Ik vrees het nu ook. Het schijnt dat de renteverlaging van de FED ook niet ten gunste wordt voor de klanten van de bankenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Kwestie van de marge verhogen door de banken. Oftewel, ze hebben meer geld nodig.
Ik had het na ongeveer een week. Drie weken is idd erg lang, je kan er beter even heenbellen om te vragen of ze je aanvraag al hebben verwerkt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:42 schreef JortK het volgende:
Ik vind het raar dat ik na drie weken nog steeds me inschrijfformulier niet van CEB heb ontvangen...
Je kan ook het inschrijfformulier uitprinten en zelf opsturen. Je hebt zelfs geen postzegel nodig.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:42 schreef JortK het volgende:
Ik vind het raar dat ik na drie weken nog steeds me inschrijfformulier niet van CEB heb ontvangen...
Ik denk omdat nu blijkt dat de huizenprijzen niet tot in de hemel groeien (duh!) dat banken weer een risicopremie gaan hanteren. Dit natuurlijk ook omdat de algehele verwachting niet al te positief is, en daardoor weer meer kans op wanbetalingen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Wie kan mij dit uitleggen?
Rente verwachting spaarekeningen: omlaag
Rente hypotheken: omhoog
Ik heb ze gemaildquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:33 schreef hp38guser het volgende:
[..]
Je kan ook het inschrijfformulier uitprinten en zelf opsturen. Je hebt zelfs geen postzegel nodig.
Klik hier.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:01 schreef Emu het volgende:
Ik vraag me af of hier soms ook geen hypotheektopic loopt? Kan toch ook leuk zijn, want het is een stap in het leven die veel jongeren ooit wel is moeten zetten.
Bron: http://www.rtl.nl/(/finan(...)_garantiestelsel.xmlquote:Banken willen af van garantiestelsel spaarders
Banken eisen dat de depositogarantieregeling snel wordt gestopt. Spaarders zouden in plaats van de regeling zich zelf moeten verzekeren.
Zo snel mogelijk
Minister Bos van Financiėn heeft de garantieregeling voor spaarders net verhoogd van 40.000 euro, tot 100.000 euro, maar de banken willen nu het hele stelsel opzeggen.
Zo snel mogelijk
In een gezamenlijke brief aan Bos geven zij aan dat de depositogarantieregeling zo snel mogelijk moet worden opgeheven. Volgens topman Heemskerk van de Rabobank leidt een omvallen van een grote bank tot een regelrechte ramp.
Zware lasten
Rabobank is in Nederland de grootste bank en zij zou dus de zwaarste lasten moeten dragen bij een deconfiture. Rabobank gaf al eerder aan het oneens te zijn met het optrekken van de grens van 40.000 euro naar 100.000 euro door Bos.
Verzekeren
De banken willen dat spaarders zich kunnen verzekeren . De premie daarvoor zou dan hoger zijn naarmate een bank minder solide is. Pikant is dat de Rabobank met zijn 'triple A-rating' de meest kredietwaardige bank is. Spaarders zouden bij de Rabo zouden dus de laagste premie kwijt zijn.
Huizenmarkt
Heemskerk wilde afgelopen weekend ook al dat Bos snel maatregelen neemt om de onrust onder Nederlandse huizenbezitters weg te nemen. Hij vindt dat iedereen met een huis zich verplicht zou moeten verzekeren tegen dalingen van de huizenprijs.
Idd, het zou vreemd zijn als een ING en Fortis het hierin met de Rabobank eens zouden zijn. Die twee banken hebben al het geluk gehad dat ze zo groot zijn, anders had de overheid hun echt niet gered.quote:Op maandag 3 november 2008 11:02 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ben benieuwd welke banken dit dan willen. Op de Rabobank na, hebben zowat alle banken moeilijkheden in deze tijd. De één meer dan de ander maar een bank zoals ING moet zich nu gewoon heel stil houden imo. En ja, weer een premie betalen, dat zouden ze wel willen!
Het geeft wel weer aan hoe wereldvreemd die banken zijn! Zoals ik ooit las: een bank is als iemand die je een paraplu geeft als de zon schijnt, en hem terug wil zodra het begint te regenen....quote:Banken eisen dat de depositogarantieregeling snel wordt gestopt. Spaarders zouden in plaats van de regeling zich zelf moeten verzekeren.
De banken zien het alternatief ook boven hun hoofd hangen natuurlijk: dat ze hun niet-bestaande maar wel-uitgeleende geld niet terugkrijgen, maar wel de spaartegoeden moeten uitbetalen... Het wordt wat mij betreft tijd om de hele bankensector in z'n huidige vorm af te schaffen, laat ze maar eens stoppen met geld-scheppen! Deze dikke lucht verkoop stort de hele wereld in de kredietcrisis.quote:Volgens topman Heemskerk van de Rabobank leidt een omvallen van een grote bank tot een regelrechte ramp.
Zal ik m'n quote van de paraplu en de regen maar nogmaals plaatsen?!quote:Huizenmarkt
Heemskerk wilde afgelopen weekend ook al dat Bos snel maatregelen neemt om de onrust onder Nederlandse huizenbezitters weg te nemen. Hij vindt dat iedereen met een huis zich verplicht zou moeten verzekeren tegen dalingen van de huizenprijs.
De Nederlanse banken vervuilen zelf de discussie. Jarenlang hebben ze de klanten misbruikt en afgescheept met absurde lage rentes. Ze hebben zelf de klandizie in de handen van de stunters gejaagd.quote:Op maandag 3 november 2008 11:02 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ben benieuwd welke banken dit dan willen. Op de Rabobank na, hebben zowat alle banken moeilijkheden in deze tijd. De één meer dan de ander maar een bank zoals ING moet zich nu gewoon heel stil houden imo. En ja, weer een premie betalen, dat zouden ze wel willen!
En nu willen ze dat het een recht wordt dat ze met weinig werk veel verdienen... Net als huiseigenaren die minimumprijzen voor huizen willen, en aandelenhouders die compensatie verwachten voor hun gegok...quote:Op maandag 3 november 2008 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De Nederlanse banken vervuilen zelf de discussie. Jarenlang hebben ze de klanten misbruikt en afgescheept met absurde lage rentes. Ze hebben zelf de klandizie in de handen van de stunters gejaagd.
Betaal je 4.7% rente bij de IB-Groep? Zet niet echt aan...quote:Op maandag 3 november 2008 18:48 schreef swarmahoer het volgende:en maximaal te gaan lenen bij de ib groep en dit hierop te gaan sparen
For the record, ING is helemaal niet gered door de overheid.quote:Op maandag 3 november 2008 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Idd, het zou vreemd zijn als een ING en Fortis het hierin met de Rabobank eens zouden zijn. Die twee banken hebben al het geluk gehad dat ze zo groot zijn, anders had de overheid hun echt niet gered.
Gered is misschien niet het goede woord, maar wel heel erg geholpen.quote:Op maandag 3 november 2008 19:26 schreef DIGGER het volgende:
[..]
For the record, ING is helemaal niet gered door de overheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |