Dat is het enige wat je manueel moet aanpassen dan ja, maar de rest kan vrijwel automatisch gaan. Maar goed, ik organiseer een toernooi waar de deelnemers de nummers kopiëren dus heb ik geen recht van klagenquote:Op woensdag 1 juli 2009 14:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Valt dit te automatiseren dan, vraag ik me af met mijn ICT achtergrond. Zoals Ranja al zegt, verschillende schrijfwijzes voor hetzelfde is dodelijk.
Bovendien methodmich doet niet mee, scheelt 100 nummers.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:56 schreef ranja het volgende:
Verschillende schrijfwijzes zijn bijna niet te automatiseren.
Ik kopieer alles in Excell, sorteren op band of titel en dan een regel kiezen die je kopieert in de andere regels die hetzelfde album of nummer bedoelen. Handwerk dus, maar als je dat een beetje bijhoudt is het wel te doen (overigens verwacht ik niet dat je meteen 100 lijsten gaat krijgen, de anderstalige-lijst had er minder dan 30).
Ha, inderdaad. Overigens betwijfel ik of ik aan een top 100 kom. Denk dat een top 25 al moeilijk genoeg is voor mij.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:08 schreef alpeko het volgende:
Bovendien methodmich doet niet mee, scheelt 100 nummers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eendagsvliegen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:33 schreef cafca het volgende:
Ik hoorde van de week Butterfly Kisses van Bob Carlile op de radio, dat bracht me op een idee voor een eventueel volgend toernooi.......
Pff daar gaat heel veel correctie werk inzitten denk ik, een hoop mensen denken van sommige artiesten onterecht dat het juist wel of juist niet eendagsvliegen zijn.quote:
Maarja wanneer is iets ook een eendagsvlieg? Dan zou je een top 40-notering als criterium moeten nemen. Smashing Pumpkins zijn dan een eendagsvlieg (1979) maar de 4 Non Blondes dan weer niet, omdat die nog een #34 hit hadden na What's Up.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Pff daar gaat heel veel correctie werk inzitten denk ik, een hoop mensen denken van sommige artiesten onterecht dat het juist wel of juist niet eendagsvliegen zijn.
Vertel, ben benieuwd. Allicht leuker dan instrumentaal.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:33 schreef cafca het volgende:
Ik hoorde van de week Butterfly Kisses van Bob Carlile op de radio, dat bracht me op een idee voor een eventueel volgend toernooi.......
Ik denk dat je inderdaad wel richtlijnen moet stellen. Zo vind ik muziek met gesproken tekst (uit een film bijvoorbeeld) ook nog toegestaan. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Sleep van Godspeed You Black Emperor waarin een stukje zit van een man die vertelt over Coney Island. Free at last van Antony and the Johnsons is ook zo'n voorbeeld.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:10 schreef ranja het volgende:
Is het duidelijk genoeg wat een instrumentaal nummer is, of moeten daar nog richtlijnen voor bedacht worden? Bv Pixies - Cecilia Ann, is dat instrumentaal? Zit wel wat galm in
Ok bedankt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:03 schreef ranja het volgende:
Ik gebruik altijd de puntentelling zoals die hier goed staat uitgelegd. Maar daar is geloof ik het niet iedereen mee eensAch, discussies hou je toch.
Kan ik me in vinden ja. Al staat Sigur Rós ook in deze lijst bij mij best hoog met een volledig instrumentaal nummer. Gesproken tekst wel dus (zolang het niet op de maat is). Een koor zie ik als instrument; zoals hier Ik zal die van de Pixies vanavond even luisteren, ik zit nu op het werk.quote:Ik zou nummers met een duidelijke lalala 'tekst ' niet toestaan, die hebben al meegedaan in het 'anderstalig' toernooi als 'fantasietaal', daar stond ook een hoop Sigur Ros in bijvoorbeeld.
Mooi dat je't wilt doenquote:Op maandag 6 juli 2009 22:12 schreef alpeko het volgende:
Het nieuwe toernooi: De FOK! Instrumentale Top 100 allertijden!
Ik wil het best doen. Moet ik de huidige knock-out ronde ook tellen?quote:Op zondag 12 juli 2009 16:46 schreef Arn0 het volgende:
Ik vertrek over een paar dagen op vakantie, maar het Beatles tournament loopt nog (vergeten rekening mee te houden). Ik zou het op zich twee weken kunnen stopzetten, maar als iemand tijd/zin heeft om het over te nemen.. Het meeste werk is gedaan en het tellen duurt in excel 5 minuten. Er zijn nog 2 rondes (van 4 en 2 knock-outs) en een finale. In totaal ben je denk ik zo'n 20 minuten bezig met het toernooi. Als niemand kan/wil, geen probleem, maar het toernooi loopt wel lekker
Ja, de huidige ook als dat geen probleem isquote:Op maandag 13 juli 2009 16:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik wil het best doen. Moet ik de huidige knock-out ronde ook tellen?
Is geen probleem. Hij loopt tot vrijdag 17 juli zie ik, zal ik de stemmen die vrijdags binnen komen dan ook nog meetellen en zaterdag na 00:00 de nieuwe ronde starten?quote:Op maandag 13 juli 2009 16:30 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, de huidige ook als dat geen probleem isBedankt alvast!
Dat moet je zelf weten, maakt niet zoveel uit.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Is geen probleem. Hij loopt tot vrijdag 17 juli zie ik, zal ik de stemmen die vrijdags binnen komen dan ook nog meetellen en zaterdag na 00:00 de nieuwe ronde starten?
Primaquote:Op maandag 13 juli 2009 16:34 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten, maakt niet zoveel uit.
Weet je trouwens de excel formules? Anders stuur ik ze even.quote:
Ik heb net even een excel bestandje aangemaakt waarin ik de scores bij ga houden, dat gaat helemaal goed komenquote:Op maandag 13 juli 2009 16:42 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Weet je trouwens de excel formules? Anders stuur ik ze even.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |