Ja, je wordt strakker van buikspieroefeningen, maar je ziet die spieren niet als er een laagje vet overheen zit. Zowel trainen als afvallen dus, dan krijg je zo'n buik.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:00 schreef Nantes het volgende:
Ik wil ook niet zo weinig wegen, maar zo'n buik krijg je toch wel door buikspieroefeningen of ben ik nu een beetje dom bezig?. Heb liever de 5kg eraf, vind mezelf nu gewoon goed maar 5kg zo voor de zomer lijkt me ook wel prettig, alle tijd nog dus!
Hmm dat komt wel goed denk ikquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:02 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, je wordt strakker van buikspieroefeningen, maar je ziet die spieren niet als er een laagje vet overheen zit. Zowel trainen als afvallen dus, dan krijg je zo'n buik.
Op dat plaatje steken haar ribben behoorlijk uit. Dat krijg je niet door enkel buikspieroefeningen te doen. Je kan dat buikje misschien wel krijgen qua spieren, maar lang niet zo plat als je veel meer weegt. Je bent dan gewoon wat 'voller'. Ik zou ook zeker niet onder de 60 gaan bij jouw lengtequote:Op maandag 20 oktober 2008 15:00 schreef Nantes het volgende:
Ik wil ook niet zo weinig wegen, maar zo'n buik krijg je toch wel door buikspieroefeningen of ben ik nu een beetje dom bezig?. Heb liever de 5kg eraf, vind mezelf nu gewoon goed maar 5kg zo voor de zomer lijkt me ook wel prettig, alle tijd nog dus!
Haha nee inderdaad, heb ooit 55kg gewogen maar dat zag er echt niet uit, had toen ook niet zo'n buikje dus vandaarquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:10 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Op dat plaatje steken haar ribben behoorlijk uit. Dat krijg je niet door enkel buikspieroefeningen te doen. Je kan dat buikje misschien wel krijgen qua spieren, maar lang niet zo plat als je veel meer weegt. Je bent dan gewoon wat 'voller'. Ik zou ook zeker niet onder de 60 gaan bij jouw lengte.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:01 schreef Rigital het volgende:
Dames (en heren):
Als je echt strak in je vel wil komen te zitten, moet je zeker krachttraining gaan doen. Ja: krachttraining. Laat je niet beïnvloeden door vooroordelen: het is echt heel erg goed voor je. Lees deze site goed door (nee, dit is niet mijn site en ik verdien er niks aan).
Belangrijke aandachtspunten m.b.t. trainen:
- train alle spiergroepen, dus niet alleen je buik als je een plattere buik wilt.
- train met losse gewichten (dumbbells en barbells (stang)) i.p.v. toestellen.
- wees niet bang veel gewicht te gebruiken: kies het gewicht zo dat je het net vol kunt houden.
- let goed op de uitvoering: laat je goed begeleiden op een goede sportschool (er zijn ook speciale sportscholen voor alleen vrouwen als je niet tussen de mannen wilt staan). Als je alleen thuis kunt/wilt trainen: zoek op Youtube naar goede voorbeelden van de oefeningen.
- als je redelijk overgewicht hebt kun je ernaast ook veel cardio doen (zwemmen, fietsen, lopen etc.)
- als je al redelijk slank bent: negeer je weegschaal (ga er niet meer op staan) en kijk naar je figuur. Er is best een kans dat je zwaarder wordt, terwijl je er toch strakker uit gaat zien (vet --> spieren).
- het trainingsschema van SHE is een goed trainingsschema; alleen zou ik als ik thuis zou trainen niet gewichtjes van 2 en 3 kg kopen, maar een paar verstelbare dumbbells, dan kun je langer vooruit (te koop bij o.a. kijkshop en intersport).
Belangrijke aandachtspunten m.b.t. eten:
- eet 6x per dag, om de ca. 3 uur.
- voeg nergens suiker (leer de pure smaak proeven) of zout (gebruik kruiden) aan toe
- beperk verzadigde en vooral transvetten
- wees matig met alcohol
- eet geen troep (globaal: hoe minder eten lijkt op iets in de natuur voorkomt, des te slechter)
- eet genoeg: als je te weinig eet, sloop je je lichaam.
[..]
Je kunt beter andere spiergroepen trainen. Buikspieren trainen heeft echt niet zó'n ontzettende meerwaarde. Buikspieren zijn een spiergroep vol spieren die gebouwd zijn op uithouding, net zoals kuiten. Daardoor hebben ze een belachelijk lage potentie om veel groter te worden dan ze nu zijn. Daarbij kun je geen plaatselijk vet verbranden. Buikspieren trainen is lang niet zo inspannend als gewoon flink gaan joggen, of een zware training waarbij je andere spiergroepen zoals rug of benen aanspreekt. Kortom, om vet te verbranden kun je dat buikspiertrainen beter laten zitten. Ik durf zelfs te beweren dat 100x kniebuigen je een slanker figuur zal opleveren dan je buikspieren flink te trainen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:13 schreef Nantes het volgende:
[..]
Haha nee inderdaad, heb ooit 55kg gewogen maar dat zag er echt niet uit, had toen ook niet zo'n buikje dus vandaar. Maar wat strakker worden kan nooit kwaad, al is het een beetje maar. Welke buikspieroefeningen zou ik moeten doen in mijn geval?
Ik ben ook 1.75 en weeg 68 kilo,quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:59 schreef Rigital het volgende:
[..]
Dat vind ik wel wat erg mager, aan anorexia grenzend. Ik snap niet waarom vrouwen er uit willen zien als een slappe, futloze vaatdoek.
Havermout kun je ook anders maken,quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat lichaam zal je niet krijgen met 5 kg eraf. Ik gok dat dit op ongeveer 55 kg zit. Ben zelf namelijk ongeveer even lang als jij, weeg 62 en ben lang niet zo slank. Dus wat wil je, dat lichaam (wel wat magertjes) of 5 kg kwijt?
@Alison: enige nadeel aan havermout is dat je daar tijd aan moet besteden om het klaar te maken. Brinta is melk in de magnetron, brinta erbij. Bij havermout moet je 10 min klooien met melk en pannetje enzo
. Ik eet het ook allebei, is wel lekker
.
Ik kan de OP niet meer wijzigen, heb gevraagd of ze het er in kunnen zetten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 06:58 schreef Rigital het volgende:
[..]
Lijkt mij goed, net als links naar het slank-slowchat topic en het bb topic, maar ik ben niet de baas van de openingspost (voor zover ik weet).
Ik heb mij van de zomer met een vriendin voor een hardloopwedstrijd opgegeven,quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bwah dat is toch oké dan, blijkbaar verbrand je veelDicipline is idd altijd een struikelblok. Je kan jezelf een bepaald (haalbaar) doel stellen, in de vorm van een bepaald gewicht wat je wil bereiken, of een halve marathon waar je voor in vorm wil zijn, etc. Dan heb je iets om voor te gaan dat werkt bij mij wel goed
lees het nu pas, maar bedanktquote:
komt vast goed Kwakquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:46 schreef kwakveense het volgende:BJ is mijn held. ben de eerste 16 nu kwijt, hoop over nog een jaar ook op de dertig te zitten
WOWquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
even een voor- en na-fotootje voor mijn resultaten tot zover:
Voor (januari 2008):
[ afbeelding ]
Na (oktober 2008):
[ afbeelding ]
Wil er nog ongeveer 5kg af en dan vooral wat sterker worden
Nu zie je het pas echt goed, wat zie jij er ongelooflijk goed uitquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
even een voor- en na-fotootje voor mijn resultaten tot zover:
Voor (januari 2008):
[ afbeelding ]
Na (oktober 2008):
[ afbeelding ]
Wil er nog ongeveer 5kg af en dan vooral wat sterker worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |