abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62689672
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Adres vrouw, adres!!!
Dat weet ik zo niet.
Maar hij zit in Roden, en dat heeft maar 2 winkelstraten dus hoe moeilijk kan het zijn?

-edit- http://www.kaasschap.nl/index2.htm

-edit2-

[ Bericht 4% gewijzigd door MinderMutsig op 26-10-2008 15:32:52 ]
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:58:46 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62696532
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:21 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat weet ik zo niet.
Maar hij zit in Roden, en dat heeft maar 2 winkelstraten dus hoe moeilijk kan het zijn?

-edit- http://www.kaasschap.nl/index2.htm

-edit2-
[ afbeelding ]
Ik ben even masturberen.
BRB.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62697091
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:58 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben even masturberen.
BRB.
Ik doe met je mee

Is een wildstoof niet iets voor het hoofdgerecht?

Van de week een heerlijke amuse op bij SnuggLe: blokje cranberry pate omwikkeld met pancetta, even bakken en daarbij gekarameliseerde sjalotjes in balsamico
pi_62704852
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:09 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hein Post! Overwinningsplein! Zaaaalige kazen, wijnen, delicatessen, salami's, tapa's, olijfoliën etc. En je moet er ook gewoon eens een broodje eten!
Als je in Groningen kaas gaat halen moet je natuurlijk bij Van der Lei in de Oosterstraat zijn, dat is niet echt een discussiepunt. Zeker voor de kaasplankjes zijn ze mooi gesorteerd en hoe lastiger je vragen hoe leuker ze het vinden.

Ze hebben er ook vaak seizoenskazen, zoals de Etivaz, die is januari gewoon op en dan is het weer maanden wachten omdat die niet het hele jaar door gemaakt kan worden, als je seizoenseten zoekt...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:01:23 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62705163
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik doe met je mee

Van de week een heerlijke amuse op bij SnuggLe: blokje cranberry pate omwikkeld met pancetta, even bakken en daarbij gekarameliseerde sjalotjes in balsamico
Ja een wildstoof is inderdaad ook een goed idee, al weet ik niet zo heel goed hoe ik dat moet bereiden. Ik kom nogal van de kogelkwamvanlinks-hoek en konijntjes vreten was nooit mijn idee van fun. Maar ik kan me er eens aan wagen natuurlijk. Hoewel, geen konijntjes nog steeds.

Wellicht een zwijn.

@ Weltschmerz: Van der Lei is inderdaad ook heel goed gesorteerd. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed of ze ook kunnen meedenken in een heel menu. Maar ik kan ze natuurlijk gewoon om hun voorstel vragen!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:04:46 #56
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62705280
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik doe met je mee

Ja maar mop, ik zou bij god niet weten hoe ik een cranberry paté maak.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62705340
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:58 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben even masturberen.
BRB.
pi_62705353
ik word al moddervet als ik er naar kijk..

kaas
Ja doei.
pi_62705757
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:01 schreef Duderinnetje het volgende:

@ Weltschmerz: Van der Lei is inderdaad ook heel goed gesorteerd. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed of ze ook kunnen meedenken in een heel menu. Maar ik kan ze natuurlijk gewoon om hun voorstel vragen!
Je moet ze echt voor de kaas hebben, maar een kaasplankje staat toch op zichzelf. Het moet natuurlijk niet te zwaar zijn na zo'n maaltijd, dus moet je kaas hebben met veel smaak per gram. Maar een kaasplank moet natuurlijk niet alleen maar scherpe kazen hebben, dus moet je ook milde kazen hebben die toch heel vol van smaak zijn. Maar ik kom er regelmatig en ik weet wel zeker dat ze je daarmee kunnen helpen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:19:30 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62705826
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet ze echt voor de kaas hebben, maar een kaasplankje staat toch op zichzelf. Het moet natuurlijk niet te zwaar zijn na zo'n maaltijd, dus moet je kaas hebben met veel smaak per gram. Maar een kaasplank moet natuurlijk niet alleen maar scherpe kazen hebben, dus moet je ook milde kazen hebben die toch heel vol van smaak zijn. Maar ik kom er regelmatig en ik weet wel zeker dat ze je daarmee kunnen helpen.
Maar ik wil er dan ook een mooi portje bij hè? Al zou ik dan dus weer met het kaasplankjesplan naar Van Erp kunnen gaan voor een wijnadvies.

Kijk en ik vermoed dat Hein Post (naast kaas- ook een zeer goede wijnhandelaar) dat dan wat makkelijker combineert in zijn zaak. Maar ik ga gewoon eens rondshoppen tegen die tijd! Je hebt absoluut gelijk dat Van der Lei mooie kazen heeft!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:19:51 #61
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62705837
quote:
Wellicht een zwijn
Dat smaakt gewoon (bijna) hetzelfde als varken. Zou ik mijn gasten niet voorzetten.
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:21:14 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62705894
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:19 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat smaakt gewoon (bijna) hetzelfde als varken. Zou ik mijn gasten niet voorzetten.
Hm. Wat hebben we nog meer voor wilds dan, RobinOok?

Schattige diertjes doe ik niet an hoor!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62706162
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:19 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar ik wil er dan ook een mooi portje bij hè? Al zou ik dan dus weer met het kaasplankjesplan naar Van Erp kunnen gaan voor een wijnadvies.

Kijk en ik vermoed dat Hein Post (naast kaas- ook een zeer goede wijnhandelaar) dat dan wat makkelijker combineert in zijn zaak. Maar ik ga gewoon eens rondshoppen tegen die tijd! Je hebt absoluut gelijk dat Van der Lei mooie kazen heeft!
Ik ben echt onder de indruk van Van der Lei, zeker als het om kaasplankjes gaat. Ze hebben altijd veel bijzondere, verrassende en meestal erg ambachtelijke kazen uit heel Europa. En dan denken ze nog graag mee ook, dus je kunt wel stellen dat ik fan ben geworden, terwijl ik best een kaassnob ben.

Maar over Hein Post hoor ik ook goeie dingen. Zelf maak ik me nooit zo druk over de precieze combinatie. Een mooie port en mooie kazen, dat kan bijna niet fout gaan. En bij Van Erp kom ik inderdaad ook graag, ook altijd goed advies.
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:38:40 #64
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62706408
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hm. Wat hebben we nog meer voor wilds dan, RobinOok?

Schattige diertjes doe ik niet an hoor!
Een oud, lelijk hert?
Of iets dat vloog. Eend, patrijs, fazant, kwarteltje.

Of sprinkbok! Die zijn toch niet echt lief? Ook niet lokaal, maar wel lekker.
Hazenrug, ook lekker. Nou ja, ik kan dat moeilijk inschatten dus, ik vind alle dieren eigenlijk even lief. En ben geneigd te denken dat die zogenaamd lieve diertjes toch een veel en veel beter leven hebben gehad dan die arme varkentjes en kippetjes die we dagelijks eten. Dus ik snap dat nooit zo goed, waarom het ene dier wel en het andere niet.
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:47:01 #65
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62706630
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben echt onder de indruk van Van der Lei, zeker als het om kaasplankjes gaat. Ze hebben altijd veel bijzondere, verrassende en meestal erg ambachtelijke kazen uit heel Europa. En dan denken ze nog graag mee ook, dus je kunt wel stellen dat ik fan ben geworden, terwijl ik best een kaassnob ben.

Maar over Hein Post hoor ik ook goeie dingen. Zelf maak ik me nooit zo druk over de precieze combinatie. Een mooie port en mooie kazen, dat kan bijna niet fout gaan. En bij Van Erp kom ik inderdaad ook graag, ook altijd goed advies.
We shoppen behoorlijk bij dezelfde vakmensen kennelijk!

Van Erp is onze 'vaste' wijnhandel. We doen daar sinds een tijdje vrij trouw mee aan de tweejaarlijkse proeverijen. Fijne ongedwongen sfeer en het zijn ware liefhebbers. Hein Post moet je maar gewoon eens bezoeken. Voor Port een goed adres, zo heb ik begrepen. En ze snappen iets van olijfolie, zoals gezegd. Ik zal Van der Lei bovenaan mijn kaasplankjes-plan zetten. Leuk om in een topic als dit zo concreet advies te krijgen over de kaasjes.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:51:14 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62706717
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:38 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Een oud, lelijk hert?
Of iets dat vloog. Eend, patrijs, fazant, kwarteltje.

Of sprinkbok! Die zijn toch niet echt lief? Ook niet lokaal, maar wel lekker.
Hazenrug, ook lekker. Nou ja, ik kan dat moeilijk inschatten dus, ik vind alle dieren eigenlijk even lief. En ben geneigd te denken dat die zogenaamd lieve diertjes toch een veel en veel beter leven hebben gehad dan die arme varkentjes en kippetjes die we dagelijks eten. Dus ik snap dat nooit zo goed, waarom het ene dier wel en het andere niet.
Lilleke herten bestaan niet Die zijn allemaal schattig.

Fazant! Daar kan ik mee leven. Maar dat komt nauw met stoven, vermoed ik.

En ik snap dat je niet snapt waarom ik ook alweer tegen de jacht ben, want je hebt gelijk wat betreft het scharrel-gehalte, maar het aandeel aangeschoten wild is vrij schokkend en hartverschreurend. Maar ik ben ten volle bereid die discussie gewoon niet te voeren hier. Ik weet er eerlijk gezegd ook niet genoeg van, van de jacht.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62712344
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:51 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Lilleke herten bestaan niet Die zijn allemaal schattig.

Hier kun je je hertjes bestellen, Dude

Argumenten om je schuldgevoel tegen te gaan kan ik er ook nog wel bij leveren, als dat nodig is.
Eeuwig vijfentwintig
pi_62719405
Als je dan toch voor wildstoof gaat.

HAZEPEPER !!

Ik heb alleen geen recept voorhanden.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:20:33 #69
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_62720034
Die vind ze vast ook te lief om op te eten.
pi_62720285
Hmmm...interessant topic Ik lees even mee
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62720383
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:04 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja maar mop, ik zou bij god niet weten hoe ik een cranberry paté maak.
die zou je natuurlijk gewoon kunnen halen bij een goede delicatessenwinkel
pi_62720444
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:20 schreef RobinOok het volgende:
Die vind ze vast ook te lief om op te eten.
ik vind hazen eng...brrrr

verder doet het schattigheidsniveau van een beest me eigenlijk niet heel erg veel
pi_62720555
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:56 schreef kabouter.muts het volgende:
Als je dan toch voor wildstoof gaat.

HAZEPEPER !!

Ik heb alleen geen recept voorhanden.
Oh dat is wel echt heel lekker.
En dan met een knoflook-aardappelmousseline, de rodekoolstoof van cinnamongirl uit het stoofpotjestopic en natuurlijk stoofpeertjes.
Als amuse een ganzenleverpaté met omwikkeld met pancetta en in port gestoofde sjalotjes
Vooraf als koud voorgerecht een salade met geroosterde pompoen en als warm voorgerecht een helder paddestoelensoepje.
Veeg me op.
pi_62720623
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:47 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

We shoppen behoorlijk bij dezelfde vakmensen kennelijk!

Van Erp is onze 'vaste' wijnhandel. We doen daar sinds een tijdje vrij trouw mee aan de tweejaarlijkse proeverijen. Fijne ongedwongen sfeer en het zijn ware liefhebbers.
Ik kom er ook vaak voor kadootjes, en dan heb ik dus vaak wel advies nodig en dat doen ze inderdaad prima en relaxed. Als centrumbewoner heb je voor alles een speciaalzaakje in de buurt, dan is van biologische slagerij van Dijk, naar Ariola, naar van Erp, langs de markt, Le Souk en eventueel naar die olie en azijnwinkel. En dan gaat het overal op zijn dooie gemak en hele verhalen erbij, en dan ben je zomaar een middag kwijt aan een paar inkopen, maar wel leuk.
quote:
Hein Post moet je maar gewoon eens bezoeken. Voor Port een goed adres, zo heb ik begrepen. En ze snappen iets van olijfolie, zoals gezegd. Ik zal Van der Lei bovenaan mijn kaasplankjes-plan zetten. Leuk om in een topic als dit zo concreet advies te krijgen over de kaasjes.
Ik ben altijd wel kaasliefhebber geweest, maar op een gegeven moment heb ik een Fransoos leren kennen die claimde elke kaas van Frankrijk te hebben gegeten, dat was letterlijk een professionele kaaseter. Die heeft mij enigzins ingewijd in het samenstellen van kaasplankjes, maar het is toch vooral de kaas zelf die het hem doet.

Hein Post zal ik eens bezoeken, het spaart sowieso tijd als hij meerdere dingen tegelijk verkoopt
pi_62720667
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:36 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

En dan met een knoflook-aardappelmousseline, de rodekoolstoof van cinnamongirl uit het stoofpotjestopic en natuurlijk stoofpeertjes.
Als amuse een ganzenleverpaté met omwikkeld met pancetta en in port gestoofde sjalotjes
Vooraf als koud voorgerecht een salade met geroosterde pompoen en als warm voorgerecht een helder paddestoelensoepje.
Veeg me op.
trouwen?
pi_62720726
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:40 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

trouwen?
Ik denk dat ik zelfs ja zou zeggen tegen de dorpsgek als hij me zo'n maaltijd voorzette.
pi_62720788
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:42 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zelfs ja zou zeggen tegen de dorpsgek als hij me zo'n maaltijd voorzette.
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:09:25 #78
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62721602
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:53 schreef Reese het volgende:

[..]

Hier kun je je hertjes bestellen, Dude

Argumenten om je schuldgevoel tegen te gaan kan ik er ook nog wel bij leveren, als dat nodig is.
Ha, dank je voor de tip!! Misschien toch maar eens proberen dan.

En ik weet de argumenten hoor, maar ik ben een onredelijk stuk vreten. Doe je niks an
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:11:03 #79
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62721648
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:36 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Veeg me op.
Nou, ik heb mijn menu geloof ik!

Behalve de ganzenlever, want dat vind ik echt niet kunnen. Maar daar verzin ik dan wel wat anders voor. Die cranberry-dinges van MK! Of is dat ook met ganzenlever?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62721952
Nee dat is niet met ganzenlever. Die is veilig.
pi_62721954
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou, ik heb mijn menu geloof ik!

Behalve de ganzenlever, want dat vind ik echt niet kunnen. Maar daar verzin ik dan wel wat anders voor. Die cranberry-dinges van MK! Of is dat ook met ganzenlever?
cranberry-pate is gewone pate, niks geen ganzelever
  maandag 16 februari 2009 @ 22:14:33 #82
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66139682
Schop!

Eind februari is het dan (eindelijk) zo ver. Eigenlijk is het herfstthema natuurlijk niet meer toepasselijk, maar een aantal gerechtjes die hier zijn genoemd kunnen nog gewoon doorgang vinden.

Deze schop is dus ook bedoeld om het topic weer bij de hand te hebben. Deze week ga ik proefkoken!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66140224
Al een thema? Lente lijkt me niet toepasselijk met dit weer
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 16 februari 2009 @ 22:51:11 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66141743
Omdat ik een aantal gerechten van hier gewoon wil gaan maken (onder andere een stoofpotje), is het thema "afscheid van de winter".
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66142432
En wat wil je precies gaan maken? Wat voor stoofpot?
  maandag 16 februari 2009 @ 23:18:20 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66143128
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:04 schreef Ewelina het volgende:
En wat wil je precies gaan maken? Wat voor stoofpot?
Dat weet ik nog niet! Misschien dan een wat lichtere dan een echte winterstoofpot.
Ik moet hier Het grote Stoofpottentopic #4 nog even speuren.

Globaal plan:

- Amuse(s) en een lekker aperitief-wijn
- Koud voorgerechtje met vis (ik heb uit Rusland kaviaar meegenomen en heb grote pastacoquilles waar ik iets mee wil doen)
- Bouillon (wild/paddestoelen)
- Hoofdgerecht (stoof, een dotje aardappelpurée en verder opgemaakt met bijv. groene asperges)
- spoom
- Kaasplankje incl. glaasje mooie oude port
- Toetje (klein bakje crème brûllée, geflankeerd door frambozen en kiwiberries in blokjes gelatine en blokjes geroosterde ananas), evt. een mooie dessertwijn.
- Natafelen met koffie, cognac etc. en handgemaakte bonbons.

De kazen stel ik samen met een traiteur. Hem vraag ik ook om wijnadvies bij elke gang.

Hoe klinkt dit?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66143572
Het klinkt goed, maar ik ben geen grote eter, dus waarschijnlijk zou ik na je voorgerechtje of anders je bouillon al volzitten. En is het niet gebruikelijk dat er óf een kaasplankje óf een toetje is?

Voor de rest: heerlijk luxe, lekker lang tafelen
  maandag 16 februari 2009 @ 23:41:16 #88
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66143998
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:30 schreef Ewelina het volgende:
Het klinkt goed, maar ik ben geen grote eter, dus waarschijnlijk zou ik na je voorgerechtje of anders je bouillon al volzitten. En is het niet gebruikelijk dat er óf een kaasplankje óf een toetje is?

Voor de rest: heerlijk luxe, lekker lang tafelen
Ik ga de porties klein houden hoor! Het is niet dat ze een grote bord vol stoofpot krijgen! Ik maak de borden in de keuken op, dus kan beheersbare porties maken.

Misschien doe ik wel kaas óf toetje, maar eigenlijk vind ik het zonde mensen te moeten laten kiezen. Traditioneel komt kaas voor het toetje (meen ik), dus dat wilde ik gewoon zo doen. Ook hier geen overdaad, maar een stuk of drie kleine kaasjes voor een paar pittige hapjes.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66144366
Klinkt goed.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:55:31 #90
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66144572
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet! Misschien dan een wat lichtere dan een echte winterstoofpot.
Ik moet hier Het grote Stoofpottentopic #4 nog even speuren.

Globaal plan:

- Amuse(s) en een lekker aperitief-wijn
- Koud voorgerechtje met vis (ik heb uit Rusland kaviaar meegenomen en heb grote pastacoquilles waar ik iets mee wil doen)
- Bouillon (wild/paddestoelen)
- Hoofdgerecht (stoof, een dotje aardappelpurée en verder opgemaakt met bijv. groene asperges)
- spoom
- Kaasplankje incl. glaasje mooie oude port
- Toetje (klein bakje crème brûllée, geflankeerd door frambozen en kiwiberries in blokjes gelatine en blokjes geroosterde ananas), evt. een mooie dessertwijn.
- Natafelen met koffie, cognac etc. en handgemaakte bonbons.

De kazen stel ik samen met een traiteur. Hem vraag ik ook om wijnadvies bij elke gang.

Hoe klinkt dit?
Die groene asperges, die kunnen echt niet. Het is nog veel te koud voor asperges. Als er 1 groente is die bekend staat om zijn seizoen is het de asperge en dat seizoen begint enkele weken na je etentje. Een stoofpot hoort bij de winter, de asperge is juist het afscheid van de winter.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 16 februari 2009 @ 23:57:20 #91
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66144639
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:55 schreef XL het volgende:

[..]

Die groene asperges, die kunnen echt niet. Het is nog veel te koud voor asperges. Als er 1 groente is die bekend staat om zijn seizoen is het de asperge en dat seizoen begint enkele weken na je etentje. Een stoofpot hoort bij de winter, de asperge is juist het afscheid van de winter.
Ik zag ze van de week liggen, vandaar!

Maar je hebt gelijk natuurlijk. Welke groente raad je me aan?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:06:01 #92
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66144951
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:57 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zag ze van de week liggen, vandaar!

Maar je hebt gelijk natuurlijk. Welke groente raad je me aan?
Ik weet niet precies wat voor stoofpot je gaat maken, maar in stoofpotten horen natuurlijk de echte wintergroentes. Wortel, ui, knolselder... van die echte groentes voor als er geen lekkere groentes zijn
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:13:03 #93
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66145185
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:06 schreef XL het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat voor stoofpot je gaat maken, maar in stoofpotten horen natuurlijk de echte wintergroentes. Wortel, ui, knolselder... van die echte groentes voor als er geen lekkere groentes zijn
Ik maak de stoofpot puur van vlees, denk ik. Hoogstens met een peentje erdoor. Ik wil erbij wat gegrilde groenten serveren en een dotje purée.
Welke groente zal ik er dus bij serveren?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:22:54 #94
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66145411
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:13 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik maak de stoofpot puur van vlees, denk ik. Hoogstens met een peentje erdoor. Ik wil erbij wat gegrilde groenten serveren en een dotje purée.
Welke groente zal ik er dus bij serveren?
wortel bij de stoofpot, Koolrabi koken en naderhand grillen. Die wordt vast mooi en niemand weet welk seizoen erbij hoort (ik denk najaar).
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:23:48 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66145433
Ik denk trouwens dat je de kaas na de creme brulee moet serveren.
Je eet doorgaans in de volgorde koud-warm-koud
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:27:50 #96
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66145516
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:22 schreef XL het volgende:

[..]

wortel bij de stoofpot, Koolrabi koken en naderhand grillen. Die wordt vast mooi en niemand weet welk seizoen erbij hoort (ik denk najaar).
Koolrabi ja?

Ik heb nog nooit its gedaan met koolrabi, geloof ik. Ik zal er eens over nadenken! Dank je wel!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:28:36 #97
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66145533
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:23 schreef XL het volgende:
Ik denk trouwens dat je de kaas na de creme brulee moet serveren.
Je eet doorgaans in de volgorde koud-warm-koud
O dat lijkt me zo raar. Gevoelsmatig. Zit je lekker te toeten en dan mot je nog aan de kaas...
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:35:24 #98
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66145641
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:27 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Koolrabi ja?

Ik heb nog nooit its gedaan met koolrabi, geloof ik. Ik zal er eens over nadenken! Dank je wel!
Ik weet het ook niet zo met die koolrabi, maar je wil stukken groente die je kunt grillen. Dan denk ik direct aan paprika, courgette, aubergine... Nou, dat kan dus echt niet bij een stoofpot. Koolrabi kun je mooie stukken van snijden, blijft heel op de grill en heeft een beetje bite. Bovendien hoort het in mijn ogen bij najaar/winter. Het enige waar ik over twijfel is de smaak, wellicht veel te zoet.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:36:41 #99
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66145665
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

O dat lijkt me zo raar. Gevoelsmatig. Zit je lekker te toeten en dan mot je nog aan de kaas...
Heb je de kaas op, moet je nog iets warms!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:40:07 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66145712
Dat van de kaas heb ik toch maar even opgezocht en je hebt gelijk.
Voor de nagerechten.

Menuschema 12 gangen menu:

Koude voorgerechten
Soep
Warm voorgerecht
Hoofdschotel van vis
Pauze drank
Hoofdschotel van vlees
Kaas
Warm nagerecht
Koud nagerecht
IJs
Gebak
Vruchten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')