Maar in die kale BMW116i zit dus echt helemaal niets. Niet eens een handbediende airco.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:34 schreef Chinless het volgende:
BMW 1 serie (kale 116i) perfect, ook voor de 20% bijtelling.
Ik zou verder niet weten wat fijn is, maar ga proefritjes maken, als je hem over 3 maanden pas mag bestellen heb je nu tijd zat toch ?
Heb ik iets gemist? We kennen toch twee maar precentages, 25% voor de meeste leaseblikken en 14% voor die paar zuunige auto's?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:34 schreef Chinless het volgende:
BMW 1 serie (kale 116i) perfect, ook voor de 20% bijtelling.
Ik zou verder niet weten wat fijn is, maar ga proefritjes maken, als je hem over 3 maanden pas mag bestellen heb je nu tijd zat toch ?
Overigens vindt ik 600/700km per week niet echt veel, mijn woon/werk verkeer is al 200 per dag. Plus mijn prive rijden, gem. zn 1500/2000km per week.
Misschien is het niet veel, wel als je maar 20 km bij je werk vandaan woontquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:34 schreef Chinless het volgende:
Overigens vindt ik 600/700km per week niet echt veel, mijn woon/werk verkeer is al 200 per dag. Plus mijn prive rijden, gem. zn 1500/2000km per week.
Een MiTo is toch een slagje kleiner. Een 147 valt in de klasse van de andere die je noemt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:14 schreef jitzzzze het volgende:
Ik mag in de klasse van een BMW 1 serie (kale 116i), Volvo C30 (1.6d Drive Sport), Audi A3 (1.9 TDIe Business line) en de Alfa Romeo MiTo uitzoeken. Maar wellicht zijn er andere merken die beter zijn ofzo.
Volgens mij beslist het kabinet binnenkort of er voor zuinige auto's (heeft iets met aantal gram fijnstof per km te maken) of er nog een klasse bij komt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? We kennen toch twee maar precentages, 25% voor de meeste leaseblikken en 14% voor die paar zuunige auto's?
Maar de 147 is echt belachelijk duur om te leasen. Zal wel iets met restwaarde te maken hebbenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:37 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Een MiTo is toch een slagje kleiner. Een 147 valt in de klasse van de andere die je noemt.
Ik zou gaan voor de 147 of de A3 (sportback)
Ik heb nu (tijdelijk) een Octavia. Het rijd wel lekker, maar ik vind hem lelijkquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:38 schreef dahei het volgende:
Ik heb altijd fijn gereden in een Skoda Octavia. Lekkere grote auto, niet minder dan VW, ruim, ook op de achterbank, pittig etc. Misschien een proefrit waard!
Dat ligt dan aan je lease mensjes. Sommige willen alfa inderdaad wel eens flink duurder maken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar de 147 is echt belachelijk duur om te leasen. Zal wel iets met restwaarde te maken hebben
De A3 is wel leuk, ik hoop dat die (verouderde) 1.9 nog een beetje leuk is om mee te rijden.
Waarschijnlijk had jij dat één van de weinige goede 147's. Maar goed, ik kan er weinig aan doen inderdaad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:43 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan je lease mensjes. Sommige willen alfa inderdaad wel eens flink duurder maken.
Ik heb net 4 jaar alfa gereden en bij mij was die juist het goedkoopste vergeleken met de VW's, audi's, seat, etc.
Wat mij betreft was het ook terecht want ook al was de restwaarde lager dan hebben ze dat terug verdiend in onderhoud. 0 storingen of reparaties in 4 jaar tijd. Een stuk beter resultaat dan de VW's die ik eerder heb gereden.
Maar de prijsbepaling kan jij helaas niks aan doen.
Dat is wel zo. Hij kost geen kont, maar heb dan wel een Titanium uitvoering met Business pakket.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:20 schreef mvdejong het volgende:
Ford Focus, goedkoop in de lease voor zijn prijskaartje.
Dat is dus ook een beetje mijn gedachte. Ik kan wel een A3 of 116 nemen, maar dan heb ik weinig opties. Niet eens wat noodzakelijke opties die ik noemde in de OP.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:30 schreef Repeat het volgende:
Ik zou nooit zo'n relatief dure, maar dan kale auto kopen. Ik zou kiezen voor een goedkoper merk/model met veel meer opties
Op zich wel, maar bijtelling over onzinnige opties is ook een beetje dure hobby. Dan zou ik gaan voor de goedkopere auto met net genoeg opties, en mogelijk lage bijtelling. Of luuks, of goeiekoop; beiden tegelijkertijd blijft toch een illusie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:30 schreef Repeat het volgende:
Ik zou nooit zo'n relatief dure, maar dan kale auto kopen. Ik zou kiezen voor een goedkoper merk/model met veel meer opties
Erg betrouwbaar (o.a. vandaar de lage lease-prijs), ik ben aan mijn 3e toe, tot nu toe alleen een vastgelopen airco-pomp gehad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Hij kost geen kont, maar heb dan wel een Titanium uitvoering met Business pakket.
Wat ingebouwde navi inhoudt en nog wat leuke speeltjes.
Maar hoe meer gadgets er in zitten, hoe meer er stuk kan en gaat toch?
Of is Ford wel een betrouwbare auto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |