Ik zat er op te wachten..... natuurlijk gaan ze dan weer klagen dat ie twee nationaliteiten heeft en dat soort onzin.....quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:26 schreef Superfast het volgende:
AMSTERDAM - De PVV wil in een debat met het kabinet proberen de benoeming van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) tot burgemeester van Rotterdam tegen te houden.
Goed..?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zat er op te wachten..... natuurlijk gaan ze dan weer klagen dat ie twee nationaliteiten heeft en dat soort onzin.....
Doet een Marokkaan eindelijk iets goeds, zoals het schoppen tot burgemeester na een respectabele carrière in de politiek, is het nog niet goed.
En dat is onzin. Als Zarkozy in Frankrijk president kan worden met twee nationaliteiten, Madelain Allbright in de VS Secretary of State kan worden met twee nationaliteiten, en William Cohen hetzelfde kan als Secretary of Defense..... dan kan een Marokkaan met twee nationaliteiten ook prima burgemeester worden van Rotterdam.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:39 schreef damian5700 het volgende:
Het gaat niet zozeer over Aboutaleb, maar (weer) over de vraag of het wenselijk is, dat iemand in een overheidsfunctie een dubbele nationaliteit zou moeten hebben en daarmee de schijn van een dubbele loyaliteit.
Hoe zit het eigenlijkin de VS heeft schwarzenegger nog steeds zijn oostenrijkse paspoort?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zat er op te wachten..... natuurlijk gaan ze dan weer klagen dat ie twee nationaliteiten heeft en dat soort onzin.....
Doet een Marokkaan eindelijk iets goeds, zoals het schoppen tot burgemeester na een respectabele carrière in de politiek, is het nog niet goed.
Yup. In ieder geval de Oostenrijkse nationaliteit, let er op dat het een wezenlijk verschil is.... je kunt namelijk nog steeds de nationaliteit van een land hebben, ook al heb je geen paspoort van dat land. Maar volgens mij heeft Ahhnold inderdaad gewoon ook nog een Oostenrijks paspoort.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:00 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het eigenlijkin de VS heeft schwarzenegger nog steeds zijn oostenrijkse paspoort?
In Nederland is daar is daar ver voor de PVV discussie over geweest en het systeem is al een aantal keer veranderd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:00 schreef maartena het volgende:
[..]
En dat is onzin. Als Zarkozy in Frankrijk president kan worden met twee nationaliteiten, Madelain Allbright in de VS Secretary of State kan worden met twee nationaliteiten, en William Cohen hetzelfde kan als Secretary of Defense..... dan kan een Marokkaan met twee nationaliteiten ook prima burgemeester worden van Rotterdam.
Marokkanen kunnen sowieso hun nationaliteit nooit opgeven, en dus zouden als Wilders het wil geen enkele Marokkaan de politiek in kunnen. En trouwens Grieken ook niet, en een 20 tal andere landen.
Maar de PVV moet weer wat te schreeuwen hebben.
quote:Een Egyptisch parlementslid heeft zijn zetel moeten opgeven omdat hij naast de Egyptische nationaliteit tot voor kort ook een Nederlands paspoort had. In een telefonisch gesprek zei Ilhami Agina hiertoe te hebben besloten "omdat oppositieleden maar bleven zeuren over mijn dubbele nationaliteit".
De Egyptische wet verbiedt volksvertegenwoordigers naast de Egyptische nog andere nationaliteiten te hebben. "Dat is bedoeld om te vermijden dat Egyptische parlementariërs stiekem ook bijvoorbeeld Israëli kunnen zijn, maar dat kun je natuurlijk niet zo specifiek in de wet opnemen. Daarom is er een algemeen verbod ingesteld," reageert Agina in het Nederlands. "Het gaat om de vraag aan welk land je loyaal bent in geval van oorlog of conflict. Met Nederland is dat natuurlijk niet voor te stellen, maar de wet is de wet."
Valse verklaring
Agina zegt de wet niet te bestrijden. Hij is ervan op de hoogte dat de discussie over dubbele nationaliteiten van kabinetsleden en volksvertegenwoordigers ook in Nederland wordt gevoerd. "Het is niet zo vreemd dat daar vragen over zijn," meent hij.
Oppositieleden en de Egyptische pers hadden Agina ervan beschuldigd dat hij zijn Nederlandse nationaliteit geheim had proberen te houden. Volgens Gamal Zahran, een onafhankelijke parlementariër die het luidruchtigst bezwaar maakte, heeft Agina willens en wetens een valse verklaring afgelegd om aan de verkiezingen te mogen meedoen.
Iemand die Fleur heet neem ik al niet serieus, maar als je dan ook nog bij de PVV zitquote:PVV-Tweede Kamerlid Fleur Agema
Nee, maar in de westerse wereld zijn de meeste landen intussen wel zover dat het veel handiger is om de dubbele nationaliteit te accepteren. In Europa zijn eigenlijk Nederland, Belgie en Denemarken de laatste landen waar het als een "probleem" wordt gezien, en Belgie heeft intussen de wet aangepast om het weer toe te laten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:09 schreef damian5700 het volgende:
In Nederland is daar is daar ver voor de PVV discussie over geweest en het systeem is al een aantal keer veranderd.
In de wereld is er geen bepaalde consensus hoe ieder land deze issue zou moeten aanpakken.
A. Waarom niet?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:09 schreef Superfast het volgende:
Dubbele nationaliteit vind ik voor iemand in een bestuurs-functie wel degelijk van belang.
Je kunt niet een gemeente in Nederland leiden en ondertussen je Marokkaanse nationaliteit niet willen opgeven
Omdat in het verleden daar vervelende dingen mee zijn gebeurd zoals die agent van Marokkaanse komaf die bleek gegevens door te spelen naar Marokko dus werkt de publieke opinie tegen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:14 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
A. Waarom niet?
B. Al zou het hij het willen, zou het waarschijnlijk nog niet gaan (gebeurd schijnbaar alleen bij hoge uitzondering).
Zo mee eens. En aan de andere kant vind ik het terecht dat er bedenkingen zijn bij dubbele nationaliteit van een overheidsfunctionaris, want helemaal kosher vind ik dat ook niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat Nederland historisch gezien heel anders in elkaar zit dan de VSquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 02:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat sentiment ook meer te maken met het feit dat men meer "anti-moslim" of "anti-Marokkaan" is dan men eigenlijk "anti dubbele paspoorten" is. Het is niet de eerste keer dat ik hoor in discussies hier op FOK dat wanneer ik vermeldt dat ik als Nederlander geboren ben en vervolgens ook de Amerikaanse nationaliteit heb aangenomen dat dat dan "anders" is. Ik zou dat dan WEL mogen, maar die Marokkanen..... nee, die niet natuurlijk, "want dat hoort niet".
Gozer onder de noemer van discriminatie heeft de regering jaaaaaaarenlang allerlei fucked up gedrag toegestaan en er niets aan gedaan en nu zitten we met de gevolgen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:31 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is precies waarom ik nooit op de PVV zal stemmen. Problemen met Marokkaans straattuig aanpakken: oké. Problemen benoemen en daarbij wat krachtige termen gebruiken: vooruit. Maar wat de PVV hier doet, is zoeken naar problemen die er niet zijn. Rotterdam krijgt ongetwijfeld een prima burgemeester aan Aboutaleb. Om die man een dergelijke functie alleen te ontzeggen omdat hij toevallig ook een Marokkaans paspoort heeft, is loepzuivere discriminatie.
Voordat je mij gaat uitleggen hoe het allemaal zit, verwijs ik je even naar mijn reacties in diverse topics over de overlast van Marokkaans straattuig, inclusief het topic 'Gouda is overal' dat ik notabene zélf heb geopend.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:41 schreef Superfast het volgende:
Gozer onder de noemer van discriminatie heeft de regering jaaaaaaarenlang allerlei fucked up gedrag toegestaan en er niets aan gedaan en nu zitten we met de gevolgen. Vraag in Gouda of elke willekeurige gemeente waar Marokkanen veel voorkomen hoe mensen erover denken en je zult eenduidende antwoorden krijgenWilders gaat de komende verkiezingen weer zetels winnen mark my words
![]()
Natuurlijk flinke bull of crap. Jij extrapoleert de bezwaren van de PVV en een deel van haar achterban op de gehele situatie in Nederland, terwijl het simpelweg onomstotelijk is, dat burgers in overheidsfuncties meervoudige nationaliteit op na kunnen houden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |