abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:00:00 #201
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62529219
Ik wil ook niet zo weinig wegen, maar zo'n buik krijg je toch wel door buikspieroefeningen of ben ik nu een beetje dom bezig? . Heb liever de 5kg eraf, vind mezelf nu gewoon goed maar 5kg zo voor de zomer lijkt me ook wel prettig, alle tijd nog dus!
pi_62529275
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:00 schreef Nantes het volgende:
Ik wil ook niet zo weinig wegen, maar zo'n buik krijg je toch wel door buikspieroefeningen of ben ik nu een beetje dom bezig? . Heb liever de 5kg eraf, vind mezelf nu gewoon goed maar 5kg zo voor de zomer lijkt me ook wel prettig, alle tijd nog dus!
Ja, je wordt strakker van buikspieroefeningen, maar je ziet die spieren niet als er een laagje vet overheen zit. Zowel trainen als afvallen dus, dan krijg je zo'n buik.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:07:26 #203
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62529394
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, je wordt strakker van buikspieroefeningen, maar je ziet die spieren niet als er een laagje vet overheen zit. Zowel trainen als afvallen dus, dan krijg je zo'n buik.
Hmm dat komt wel goed denk ik . En anders maar iets minder zichtbaar, ik wil echt geen 50kg wegen met mijn lengte . Totaal niet mooi!
pi_62529469
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:00 schreef Nantes het volgende:
Op dat plaatje steken haar ribben behoorlijk uit. Dat krijg je niet door enkel buikspieroefeningen te doen. Je kan dat buikje misschien wel krijgen qua spieren, maar lang niet zo plat als je veel meer weegt. Je bent dan gewoon wat 'voller'. Ik zou ook zeker niet onder de 60 gaan bij jouw lengte .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:13:18 #205
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62529528
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:10 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Op dat plaatje steken haar ribben behoorlijk uit. Dat krijg je niet door enkel buikspieroefeningen te doen. Je kan dat buikje misschien wel krijgen qua spieren, maar lang niet zo plat als je veel meer weegt. Je bent dan gewoon wat 'voller'. Ik zou ook zeker niet onder de 60 gaan bij jouw lengte .
Haha nee inderdaad, heb ooit 55kg gewogen maar dat zag er echt niet uit, had toen ook niet zo'n buikje dus vandaar . Maar wat strakker worden kan nooit kwaad, al is het een beetje maar. Welke buikspieroefeningen zou ik moeten doen in mijn geval?
pi_62529634
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:01 schreef Rigital het volgende:
Dames (en heren):

Als je echt strak in je vel wil komen te zitten, moet je zeker krachttraining gaan doen. Ja: krachttraining. Laat je niet beïnvloeden door vooroordelen: het is echt heel erg goed voor je. Lees deze site goed door (nee, dit is niet mijn site en ik verdien er niks aan).

Belangrijke aandachtspunten m.b.t. trainen:
- train alle spiergroepen, dus niet alleen je buik als je een plattere buik wilt.
- train met losse gewichten (dumbbells en barbells (stang)) i.p.v. toestellen.
- wees niet bang veel gewicht te gebruiken: kies het gewicht zo dat je het net vol kunt houden.
- let goed op de uitvoering: laat je goed begeleiden op een goede sportschool (er zijn ook speciale sportscholen voor alleen vrouwen als je niet tussen de mannen wilt staan). Als je alleen thuis kunt/wilt trainen: zoek op Youtube naar goede voorbeelden van de oefeningen.
- als je redelijk overgewicht hebt kun je ernaast ook veel cardio doen (zwemmen, fietsen, lopen etc.)
- als je al redelijk slank bent: negeer je weegschaal (ga er niet meer op staan) en kijk naar je figuur. Er is best een kans dat je zwaarder wordt, terwijl je er toch strakker uit gaat zien (vet --> spieren).
- het trainingsschema van SHE is een goed trainingsschema; alleen zou ik als ik thuis zou trainen niet gewichtjes van 2 en 3 kg kopen, maar een paar verstelbare dumbbells, dan kun je langer vooruit (te koop bij o.a. kijkshop en intersport).

Belangrijke aandachtspunten m.b.t. eten:
- eet 6x per dag, om de ca. 3 uur.
- voeg nergens suiker (leer de pure smaak proeven) of zout (gebruik kruiden) aan toe
- beperk verzadigde en vooral transvetten
- wees matig met alcohol
- eet geen troep (globaal: hoe minder eten lijkt op iets in de natuur voorkomt, des te slechter)
- eet genoeg: als je te weinig eet, sloop je je lichaam.

[..]
pi_62530406
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:13 schreef Nantes het volgende:

[..]

Haha nee inderdaad, heb ooit 55kg gewogen maar dat zag er echt niet uit, had toen ook niet zo'n buikje dus vandaar . Maar wat strakker worden kan nooit kwaad, al is het een beetje maar. Welke buikspieroefeningen zou ik moeten doen in mijn geval?
Je kunt beter andere spiergroepen trainen. Buikspieren trainen heeft echt niet zó'n ontzettende meerwaarde. Buikspieren zijn een spiergroep vol spieren die gebouwd zijn op uithouding, net zoals kuiten. Daardoor hebben ze een belachelijk lage potentie om veel groter te worden dan ze nu zijn. Daarbij kun je geen plaatselijk vet verbranden. Buikspieren trainen is lang niet zo inspannend als gewoon flink gaan joggen, of een zware training waarbij je andere spiergroepen zoals rug of benen aanspreekt. Kortom, om vet te verbranden kun je dat buikspiertrainen beter laten zitten. Ik durf zelfs te beweren dat 100x kniebuigen je een slanker figuur zal opleveren dan je buikspieren flink te trainen.

Buikspieren trainen is zwaar overrated. Daarnaast, als je gewoon je benen traint dmv squats spreek je ook je buikspieren aardig aan. Datzelfde geldt ook nog voor meer oefeningen.

Skippen dus dat buikspiergedoe. Leuk als ondersteuning voor stabiliteit bij andere oefeningen, maar waardeloos om je figuur slanker te maken.

My 2 cents...

(ps, ik vind het maar een dun spinneke, dat meisje op die foto.)
pi_62531229
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:59 schreef Rigital het volgende:

[..]

Dat vind ik wel wat erg mager, aan anorexia grenzend. Ik snap niet waarom vrouwen er uit willen zien als een slappe, futloze vaatdoek.
Ik ben ook 1.75 en weeg 68 kilo,
maar als ik in de spiegel kijk komt mij figuur wel overeen met de foto,
alleen zijn mijn bovenbenen en kuiten wat voller.
(Of ik heb een slecht zelfbeeld )
pi_62531358
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:00 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat lichaam zal je niet krijgen met 5 kg eraf. Ik gok dat dit op ongeveer 55 kg zit. Ben zelf namelijk ongeveer even lang als jij, weeg 62 en ben lang niet zo slank. Dus wat wil je, dat lichaam (wel wat magertjes) of 5 kg kwijt?

@Alison: enige nadeel aan havermout is dat je daar tijd aan moet besteden om het klaar te maken . Brinta is melk in de magnetron, brinta erbij. Bij havermout moet je 10 min klooien met melk en pannetje enzo . Ik eet het ook allebei, is wel lekker .
Havermout kun je ook anders maken,
150 ml magere melk 1 minuut in de magnetron
5 schepjes havermout, roeren
nog een minuutje in de magnetron, let op dat het niet overkookt!
Anders in een hele grote schaal maken.
pi_62531430
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 06:58 schreef Rigital het volgende:

[..]

Lijkt mij goed, net als links naar het slank-slowchat topic en het bb topic, maar ik ben niet de baas van de openingspost (voor zover ik weet).
Ik kan de OP niet meer wijzigen, heb gevraagd of ze het er in kunnen zetten.
pi_62533169
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Bwah dat is toch oké dan, blijkbaar verbrand je veel Dicipline is idd altijd een struikelblok. Je kan jezelf een bepaald (haalbaar) doel stellen, in de vorm van een bepaald gewicht wat je wil bereiken, of een halve marathon waar je voor in vorm wil zijn, etc. Dan heb je iets om voor te gaan dat werkt bij mij wel goed
Ik heb mij van de zomer met een vriendin voor een hardloopwedstrijd opgegeven,
ik had alleen pas de week voor de wedstrijd hardloopschoenen gekocht en maar vijf keer getraind Mijn discipline is echt evol (Ik had dus niet meegedaan)
pi_62533295
Btw, nu al een dag of 4 zo'n buikgriep die niet 100% doorzet, maar wel genoeg om de boel te verkutten. Dat gaat me iig kilo's kosten
pi_62543595
Ik wil ook een goddelijk lichaam!

Hoe heet je: Cycle chick
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) 24
- Wat is je lengte 1.62
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage 62.5
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Streef is ongeveer 58. ik wil graag wat dunner en een beetje gespierd worden.
- Wat is je plan van aanpak? sporten (spinning, fitness en basketbal) en GEEN ongezonde troep eten, wel gezond eten en regelmaltig!
- Wat zijn je valkuilen? dat ik toch ongezonde troep ga eten en dan denk ; ach tis nu toch al verpest :S
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Ja, spinning, wielrennen als het nog mooi weer is, basketbal en een beetje fitness
- Heb je nog overige tips! Nee
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_62543643
Ohw en ik had nog een vraag:
Ik ging eerst braaf twee keer per week fitnessen (iets van 6 of 7 oefeningen, voor alle spiergroepen) maar omdat ik het wat drukker heb, red ik het de laatste tijd maar 1x per week. Is dat genoeg om te onderhouden, of verlies ik dan dat beetje spier weer wat ik heb opgebouwd? Met die 2x per week merkte ik wel dat ik meer spieren heb gekregen, bv in mijn armen!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_62549409
Gaan jullie ook hardlopen in de regen en heb je daar speciale kleding voor?
pi_62549688
yup, in de regen loop ik gewoon door, al ben ik minder happig om te gaan rennen als het al regent. ben liever al bezig als het begint. Maar als het regenachtig is dan doe ik alleen mn hardloopjas extra aan,voor de rest gewoon hardloopbroek en truitje

in de winter loop ik sowieso met mn hardloopjas overigens, dus eigenlijk doe ik nu niets 'extra's' als ik ga hardlopen
Ja doei.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:37:26 #217
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_62549917
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:33 schreef Rigital het volgende:

[..]

+1 Respect
lees het nu pas, maar bedankt
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:38:34 #218
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_62549938
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:46 schreef kwakveense het volgende:
BJ is mijn held. ben de eerste 16 nu kwijt, hoop over nog een jaar ook op de dertig te zitten
komt vast goed Kwak gewoon doorgaan waar je mee bezig bent

dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:45:38 #219
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_62550091
Hoi, ik doe ook mee!

- Hoe heet je BlaatschaaP
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) 21
- Wat is je lengte 1.75
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage 67 kg, BMI weet ik niet
- Wat is je doel? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Ik wil in elk geval ongeveer 5 kilo eraf hebben en als het even kan werken aan m'n schouder/nekspieren en buikspieren.
- Wat is je plan van aanpak? Ik weiger te dieten of lekkere dingen te laten staan, dus ik ga me vooral richten op sporten. Dat heb ik er de laatste tijd even bij laten zitten vanwege drukte op school. Nu wil ik weer serieuzer 2 keer per week gaan sporten. Zwaar snoepen doe ik ook niet meer .
- Wat zijn je valkuilen? Door drukte of luiheid niet gaan sporten. Ik wil ook wel speling hebben in de hoeveelheid, dus de ene week 1 keer en de andere 3 keer moet geen probleem zijn.
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Ik fitness, squash en ga binnenkort weer basketballen.
pi_62550344
even een voor- en na-fotootje voor mijn resultaten tot zover:

Voor (januari 2008):

Na (oktober 2008):

Wil er nog ongeveer 5kg af en dan vooral wat sterker worden
Ja doei.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:00:21 #221
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_62550450
@MoBlo ; heeeeeeel mooi verschil! vooral je bovenlichaam is enorm veranderd!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:02:59 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62550526
Speechless...
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:05:55 #223
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_62550594
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:56 schreef motorbloempje het volgende:

Voor (januari 2008):
[ afbeelding ]

Na (oktober 2008):
[ afbeelding ]

WOW

- Hoe heet je:
VatosLoco
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen )
26
- Wat is je lengte
1m83
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
94 Kilo
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
Doe zelf veel fitness/krachttraining.
Heb een overgewicht, maar ook flink wat spiermassa.
- Wat is je plan van aanpak?
Dieet, meer cardio
- Wat zijn je valkuilen?
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
Yep, 5x per week.
- Heb je nog overige tips!
Half uurtje eerder opstaan en gaan joggen, werkt goed
pi_62551026
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:56 schreef motorbloempje het volgende:

Voor (januari 2008):
[ afbeelding ]

Na (oktober 2008):
[ afbeelding ]

Nu zie je het pas echt goed, wat zie jij er ongelooflijk goed uit . Zelfs mijn mond viel even open bij het verschil ...

En bedankt voor de tips over de havermout. Nu het ook via de magnetron kan (bij blijven kijken en even op pauze zetten als er een bel onstaat die wil ontploffen) zal ik het wel vaker eten in de ochtend . Had alleen 200 ml melk genomen (met 5 scheppen havermout) en dat was echt teveel, kreeg mijn bakje niet leeg.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_62551075
ik kijk regelmatig naar de bovenste foto
Vond toen dat het 'allemaal nog wel meeviel' en het was 'best een flatteuze foto' enzo...

maar als ik er nu naar kijk weet ik weer precies waarom ik nu zo leef zoals ik nu doe en wil ik écht nooit meer terug naar dát

bedankt voor de complimenten, ik vind 't zelf ook een ontzettende opluchting.. de zak kattengrind die ik nu niet kan tillen, zat er op de bovenste foto nog aan: er is inmiddels 19kg af

Van broekmaat 42/44 naar 36/38 en mn winterjas van 44 naar 38
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')