quote:Johan Derksen wordt met de dood bedreigd
Bij de politie Midden-Brabant in Tilburg is een melding binnengekomen, dat hoofdredacteur Johan Derksen van Voetbal International neergeschoten wordt indien hij zich bij de wedstrijd Willem II-Feyenoord vertoont.
De melding kwam van een man die zich Feyenoord-supporter noemde. De politie heeft Derksen woensdagmiddag op de hoogte gebracht van dit dreigement. In overleg met de politie zal Derksen de wedstrijd niet bezoeken, maar de Tilburgse politie stelt wel een onderzoek in.
Zowel de politie als Derksen neemt het dreigement uitermate serieus, al is de hoofdredacteur al meerder keren bedreigd. Hij genoot al eens politiebescherming tegen een sponsor van RKC Waalwijk en tegen supporters van ADO Den Haag.
Voor RTL analyseerde hij enige tijd Eredivisie-wedstrijden in gezelschap van bodyguards en ook op het Mediapark in Hilversum werd hij een half jaar door bodyguards beschermd.
Blijkbaarquote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:44 schreef groenen het volgende:
Johan krijgt toch dagelijks hate- en dreigmail? Waar hij doorgaans heel luchtig over doet. Misschien is dit nu wat serieuzer?
Idd. Hij zegt ook vaak genoeg dingen waar ik het helemaal niet mee eens bent, maar ik moet daar eigenlijk gewoon om lachen. Je moet het gewoon met een korretje zout nemen, dat doet hij zelf ook.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:50 schreef Tvduijn het volgende:
Ongelofelijk wat triest zeg, je hoeft toch niet naar die man te luisteren als hij je irriteert?
Wilfred Genee.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:00 schreef Stevie_G het volgende:
nee ik bedoel als hoofdredacteur
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:16 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Klinkt als een hele slechte grap ofzo.
Er zijn van die zieke mensen die vaak van dit soort belletjes plegen voor de "grap".quote:
Michel van Egmond of Taco van der Velde.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:00 schreef Stevie_G het volgende:
nee ik bedoel als hoofdredacteur
Hoezo dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:32 schreef 9christensen het volgende:
dat zat er een keer aan te komen
hoezo? De man lult een beetje over voetbal.....quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:32 schreef 9christensen het volgende:
dat zat er een keer aan te komen
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Of het is Andries Jonker gewoon
Inderdaad, hier zat ik ook aan te denken.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:54 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik vermoed dat ALS het serieus is dan zal het wel van een Feyenoorder komen uit de groep die ook in Nancy problemen heeft geschopt. Die zal het wel niet leuk vinden dat Johan heeft gezegd dat die mensen geen supporters zijn.
Diep triest natuurlijk dit.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Of het is Andries Jonker gewoon
Ja ok. Mensen gebruiken het dan vaak als loos dreigement, maar zo komt het natuurlijk niet over.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:12 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Er zijn van die zieke mensen die vaak van dit soort belletjes plegen voor de "grap".
Het kan toch onmogelijk serieus zijn dat iemand hem wilt vermoorden. Hoe moet je je aangevallen voelen door een mening. Die ook nog eens over je club gaat en ik heb hem nooit wat beledigends over Feyenoord horen zeggen.
Ik bedoelde dus niet dat het bericht een grap was ofzo, als je dat denkt.
totaal offtopiv maar wat heb jij een toffe avatarquote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:03 schreef gitaarsnaar het volgende:
mensen die een mening te serieus nemen
"Probleem" van Derksen is dat'ie alles maar gewoon ongenuanceerd (en soms ook nog eens zonder iets te checken) de wereld in brengt en zich gedraagt alsof'ie de wijsheid in pacht heeft.. Dat stuit op weerstand, niet dat'ie daardoor bedreigd/ neergeschoten moet worden maar het is een, jammer genoeg, logisch gevolg.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:48 schreef TAV74 het volgende:
[..]
hoezo? De man lult een beetje over voetbal.....
Nee, Johan gaat lekker met een sigaartje op de bank Jazz luisterenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:48 schreef maril het volgende:
Johan zei tegen de politie dat hij toch al niet van plan was naar die wedstrijd te gaan.![]()
Iedereen die in Nederland op TV komt en een uitgesproken mening heeft wordt bedreigd dat is tegenwoordig onze cultuur.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:48 schreef TAV74 het volgende:
[..]
hoezo? De man lult een beetje over voetbal.....
Bluesquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:17 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee, Johan gaat lekker met een sigaartje op de bank Jazz luisteren
Een uitgesproken mening is prima. Media misbruiken om mensen zonder kans van verweer de grond in te boren dat leidt tot gedonder.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:21 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Iedereen die in Nederland op TV komt en een uitgesproken mening heeft wordt bedreigd dat is tegenwoordig onze cultuur.
Wat is dat nou weer voor achterlijke redenatie?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
"Probleem" van Derksen is dat'ie alles maar gewoon ongenuanceerd (en soms ook nog eens zonder iets te checken) de wereld in brengt en zich gedraagt alsof'ie de wijsheid in pacht heeft.. Dat stuit op weerstand, niet dat'ie daardoor bedreigd/ neergeschoten moet worden maar het is een, jammer genoeg, logisch gevolg.
Cuby and the Blizzardsquote:
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:03 schreef gitaarsnaar het volgende:
mensen die een mening voetbal te serieus nemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |