Xenos ben ik inderdaad in de gaten aan het houden en de Action ook, dat vind ik typisch winkels die dat wel eens zouden kunnen verkopen maar tot nu toe geen succes.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:02 schreef huuphuup het volgende:
MM, het klinkt heel gaar maar heel soms wil Xenos nog wel eens van dat soort dingen hebben staan. Mochten ze het daar niet hebben dan kun je je toko proberen, ik weet niet waar je woont maar ik heb ze in ieder geval bij toko 'nieuwe wereld' in Leiden en bij Wah Nam Hong in Rotterdam wel zien staan.
Zelf kook ik meestal mn rijst in de rijstkoker en dan zo'n stoommandje erbovenop met de rijst erin gemikt. Gaat net zo makkelijk en omdat ik toch sowieso rijst kookt verlies je geen tijd ofzo.
Misschien aan weerszijden cocktailprikkers om het te fixeren? Moet je je vriendje alleen wel waarschuwen zodat hij niet stikt in een prikkertje.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 08:23 schreef Amthezia het volgende:
Ja die kende ik almaar ik heb ooit blauwe pasta gemaakt, en dat smaakt dus echt NIET lekker!
En ik vind het echt een pré dat de bento lekker is!!
Thanx voor de complimenten
@miss dynastie, als ik het wel goed zou doen (uch) dan zou de boom ook niet omvallen bij transport....maar ik moet ff rustig nadenken hoe ik dat voormekaar krijg hihih
Begin anders eerst eens met een kindermaatje broodtrommel. Heb ik ook en werkt prima. Ik kan hier ook geen bento bemachtigen en ik mag van mezelf pas mooie (durequote:Op zondag 1 februari 2009 12:59 schreef Mirjam het volgende:
ik zit nog steeds in dubio om er 1 aan te schaffen, voor als ik op m'n werk moet lunchen.
hier in leiden in een toko gekeken, die had er geen, en in amsterdam dacht ik er pas aan toen ik weer thuis as
ik kan hety iet goed zien, maar heb je de zaadlijsten uit de komkommer weggesneden?quote:Op maandag 2 februari 2009 21:54 schreef Amthezia het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Vandaag heb ik een supersnelle bento in elkaar gedraaiden omdat we zaterdag de furoshiki's binnen hebben gekregen, heb ik mijn bento vandaag ingepakt met mijn sakura furoshiki.
In mijn bento zat: Gerookte kip, komkommer, walnoten/paranoten, tomaten, gevulde olijven met amandel en een wasabi dip!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Leerpunten vandaag:
- Extra velletje keukenpapier is handig
- Komkommer en gerookte kip moet ik niet meer bijelkaar doen. De komkommer laat dan erg veel vocht los.
en foto's?quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:24 schreef Amthezia het volgende:
Lekkermisschien kan je er net iets anders van maken
?
Ik wou trouwens VOL trots even melden dat ik een bento website aan het maken ben.
Hij is al een heel eind klaar, en elke dag blog ik wel een stukje over bento's. Maar ook informatie/recepten wil ik erop gaan zetten! www.bento-babe.nl
dis je neetm je lunch gewoon in 2 broodtrommels mee?quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:09 schreef Sylvana het volgende:
Ja, ik gebruik nu meestal gewoon 2 normale brooddtrommels, omdat de bento die ik heb wel errug klein is. Ik heb ook nog een thermo-bento, dus ligt eraan hoeveel tijd ik heb. Heb ik niet veel tijd, doe ik het gewoon in die broodtrommels en anders dan ga ik ook echt soep en andere warme gerechten enzo maken
Ja, want ik mag van mezelf geen nieuwe bento meer kopen, omdat ik er echt al heel veel geld aan uitgegeven hebquote:Op donderdag 5 februari 2009 23:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dis je neetm je lunch gewoon in 2 broodtrommels mee?
nouja, de verpakking is anders, maar het idee is toch gewoon precies hetzelfde?quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:39 schreef ColdFeet het volgende:
Maarre... Dat heeft dan toch amper meer iets met bento's te maken?
Nouja, een Bento is toch eigenlijk een soort kunstobject en een volledige en gevarieerde maaltijd en dat is toch iets meer dan alleen maar een berg rauwkost in een bakje gooien lijkt mij.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 01:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nouja, de verpakking is anders, maar het idee is toch gewoon precies hetzelfde?
Ja, dat is waar. Je verkijkt je er nog op hoe diep die bento's zijn, althans, dat deed ikquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:05 schreef Amthezia het volgende:
Het enige nadeel met die broodtrommels is is dat je neit echt netjes kan proppen. Je krijg de bakjes niet vol
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:05 schreef Amthezia het volgende:
Ben vandaag helemaal trots op mijn bento's
Ik denk dat je vooral snel teveel eet? Tenzij je hem natuurlijk volpropt met groente alleen zoals Syl op deze foto's, dan kan het weinig kwaadquote:Op vrijdag 6 februari 2009 01:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nouja, de verpakking is anders, maar het idee is toch gewoon precies hetzelfde?
Bento gaat vooral om de voedzame, gevarieerde volledige maaltijd. Dat kunstige schattige is iets van de laatste jaren en is best leuk maar niet essentieel.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nouja, een Bento is toch eigenlijk een soort kunstobject en een volledige en gevarieerde maaltijd en dat is toch iets meer dan alleen maar een berg rauwkost in een bakje gooien lijkt mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |