Gisteren kwam ik in de kleedkamer van de sportschool erachter, dat mijn flesje Aquarius verdwenen was. Aangezien ik verder niks bij me had aan geld, had ik geen drinken.
Trainen was behoorlijk afzien. Ik had zo een dorst, en kaugom hielp ook niet echt.
Toen ik klaar was met trainen waren de winkels al dicht en ging ik richting huis. Vannochtend kwam ik erachter dat mijn peuken ook al bijna op waren
Reden te meer om in mijn pauze 2 flesjes Aqarius en 1 pakje sigaretten te scoren. De benzinepomp zit hier niet ver vandaan dus besloot ik daar heen te gaan.
Toen ik het pompstation binnenliep, zag ik een vrouw van middelbare leeftijd die de vakken aan het vullen was. Mijn oog viel meteen op de uggs die zij aan had. Ah, het was er zo 1.
Ik pakte snel mijn flesjes en ging richting kassa. 8 euro zou het in totaal worden. Ik pakte mijn pinpas om af te rekenen en vroeg ondertussen of ik er een tasje bij kon krijgen.
Sambal bai? Zei ze met een lachje alsof het de meest originele grap was die ik ooit gehoord had. Ik glimlachte flauw om aan te geven dat ik niet bijzonder onder de indruk was, maar het "grapje" wel kon waarderen. Vervolgens zei ik dat een tasje toch handiger was omdat sambal niet samengaat met Aquarius, danwel sigaretten.
Dit had ik niet moeten doen, omdat zij dit als aanleiding zag om een gesprek aan te knopen.
"Ja, het is wel beter bij bami of nasi he? hihi"
Ja, dat is het zeker
"Ik ga vanavond gourmetten"
Ah dat is goed te doen inderdaad, ook gezellig altijd

"Oh dat valt wel mee, ik ben alleenstaand"
"Dat kan ik me nou niet voorstellen (met sarcastische toon), maargoed, maar ik wil best wel bij je komen eten als je het dan gezelliger vindt"
"Oh dat vind ik wel een goed idee, spannend

. Ik zal mijn nummer even opschrijven"
Ik was nogal in shock omdat ik aan het dollen was en dit absoluut niet verwacht had. Verbouwereerd liep ik naar de uitgang met het briefje in mijn hand.
Toen ik de deur uitliep hoorde ik nog vaag, "Zie je vanavond, we gaan het gezellig maken"
Eenmaal buiten keek ik eens op het briefje, en ja hoor, precies wat ik verwachtte. Een typisch vrouwenhandschrift, met hartjes op de i. De tekst was in de trant van. Hai hunky, bel je me vanaaf even, gaan we lekker gourmetten ; -). Kusjes + liefs Linda 06-xxxxxxxx