abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:51:42 #101
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66145887
Ik zit stiekem ook te denken aan iets als geroosterde en gelakte mango's als garnituur bij de stoof. Om het uitzicht op het voorjaar in te luiden.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:14:21 #102
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66158813
Opzet tot zo ver (ik gooi er nog een visgangetje tussendoor):

- Amuse (koud) van een enkele pastacoquille met zalm en een paar druppen crème fraiche en op het lepeltje ernaast twee soorten kaviaar + een glas champagne.
- Warm voorgerecht: Bouillon (paddestoelen), misschien uit een glaasje. Niet te veel dus.
- Vishoofdgerecht: klein mootje kabeljauw in Rieslingjus
- Spoom (pauzedrankje)
-Vleeshoofdgerecht: Bolletje runderstoof op een bedje van purée (aardappel-kastanje), met wat groenten onder een paar druppels zoutecitroendressing (Librije).
- Kaasplank en port
-Toetje van een klein bakje crème brullée en vierkantjes van frambozen en kiwiberries in gelei + gegrilde ananas
- Koffie met desgewenst een likeurtje/cognacje od. en handgemaakte bonbons.

De bedoeling is dus géén grote porties te serveren, zodat mensen hopelijk met smaak blijven eten.

Belangrijke levensvragen:
- Hoe maakt een mens bouillon?
- En hoe een spoom?
Tips en aanraders welkom.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duderinnetje op 17-02-2009 19:14:57 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66159256
Een spoom is volgens mij niets anders dan een bolletje sorbetijs met een bubbeltjeswijn of champagne.

Je menu klinkt wel errug ok trouwens
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_66164394
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:44:24 #105
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66164772
quote:
Thanks MM! Heb je die zelf toevallig een keer geprobeerd?

Klinkt lekker in elk geval en ik heb hem gebookmarked!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66170217
Spoom met proscecco lijkt me ook heerlijk trouwens. Ik zag het in smaken verschillen, zoiets was het geloof ik :

2 deciliter water, sap van een halve citroen, half eiwit, 1 fles prosecco mousserende wijn en dan ook nog voor het gezicht:
vijf mint blaadjes en vijf witte druiven.

Bereiding van de prosecco spoom:
Zet eerst de vijf glazen in diepvriezer, doe water in een pan en los hierin de suiker op. Laten afkoelen! Meng dan de suikersiroop met het klaargezette citroensap en Laat het mengsel in vriezer bevriezen. Klop daarna het eiwit stijf en meng dit door het ijs en laat het dan nog enkele minuten meedraaien. Schep daarna het ijs in de bevroren glazen en giet er prosecco bij. Maak het op het einde af met een druif en een blaadje mint. Dit is een super spoom!
pi_66170769
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Thanks MM! Heb je die zelf toevallig een keer geprobeerd?

Klinkt lekker in elk geval en ik heb hem gebookmarked!
Ik heb hem met alleen limoensap gemaakt met munt erdoor maar daar heb ik nog best wel een lading suiker bij moeten gooien want die wat toch echt iets te zuur. Even proeven dus en onthouden dat het bevroren minder uitgesproken smaakt.
Wij hebben het met prosecco gedronken tijdens het kerstdiner. Erg lekker en verfrissend drankje zo tussendoor. Voor mijn zwangere zus had ik een alcoholvrije versie met dubbelfris witte druif/citroen en die vond ze zo lekker dat ze het restant van het ijs heeft meegenomen om de volgende dag bij haar schoonouders bij het eten te drinken.
pi_66172835
Ziet er heeerlijk uit, ik zou alleen geen champagne vooraf doen EN een spoom. Vind ik persoonlijk wat veel bubbels
pi_66177321
Voor bouillon zet je wat blokjes rundvlees op met koud water. Zet ze op de laagste stand op het kleinste pitje. Als het aan de kook komt, doe er een sudderplaatje onder. Laat een paar uur trekken.
Met paddestoelen heb ik niet zoveel ervaring, maar ik denk dat ik ze even zou bakken en dan in de bouillon zou doen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:16:07 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66177415
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:29 schreef Underdoggy het volgende:
Ziet er heeerlijk uit, ik zou alleen geen champagne vooraf doen EN een spoom. Vind ik persoonlijk wat veel bubbels
Ja maar ik wil echt champagne bij de kaviaar hoor.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:17:02 #111
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66177468
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:14 schreef krakkemieke het volgende:
Voor bouillon zet je wat blokjes rundvlees op met koud water. Zet ze op de laagste stand op het kleinste pitje. Als het aan de kook komt, doe er een sudderplaatje onder. Laat een paar uur trekken.
Met paddestoelen heb ik niet zoveel ervaring, maar ik denk dat ik ze even zou bakken en dan in de bouillon zou doen.
That's it? Moet lukken dan!

Tips voor wat er verder nog in kan (en wat in dit menu zou passen) ook welkom natuurlijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66177788
Dit klinkt ook heerlijk dude
pi_66178075
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:17 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

That's it? Moet lukken dan!

Tips voor wat er verder nog in kan (en wat in dit menu zou passen) ook welkom natuurlijk.
Om het wat 'hartiger' te krijgen zou je een gefruit uitje in de bouillon kunnen doen als die getrokken is.
Ik weet niet wat voor paddestoelen je wilt gebruiken. Maar als je aan gedroogde paddestoelen met boleten kan komen, heb je aan een klein handje genoeg voor een pan. Laten weken, goed afspoelen en eventueel fijnsnijden. Even laten meekoken.
Dan kan je er wat stukjes gewone champignons doordoen voor de bite.

Mocht je wat overhebben, dan maak je een roux van bloem en boter, net als voor een saus. Bouillon voorzichtig toevoegen en je hebt ragout!
* krakkemieke is dol op ragout en maakt alleen daarvoor soms bouillon!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66178241
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:23 schreef Bluezz het volgende:
Dit klinkt ook heerlijk dude
Het klinkt idd heerlijk, maar het lijkt me wel een aziatische eend in de bijt.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66178322
Ow ja, ik vergat in mijn enthousiaste zoektocht (champignons kan je me voor wakker maken snachts) dat het iets winterachtigs moest zijn
pi_66178410
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef Bluezz het volgende:
Ow ja, ik vergat in mijn enthousiaste zoektocht (champignons kan je me voor wakker maken snachts) dat het iets winterachtigs moest zijn
Iets off-topic: je mag mij wakker maken voor de champignons in bierbeslag met Roquefort-saus van een restaurant hier. Dus ik vergeef het je!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:39:47 #117
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66178599
Dank u dames!

Wat zijn boleten krakkemieke?

En misschien kan ik jullie beide recepten wat combineren! Zo'n bergje paddo's op het bord lijkt me er namelijk erg leuk uitzien en ook de toevoeging van sherry is denk ik lekker!

Heeeeeeeeeele andere vraag: Ik wil van die grote wijnbellen (glazen) kopen. Ik heb wel een kristallen tutterdetut-glasservies, maar dan blíjf je bijschenken en ik vind zo'n laagje wijn in een groot glas zelf zalig drinken. Nu zag ik (bij de Xenos of zo) dat je héle grote hebt, en een iets kleiner slag. Heeft dat te maken met rood of wit, of kan beide in beide? Want dan koop ik alleen de grootste natuurlijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:41:02 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66178645
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef Bluezz het volgende:
Nou, inmiddels is het weer bijna lente, dus het thema is al iets breder geworden.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66179156
Dude, boleten zijn paddestoelen zoals eekhoorntjesbrood. Ze smaken erg naar paddestoel, daarom heb je er in verhouding weinig van nodig. Ze geven smaak aan de bospaddestoelensoep die je van grote merken in een zakje koopt. Een scheutje sherry kan idd wel wat toevoegen, maar het hoeft niet.

Glazen voor rode wijn zijn groter dan voor witte wijn en kleiner dan waterglazen.
Als je een klein laagje in een groot glas schenkt, moet je volgens mij net zovaak schenken als een klein glas voller schenken.
Voor de wijn maakt het niet uit imho...........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:54:37 #120
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66179359
Oké, koop ik gewoon twee maten glazen. Groot voor wit, nog groter voor rood. En inderdaad zal het in feite niet zo veel uitmaken, maar een vol klein glas vind ik niet zo mooi staan.

Langzaamaan maar even goed over de aankleding na gaan denken ook. Ik moet nog een damasten tafellaken en servetten kopen en wat bloemen neerzetten. Misschien kan ik aan tafel iets doen met een paar kleine vaasjes krokussen of zo.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66179689
Komt Bea dude
pi_66179765
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Oké, koop ik gewoon twee maten glazen. Groot voor wit, nog groter voor rood. En inderdaad zal het in feite niet zo veel uitmaken, maar een vol klein glas vind ik niet zo mooi staan.

Langzaamaan maar even goed over de aankleding na gaan denken ook. Ik moet nog een damasten tafellaken en servetten kopen en wat bloemen neerzetten. Misschien kan ik aan tafel iets doen met een paar kleine vaasjes krokussen of zo.
Kopen vind ik een lelijk woord...... Heb je geen wit laken wat je kan strijken? Of een ander laken met een voorjaarskleur? Je kunt eventueel een lopertje kopen om het op te fleuren.
Heb je ruimte voor vaasjes? Anders kan je ook wat takjes hier en daar neerleggen of een stukje klimop als servetring gebruiken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66179812
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:00 schreef Bluezz het volgende:
Komt Bea dude
Ik zou het denken en anders: Dude dat je zo je best doet!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:21:11 #124
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66180689
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:00 schreef Bluezz het volgende:
Komt Bea dude
Het zou me niet verbazen!

Nee maar ik vind dit echt leuk om te doen, zo af en toe. Helemaal uitpakken en hard je best doen en dat mensen dan enorm genieten. Dat vind ik fijn!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66180771
Bouquet garni: Spullen om je soep smakelijker te maken, de moderne variant is het kruidenbuiltje voor soep.
Gedroogde paddestoelen hebben meer smaak, dan zou ik geen bouquet garni gebruiken.
Kan je niet aan gedroogde paddestoelen komen, geen paniek.
Trek de bouillon. Fruit wat ui, wortel en selderij en doe dat bij de bouillon. Laat het een uurtje meetrekken.
Als het lekker smaakt, bak wat verse paddestoelen, leg ze op een hoopje en giet er wat bouillon over.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66180817
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen!

Nee maar ik vind dit echt leuk om te doen, zo af en toe. Helemaal uitpakken en hard je best doen en dat mensen dan enorm genieten. Dat vind ik fijn!
Het siert je, maar ga niet zo hard tekeer dat je niet meer kan genieten he!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:24:46 #127
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66180862
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:01 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Kopen vind ik een lelijk woord...... Heb je geen wit laken wat je kan strijken? Of een ander laken met een voorjaarskleur? Je kunt eventueel een lopertje kopen om het op te fleuren.
Heb je ruimte voor vaasjes? Anders kan je ook wat takjes hier en daar neerleggen of een stukje klimop als servetring gebruiken.
Ik heb geen enkele moeite met het woord kopen krakkie. Nee ik heb geen lakens in huis, wij zijn al helemaal van de dekbed-generatie.
Ik heb wel wat tafellakens, maar die vind ik niet zo mooi. Een mooi wit tafelkleed doet het servies het meeste recht denk ik. Ik heb servies met een lentegroene band, dat is wel toepasselijk in het thema!
Leuk idee van de takjes! Al heb ik denk ik wel plek voor vaasjes, want we hebben een vrij grote eettafel. Maar ik ga er eens even over nadenken. Je hebt creatieve ideeën hoor!

Servetringen! Help, die moet ik ook nog! O nee, zitten bij mijn servies geloof ik. Straks even zoeken.

En nee, ik ga zeker wel genieten hoor. Ik kan heel veel voorbereiden, daar heb ik de gerechten een beetje op uitgezocht. En verder geef ik dit etentje eigenlijk vooral voor andere mensen (mijn vriend en zijn neef, nicht + aanhang en broer), die allemaal erg druk zijn en elkaar al jaren niet meer echt eens samen hebben gezien. Terwijl ze vroeger altijd bij elkaar over de vloer kwamen (als kind). Dus het is een beetje een reünie en ik vind het niet erg om dan in de keuken te moeten staan zo nu en dan. Ik heb het zelf aangeboden (en door er echt iets van te maken, bleek het ook meer urgentie te krijgen om alle agenda's nu eens erbij te pakken. Dat was de truc, zeg maar).
Maar het meeste bereid ik gewoon voor, zodat ik lekker mee kan beppen aan tafel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duderinnetje op 17-02-2009 23:30:00 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66181108
Je MOET niks!
* krakkemieke streng kijkt

Als geen servetringen vindt, is een lintje of reepje papier ook goed. Of je vouwt ze in een kegel, dat kan ik zelfs.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66181168
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele moeite met het woord kopen krakkie. Nee ik heb geen lakens in huis, wij zijn al helemaal van de dekbed-generatie.
Ik heb wel wat tafellakens, maar die vind ik niet zo mooi. Een mooi wit tafelkleed doet het servies het meeste recht denk ik. Ik heb servies met een lentegroene band, dat is wel toepasselijk in het thema!
Leuk idee van de takjes! Al heb ik denk ik wel plek voor vaasjes, want we hebben een vrij grote eettafel. Maar ik ga er eens even over nadenken. Je hebt creatieve ideeën hoor!

Servetringen! Help, die moet ik ook nog! O nee, zitten bij mijn servies geloof ik. Straks even zoeken.

En nee, ik ga zeker wel genieten hoor. Ik kan heel veel voorbereiden, daar heb ik de gerechten een beetje op uitgezocht. En verder geef ik dit etentje eigenlijk vooral voor andere mensen (mijn vriend en zijn neef, nicht + aanhang en broer), die allemaal erg druk zijn en elkaar al jaren niet meer echt eens samen hebben gezien. Terwijl ze vroeger altijd bij elkaar over de vloer kwamen (als kind). Dus het is een beetje een reünie en ik vind het niet erg om dan in de keuken te moeten staan zo nu en dan. Ik heb het zelf aangeboden (en door er echt iets van te maken, bleek het ook meer urgentie te krijgen om alle agenda's nu eens erbij te pakken. Dat was de truc, zeg maar).
Maar het meeste bereid ik gewoon voor, zodat ik lekker mee kan beppen aan tafel.
Ik vind etentjes idd erg geslaagd om mensen bij elkaar te krijgen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66186238
Ik moet nog een hoop leren over sausjes. Ben dus erg benieuwd hoe je de Rieslingjus maakt? Lijkt mij ook wel wat!
pi_66191910
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:22 schreef krakkemieke het volgende:

Kan je niet aan gedroogde paddestoelen komen, geen paniek.
Een behoorlijke natuurvoedingswinkel heeft verschillende soorten gedroogde paddestoelen staan.
pi_66192943
Als je ook gedroogde paddestoelen gebruikt zou ik die eerst goed afspoelen en dan het weekwater ook bij de bouillon doen. Dat geeft echt enorm veel smaak.
pi_66195318
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:51 schreef krakkemieke het volgende:
Dude, boleten zijn paddestoelen zoals eekhoorntjesbrood. Ze smaken erg naar paddestoel, daarom heb je er in verhouding weinig van nodig. Ze geven smaak aan de bospaddestoelensoep die je van grote merken in een zakje koopt. Een scheutje sherry kan idd wel wat toevoegen, maar het hoeft niet.

Glazen voor rode wijn zijn groter dan voor witte wijn en kleiner dan waterglazen.
Als je een klein laagje in een groot glas schenkt, moet je volgens mij net zovaak schenken als een klein glas voller schenken.
Voor de wijn maakt het niet uit imho...........
Dat maakt wel wat uit . Rode wijn glazen zijn groter omdat er dan meer zuurstof in het glas gevangen kan worden, die gaat reageren met de wijn (waardoor het bouquet vrijkomt), wat de smaak ten goede komt. Rode wijn glazen lopen meer taps toe dan bij witte waar de oxidatie met de zuurstof niet van belang is. Rose glazen zitten er tussen in.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:19:02 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66221055
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:31 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Een behoorlijke natuurvoedingswinkel heeft verschillende soorten gedroogde paddestoelen staan.
Ik heb vandaag gedroogde paddo's bij de Hanos gekocht. Mijn schoonmoeder blijkt gewoon een pasje te hebben! Twintig soorten tuinkers! Raar fruit! Truffels! Zelfs ratelslang! Wat een fijne winkel.

En morgen zal ik even een foto maken van de paddo's zodat jullie kunnen zien welke ik in huis heb, want ik heb er geen verstand van. Ik heb gewoon de duurste maar genomen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66221105
Ik ga ze vast niet herkennen van foto's, ik ben van de latijnse namen......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:26:00 #136
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66221239
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 07:14 schreef Heufje het volgende:
Ik moet nog een hoop leren over sausjes. Ben dus erg benieuwd hoe je de Rieslingjus maakt? Lijkt mij ook wel wat!
Ik tik het even over:

4 personen:

200 ml Riesling
1 sjalotje
1 laurierblad
half teentje knoflook
10 witte peperkorrels
200 ml. visbouillon
75 gram boter
2 el geslagen room

Laat voor de Rieslingjus de Riesling, het sjalotje, het laurierblaadje en de knoflook en de peperkorrels tot een derde inkoken. Voeg de visbouillon toe en laat nog iets verder reduceren. Voeg de boter toe en blender met de staafmixer kapot. Passeer door een zeef en breng op smaak. Klop op het laatst, voordat de saus op het bord gaat, de room luchtig door de saus.

recept van Martin Kruithof (De Lindenhof, Giethoorn)
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:51:01 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66221944
Al even foto's gemaakt en geupload.

Hier het recept voor de kabeljauw in Rieslingjus:

En ons nagerecht (naast een bakje creme brullée) is dit:

Mijn gedroogde padjes:

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 19-02-2009 18:05:59 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66222041
Oooh wat mooi dude, ik zat met mijn neus op mijn scherm omdat ik dacht dat die borden foto's in het boek waren.
Maar het zijn de (proef ) gerechten
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:55:36 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66222055
Nou heb ik verdorie weer trek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:01:21 #140
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66222164
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:54 schreef Bluezz het volgende:
Oooh wat mooi dude, ik zat met mijn neus op mijn scherm omdat ik dacht dat die borden foto's in het boek waren.
Maar het zijn de (proef ) gerechten
Nee! Dat zijn de foto's uit het boek hoor!
We gaan van het weekend pas proefkoken!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66223377
Heb je nog iemand nodig om voor te proeven?
  donderdag 19 februari 2009 @ 02:38:41 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66223427
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 02:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Heb je nog iemand nodig om voor te proeven?
Je woont niet verweg hè, dus het zou zo maar kunnen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66245702
quote:
Trompette de la mort, hoorn des overvloeds,

In het Frans soms ook wel "trompette des Maures " genoemd .Het verschil in benaming is merkwaardig doch het gaat hier over een zwarte trompet - of hoornvormige paddenstoel, zeer kruidig van smaak en hij wordt vooral gebruikt om het kleureffect. Bederft zeer snel doch kan zonder bezwaar gedroogd worden. Aanvoer in het najaar. Moeilijk om te reinigen. Liefst niet wassen doch afborstelen.
En cepes betekent eekhoorntjesbrood. Lekker.
Is dat zo?
pi_66246271
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 02:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je woont niet verweg hè, dus het zou zo maar kunnen!
Het is natuurlijk een zware taak maar als het nodig is om je diner in goede banen te leiden dan wil ik me best opofferen hoor.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:41:50 #145
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66284830
Ik neig ernaar kant en klaar sorbetijs te kopen voor de spoom. Ik denk dat het als tussendoortje niet zo veel uitmaakt (en ik vind het niet uitdagend genoeg om er heeel veel extra moeite voor te doen, te midden van alle drukte). Als ik nou gewoon heeel erg lekker, goed, fantastisch sorbetijs koop, en het leuk garneer, dan bega ik toch niet zo'n hele grote culinaire misdaad?
Al het andere is from scratch!

Weten jullie welke likeurtjes gangbaar zijn? Ik ben zelf meer van de cognac, maar wil ook de zoete meuk aanbieden natuurlijk. Cointreau heb ik op de lijst staan, en wat zal ik nog meer kopen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66285060
Natuurlijk bega je dan geen misdaad. Ik vind het alleen niet lekker met sorbetijs maar dat is een persoonlijke voorkeur. Als dat je beter uit komt gewoon sorbetijs gebruiken.

Qua likeurtjes na een diner vind ik zelf Dom Benedictine erg lekker. En anders misschien liquor 43, Tia Maria (Orange, verkopen ze die nog?) of een goede whiskeylikeur.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:03:38 #147
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66285427
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Natuurlijk bega je dan geen misdaad. Ik vind het alleen niet lekker met sorbetijs maar dat is een persoonlijke voorkeur. Als dat je beter uit komt gewoon sorbetijs gebruiken.

Qua likeurtjes na een diner vind ik zelf Dom Benedictine erg lekker. En anders misschien liquor 43, Tia Maria (Orange, verkopen ze die nog?) of een goede whiskeylikeur.
Oh is er dan een ander soort ijs dat te koop is en lekkerder is?

Dank voor je likeurtips!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66285541
Volgens mij kan sorbetijs toch wel? Als je citroen neemt, is dat toch lekker fris?

Wat ook lekkere likeur is: Mandarin Napoleon en Calvados. Dom Benedictine is inderdaad ook erg lekker.
Is dat zo?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:32:05 #149
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66288465
Calvados schaar ik een beetje onder de cognac-achtigen (en die zijn er wel hier .) Ik zoek juist de gangbare zoete dingen, waar ik echt geen verstand van heb. maar jullie geven me goede tips!

Citroensorbetijs vind ik zelf erg lekker (en ik lust verder geen ijs, kejjenagaan), dus ik denk ook aan een dergelijke smaak inderdaad. Ik denk er nog even over na, hoe ik het ga doen. op zich zou het voor mijn draaiboekje heel prettig zijn als ik niet zo veel werk heb van de spoom. Ik wil namelijk niet té druk zijn, als de fuif gaande is!

Ik ben nu wat aan het proefkoken. Morgen komen een vriendin en vriend toevallig eten en die mogen meteen helpen door proefkonijn te zijn. De stoof staat nu op (maar die maak ik blind) en ik heb een pastacoquille gekookt. Ik wil vanavond bedenken wat ik daarmee ga doen. Maar eerst moet hij een tijdje afkoelen (Is voor de koude amuse).
Zo meteen begin ik met de paddobouillon.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66288771
Ik houd niet van likeuren met imho weinig smaak, zoals tia maria.
DOM Benedictine, Drambuie en Southern Comfort vind ik wel lekker.
Ik zou dan 1 van mijn 3 favorieten serveren en iets zoets als Mandarine of tia maria.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')