abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:01:30 #151
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_62465684
Oei, ik ken een hoop mensen die nu geen fijn weekend hebben.....
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_62465775
Om half 6 bij sluiting zijn er nog 9miljoen stukken verkocht .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:09:49 #153
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62465857
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
hoe was dat vorige week vrijdag?.. het volume?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:10:53 #154
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62465884
ah

nettoverlies ING 3e kwartaal van 500 miljoen

werkt verhelderend

toch maar injectie-tje dan
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:16:10 #155
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_62465995
Misschien dat het weer zo'n leuk weekendje wordt, net als met Fortis drie weken geleden .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_62466091
quote:
ING ziet nettoverlies EUR500 mln in KW3 door kredietcrisis

AMSTERDAM (Dow Jones)--ING Groep nv verwacht het derde kwartaal af te sluiten met een verlies van EUR500 miljoen. De resultaten zijn beinvloed door de kredietcrisis, waarbij impairments en negatieve fair value-veranderingen hebben geleid tot het verlies. Dat heeft ING vrijdag bekendgemaakt in een persbericht.

De bankverzekeraar stelt vrijdag dat de kapitaalpositie in lijn is met de doelstellingen, ondanks de kredietcrisis. De Tier-1 ratio van ING Bank komt met 8,5% boven de doelstelling uit en de core tier-1 bedroeg per 30 september 6,5%. De debt/equity ratio van ING Groep ligt op 15%.

De bank stelt nogmaals de maatregelen die genomen zijn door de Nederlandse overheid om het vertrouwen en de stabiliteit van het Nederlandse financiele systeem te verwelkomen. ING zegt daarbij een voorzichtige en weloverwogen benadering te handhaven in het belang van zijn aandeelhouders. "De verdiensten van het overheidsprogramma zullen worden overwogen zodra er meer details beschikbaar zijn", zo stelt ING.

Vrijdag verloor het aandeel ING meer dan een kwart van zijn waarde op speculaties in de markt dat het bedrijf een kapitaalinjectie van de overheid zou krijgen. Na het persbericht veerde het aandeel weer wat op, om met een verlies van 27,5% te sluiten.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:22:45 #157
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_62466135
Hehe, zowaar een nieuwsberichtje als elke grootaandeelhouder z'n boeltje al verkocht heeft. .

Hebben ze allemaal goed gegokt zeg. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:31:23 #158
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62466282
quote:
"De verdiensten van het overheidsprogramma zullen worden overwogen zodra er meer details beschikbaar zijn", zo stelt ING.
Was het niet ING dat hardop riep geen gebruik te maken van de regeling van Bos?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62466395
Ik heb er 195 gekocht voor een eurotje of 8.. (Ik hou wel van een gokje)
Die gaan voor een jaartje op de plank. (hoop ik)
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:41:11 #160
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62466464
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:31 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Was het niet ING dat hardop riep geen gebruik te maken van de regeling van Bos?
ze zijn in elk geval nog open genoeg deze malaise met ons te delen (24u te laat in mijn ogen, dat wel)
pi_62466485
nou denk dat je ze meer dan een jaartje op de plank moet gaan leggen.
ING moet gaan kiezen tussen een aantal kwaden:
deur nr 1) bij Bos aankloppen. Resultaat: geen bonussen voor bestuurders meer, bestaande aandeelhouders verliezen want Bos zit voorin de trein. Vertrouwen in ING weg. Verwatering aandelen.

deur nr 2) divident halveren of afschaffen. Resultaat: slecht naar de aandeelhouders toe. Latere emissies kunnen ze vergeten om veel op te halen.

deur nr 3) emissie doen. In huidige omstandigheden en beurskoers niet echt prettig. enorme verwatering.

Ik zie weinig goede opties voor ING. Maandag vrees ik dat de koers verder weg zal zakken.
Door de jojo had ik toch weer een paar aandelen opgepakt en nu al weer spijt van.

En het ergste is nog dat grote partijen van te voren al wel meer wisten. Dat dumpen vandaag ging flink door.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_62466522
Ik hoor graag in hoeverre de postbank los staat van de ING.
Want van het weekend zullen een hoop mensen hunnen centen gaan pinnen bij de postbank, omdat ze bang zijn dat ING omgaat vallen.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zat ook netjes onder de waarborg, totdat ING de Britse tak van Kaupthing overnam. Ondanks dat het een Engelse rekening in £ is valt het nu onder het Nederlandse garantiestelsel in plaats van het Britse.

Maar ooit las ik ergens dat de Postbank voor het garantiestelsel toch apart staat van ING. Eens kijken of dat nog ergens is te vinden...
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_62466588
Nr. 2a: Dividend uitsluitend in stock uitkeren (in combinatie met een dividendverlaging)

Vermoed dat het die zal worden.

Deze column is wat dat betreft wel interessant: http://www.inveztor.nl/pagina/weblog/view/8718
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_62466668
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:44 schreef merry77 het volgende:

Want van het weekend zullen een hoop mensen hunnen centen gaan pinnen bij de postbank, omdat ze bang zijn dat ING omgaat vallen.
ING gaat niet omvallen, ING heeft alleen als conservatie bank "plotseling" toch wel erg veel last van de Kredietcrisis (ALT-A leningen, zie link in vorige post).

Daarvan zijn kennelijk een paar grote partijen vroegtijdig van op de hoogte want er werden vandaag af en toe enorme pakketten aandelen gedumpt, lijkt me een onderzoekje waard.

Maar je centen nu bij ING/Postbank weghalen is echt je reinste flauwekul (of je moet boven de ton per rekeninghouder zitten, maar ik zou zo'n bedrag op dit moment geen enkele bank toevertrouwen).
pi_62466759
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:16 schreef star_gazer het volgende:

Weinig aan de hand. Volgens mij gaat die knallen maandag.
Koers is Amerika is momenteel, in Euro's, +6% tegenover de slotkoers van de AEX vanmiddag.

Dus knallen, nee, stijging: vermoedelijk wel.
pi_62466789
quote:
[..]
ING en de Postbank mogen, net als Forts en ABN-Amro, niet omvallen. Geld er weg halen heeft dan ook weinig zin, het enige wat je daar mee bereikt (als het masaal wordt gedaan), is dat ze ook genationaliseerd gaan worden.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:56:11 #167
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62466796
Dit riekt naar voorkennis
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62467186
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:56 schreef star_gazer het volgende:
er gebeurt zo veel 'voorkennis' praktijken. Hoe dichter je daadwerkelijk bij de beurs zit, hoe sneller je dat ontdekt. Het is overigens ook een te makkelijke manier om geld te verdienen. Niet interessant dus.
ING mag overigens best omvallen, gevolgen zullen niet leuk zijn, whehe. Als je op dit moment vertrouwen hebt in een bank als buitenstaander, ben je vrij naief bezig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:38:02 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62467810
quote:
[..]

Er valt helemaal niks om. Een beperking van de dividend-uitkering dat kan. Dat is zelfs wenselijk te noemen omdat het te gek is om meer dan een euro dividend uit te keren voor een aandeel dat op acht euro staat. Koop dan wat eigen aandelen in als je kapitaal genoeg hebt.
The End Times are wild
pi_62468532
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:56 schreef star_gazer het volgende:
Overigens om hier nog even op verder te gaan, voorkennis zul je altijd blijven houden. En is domweg écht niet uit te roeien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:37:15 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62469223
quote:
[..]
Hoeveel mensen hebben meer dan een ton spaargeld?
pi_62469449
ING staat los van de Postbank tot 2009.
Het garantiestelsel geldt dus apart voor beide banken (100.000 bij ING en 100.000 bij de Postbank).

En daarbij ING is een systeembank, die valt niet om (aldus minister Bos)...

Succes met pinnen
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:08:45 #173
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_62470011
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:37 schreef DIJK het volgende:
Ik heb er 195 gekocht voor een eurotje of 8.. (Ik hou wel van een gokje)
Die gaan voor een jaartje op de plank. (hoop ik)
Ik 750

Hopelijk komt het goed vorige week ook voor 10tje gekocht en toen na die + 27% weer verkocht!

Maar ik heb ook de tijd dus van mijn part laat ik ze nu 2 jaar staan!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_62470815
tvp
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:47:15 #176
862 Arcee
Look closer
pi_62471077
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die zal/zullen dan wel gokken op een flinke plus op maandag zoals afgelopen maandag?
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:50 schreef DIGGER het volgende:
Maar je centen nu bij ING/Postbank weghalen is echt je reinste flauwekul
Inderdaad.
quote:
(of je moet boven de ton per rekeninghouder zitten, maar ik zou zo'n bedrag op dit moment geen enkele bank toevertrouwen).
Dan nog, ING laten ze gewoon niet omvallen en er komt dus ook geen garantieregeling. Alle bedragen zijn dus gegarandeerd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:48:49 #177
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_62471140
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:47 schreef Arcee het volgende:

Dan nog, ING valt gewoon niet om en er komt dus ook geen garantieregeling. Alle bedragen zijn dus gegarandeerd.
Dat lijkt mij ook sterk idd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_62471313
Alle banken afschaffen. Probleem opgelost.
pi_62471387
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die zal/zullen dan wel gokken op een flinke plus op maandag zoals afgelopen maandag?
[..]

Inderdaad.
[..]

Dan nog, ING laten ze gewoon niet omvallen en er komt dus ook geen garantieregeling. Alle bedragen zijn dus gegarandeerd.
Aegon zullen ze laten omvallen maar ING echt niet
pi_62471409
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[POL] is ergens anders , of denk jij werkelijk dat de wereld kan werken zonder enige bank? Zo ja dan graag enige argumentatie
pi_62471425
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
ruilhandel: klompen tegen dikke vette worsten en mandje appels
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:16:55 #182
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_62471970
F*ck, ik heb al mijn spaarcentjes bij de Postbank staan (zoals half Nederland). Moet ik mij nu zorgen gaan maken, en al het geld van de bank halen?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_62471994
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:16 schreef Demophon het volgende:
F*ck, ik heb al mijn spaarcentjes bij de Postbank staan (zoals half Nederland). Moet ik mij nu zorgen gaan maken, en al het geld van de bank halen?
Ja doe maar snel
pi_62472017
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:16 schreef Demophon het volgende:
Nee, je bent al te laat . Sterkte
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62472036
Nee, zou ik me niet druk om maken. 1) ING en Postbank staan nog los van elkaar, 2) je geld is gegarandeerd tot ¤100.000
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:21:09 #186
862 Arcee
Look closer
pi_62472095
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:56 schreef henkway het volgende:
maar ING echt niet
Dat zei ik.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62472160
ING heeft wat te lang en te hardnekkig volgehouden dat er geen probleem was met Alt-A portefeuille., terwijl dat moeilijk vol te houden is als je Amerikaanse collega's die portefeuille met fikse kortingen verkopen.

Wat ze nu doen: voorlopige cijfers geven en vervolgens verwijzen naar de defintieve cijfers die over een maand (!) komen is ook niet echt handig. Zorg gewoon dat de cijfers over een week definitief zijn.

Het probleem van ING is driezijdig:
- ontzettend hoge leverage (hoger dan Amerikaanse banken...!)
- ze willen de pijn maar niet nemen. blijven tegen beter weten in hopen op beter. willen niet van hun posities af omdat bij realisatie het verlies door hun verlies en winstrekening dreunt (nu boeken ze het leuk af op hun eigen vermogen als ongerealiseerde verliezen).
- ze hebben jarenlang hun winst gemanaged door te spelen met potjes in het vermogen met ongerealiseerde winsten. Die potjes zijn volgens mij leeg of inmiddels verliezen. Ook hebben ze a la Ahold met onroerend goed lopen spelen om cosmetisch de winst te pluggen. Dat is ook over. Kortom, de komende jaren het echte iNG zonder boekhoudkundige trucendoos. En da's geen 3 euro winst per jaar!

Overigens leuk dat ze wijzen op hun tier kapitaal, maar ze vertellen er niet bij wat voor achterlijke prijzen ze thans betalen voor hun achtergestelde leningen waarmee ze hun tier vermogen geplugd hebben. Niet moeilijk voor te stellen dat DNB dat graag vervangen ziet door echt eigen vermogen waarop ze geen idioot preferente vergoeding hoeven te betalen.

In New York issie gesloten op USD 10.72 (althans @ 15:57), wat ongeveer 8 euro is.

Wel een mooi bedrijf, ING. Het Nederlandse verzekeringsstuk is dead weight, maar met name ING direct is aantrekkelijk, en vooral ook hun Aziatische activiteiten. Echt een grote jongen in India. ALs ze het weekend zonder kleerscheuren overleven, ga ik hun jaarrekening eens goed screenen, want ze komen langzaam in de buurt waarvan je denkt: als ze niet omvallen, zit er op lange termijn wel brood in. ING zou ik nou best een leuk hapje vinden voor een Indiaase industriele mogul, of een Chinese bank.
pi_62472174
Is Postbank dan nog zelfstandig?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:27:19 #189
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62472253
Is het denkbaar dat Bos dit weekend ingrijpt in ING?
pi_62472260
Ja, die zal pas vanaf 1 januari 2009 overgaan in handen van ING.

Voor nu is je geld bij de Postbank dus ook tot een ton gegarandeerd trouwens, heb ze vanmiddag ff gebeld om dat te checken en ze zijn nog geheel op zichzelf staand.
pi_62472271
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:19 schreef Wombcat het volgende:
2) je geld is gegarandeerd tot ¤100.000
Als het geld bij ING op is dat stelt die garantie niets voor.
***** Kraak.....
pi_62472299
Tja een ton . Had ook iets meer mogen zijn
pi_62472302
En tot hoever kan de staat al het geld garanderen wat men bij ING heeft staan dan denk je?
Redden ze dat met 20 miljard...?
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:30:56 #194
230491 Zith
pls tip
pi_62472363
Wat een schande hoe dit vandaag gegaan is! Tijdens de drop van vandaag een persbericht uitsturen dat alles OK is, een minuut voor sluiting AEX worden er voor miljoenen snel een verkoop doorgedrukt en iets later komt het bericht van ING een paar honder miljoen euro verlies zal lijden. Wie zijn die groot verkopers!?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_62472384
ING zelf?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:32:08 #196
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_62472400
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:27 schreef jollieboer1 het volgende:
Ja, die zal pas vanaf 1 januari 2009 overgaan in handen van ING.

Voor nu is je geld bij de Postbank dus ook tot een ton gegarandeerd trouwens, heb ze vanmiddag ff gebeld om dat te checken en ze zijn nog geheel op zichzelf staand.
Mooi! Dan kan ik (en merendeel van Nederland) nog even tot het einde van dit jaar de kat uit de boom kijken.

Maar aan de andere kant, als zelfs ING omvalt, dan is niemands geld meer veilig. Dan kun je beter je geld van welke bank dan ook halen.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_62472401
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:30 schreef Zith het volgende:
Wat een schande hoe dit vandaag gegaan is! Tijdens de drop van vandaag een persbericht uitsturen dat alles OK is, een minuut voor sluiting AEX worden er voor miljoenen snel een verkoop doorgedrukt en iets later komt het bericht van ING een paar honder miljoen euro verlies zal lijden. Wie zijn die groot verkopers!?
Wie denk je
imho zijn het slimme jongens
pi_62472514
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:32 schreef Demophon het volgende:

[..]

Mooi! Dan kan ik (en merendeel van Nederland) nog even tot het einde van dit jaar de kat uit de boom kijken.

Maar aan de andere kant, als zelfs ING omvalt, dan is niemands geld meer veilig. Dan kun je beter je geld van welke bank dan ook halen.
Ik weet het niet hoor, bij de ABN zou het nu veilig moeten staan. Maar zij hebben dus wel een oneerlijke concurrentiepositie op dit moment. Wat zou er nu gebeuren als iedereen z'n geld naar ABN boekt? Stel dat.....alle banken verdwijnen en er alleen 'de Staatsbank' ABN overblijft, (hmm, Nederlandse Bank is er ook nog natuurlijk) wat dan? Zou dat mogelijk zijn, 1 bank waar iedereen z'n geld op heeft staan? En is iedereens geld dan in veilige handen bij 'ABN / de Staat'...? Weet iemand daar een zinnig antwoord op te geven?
pi_62472560
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:29 schreef jollieboer1 het volgende:
En tot hoever kan de staat al het geld garanderen wat men bij ING heeft staan dan denk je?
In 1e instantie gaan de andere banken naar grootte betalen uit hun "reservefonds" Daar zijn ze bij de Rabo niet blij mee.
***** Kraak.....
pi_62472567
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:29 schreef jollieboer1 het volgende:
circa 1300 miljard balans totaal zeg ik uit het hoofd. You do the math

Dat werkt trouwens anders. Als ING gesteund moet worden is het in het Nederlandse bankenlandschap gebruikelijk dat bijvoorbeeld Rabo een lening verstrekt, op verzoek van Balki&Bos. Dat valt wat minder op. Moet je natuurlijk niet al te lelijk tegen Van Heemskerk en Bert Bruggink doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')