abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:53:19 #251
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_62538380
In ubuntu kan het ook simpeler; applications>internet>terminal service client, rdp selecteren en het ip adres van je windows computer intikken.
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:59:23 #252
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_62538535
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:24 schreef erikkll het volgende:
Overigens nog een kleine how-to

Het installeren van ALLE codecs die je ooit nodig zult hebben, inclusief DVD
In ubuntu 8.04
bron: https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

- start een terminal (die staat onder toepassingen, hulpmiddelen)

Nog een toevoeging, nadat je dus de medibuntu repositories hebt toegevoegd zoals erikll aangeeft:

1sudo apt-get install acroread
voor een installatie van acrobat reader.

1sudo apt-get install mozilla-acroread
voor een browser plugin waarmee je pdfs bekijkt.
Past dit nog een beetje in het kader van het topic?
pi_62539093
Al die mensen die die 'makkelijke' linux installatie tips geven . Wil je echt mainstream desktop gaan dan moet spul gewoon direct werken zonder sudo's van hier tot Tokyo. Zie Mac. Graphical package managers zijn al een stap vooruit maar die snapt John Doe niet omdat die gewend is om op installers te dubbelklikken en overal op "ja" en "next" te drukken. RPMs / debs zitten daar dan weer bij in de buurt maar repo's verdienen eigenlijk de voorkeur.
Mede daarom denk ik dat het handiger is als de gemiddelde Linux distro blijft zoals ie nu is. Mainstream desktop komt in mijn optiek erg snel dichtbij inefficient computergebruik. Nu is linux erg efficient, maar heeft een lastig te nemen leercurve. Ik denk dat die curve onderhand wel aan het einde van alle mogelijke versimpeling zit.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:29:22 #254
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_62539510
Maar dit zijn ook gemakkelijke handelingen. Je kunt alles ook grafisch doen, maar dat is op internet nu eenmaal lastiger uit te leggen dan een paar regels in de terminal. Ik wil wel voor je uit gaan typen hoe je dit alles grafisch doet, maar iets zegt me dat je het toch niet gaat proberen. Bovendien zijn de codecs van erikkll alleen voor wmv's; voor xvids enzo krijg je de eerste keer dat je het probeert af te spelen de vraag of de codecs mogen worden geinstalleerd.
Onder windows moet je ook codecs installeren (en dan moet je ook precies weten wat je moet hebben want het stikt van de duistere 'codecpacks'). Daarnaast zit er helemaal geen standaard pdf support in, itt zo'n beetje elke linux distro.
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:44:11 #255
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62539967
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:16 schreef trancethrust het volgende:
Al die mensen die die 'makkelijke' linux installatie tips geven . Wil je echt mainstream desktop gaan dan moet spul gewoon direct werken zonder sudo's van hier tot Tokyo. Zie Mac.
Installeer ik iets op m'n mac, dan moet ik ook geregeld een password ingeven om rechten te krijgen. Op de commandline werkt OS X uitvoerig met sudo. Dat zal wel aan mijn mac-install liggen dan. En bij Mac moet ik om de zoveeltijd weer een licentie wegklikken 'ja doe maar' en dan start iTunes na een update en moet ik die wéér wegklikken!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:49:32 #256
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_62540146
quote:

[hoop command-line onzin]
OMFG, dit wil je als eindgebruiker toch niet willen doen... ik snap heel goed waarom linux nooit populair zal worden
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_62540305
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:48 schreef erikkll het volgende:

[..]

Dit is voor ubuntu 8.04 ( de meest recente versie)

-Ga naar beheer, start synaptic (of druk alt+f2 en voer daar 'gksudo synaptic' in)

in synaptic:
- klik instellingen, pakketbronnen
- kies software van derden (hiermee voeg je pakketten toe die niet van de ubuntu makers komt)
- klik toevoegen
er wordt gevraagd om de zogenaamde apt-regel
voeg eerst deze toe:
deb http://ppa.launchpad.net/freenx-team/ubuntu hardy main
en daarna deze:
deb-src http://ppa.launchpad.net/freenx-team/ubuntu hardy main

edit: als je versie 7.10 heb kun je het woordje 'hardy' vervangen door 'gutsy'

- Klik sluiten.

Nu is een zogenaamde 'repository' toegevoegd. Het pakket kan nu met synaptic geinstalleerd worden.
- Klik herladen. Hiermee wordt de inhoud van de repository toegevoegd aan de database

- zoek op freenx-server
- kies voor installeren
- klik toepassen

klaar nu kun je op windows dit programma'tje installeren:
http://www.nomachine.com/download-package.php?Prod_Id=65

Daarmee kun je remote desktoppen.

er zijn veel makkelijkere manieren, maar dit is de beste, met de hoogste performance. Met freenx werkt remote desktop echt razendsnel. Vele male sneller dan in windows.

De reden dat je de repositories hebt moeten toevoegen is simpel. Als er nu een nieuwe versie van freenx uitkomt, wordt deze automatisch aan de updates toegevoegd en geinstalleerd.
En voor windows ga je naar start -> programma`s -> bureau-accessoires->communicatie->extern bureaublad.

Goh, dat klinkt toch een stuk makkelijker.
pi_62540318
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:49 schreef thumper het volgende:

[..]

OMFG, dit wil je als eindgebruiker toch niet willen doen... ik snap heel goed waarom linux nooit populair zal worden
Zoals iemand al zei, je kan het ook allemaal grafisch doen. Met het programma Adept bijvoorbeeld.
pi_62540339
quote:

Klaar! nu kun je elke film downloaden en spelen met de standaard mediaspeler. Dit komt overeen met het installeren van een codec-pack in windows
Goh, dan is dat dubbelklikken op een .exe van een codecpack toch nog steeds een stuk makkelijker.
Of ligt dat aan mij?
pi_62540397
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:29 schreef Visitor.Q het volgende:
Maar dit zijn ook gemakkelijke handelingen. Je kunt alles ook grafisch doen, maar dat is op internet nu eenmaal lastiger uit te leggen dan een paar regels in de terminal. Ik wil wel voor je uit gaan typen hoe je dit alles grafisch doet, maar iets zegt me dat je het toch niet gaat proberen.
Ik WIL helemaal niets typen in een terminal. Ik WIL helemaal geen terminal zien, opzouten met dat ding. Ik wil dubbelklikken, 4 keer op next klikken en dan klaar. Niet een repository toevoegen, een package-manager gebruiken en weet ik het allemaal. Gewoon plain simpel next drukken in een paar dialoog dingetjes.
pi_62540480
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goh, dan is dat dubbelklikken op een .exe van een codecpack toch nog steeds een stuk makkelijker.
Of ligt dat aan mij?
Dan moet je wel weten wat überhaupt een codec-pack is, waarom je eentje nodig hebt, en welke je wel en welke je niet moet hebben.

Op Windows installeer je inderdaad kinderlijk eenvoudig met next-next-next DivX.
Alleen moet je dat niet gebruiken. Liever XviD. Of nog iets anders. Een gebundeld codec-pack. Of zoiets. Ik weet het niet, want het is heel onduidelijk allemaal. Je installeert zo met next-next-next het verkeerde.

En dan heb je nog verschillende mediaspelers. RealPlayer moet je zelf installeren, en QuickTime ook. Je hebt dan drie mediaspelers op je PC, met drie totaal verschillende gebruikersinterfaces. Met WMP en Realplayer kan je full-screen kijken, met QuickTime niet. En dan heeft de DVD-speler weer een eigen afspeelprogramma, dat wéér totaal anders werkt.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2008 22:05:36 ]
pi_62540673
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan moet je wel weten wat überhaupt een codec-pack is, waarom je eentje nodig hebt, en welke je wel en welke je niet moet hebben.

Op Windows installeer je inderdaad kinderlijk eenvoudig met next-next-next DivX.
Alleen moet je dat niet gebruiken. Liever XviD. Of nog iets anders. Een gebundeld codec-pack. Of zoiets. Ik weet het niet, want het is heel onduidelijk allemaal. Je installeert zo met next-next-next het verkeerde.

En dan heb je nog verschillende mediaspelers. RealPlayer moet je zelf installeren, en QuickTime ook. Je hebt dan drie mediaspelers op je PC, met drie totaal verschillende gebruikersinterfaces. Met WMP en Realplayer kan je full-screen kijken, met QuickTime niet. En dan heeft de DVD-speler weer een eigen afspeelprogramma, dat wéér totaal anders werkt.
Kortom: Windows is het net-niet, Linux is het net-niet, waar is de hybride vorm waar we naar zoeken?
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:08:28 #263
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62540726
quote:

[..]

Of ligt dat aan mij?
Maar hoe kom je aan dat codecpack? Dat belandt niet vanzelf op je PC. Nee, daarvoor moet je een website opzoeken, downloaden, naar de folder gaan, en dán dubbelklikken, en vervolgens de installatieinstructies volgen. Natuurlijk is dat het stramien dat je gewend bent.

Eender voor de andere opmerking, als je zelf Windows update gewend bent, dan is er vrij gemakkelijk mee te werken, maar iemand die dat niet gewend is er doorheen loodsen is nog aardig wat werk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62540927
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:22 schreef thumper het volgende:
Is toch niks mis mee? Zolang het voor mij maar productief werkt, en sinds windows 3.0 is er weinig veranderd, dus ik hoef niet over te stappen

Ik denk dus dat jij uitstekend uit de voeten zou kunnen als je op mijn computer even je mail wilt checken of iets op Fok! wilt posten.
quote:
Zit standaard op mijn laptop, dus het kostenverhaal gaat voor mij niet op
Ik weet niet wat de exacte prijzen zijn maar voor Windows XP heb je 60-100 euro betaald.
Vista Home kost 119,-.
Het feit dat het niet apart wordt afgerekend betekent niet dat je het niet betaalt.
Dus neem de prijs van je laptop en trek daar in gedachten eens ¤119,- af. Ik ben blij dat je er blij mee bent, maar het zat niet 'zomaar' op je laptop.
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:15:53 #265
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62540998
ik denk dat het zou helpen als een ubuntuvariant iets verzon, waardoor je intuitief op een .exe klikt en dat alles dan gewoon werkt, alsof het van een en dezelfde maker vandaan kwam.

Linux blijft toch een systeem voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn, in tegenstelling tot windowsgebruikers, die liever bijna alle controlle uit handen geven, in de wetenschap dat alles wat ze wel weten, dat dat werkt.
'Till next time, take care of yourself... and each other
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:23:34 #266
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_62541270
Zelf had ik het overwogen om een netbook te nemen met Linux puur omdat het een stuk goedkoper is dan een netbook met Windows erop. Alleen niet alle software (zoals SPSS) die ik voor mijn studie moet gebruiken draait goed op Linux.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:30:37 #267
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62541510
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:15 schreef Stephe het volgende:
ik denk dat het zou helpen als een ubuntuvariant iets verzon, waardoor je intuitief op een .exe klikt en dat alles dan gewoon werkt, alsof het van een en dezelfde maker vandaan kwam.
Wat is er intuïtief aan op een exe klikken, wat is er überhaupt intuïtief aan deze manier om uitvoerbare programma’s weer te geven? Nogmaals, het is gewenning wat het intuïtief maakt. Dat het normaal maakt dat je het zelf van een website haalt, waarna je het kunt uitvoeren, in plaats van het uit een centraal punt wordt gehaald zoals bij Linux.
quote:
Linux blijft toch een systeem voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn, in tegenstelling tot windowsgebruikers, die liever bijna alle controlle uit handen geven, in de wetenschap dat alles wat ze wel weten, dat dat werkt.
Dat kan met Linux net zo goed/slecht, al naar gelang je het wilt. Bij een standaard Ubuntu installatie (en daar gaan we weer) hoef ik zelfs minder onderhoudswerkzaamheden uit te voeren dan bij een Windows PC.
pi_62541892
quote:
Maar dit zijn ook gemakkelijke handelingen. Je kunt alles ook grafisch doen, maar dat is op internet nu eenmaal lastiger uit te leggen dan een paar regels in de terminal. Ik wil wel voor je uit gaan typen hoe je dit alles grafisch doet, maar iets zegt me dat je het toch niet gaat proberen.
Jij vindt t makkelijk, ik vind het makkelijk, maar de gemiddelde gebruiker absoluut niet. En het valt ook niet simpel aan te leren, dat is een van de grote punten van dit topic nu juist.
quote:
Bovendien zijn de codecs van erikkll alleen voor wmv's; voor xvids enzo krijg je de eerste keer dat je het probeert af te spelen de vraag of de codecs mogen worden geinstalleerd.
Onder windows moet je ook codecs installeren (en dan moet je ook precies weten wat je moet hebben want het stikt van de duistere 'codecpacks'). Daarnaast zit er helemaal geen standaard pdf support in, itt zo'n beetje elke linux distro.
Dat is niet het punt waar ik op reageerde.
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Installeer ik iets op m'n mac, dan moet ik ook geregeld een password ingeven om rechten te krijgen. Op de commandline werkt OS X uitvoerig met sudo. Dat zal wel aan mijn mac-install liggen dan. En bij Mac moet ik om de zoveeltijd weer een licentie wegklikken 'ja doe maar' en dan start iTunes na een update en moet ik die wéér wegklikken!
Maar als ik een programma wil installeren, ga ik naar een site, klik op een installatiebestand en het is weer het bekende 'next,next,next,done' verhaal, of anders zelfs gewoon het slepen van een icoon naar de applications map. Wachtwoord invullen hoeft alleen als het programma iets op een 'rare' plek moet installeren, en is voor de gebruiker nog steeds niet verwarrend. Je hoeft niets te doen op de commandline als je dat niet wilt.
Installaties, popups wegklikken is een compleet andere manier van werken dan met terminals klooien of met repositories spelen. Qua beleving. En veel mensen zijn het eerste gewend. Dat is wat hier ter discussie staat, niet hoe makkelijk iets is ('objectief' gezien), of hoeveel muisklikken en/of stappen iets kost. Qua makkelijkheid heb je OS X, zo min mogelijk handelingen Linux, en qua beleving zit men aan Windows vast.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:44:48 #269
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62541924
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wat is er intuïtief aan op een exe klikken, wat is er überhaupt intuïtief aan deze manier om uitvoerbare programma’s weer te geven? Nogmaals, het is gewenning wat het intuïtief maakt. Dat het normaal maakt dat je het zelf van een website haalt, waarna je het kunt uitvoeren, in plaats van het uit een centraal punt wordt gehaald zoals bij Linux.
Vooropgesteld, ik ben niet de vijand, ok?

Intuitief wil zeggen, een vorm van uniformiteit, dat is iets waar microsoft heer en meester in is. Iedereen snapt dat setup.exe met het net iets andere pictogrammetje er voor is om een installatie te verzorgen. Je hoeft niet veel slimmer te zijn dan dat next 'volgende' betekent en 'cancel' is afbreken. Daarmee werkt datgene wat je had willen gebruiken in de regel.

Neem je linux, dan moet je gaan zoeken in repositories, moet je gaan updaten en versienummers bijhouden. (was altijd zo met cvs). Niet elk programma werkt hetzelfde, want elke programmeur heeft zijn eigen draai gegeven aan het gpl mechanisme dat linuxsoftware gratis houdt.
quote:
Dat kan met Linux net zo goed/slecht, al naar gelang je het wilt. Bij een standaard Ubuntu installatie (en daar gaan we weer) hoef ik zelfs minder onderhoudswerkzaamheden uit te voeren dan bij een Windows PC.
Dat kan ook, maar je moet er iets meer moeite voor doen. Je moet een beetje interesse in de werking van je computer tonen en dan kun je eindeloos tunen en optimaliseren, zo uit eigen hand.

En zeg zelf, een beetje linux heeft toch wel een degelijke knop voor een bash shell of hoeft niet steeds te vragen om het rootwachtwoord.
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:53:21 #270
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_62542173
Installshield werkt ook op linux.
Dus voor allen die graag tien keer op NEXT klikken is de redding ook al nabij.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_62542404
quote:
Of ligt dat aan mij?
Dan moet je wel weten waar dat codecpack vandaan moet komen.

Wat ik standaard doe als ik een nieuwe Kubuntu machine heb geïnstalleerd: Ik dubbelklik op een MP3'tje. Dan start de muziekplayer op. Die zegt meteen 'goh, u heeft geen MP3 support geïnstalleerd - moet ik dat even doen?'.
Klik op Yes, klaar.
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:03:42 #272
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62542440
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:53 schreef mvdlubbe het volgende:
Installshield werkt ook op linux.
Dus voor allen die graag tien keer op NEXT klikken is de redding ook al nabij.
Maar met 'ook' red je het gewoon niet. Het lijkt ingewikkeld, dus het is té ingewikkeld voor de meeste mensen.
ReactOS is een uitzondering op de regel, ze proberen een complete windowsomgeving na te bouwen in een GPL achtige constructie. Als Linux geen WINE nodig zou hebben, dan stond het wel stabiel genoeg op zichzelf..

Dat is ook al een stuk verbeterd, vroeger had je Wabi of Merge nodig om win32 applicaties in een X boxje te laten draaien. Pffff... nooit meer.
pi_62542471
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik WIL helemaal niets typen in een terminal. Ik WIL helemaal geen terminal zien, opzouten met dat ding. Ik wil dubbelklikken, 4 keer op next klikken en dan klaar. Niet een repository toevoegen, een package-manager gebruiken en weet ik het allemaal. Gewoon plain simpel next drukken in een paar dialoog dingetjes.
Haha, ik hoef alleen maar software in een lijst uit te zoeken en 'install' te klikken.
Elk softwarepakket van Windows staat op een andere site, en veel ervan komen met onprettige ad-ware (zoals google toolbars) waar je niet om gevraagd hebt.
Sommige hebben registratie nodig.
En in elk geval moet je van al die programma's eerst de site opzoeken en de setup downloaden.
Vervolgens moet je al die programma's één voor één installeren, en tijdens het next klikken goed opletten dat ze geen toolbars installeren.

Ik pak de lijst erbij, vink een hele hoop dingen aan die ik wil hebben en ik klik op OK.
Doe mij maar een package manager.
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:06:10 #274
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62542487
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:44 schreef Stephe het volgende:
Intuitief wil zeggen, een vorm van uniformiteit, dat is iets waar microsoft heer en meester in is.
Ik kan dat niet met je eens zijn. Overigens is Linux zeker niet uniform, en dat zal ik ook niet beweren. Maar met Office en Internet Explorer is het jaar na jaar, keer op keer dat er nieuwe en anders-werkende GUI elementen worden geïntroduceerd bij deze programma’s, beginnende met werkbalken tot aan de tabbladen; er zijn Office-versies geweest waarin de titelbalk van kleur verliep, die als eerste het handgreepje op werkbladen introduceerden (eerst twee streepjes, daarna één streepje); Windows Media Speler is altijd een vreemde eend in de bijt geweest en over Office 2007 zijn de reacties ook verdeeld.
quote:
Iedereen snapt dat setup.exe met het net iets andere pictogrammetje er voor is om een installatie te verzorgen. Je hoeft niet veel slimmer te zijn dan dat next 'volgende' betekent en 'cancel' is afbreken. Daarmee werkt datgene wat je had willen gebruiken in de regel.
Maar om Windows te updaten moet je naar Windows Update. Om andere programma's te updaten (d.w.z. niet van Microsoft afkomstig) moet je ergens anders heen. Naar mijn mening is dat niet uniform te noemen. Bij Linux zeg je 'install firefox' en hij installeert firefox. Je zegt update, en hij update je kernel, je basis-besturingssyteem, en ook je firefox.

Bij Mac zeggen programma's vaak vanzelf ‘oh, er is een nieuwe versie, wil je dat ik upgrade’, net op het moment dat je met het programma wil werken (Adobe is hier heel goed in, ook onder Windows). Ik vind dat persoonlijk niet zo handig, liever zet ik even als ik toch eten ga koken een update & upgrade voor alle geïnstalleerde programma’s aan, die dan binnen 5 minuten klaar is, zonder dat ik opnieuw telkens ‘volgende, volgende, volgende, volgende, afsluiten’ hoef te klikken. Maar goed, ook dat is wat je gewend bent, maar daarmee staat of valt wat je intuïtief vindt.
quote:
Neem je linux, dan moet je gaan zoeken in repositories, moet je gaan updaten en versienummers bijhouden. (was altijd zo met cvs). Niet elk programma werkt hetzelfde, want elke programmeur heeft zijn eigen draai gegeven aan het gpl mechanisme dat linuxsoftware gratis houdt.
CVS is óók een vorm van repository, maar heeft niets te maken met de packagerepository van b.v. Ubuntu en Debian. De eindgebruiker zal het een worst wezen welke (interne) versie een package in de repository heeft, zoals het een Office gebruiker waarschijnlijk ook niet kan schelen welke build van Word hij precies gebruikt en wat het interne versienummer is. Voorts snap ik niet helemaal hoe de werking van een programma precies verband houdt met de GPL (wat een licentie is, niet echt een mechanisme); nogmaals, als je zegt dat de userinterface van Linux voor veel programma's niet standaard is, dan klopt dat, alhoewel het binnen Desktop-omgevingen nog wel meevalt.
quote:
Dat kan ook, maar je moet er iets meer moeite voor doen. Je moet een beetje interesse in de werking van je computer tonen en dan kun je eindeloos tunen en optimaliseren, zo uit eigen hand.
Dat kan, dan installeer je Gentoo als je daar heel veel behoefte aan voelt, maar op een server waarvan je gewoon wilt dat die werkt installeer je Debian en ga je niet zelf eindeloos compile-opties instellen, en eveneens als je desktop-gebruiker bent.
quote:
En zeg zelf, een beetje linux heeft toch wel een degelijke knop voor een bash shell of hoeft niet steeds te vragen om het rootwachtwoord.
Allicht dat die knop er is, die is er in OS X ook, maar dat wil niet zeggen dat je altijd als root moet werken – OS X vraagt b.v. het wachtwoord van je Keychain of je wachtwoord om te installeren als dat nodig is. Windows doet dat veel minder – dat is een bewuste keus natuurlijk in gebruiksgemak. Windows Vista heeft echter tegenwoordig iets soortgelijks met de ‘Needs your permission to continue’, maar dan op een manier die mij heel erg bevreemdt.
pi_62542650
quote:
Bovendien zijn de codecs van erikkll alleen voor wmv's; voor xvids enzo krijg je de eerste keer dat je het probeert af te spelen de vraag of de codecs mogen worden geinstalleerd.
Nee hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')