De criminelen hebben vast naar Oceans 13 gekeken.quote:Skimmers manipuleren pinautomaten al in de fabriek
Een groep criminelen uit Azië heeft de rekeningen van duizenden Britten geplunderd, waarschijnlijk met behulp van reeds in de fabriek gemanipuleerde pinautomaten.
Dat zei Dr. Joel Brenner, directeur van de National Counterintelligence in de Verenigde Staten, tegen de Britse krant de Telegraph. Hij waarschuwde dat talloze betaalautomaten die beland zijn in supermarkten en winkelketens gemanipuleerd zijn.
De criminelen zouden ergens in de productiefase hun slag hebben geslagen voordat de automaten hun weg vonden naar de eindbestemmingen. De betaalautomaten houden zich meestal 'slapend', maar sturen om de zoveel tijd ineens een pakket geskimde pinpasdata door naar de fraudeurs die zitten te wachten in Lahore, Pakistan.
De criminelen plaatsten hiervoor drie elementen in de apparaten. De eerste kopieert de gegevens van de pinpassen, het andere slaat de gegevens versleuteld op en de derde werkt als een soort mobieltje en verstuurt de gegevens. maar dus slechts incidenteel, daardoor sijpelt de data langzaam richting de fraudeurs, maar op zo'n manier dat het minder opvalt.
lees meer
Dus voortaan niet alleen de pas-opening controleren maar ook even de automaat wegen voordat je wat geld uit de muur trekt...quote:Een veilige pinautomaat weegt gemiddeld 100 gram minder dan een automaat waarmee geknoeid is.
onder welke steen...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:32 schreef okkie-man het volgende:
Skimmers? Nieuw woord? Ik ken het niet.
Betekent gewoon mensen die een frauderen met een pin automaat.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:32 schreef okkie-man het volgende:
Skimmers? Nieuw woord? Ik ken het niet.
Jij kent alle Nederlandse woorden uit je hoofd? Knap.quote:
Nee, zijn woordenschat gaat gewoon verder dan die van een 14-jarige Antilliaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:41 schreef okkie-man het volgende:
Jij kent alle Nederlandse woorden uit je hoofd? Knap.
Dat zal dan wel als jij het zegt. Ik heb geen ervaring met Antilianen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Nee, zijn woordenschat gaat gewoon verder dan die van een 14-jarige Antilliaan.
daar hoef je geen Antilliaan voor te zijn ... check voor Cant buy me love - wat een paupers.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:48 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Nee, zijn woordenschat gaat gewoon verder dan die van een 14-jarige Antilliaan.
Gefeliciteerd. Je bent de eerste!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:38 schreef IHVK het volgende:
Ik vraag me af wanneer moslims genoemd gaan worden in dit topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik zat juist te wachten op de eerste die de paarsgele klapschaatsen er bij zou betrekkenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:38 schreef IHVK het volgende:
Ik vraag me af wanneer moslims genoemd gaan worden in dit topic.
Dat is helaas het probleem in deze zaken, want zodra het aan het licht komt, kan er nog zo snel actie worden ondernomen, maar dan is het al zwaar te laat en zijn de criminelen al gevlogen die zich in 1 of ander louche land bevinden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 03:33 schreef Elfletterig het volgende:
Goed dat dit aan het licht komt, zodat ook deze vorm van manipulatie snel uitgeschakeld kan worden.
Als ze zo'n apparaat zo kunnen verbouwen dat ie je pasje copieert kunnen ze m ook wel zo maken dat ie de bijbehorende pincode onthoudt hoorquote:Op maandag 20 oktober 2008 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
Ik hou tegenwoordig mijn hand ook maar boven het toetsenbordje als ik de pincode intik, dan hebben ze in elk geval niks aan je pinpasnummer.
Dat is ook weer zo maar voor het idee he, in elk geval tegen die camera truuk helpt het wel.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Als ze zo'n apparaat zo kunnen verbouwen dat ie je pasje copieert kunnen ze m ook wel zo maken dat ie de bijbehorende pincode onthoudt hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |