Thanks MM! Heb je die zelf toevallig een keer geprobeerd?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:35 schreef MinderMutsig het volgende:
Spoom: http://www.smulweb.nl/130(...)en-sinaasappel-spoom
Ik heb hem met alleen limoensap gemaakt met munt erdoor maar daar heb ik nog best wel een lading suiker bij moeten gooien want die wat toch echt iets te zuur. Even proeven dus en onthouden dat het bevroren minder uitgesproken smaakt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:44 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Thanks MM! Heb je die zelf toevallig een keer geprobeerd?
Klinkt lekker in elk geval en ik heb hem gebookmarked!
Ja maar ik wil echt champagne bij de kaviaar hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:29 schreef Underdoggy het volgende:
Ziet er heeerlijk uit, ik zou alleen geen champagne vooraf doen EN een spoom. Vind ik persoonlijk wat veel bubbels
That's it? Moet lukken dan!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:14 schreef krakkemieke het volgende:
Voor bouillon zet je wat blokjes rundvlees op met koud water. Zet ze op de laagste stand op het kleinste pitje. Als het aan de kook komt, doe er een sudderplaatje onder. Laat een paar uur trekken.
Met paddestoelen heb ik niet zoveel ervaring, maar ik denk dat ik ze even zou bakken en dan in de bouillon zou doen.
Om het wat 'hartiger' te krijgen zou je een gefruit uitje in de bouillon kunnen doen als die getrokken is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
That's it? Moet lukken dan!
Tips voor wat er verder nog in kan (en wat in dit menu zou passen) ook welkom natuurlijk.
Het klinkt idd heerlijk, maar het lijkt me wel een aziatische eend in de bijt.......quote:
Iets off-topic: je mag mij wakker maken voor de champignons in bierbeslag met Roquefort-saus van een restaurant hier. Dus ik vergeef het je!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef Bluezz het volgende:
Ow ja, ik vergat in mijn enthousiaste zoektocht (champignons kan je me voor wakker maken snachts) dat het iets winterachtigs moest zijn
Nou, inmiddels is het weer bijna lente, dus het thema is al iets breder geworden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef Bluezz het volgende:
Ow ja, ik vergat in mijn enthousiaste zoektocht (champignons kan je me voor wakker maken snachts) dat het iets winterachtigs moest zijn
Kopen vind ik een lelijk woord...... Heb je geen wit laken wat je kan strijken? Of een ander laken met een voorjaarskleur? Je kunt eventueel een lopertje kopen om het op te fleuren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Oké, koop ik gewoon twee maten glazen. Groot voor wit, nog groter voor rood. En inderdaad zal het in feite niet zo veel uitmaken, maar een vol klein glas vind ik niet zo mooi staan.
Langzaamaan maar even goed over de aankleding na gaan denken ook. Ik moet nog een damasten tafellaken en servetten kopen en wat bloemen neerzetten. Misschien kan ik aan tafel iets doen met een paar kleine vaasjes krokussen of zo.
Ik zou het denken en anders:quote:
Het zou me niet verbazen!quote:
Het siert je, maar ga niet zo hard tekeer dat je niet meer kan genieten he!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen!![]()
Nee maar ik vind dit echt leuk om te doen, zo af en toe. Helemaal uitpakken en hard je best doen en dat mensen dan enorm genieten. Dat vind ik fijn!
Ik heb geen enkele moeite met het woord kopen krakkie.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:01 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Kopen vind ik een lelijk woord...... Heb je geen wit laken wat je kan strijken? Of een ander laken met een voorjaarskleur? Je kunt eventueel een lopertje kopen om het op te fleuren.
Heb je ruimte voor vaasjes? Anders kan je ook wat takjes hier en daar neerleggen of een stukje klimop als servetring gebruiken.
Ik vind etentjes idd erg geslaagd om mensen bij elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:24 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele moeite met het woord kopen krakkie.Nee ik heb geen lakens in huis, wij zijn al helemaal van de dekbed-generatie.
![]()
Ik heb wel wat tafellakens, maar die vind ik niet zo mooi. Een mooi wit tafelkleed doet het servies het meeste recht denk ik. Ik heb servies met een lentegroene band, dat is wel toepasselijk in het thema!![]()
Leuk idee van de takjes! Al heb ik denk ik wel plek voor vaasjes, want we hebben een vrij grote eettafel. Maar ik ga er eens even over nadenken. Je hebt creatieve ideeën hoor!
Servetringen! Help, die moet ik ook nog! O nee, zitten bij mijn servies geloof ik. Straks even zoeken.
En nee, ik ga zeker wel genieten hoor. Ik kan heel veel voorbereiden, daar heb ik de gerechten een beetje op uitgezocht. En verder geef ik dit etentje eigenlijk vooral voor andere mensen (mijn vriend en zijn neef, nicht + aanhang en broer), die allemaal erg druk zijn en elkaar al jaren niet meer echt eens samen hebben gezien. Terwijl ze vroeger altijd bij elkaar over de vloer kwamen (als kind). Dus het is een beetje een reünie en ik vind het niet erg om dan in de keuken te moeten staan zo nu en dan. Ik heb het zelf aangeboden (en door er echt iets van te maken, bleek het ook meer urgentie te krijgen om alle agenda's nu eens erbij te pakken. Dat was de truc, zeg maar).
Maar het meeste bereid ik gewoon voor, zodat ik lekker mee kan beppen aan tafel.
Een behoorlijke natuurvoedingswinkel heeft verschillende soorten gedroogde paddestoelen staan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:22 schreef krakkemieke het volgende:
Kan je niet aan gedroogde paddestoelen komen, geen paniek.
Dat maakt wel wat uitquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:51 schreef krakkemieke het volgende:
Dude, boleten zijn paddestoelen zoals eekhoorntjesbrood. Ze smaken erg naar paddestoel, daarom heb je er in verhouding weinig van nodig. Ze geven smaak aan de bospaddestoelensoep die je van grote merken in een zakje koopt. Een scheutje sherry kan idd wel wat toevoegen, maar het hoeft niet.
Glazen voor rode wijn zijn groter dan voor witte wijn en kleiner dan waterglazen.
Als je een klein laagje in een groot glas schenkt, moet je volgens mij net zovaak schenken als een klein glas voller schenken.
Voor de wijn maakt het niet uit imho...........
Ik heb vandaag gedroogde paddo's bij dequote:Op woensdag 18 februari 2009 11:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Een behoorlijke natuurvoedingswinkel heeft verschillende soorten gedroogde paddestoelen staan.
Ik tik het even over:quote:Op woensdag 18 februari 2009 07:14 schreef Heufje het volgende:
Ik moet nog een hoop leren over sausjes. Ben dus erg benieuwd hoe je de Rieslingjus maakt? Lijkt mij ook wel wat!
Nee! Dat zijn de foto's uit het boek hoor!quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:54 schreef Bluezz het volgende:
Oooh wat mooi dude, ik zat met mijn neus op mijn scherm omdat ik dacht dat die borden foto's in het boek waren.
Maar het zijn de (proef) gerechten
![]()
![]()
Je woont niet verweg hè, dus het zou zo maar kunnen!quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Heb je nog iemand nodig om voor te proeven?
En cepes betekent eekhoorntjesbrood. Lekker.quote:Trompette de la mort, hoorn des overvloeds,
In het Frans soms ook wel "trompette des Maures " genoemd .Het verschil in benaming is merkwaardig doch het gaat hier over een zwarte trompet - of hoornvormige paddenstoel, zeer kruidig van smaak en hij wordt vooral gebruikt om het kleureffect. Bederft zeer snel doch kan zonder bezwaar gedroogd worden. Aanvoer in het najaar. Moeilijk om te reinigen. Liefst niet wassen doch afborstelen.
Het is natuurlijk een zware taak maar als het nodig is om je diner in goede banen te leiden dan wil ik me best opofferen hoor.quote:Op donderdag 19 februari 2009 02:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je woont niet verweg hè, dus het zou zo maar kunnen!
Ohquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Natuurlijk bega je dan geen misdaad. Ik vind het alleen niet lekker met sorbetijsmaar dat is een persoonlijke voorkeur. Als dat je beter uit komt gewoon sorbetijs gebruiken.
![]()
Qua likeurtjes na een diner vind ik zelf Dom Benedictine erg lekker.En anders misschien liquor 43, Tia Maria (Orange, verkopen ze die nog?) of een goede whiskeylikeur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |