MySpacequote:Robin Miriam Carlsson (Stockholm, 12 juni 1979), beter bekend onder haar artiestennaam Robyn, is een Zweedse zangeres. Eind jaren '90 had ze succes met de singles Show me love en Do you know (What it takes). In 2007 beleeft ze een succesvolle comeback met de single With every heartbeat.
De eerste zeven jaar van haar leven bracht ze tourend door, want haar vader was toneelregisseur en haar moeder een actrice in hetzelfde toneelgezelschap. Toen Robyn 13 was, werd ze ontdekt door de Zweedse zangeres Meja (bekend van All 'bout the money) toen ze een zelfgeschreven droevig liedje over de scheiding van haar ouders zong.
In Nederland leerden we Robyn voor het eerst kennen in 1997 toen ze een tipnotering scoorde met Do you know (What it takes), gevolgd door het album Robyn is here. Hierna bereikte Show me love in 1998 nummer 23 in de Nederlandse Top 40. Het bleef vervolgens enkele jaren stil rondom Robyn, maar in 2002 kwam ze terug met de single Keep the fire burning, van het album Don't stop the music. De single kwam niet verder dan nummer 33 in de Top 40.
In 2007 komt haar 4e album Robyn uit en als voorloper is de track With every heartbeat uitgebracht. In de UK Singles Chart bereikte de single al de eerste plaats, en in Nederland wordt het haar grootste hit tot nu toe.
In 2008 staat Robyn in het voorprogramma van de wereldtournee van Madonna's Sticky and Sweet tour welke op 2 september 2008 de Amsterdam ArenA aandeed.
Bron
Dat vraag ik me ook wel af ja. Pure commercie?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:56 schreef Zocalo het volgende:
Een echte cd kan je het ook niet noemen vind ik met die 8 nummers. Waarom niet gewoon 1 hele cd?
Na 1 keer luisteren denk ik dat ik deel 2 beetr vind dan deel 1quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:56 schreef Zocalo het volgende:
Een echte cd kan je het ook niet noemen vind ik met die 8 nummers. Waarom niet gewoon 1 hele cd?
Maar deel 1 vind ik goed, zit tegen de vorige aan. Al hoeft dat Zweeds van mij niet. Deel 2 kan me nog niet echt boeien.
Ook gaaf inderdaad.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:26 schreef Sosha het volgende:
Haar lievelingsnummer van mij staat er niet bij!
Mwah, ik kan het wel als losse albums zien. Er zijn wel meer albums die maar 7, 8 of 9 nummers lang zijn, dus waarom deze niet? Daarnaast hadden ze op Amazon ook nog eens redelijke prijs, $8. Als ze er nou de volle mep voor hadden gevraagd (dus > $13 of zo), dan had ik het wel enigszins uitmelken van een idee gevonden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel af ja. Pure commercie?
quote:Niet allemaal in elk geval, van Indestructible (Pt. 2) is al een danceversie verschenen:Op dinsdag 26 oktober 2010 16:32 schreef ranja het volgende:
22 November komt Body Talk part 3 uit, een soort 'best of 1 en 2'. 15 nummers waarvan 5 van deel 1, 6 van deel 2 en 4 'nieuwe'. Of het ook allemaal dezelfde versies zijn als die op 1 en 2 weet ik niet.
quote:01 Dancing on My Own (Radio Version)
02 Fembot
03 Don't Fucking Tell Me What to Do
04 Indestructible
05 Time Machine
06 Love Kills
07 Hang With Me
08 Call Your Girlfriend
09 None of Dem [ft. Röyksopp]
10 We Dance to the Beat
11 U Should Know Better [ft. Snoop Dogg]
12 Dancehall Queen
13 Get Myself Together