abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 31 januari 2009 @ 12:31:15 #201
43556 miss_dynastie
pi_65592328
Mijn vriendje moest heel erg lachen om mijn beteuterde gezicht bij het zien van het formaat van de Bento
Maar ja, gewoon goed volproppen en het komt best goed, denk ik
pi_65617125
Gewoon een picknickformaat kopen anders!

Ik ga strakjes naar een meet met veel aanwezige kindjes ook, dus ik heb mijn picknickdinges uit de kast getrokken en hem kindvriendelijk (en hopelijk ook allergie-vriendelijk) gevuld

Bovenin reepjes paprika, drie bakjes dressing, wasabi-dressing, moster-dille-dressing en balsamico azijn-dressing, wat zakdoekjes en natte doekjes en prikkertjes.
Rechtsonder fruitjes, mandarijntjes en druifjes en linksonder komkommersterretjes en reepjes en cherry-tomaatjes.

Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 februari 2009 @ 12:57:38 #203
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_65620086
gave bento
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 1 februari 2009 @ 12:59:13 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_65620133
ik zit nog steeds in dubio om er 1 aan te schaffen, voor als ik op m'n werk moet lunchen.
hier in leiden in een toko gekeken, die had er geen, en in amsterdam dacht ik er pas aan toen ik weer thuis as
pi_65620639
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:02 schreef huuphuup het volgende:
MM, het klinkt heel gaar maar heel soms wil Xenos nog wel eens van dat soort dingen hebben staan. Mochten ze het daar niet hebben dan kun je je toko proberen, ik weet niet waar je woont maar ik heb ze in ieder geval bij toko 'nieuwe wereld' in Leiden en bij Wah Nam Hong in Rotterdam wel zien staan.

Zelf kook ik meestal mn rijst in de rijstkoker en dan zo'n stoommandje erbovenop met de rijst erin gemikt. Gaat net zo makkelijk en omdat ik toch sowieso rijst kookt verlies je geen tijd ofzo.
Xenos ben ik inderdaad in de gaten aan het houden en de Action ook, dat vind ik typisch winkels die dat wel eens zouden kunnen verkopen maar tot nu toe geen succes.
Ik zit in Groningen dus die toko's zijn een beetje uit de richting.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 08:23 schreef Amthezia het volgende:
Ja die kende ik al maar ik heb ooit blauwe pasta gemaakt, en dat smaakt dus echt NIET lekker!
En ik vind het echt een pré dat de bento lekker is!!
Thanx voor de complimenten

@miss dynastie, als ik het wel goed zou doen (uch) dan zou de boom ook niet omvallen bij transport....maar ik moet ff rustig nadenken hoe ik dat voormekaar krijg hihih
Misschien aan weerszijden cocktailprikkers om het te fixeren? Moet je je vriendje alleen wel waarschuwen zodat hij niet stikt in een prikkertje.

Leuke bento's maak je. Ik mis alleen een beetje kleur maar dat kan ook aan de foto's liggen. Voedsel mooi fotograferen is haske lastig.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65620834
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:59 schreef Mirjam het volgende:
ik zit nog steeds in dubio om er 1 aan te schaffen, voor als ik op m'n werk moet lunchen.
hier in leiden in een toko gekeken, die had er geen, en in amsterdam dacht ik er pas aan toen ik weer thuis as
Begin anders eerst eens met een kindermaatje broodtrommel. Heb ik ook en werkt prima. Ik kan hier ook geen bento bemachtigen en ik mag van mezelf pas mooie (dure ) aanschaffen als ik hem ook echt vaak gebruik.
pi_65628391
Ja nee in Leiden zijn ze onvindbaar, maar bij de Hema hebben ze wel inderdaad kleine lunchtrommeltjes ofzo, die zien er fleurig uit en sluiten goed. Ik gebruik de mijne ook wel es.

Hahaha MM dat prikkertje-verhaal Ik moet mijn vriend ook altijd vertellen dat bepaalde dingen nog ingepakt zitten enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65628448
Thanx minder mutsig Maar, helaas.....ik zit hier met een man die niks roods eet!
Dus dan is het vrij lastig voor mezelf probeer ik wel meer met kleuren te spelen!

@huuphuup, ziet er goed uit, lekker gezond en vrolijk voor de kids!
pi_65628688
Nix roods?

gekleurde bakjes! De oplossing! hoe meer hoe beter!
Desnoods van die siliconen-muffin-vormpjes dingesen. Die kun je op maat knippen en die zijn vaak in felle kleurtjes. En lekker buigzaam.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65629329
Wat een leuke landschapsbento's Amthezia! Maar idd wel lastig om er dan voldoende in te krijgen en het is ook lastig om alles heel te houden ja.

Die van jou ziet er ook lekker en idd erg kindvriendelijk uit huuphuup!
pi_65659704
Zo, ik heb net boodschappen gedaan voor mn bento van morgen Dan heb ik eerste 2 uur les en dan nog aan project werken, dus dan lunch ik wel op school.

Het is zowat allemaal groente/fruit, dus ik denk dat ik hem gewoon vanavond al maak en in de koelkast zet, dus dan zal ik ook wel ff een foto maken en posten
pi_65673567

Vandaag heb ik een supersnelle bento in elkaar gedraaid en omdat we zaterdag de furoshiki's binnen hebben gekregen, heb ik mijn bento vandaag ingepakt met mijn sakura furoshiki.

In mijn bento zat: Gerookte kip, komkommer, walnoten/paranoten, tomaten, gevulde olijven met amandel en een wasabi dip!

Leerpunten vandaag:
- Extra velletje keukenpapier is handig
- Komkommer en gerookte kip moet ik niet meer bijelkaar doen. De komkommer laat dan erg veel vocht los.
pi_65674663
Zo, voor het eerst sinds lange tijd dus weer een bento gemaakt. Niet echt heel veel tijd aan besteed, maar toch leuk

worteltjes, sugar snaps, mini-paprika's, cherrytomaatjes en mais

mini-paprika's, komkommer, worteltjes en mais
  † In Memoriam † maandag 2 februari 2009 @ 22:32:46 #214
43556 miss_dynastie
pi_65675341
Lekker Sylvaan! Ik heb voor morgen ook een keisimpel bentootje in elkaar gedraaid met wat extraatjes. Géén complete maaltijd, daar is hij niet voedzaam genoeg voor, maar gewoon simpel, wat radijsjes, een handje noten, paar stukjes komkommer, pakje crackers, dat soort dingetjes.
pi_65678824
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:54 schreef Amthezia het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Vandaag heb ik een supersnelle bento in elkaar gedraaid en omdat we zaterdag de furoshiki's binnen hebben gekregen, heb ik mijn bento vandaag ingepakt met mijn sakura furoshiki.

In mijn bento zat: Gerookte kip, komkommer, walnoten/paranoten, tomaten, gevulde olijven met amandel en een wasabi dip!

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Leerpunten vandaag:
- Extra velletje keukenpapier is handig
- Komkommer en gerookte kip moet ik niet meer bijelkaar doen. De komkommer laat dan erg veel vocht los.
ik kan hety iet goed zien, maar heb je de zaadlijsten uit de komkommer weggesneden?
dat scheelt wel heel veel vocht
pi_65684164
Owjah.....komkommer, kan zo vies nat soms worden

Deze bento's waren gehaast deze keer, maar toch wel lekker geworden!
Vandaag zit er bij mij: makreel, avocado, ei, babybell in. In het andere bakje zit: humus, paranoten, avocado en een kidneybonen/mais salade!

Mijn man had vandaag een rommelige bento. Smaken passen niet geweldig bijelkaar dus hij moet in stapjes eten! Er zit in: pitabrood, humus, makreel, worteltjes +(verstopt) taugé en paksoi. Aan de rechterkant zit aardappelsalade met een konijne-eitje (zie het worteltje!)
pi_65690229
Ik snij komkommer dus gewoon in plakjes en zet ze tegen elkaar aan, dan heb je niet zoveel last van vocht dat eruit komt

Hoefde vandaag niet zolang op school te zijn, dus heb er 1 op school leeggegeten en zit nu thuis de andere leeg te knabbelen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:54:21 #218
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_65699562
Eindelijk, eindelijk ben ik ook bento's aan het maken! Erg leuk om te doen!
Ik zal binnenkort eens een fotootje maken!
pi_65700908
Yay foto's!!!
pi_65725372
Ik heb nog wat bento-spullen over van van de week, dus morgen als ik stage heb ook een bento maken Maar komt er dan wel redelijk hetzelfde uit te zien als van de week, dus moet nog even kijken of ik dan nog foto's maak.
pi_65729278
Lekker misschien kan je er net iets anders van maken ?

Ik wou trouwens VOL trots even melden dat ik een bento website aan het maken ben.
Hij is al een heel eind klaar, en elke dag blog ik wel een stukje over bento's. Maar ook informatie/recepten wil ik erop gaan zetten! www.bento-babe.nl
pi_65729509
Ja, ik heb ook nog wel nootjes liggen, dus kan ook wel bakje met nootjes erin doen, en heb nog ananas, dus wordt toch wel iets anders

Leuk dat je een bento-website aan het maken ben, zal hem bij mn favorieten zetten
pi_65730333
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:24 schreef Amthezia het volgende:
Lekker misschien kan je er net iets anders van maken ?

Ik wou trouwens VOL trots even melden dat ik een bento website aan het maken ben.
Hij is al een heel eind klaar, en elke dag blog ik wel een stukje over bento's. Maar ook informatie/recepten wil ik erop gaan zetten! www.bento-babe.nl
en foto's?
pi_65730495
Jaaa tuurlijk ook foto's! Niet briljante foto's maar gewoon dat je goed ziet wat erin zat!
pi_65745483
Leuke foto's en ik ben wel benieuwd hoe je die wraps maakt? Met wat voor soort wraps maak je die, wat is handig om erin te doen en hoe zorg je dat alles erin blijft?

Ik werd vandaag door mn ene stagegezin gebeld dat ze morgen niet kunnen, dus eigenlijk hoef ik nu geen bento te maken. Maar aangezien ik wel alle spullen in huis heb, maak ik er toch maar gewoon 1 en dan eet ik het wel gewoon thuis op Morgenochtend dus nog alle tijd om hem te maken, dus dan post ik ook wel foto's

[ Bericht 60% gewijzigd door _Hestia_ op 04-02-2009 21:07:37 ]
pi_65757472
Ehm, ik koop tortilla's, en per stuk (gebruik er toch maar meestal 1) doe ik die 20sec op 720watt in de magnetron.
Zo worden ze lekker soepel, en makkelijker te snijden.

Eruit, ff afkoelen (20 sec ofzo), dan smeer ik meestal een roomkaas er dun op (zodat de boel blijft plakken), en daarna kan je er vanalles opdoen. Bijv. ham, sla beetje ketchup (vind mijn lief erg lekker), of paprika, tonijn en lenteui, of zalm en bieslook. Wat voornamelijk belangerijk is is dat de boel droog blijft......dus tomaatjes ofzo is niet zo handig. Tapenades enzo kunnen juist wel weer goed!
Ik moest er ook eerst een handigheidje in krijgen, maar nu gaat het prima!

Wat je ook kan doen is bijv. (als je geen koolhydraten mag, zoals ik) een dun omeletje bakt (1 ei, scheutje melk, peper&zout), laten afkoelen en dan smeer je hem zoals een wrap
pi_65760301
Oke, dank je wel
pi_65767986
Bento's van vandaag:

bakje nootjes, gele en groene paprika, tomaatjes en gehaktballetjes

bakje nootjes, rode en groene paprika, ananas en worteltjes

Ik wilde er eigenlijk ei in doen, maar ei was niet gelukt omdat ze niet echt vers meer waren.
pi_65768768
Hmm lekker zeg ziet er goed uit!!! Lekker vrolijke kleurtjes
pi_65768895
Ja, ik word er ook altijd erg vrolijk van als ik zoveel verschillende kleurtjes in mn bento heb (en het is nog gezond ook)

Ik heb 500 gram aan gehaktballetjes gemaakt, per 5 in de vriezer gestopt, dus voorlopig heb ik daar wel genoeg van

Volgende week eens zo'n wrap proberen
pi_65769815
sylvana, gebruik jij een gewone broodtrommel als bento?
heb je er dan 2 ofzo, of hoe moet ik me dat voor me zien?
pi_65770158
Ja, ik gebruik nu meestal gewoon 2 normale brooddtrommels, omdat de bento die ik heb wel errug klein is. Ik heb ook nog een thermo-bento, dus ligt eraan hoeveel tijd ik heb. Heb ik niet veel tijd, doe ik het gewoon in die broodtrommels en anders dan ga ik ook echt soep en andere warme gerechten enzo maken
pi_65770266
Ik heb het beertje en het konijntje van de eivormpjes binnen! Alleen hoe moet het nou precies? Je gekookte ei er in doen en dan in warm/kokend water leggen? En hoe lang? En werkt het ook met zachtgekookte eieren?
pi_65770577
Je moet een hardgekookt extra groot ei erin doen en ik leg hem dan meestal 10 minuten in de koelkast, een bakje met koud water kan ook.
pi_65771167
Ok, thanks, binnenkort eens proberen!
Ik vond deze webshop nog: http://www.takuhai.nl/
pi_65785117
Leuke website, heb er meteen wat nieuwe furikake bestelt!!
Mijn bento-blog is weer bijgewerkt van de afgelopen 2 dagen

Slaap lekker, en morgen is er weer een bento-dag lol!
pi_65785913
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:09 schreef Sylvana het volgende:
Ja, ik gebruik nu meestal gewoon 2 normale brooddtrommels, omdat de bento die ik heb wel errug klein is. Ik heb ook nog een thermo-bento, dus ligt eraan hoeveel tijd ik heb. Heb ik niet veel tijd, doe ik het gewoon in die broodtrommels en anders dan ga ik ook echt soep en andere warme gerechten enzo maken
dis je neetm je lunch gewoon in 2 broodtrommels mee?
pi_65786171
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:29 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dis je neetm je lunch gewoon in 2 broodtrommels mee?
Ja, want ik mag van mezelf geen nieuwe bento meer kopen, omdat ik er echt al heel veel geld aan uitgegeven heb
pi_65786218
Maarre... Dat heeft dan toch amper meer iets met bento's te maken?
pi_65788074
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:39 schreef ColdFeet het volgende:
Maarre... Dat heeft dan toch amper meer iets met bento's te maken?
nouja, de verpakking is anders, maar het idee is toch gewoon precies hetzelfde?
pi_65790092
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 01:22 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nouja, een Bento is toch eigenlijk een soort kunstobject en een volledige en gevarieerde maaltijd en dat is toch iets meer dan alleen maar een berg rauwkost in een bakje gooien lijkt mij.
pi_65790101
Het enige nadeel met die broodtrommels is is dat je neit echt netjes kan proppen. Je krijg de bakjes niet vol
Ach ja, het is nog steeds lekker!!

Ben vandaag helemaal trots op mijn bento's

Voor meer foto's en info wat erin zat: http://www.bento-babe.nl/
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2009 @ 09:15:36 #243
43556 miss_dynastie
pi_65790319
Oh, wat een kunstwerkjes weer!
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:05 schreef Amthezia het volgende:
Het enige nadeel met die broodtrommels is is dat je neit echt netjes kan proppen. Je krijg de bakjes niet vol
Ja, dat is waar. Je verkijkt je er nog op hoe diep die bento's zijn, althans, dat deed ik Maar ja, je bent gewoon een broodtrommel gewend, dus tja, dan lijkt ie ook wel erg klein zo op het oog. Pas als je hem gaat vullen merk je het .
pi_65790429
Zou een kinderformaat broodtrommel dan geen optie zijn, of denk ik nu gewon te raar?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:22:52 #245
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65790518
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:05 schreef Amthezia het volgende:

Ben vandaag helemaal trots op mijn bento's

pi_65790748
Amthezia, er zit een alien in je bento!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65791639
Hahaha nou in die van mijn man ja hahah!
Wij houden wel van SF gewoon een hele smakelijke alien eten voor je lunch LOL
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2009 @ 11:49:52 #248
43556 miss_dynastie
pi_65794758
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 01:22 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik denk dat je vooral snel teveel eet? Tenzij je hem natuurlijk volpropt met groente alleen zoals Syl op deze foto's, dan kan het weinig kwaad
pi_65802143
Ik heb met succes een ei-konijn gemaakt! Woohoo!
pi_65802621
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:05 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Nouja, een Bento is toch eigenlijk een soort kunstobject en een volledige en gevarieerde maaltijd en dat is toch iets meer dan alleen maar een berg rauwkost in een bakje gooien lijkt mij.
Bento gaat vooral om de voedzame, gevarieerde volledige maaltijd. Dat kunstige schattige is iets van de laatste jaren en is best leuk maar niet essentieel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')