensten van het overheidsprogramma zullen worden overwogen zodra er meer details beschikbaar zijn", zo stelt ING.
Vrijdag verloor het aandeel ING meer dan een kwart van zijn waarde op speculaties in de markt dat het bedrijf een kapitaalinjectie van de overheid zou krijgen. Na het persbericht veerde het aandeel weer wat op, om met een verlies van 27,5% te sluiten.
Was het niet ING dat hardop riep geen gebruik te maken van de regeling van Bos?quote:"De verdiensten van het overheidsprogramma zullen worden overwogen zodra er meer details beschikbaar zijn", zo stelt ING.
ze zijn in elk geval nog open genoeg deze malaise met ons te delen (24u te laat in mijn ogen, dat wel)quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:31 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Was het niet ING dat hardop riep geen gebruik te maken van de regeling van Bos?
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zat ook netjes onder de waarborg, totdat ING de Britse tak van Kaupthing overnam. Ondanks dat het een Engelse rekening in £ is valt het nu onder het Nederlandse garantiestelsel in plaats van het Britse.
Maar ooit las ik ergens dat de Postbank voor het garantiestelsel toch apart staat van ING. Eens kijken of dat nog ergens is te vinden...
ING gaat niet omvallen, ING heeft alleen als conservatie bank "plotseling" toch wel erg veel last van de Kredietcrisis (ALT-A leningen, zie link in vorige post).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:44 schreef merry77 het volgende:
Want van het weekend zullen een hoop mensen hunnen centen gaan pinnen bij de postbank, omdat ze bang zijn dat ING omgaat vallen.
Koers is Amerika is momenteel, in Euro's, +6% tegenover de slotkoers van de AEX vanmiddag.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:16 schreef star_gazer het volgende:
Weinig aan de hand. Volgens mij gaat die knallen maandag.
ING en de Postbank mogen, net als Forts en ABN-Amro, niet omvallen. Geld er weg halen heeft dan ook weinig zin, het enige wat je daar mee bereikt (als het masaal wordt gedaan), is dat ze ook genationaliseerd gaan worden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:44 schreef merry77 het volgende:
Ik hoor graag in hoeverre de postbank los staat van de ING.
Want van het weekend zullen een hoop mensen hunnen centen gaan pinnen bij de postbank, omdat ze bang zijn dat ING omgaat vallen.
[..]
er gebeurt zo veel 'voorkennis' praktijken. Hoe dichter je daadwerkelijk bij de beurs zit, hoe sneller je dat ontdekt. Het is overigens ook een te makkelijke manier om geld te verdienen. Niet interessant dus.quote:
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:44 schreef merry77 het volgende:
[..]
Overigens om hier nog even op verder te gaan, voorkennis zul je altijd blijven houden. En is domweg écht niet uit te roeien.quote:
Hoeveel mensen hebben meer dan een ton spaargeld?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:44 schreef merry77 het volgende:
[..]
Ik 750quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:37 schreef DIJK het volgende:
Ik heb er 195 gekocht voor een eurotje of 8.. (Ik hou wel van een gokje)
Die gaan voor een jaartje op de plank. (hoop ik)
Die zal/zullen dan wel gokken op een flinke plus op maandag zoals afgelopen maandag?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Om half 6 bij sluiting zijn er nog 9miljoen stukken verkocht.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:50 schreef DIGGER het volgende:
Maar je centen nu bij ING/Postbank weghalen is echt je reinste flauwekul
Dan nog, ING laten ze gewoon niet omvallen en er komt dus ook geen garantieregeling. Alle bedragen zijn dus gegarandeerd.quote:(of je moet boven de ton per rekeninghouder zitten, maar ik zou zo'n bedrag op dit moment geen enkele bank toevertrouwen).
Dat lijkt mij ook sterk idd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:47 schreef Arcee het volgende:
Dan nog, ING valt gewoon niet om en er komt dus ook geen garantieregeling. Alle bedragen zijn dus gegarandeerd.
Aegon zullen ze laten omvallen maar ING echt nietquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die zal/zullen dan wel gokken op een flinke plus op maandag zoals afgelopen maandag?
[..]
Inderdaad.
[..]
Dan nog, ING laten ze gewoon niet omvallen en er komt dus ook geen garantieregeling. Alle bedragen zijn dus gegarandeerd.
[POL] is ergens andersquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Alle banken afschaffen. Probleem opgelost.
ruilhandel: klompen tegen dikke vette worsten en mandje appelsquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Alle banken afschaffen. Probleem opgelost.
Ja doe maar snelquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:16 schreef Demophon het volgende:
F*ck, ik heb al mijn spaarcentjes bij de Postbank staan (zoals half Nederland). Moet ik mij nu zorgen gaan maken, en al het geld van de bank halen?
Nee, je bent al te laatquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:16 schreef Demophon het volgende:
F*ck, ik heb al mijn spaarcentjes bij de Postbank staan (zoals half Nederland). Moet ik mij nu zorgen gaan maken, en al het geld van de bank halen?
Dat zei ik.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:56 schreef henkway het volgende:
maar ING echt niet
Als het geld bij ING op is dat stelt die garantie niets voor.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:19 schreef Wombcat het volgende:
2) je geld is gegarandeerd tot ¤100.000
Mooi! Dan kan ik (en merendeel van Nederland) nog even tot het einde van dit jaar de kat uit de boom kijken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:27 schreef jollieboer1 het volgende:
Ja, die zal pas vanaf 1 januari 2009 overgaan in handen van ING.
Voor nu is je geld bij de Postbank dus ook tot een ton gegarandeerd trouwens, heb ze vanmiddag ff gebeld om dat te checken en ze zijn nog geheel op zichzelf staand.
Wie denk jequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:30 schreef Zith het volgende:
Wat een schande hoe dit vandaag gegaan is! Tijdens de drop van vandaag een persbericht uitsturen dat alles OK is, een minuut voor sluiting AEX worden er voor miljoenen snel een verkoop doorgedrukt en iets later komt het bericht van ING een paar honder miljoen euro verlies zal lijden. Wie zijn die groot verkopers!?
Ik weet het niet hoor, bij de ABN zou het nu veilig moeten staan. Maar zij hebben dus wel een oneerlijke concurrentiepositie op dit moment. Wat zou er nu gebeuren als iedereen z'n geld naar ABN boekt? Stel dat.....alle banken verdwijnen en er alleen 'de Staatsbank' ABN overblijft, (hmm, Nederlandse Bank is er ook nog natuurlijk) wat dan? Zou dat mogelijk zijn, 1 bank waar iedereen z'n geld op heeft staan? En is iedereens geld dan in veilige handen bij 'ABN / de Staat'...? Weet iemand daar een zinnig antwoord op te geven?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:32 schreef Demophon het volgende:
[..]
Mooi! Dan kan ik (en merendeel van Nederland) nog even tot het einde van dit jaar de kat uit de boom kijken.
Maar aan de andere kant, als zelfs ING omvalt, dan is niemands geld meer veilig. Dan kun je beter je geld van welke bank dan ook halen.
In 1e instantie gaan de andere banken naar grootte betalen uit hun "reservefonds" Daar zijn ze bij de Rabo niet blij mee.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:29 schreef jollieboer1 het volgende:
En tot hoever kan de staat al het geld garanderen wat men bij ING heeft staan dan denk je?
Redden ze dat met 20 miljard...?
circa 1300 miljard balans totaal zeg ik uit het hoofd. You do the mathquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:29 schreef jollieboer1 het volgende:
En tot hoever kan de staat al het geld garanderen wat men bij ING heeft staan dan denk je?
Redden ze dat met 20 miljard...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |