abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62393710
Jullie hebben het vast al eens een keertje gezien, mensen op de beurs die continu dingen proberen te verhandelen, en druk zakan te doen achter hun massa's monitoren. Nu vraag ik me af of zoiemand zoals ik, MBOér zonder enige kennis van de beurs daar ook terecht kan komen? Welke specifieke opleidingen heb je zoal nodig? Of is dat domein alleen voor de elitegroep?

woensdag 15 oktober 2008 @ 01:06:00 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62393932
Ik las van de week een leuk stukje over economie studenten die zich vrij aardig staande hielden als het gaat om pokeren om geld (sommige betalen daar hun studie mee). Zou het omgekeerde waar zijn...(wellicht). Het is een beetje in en uit stappen op het juiste moment (en veel erg veel lezen).
Sprak een collega op het werk die klakkeloos in Fortis is gestapt voor 30k (toen de inboedelscheiding al een feit was). Die heeft nu een dikke kater.
Zonder kennis ben je een sitting duck.
pi_62394016
Zonder enige kennis: nee.
Kan wel, maar ga je keihard neer.

Daarnaast is de naam Jan met de Pet ook niet echt veelbelovend en die kan het beter bij schoenen poetsen houden.
pi_62394089
Je moet weten welke stukken of derivaten je koopt en verkoopt (net als de groenteboer), maar verder hoef je denk ik echt niet veel economische kennis te hebben. Durf, consequent zijn en op het juiste moment de markt aanvoelen zijn denk ik veel belangrijker. En natuurlijk een ster in hoofdrekenen zijn.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 01:22:36 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62394939
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 01:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je moet weten welke stukken of derivaten je koopt en verkoopt (net als de groenteboer), maar verder hoef je denk ik echt niet veel economische kennis te hebben. Durf, consequent zijn en op het juiste moment de markt aanvoelen zijn denk ik veel belangrijker. En natuurlijk een ster in hoofdrekenen zijn.
Om een markt aan te voelen moet je toch echt economische kennis hebben, die is te krijgen, maar zonder kun je alleen maar meehobbelen. Gokken dus.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:13:33 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62396279
Beurshandel is beslist geen elite-sport. Nog niet eens sub-elite.
The End Times are wild
pi_62396764
Iedereeen met gezond verstand kan beleggen, in 1996 hadden we de camping-rally, zaten alle campinggasten met hun monbieltje aandelen te kopen vanuit de tuinstoel.
pi_62397349
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:39 schreef NLweltmeister het volgende:
Iedereeen met gezond verstand kan beleggen, in 1996 hadden we de camping-rally, zaten alle campinggasten met hun monbieltje aandelen te kopen vanuit de tuinstoel.
Ja oke, iedereen kan beleggen. Gewoon een rekening bij een broker openen en je bent vrij zoveel geld te verliezen als je wilt (en soms heel blij zijn met een kleine, tijdelijke winst ). Maar je loopt toch niet zo maar binnen bij de effectenbeurs in Amsterdam om aandelen te gaan verhandelen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62400809
Steeds meer van de handel op de beurs wordt gedaan door computers. In Amsterdam zou al de helft van alle verhandelde aandelen door algoritmen worden gedaan. Er komt dus meer bij kijken dan (bedrijfs)economie. Kennis van programmeren, patroonherkenning, statistiek, etc. De ouderwetse beurshandelaar zal snel verdwijnen.
pi_62400933
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:13 schreef LXIV het volgende:
T'is bepaald geen potje tennis nee.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 15 oktober 2008 @ 15:06:13 #12
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62405516
Vroeger wilde ik dat daadwerkelijk een tijdje, heb zelfs prijzen gewonnen toen met van die jonge beleggers-wedstrijden. Nu lijkt het me niets meer eigenlijk, zeker niet in de huidige situatie..
pi_62406512
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:07 schreef waht het volgende:

[..]

Ja oke, iedereen kan beleggen. Gewoon een rekening bij een broker openen en je bent vrij zoveel geld te verliezen als je wilt (en soms heel blij zijn met een kleine, tijdelijke winst ). Maar je loopt toch niet zo maar binnen bij de effectenbeurs in Amsterdam om aandelen te gaan verhandelen?
ik denk dat het gem. rendement tussen 'prof' of particuliere belegger nihil is.

Degenen die al die shit hebben gekocht die nu de balansen belasten waren ook allemaal profs

En iedereen thuis zo zou handelen zoals hierboven op de foto, dan zouden er heel wat meer nat gaan.
pi_62406565
dubbel
pi_62406964
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:13 schreef LXIV het volgende:
Consistent geld op die manier verdienen kan maar een heel klein deel, dus er is zeker wel een elite. Waarom denk je dat er juist zoevel brokers zijn. Alleen die laatste groep verdient echt geld aan veel orders.
pi_62407612
Nee,

Je heb toch echt minimaal een WO Master in Economie/Finance nodig en dan cumlaude!
Ook is het een beschermd beroep, je moet bepaalde certificaten halen bij de Dutch Securities Institute.

Wie laat nou een MBO'er met miljoenen of miljarden spelen?

PS. Tegenwoordig zitten ze allemaal achter een PC, dat chaotische gedoe is van de jaren 90!
pi_62409544
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:10 schreef Dawwa het volgende:
Mensen die dit soort uitspraken als feit brengen moet je i.i.g. zéker niet serieus nemen. Ik heb heel wat HBO'ers op hun bek zien gaan de laatste tijd, het mooiste is dat het gros denkt dat het niet door hun eigen falen komt allemaal. Nee, met HBO'ers kom je er wel.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_62410803
quote:
Nee,

Je heb toch echt minimaal een WO Master in Economie/Finance nodig en dan cumlaude!
Ook is het een beschermd beroep, je moet bepaalde certificaten halen bij de Dutch Securities Institute.

PS. Tegenwoordig zitten ze allemaal achter een PC, dat chaotische gedoe is van de jaren 90!
Met die koelkasten aan hun oor op de foto, da's jaren 80
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_62411578
minimaal HBO
pi_62418405
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je ook wel stressbestendig moet zijn.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62419014
Of je moet goed in wiskunde zijn, zie beleggen als een wiskundig spelletje, kun je ook nog best ver mee komen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:44:18 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62419158
Staat deze week een leuk artikel over in de Volkskrant Banen. Dat de traditionele beurshandelaar langzaam plaatsmaakt voor de nerd met een wiskunde-achtergrond!
The End Times are wild
pi_62419254
Als een aap een beter rendement kan halen dan analisten, dan zegt dat genoeg naar mijn mening
pi_62421964
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Als een aap een beter rendement kan halen dan analisten, dan zegt dat genoeg naar mijn mening
dat gaat over lange termijn beleggen. Die beurslui achter hun 8 Pc schermen, die handelen toch in korte termijn dingen?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_62422015
quote:
Nee,

Niet helemaal waar. Wil je bij bijvoorbeeld Optiver aan de slag gaan als trader, dan is het bezit van een bachelor diploma voldoende. Ook is het onzin dat het economie of Finance moet zijn, het maakt niet uit welke. Maar, je moet wel aantonen enige affiniteit te hebben met economie. Echter, totaal geen kennis oid, want zodra je binnen bent leren ze je die wel bij.

Wat je wel moet hebben is:

- ontzettend goed in hoofdrekeken. En dan dus echt goed
- van geld houden
- gedreven zijn, willen winnen.

Je begint met een rekentest bij optiver. Duurt als ik me goed herinner 10 minuten oid, hier komt zo'n 2 procent door (getallen kunnen iets afwijken, dit is wat ik me herinner, zal in die richting zijn). Wanneer je slaagt, kun je door naar volgende rondes met meer analytische testen ed. , wanneer je faalt dan faal je en kun je de test nooit meer opnieuw doen.

Dit is wat Optiver vertelt bij recruitementpresentaties aan studenten. Zo kan het dus
pi_62422065
Iederen kan aandelen kopen en in de long run verdien je er als het goed is altijd op.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_62422569
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:13 schreef PrinceSL het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Wil je bij bijvoorbeeld Optiver aan de slag gaan als trader, dan is het bezit van een bachelor diploma voldoende. Ook is het onzin dat het economie of Finance moet zijn, het maakt niet uit welke. Maar, je moet wel aantonen enige affiniteit te hebben met economie. Echter, totaal geen kennis oid, want zodra je binnen bent leren ze je die wel bij.

Wat je wel moet hebben is:

- ontzettend goed in hoofdrekeken. En dan dus echt goed
- van geld houden
- gedreven zijn, willen winnen.

Je begint met een rekentest bij optiver. Duurt als ik me goed herinner 10 minuten oid, hier komt zo'n 2 procent door (getallen kunnen iets afwijken, dit is wat ik me herinner, zal in die richting zijn). Wanneer je slaagt, kun je door naar volgende rondes met meer analytische testen ed. , wanneer je faalt dan faal je en kun je de test nooit meer opnieuw doen.

Dit is wat Optiver vertelt bij recruitementpresentaties aan studenten. Zo kan het dus
Dat ga ik me eens verder in verdiepen. Ben goed in hoofdrekenen en analytische testen klinkt ook oké

-edit
Application Process: Since we place a great emphasis on quantitative abilities the first stage in the application process includes an 8 minute numerical assessment. The numerical test contains basic mathematical calculations which candidates will be asked to complete as quickly and accurately as possible. Only candidates who meet Optiver’s testing qualifications will be considered to continue with the interview process. *Please note – per company policy, we only allow eligible candidates to take the test one time. Qualifications: - Completing a degree within an analytically related field of study - December, 2008 – August, 2009 Graduation Date - Excellent numerical and analytical skills -Strong interest in financial markets and eagerness to learn about trading -Quick and decisive thinking and an ability to perform in a high paced environment -Previous work experience is not required

vét , hopelijk is dit er ook nog als ik m'n diploma heb
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_62422668
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat ga ik me eens verder in verdiepen. Ben goed in hoofdrekenen en analytische testen klinkt ook oké

-edit
Application Process: Since we place a great emphasis on quantitative abilities the first stage in the application process includes an 8 minute numerical assessment. The numerical test contains basic mathematical calculations which candidates will be asked to complete as quickly and accurately as possible. Only candidates who meet Optiver’s testing qualifications will be considered to continue with the interview process. *Please note – per company policy, we only allow eligible candidates to take the test one time. Qualifications: - Completing a degree within an analytically related field of study - December, 2008 – August, 2009 Graduation Date - Excellent numerical and analytical skills -Strong interest in financial markets and eagerness to learn about trading -Quick and decisive thinking and an ability to perform in a high paced environment -Previous work experience is not required

vét , hopelijk is dit er ook nog als ik m'n diploma heb
en het casht nog eens goed ook. Of het echter leuk werk is
pi_62422688
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:42 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

en het casht nog eens goed ook. Of het echter leuk werk is
beleggen gerelateerd werk ís leuk werk. Iig nu ik nog jong ben ik moet er niet aan denken dat werk te doen op mn 40e of 50e
pi_62427670
Cashen doet het zeker goed ja
pi_68120594
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

beleggen gerelateerd werk ís leuk werk. Iig nu ik nog jong ben ik moet er niet aan denken dat werk te doen op mn 40e of 50e
Dan ben je al lang binnen .
Als je bij optiver een jaar blijft werken heb je al een bonus van 25000 sowieso!
x
pi_68120928
Gewoon timing is belangrijk je hoeft niet slim te zijn. Vaak zijn de slimsten die geld verliezen. Zo denk ik dat de bodem is bereikt en ga ik dus ook beginnen met beleggen. Ik ben zo zeker van mijn zaak dat ik wat geld leen van IB-groep om meer aandelen te kunnen kopen.
pi_68125758
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:37 schreef jongegast het volgende:
Gewoon timing is belangrijk je hoeft niet slim te zijn. Vaak zijn de slimsten die geld verliezen. Zo denk ik dat de bodem is bereikt en ga ik dus ook beginnen met beleggen. Ik ben zo zeker van mijn zaak dat ik wat geld leen van IB-groep om meer aandelen te kunnen kopen.
Dude niet doen. Ik heb heel vaak gehad dat ik dacht een klapper te maken, en dat gebeurde dan niet.
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:25:41 #34
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68125876
zoals je op de foto's ziet kan jan zonder de pet dat ook prima.
From feudal serf to spender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')