abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:48:41 #101
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_62456070
Jan Mulder zou Garcia er gewoon bijgooien.
Balans is maar een fabeltje, aldus heer Mulder.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:52:53 #102
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62456173
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:48 schreef Bullet-tooth het volgende:
Jan Mulder zou Garcia er gewoon bijgooien.
Balans is maar een fabeltje, aldus heer Mulder.
Ok, dan ben ik overtuigd.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:09:09 #103
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62459830
Gewoon zorgen dat Suarez geblesseerd van het veld moet bij de warming up. Ben je 50% van de aanvallende kracht van het huidige ajax kwijt.
pi_62460367
quote:
Groningen zonder Levtsjenko tegen Ajax

FC Groningen kan morgenavond in de kraker tegen Ajax geen beroep doen op Jevgeni Levtsjenko. De middenvelder heeft een spiertje verrekt in zijn bovenbeen en is niet tijdig hersteld om in de Arena op te kunnen draven.

Danny Holla is zijn vervanger. Ook Martrijn Meerdink (al langer aan de kant) en Tom Hiariej zijn vanwege blessures niet inzetbaar.

FC Groningen treedt aan in de volgende samenstelling: Luciano; De Roover, Sankoh, Granqvist en Stenman; Van de Laak, Ajilore, Lovre en Holla; Berg en Andersson.

DVHN
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:37:37 #105
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62460684
Niet slecht lijkt me, hoewel Lev wel een aderlating is ivm zijn vorm.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:44:35 #106
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_62460868
Hoe gaat het eigenlijk met de ontwikkeling van Cahais?
Hij speel vrij weinig toch?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_62460961
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:37 schreef Prosac het volgende:
Niet slecht lijkt me, hoewel Lev wel een aderlating is ivm zijn vorm.
De vraag is nu hoe men gaat spelen, welk systeem.
Ik denk niet dat Holla links op het middenveld gaat spelen.

Ik verwacht 4-2-3-1 eigenlijk, zoiets dus:

quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:44 schreef PyTh het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de ontwikkeling van Cahais?
Hij speel vrij weinig toch?
Hij ontwikkel zich niet snel genoeg volgens Jans. Met name zijn handelingssnelheid vind men te traag.
Waarschijnlijk gaat hij dan ook niet gekocht worden en blijft het dus bij een huurcontract.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:50:59 #108
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_62461073
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:44 schreef PyTh het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met de ontwikkeling van Cahais?
Hij speel vrij weinig toch?
Het lijkt erop dat Cahais weer terug naar Argentinë gaat, helaas. De Technische staf is niet tevreden over zijn ontwikkeling.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:22:21 #109
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62461920
Cahais reageert te traag volgens Jans en ging te snel achteruit lopen in plaats van naar de bal toe te gaan. Reagerende speler ipv zelf de actie in te gaan. Hij heeft in de voorbereiding zelfs een aantal malen met een oortje ingespeeld zodat Jans hem kon instrueren, nu naar de bal, nu terug. Maar dat hielp vrij weinig heb ik begrepen
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:03:24 #110
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62464485
het lijstje afwezigen voor morgen

Ajax: Aissati (knie), Enoh (lies), Donald (knie), Sulejmani (hamstring), Van der Heijden (knie), Stekelenburg (schouder), Gentenaar (rug), Cvitanich (niet wedstrijdfit), Van der Wiel (geschorst).


FC Groningen: Meerdink (voet), Levchenko (bovenbeen, foto), Hiariej (bovenbeen).
pi_62466896
Mooi dat Stekelenburg niet op doel staat bij Ajax, dat is toch wel een aardige keeper.

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62467126
Vermeer is ook niet de slechtste anders .. maar Stekelenburg is idd een tikkeltje beter.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_62468282
Ze weten in Barcelona nu ook wie Marcus Berg is:
Marcus Berg: "Mi sueño es jugar en el Barça"

Sport is de grootste sportkrant uit Barcelona.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62468709
Zouden ze elk artikel vertalen waarin een voetballer verklaart voor Barca te willen spelen? Dan kan ik me wel voorstellen dat ze elke dag 20 pagina's over Barcelona vullen.
pi_62468815
Tuurlijk niet, Berg is gewoon een fenomeen.
Dat weten ze bij Sport ook!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62468863
Berg is hottttt tegenwoordig Des te meer publiciteit, des te meer cash voor de FC

moet ook wel veel voor hem betaald worden anders houd de fc niets over, Goteborg krijgt 10 procent van de transfersom en dan krijgt het investeringsfonds ook nog 25% meen ik..
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_62469400
ik voorspel morgen 1-3 voor FC Groningen!!
pi_62469766
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62469848
Gaat er mooi uitkomen te zien, dat Camp Euroborg
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_62476216
há dat gaat er mooi uitzien! 35k aan man, wow . Dan ga ik er denk ik nog wel weer een keer heen, ben tot nu toe slechts 1 keer in de euroborg geweest, m'n familie is daar eigenaar van 1 van de skyboxen.

Ik vrees wel een beetje voor morgen, hopelijk kan groningen minstens een gelijk spel pakken. Ik vrees een 2-0 .. 3-0 overwinning voor die ajaxieden
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62479024
quote:
WARS VAN POESPAS
Succescoach is in zes jaar uitgegroeid tot boegbeeld van FC Groningen

GRONINGEN, zaterdag
n zijn werkkamer in de Euroborg toont een vereerde Ron Jans trots het horloge dat om zijn linkerpols zit. Het uurwerk is een geschenk van de spelersgroep ter ere van zijn 50e verjaardag, die hij ruim drie weken geleden vierde. „Ik zag heel erg tegen die dag op, maar het was fantastisch. Dat zat ’m in allemaal kleine dingen, waar veel waardering uit sprak. Raymond Libregts (assistent-trainer) haalde me op met zijn oude Daimler. Ruud Hesp (keeperstrainer) had een metershoge abrahamopblaaspop op het trainingsveld neergezet. Daaromheen stonden allemaal supporters. En de spelers boden mij tijdens de nabespreking van de gewonnen wedstrijd tegen Feyenoord een horloge aan. Een klokje dat perfect bij mij past, eentje zonder poespas dus.”
Op zijn verjaardag werd dus nog maar eens duidelijk dat de inwoner van het Drentse Schipborg bijzonder geliefd is binnen alle geledingen van FC Groningen. In sneltreinvaart is Jans uitgegroeid tot het nieuwe boegbeeld van de club. „Zoals onder anderen Piet Fransen en Jan van Dijk dat in het verleden waren, ben ik nu één van de boegbeelden. Maar iemand als Hans Nijland (algemeen directeur) is dat in mijn ogen ook. Als je in de rest van Nederland naar FC Groningen vraagt, dan wordt de club wel vaak aan mijn naam gekoppeld, denk ik. Dat is prima. Ik ben hartstikke trots op FC Groningen en dat wil ik ook uitstralen.”
Toen Jans tijdens het seizoen 2002/2003 in dienst trad als hoofdtrainer, kon hij alleen maar dromen dat FC Groningen in een tijdsbestek van zes jaar zo’n geweldige groei zou doormaken. „Ik durfde erin te stappen, omdat ik het als een grote kans en uitdaging zag. Ver vooruitkijken deed ik niet. Het was voor mij ook een onverwachte overstap, want ik was op dat moment assistent-trainer bij Emmen. Kijk nu maar naar Roda JC. Die club heeft een vacature, maar het zou niet logisch zijn als ze bij de opvolging van Raymond Atteveld voor een assistent-trainer uit de Jupiler League kiezen. Wat dat betreft, heb ik ook geluk gehad. Achteraf is gebleken dat het voor alle partijen een heel goede keuze is geweest.”
Jans, vader van drie zonen, geniet zichtbaar met volle teugen van zijn huidige job. Hij roemt vooral het soepele samenspel in de organisatie van FC Groningen, waarbij het intern al tijden opvallend rustig is. „De prettige samenwerking is misschien wel de hoofdreden waarom ik het hier zo fantastisch naar mijn zin heb. Ik kan werken zoals ik graag wil, vanuit mijn eigen kracht. Veel mensen lopen hier allang rond. In mindere tijden merk je pas echt of iedereen elkaar steunt. Dat is bij deze club absoluut het geval”, meent Jans, die zelf een groot aandeel heeft gehad in de totstandkoming van een goede samenwerking. „Hoe? Door goed te communiceren en iedereen duidelijk te maken wat zijn of haar taak is. De uitstekende prestaties zijn niet mijn succes, maar de verdienste van de hele club.”

„Ik vind het leuker om te geven dan te krijgen”

Net als FC Groningen heeft ook Jans zich de afgelopen jaren volop ontwikkeld. De geboren Zwollenaar zegt in de loop der jaren een stuk verstandiger te zijn geworden. „Ik kan nu beter met conflicten omgaan en conflicten voorkomen. Dat is heel belangrijk, al zijn conflicten op z’n tijd alleen maar goed. Als je jezelf wilt ontwikkelen, heb je die zelfs nodig. Een conflict kan ertoe leiden dat je afscheid van iemand neemt, maar je kunt daardoor juist ook een betere band krijgen.” Met dank aan zijn rechterhand Libregts heeft Jans geleerd veel meer zaken uit te besteden. „Ik had altijd de neiging om alles zelf te doen.”
Wat Jans wel trouw zelf blijft doen, is bij uitwedstrijden de meegereisde supporters van FC Groningen bedanken voor hun komst. Zoals hij ook steevast zijn stoel verlaat als de fans ’Sta op voor FC Groningen’ zingen.
Jans, grijnzend: „Daar ben ik ooit een keer in een impulsieve bui mee begonnen. Ik durf nu niet meer te blijven zitten, want dan denken de mensen dat er iets aan de hand is met mij.”
In de Amsterdam ArenA staat hij vanavond voor het eerst tegenover de trainer Marco van Basten. „Vanwege zijn uitstraling en alles wat hij in het verleden heeft meegemaakt, is dat wel speciaal. Als ik hem tegenkom, is dat anders dan als ik bijvoorbeeld André Wetzel (trainer ADO Den Haag) tref. Maar we spelen tegen Ajax, niet tegen Van Basten”, zegt Jans.


In het verleden ging hij als voetballer trouwens al wel een keer in Amsterdam de strijd aan met Van Basten. Op 2 oktober 1983 in De Meer startte zowel Van Basten (Ajax) als Jans (FC Groningen) in de basis. Een duel dat eindigde in 1-1, met Van Basten en Adri van Tiggelen als doelpuntenmakers. „Dat kan ik me niet meer heugen”, bekent Jans, die eerder dat jaar twee keer trefzeker was in een legendarische wedstrijd tegen Ajax (5-5). „Ik leef niet in het verleden. Veel wedstrijden van vroeger kan ik me nog wel herinneren, maar de bijbehorende jaartallen haal ik door elkaar. Als ik op vakantie ga, neem ik ook nooit foto’s. Het verleden is geweest en ik heb geen tijd om alles terug te kijken. Dan zet ik liever een cd’tje op als ik even niets te doen heb.”
Na zijn spelersloopbaan, waarin Jans uitkwam voor PEC Zwolle, FC Groningen, Roda JC, Mazda Sport (Japan) en Veendam, ging hij aan de slag als leraar Duits. Een baan die goed te combineren was met het trainerschap bij de amateurs. „In het onderwijs heb ik ontzettend veel geleerd. De periode waarin ik docent was, heeft me absoluut gevormd.”
Mede door zijn achtergrond als onderwijzer is hij altijd nuchter in het leven blijven staan.
„Sommige mensen in de voetballerij gedragen zich wereldvreemd. Ze laten zich verblinden door de waan van de dag en het grote geld. Daarom is het goed om een lerarensalaris gehad te hebben. Dan weet je uit eigen ervaring dat het niet normaal is dat je een hoog salaris opstrijkt. Ik vind het helemaal niet erg als mensen iets opvallends doen qua kleding, auto’s of juwelen, zolang dat maar geen negatieve invloed op je gedrag heeft. Je mag best in een Porsche rijden, maar ik kan er helemaal niet tegen als iemand zich dan arrogant gaat gedragen of neerkijkt op anderen. Daar ben ik heel gevoelig voor.”

„Ik ben trots op mijn club. Dat wil ik ook uitstralen”

Wat dat betreft, is het nuchtere, Groningse land een ideale werkomgeving. Voor Jans is het werken met een groep elke keer weer een uitdaging. „Ik hoorde laatst dat één van de drie grote angsten van mensen is om in het openbaar voor een groep te spreken. Ik vind het juist heerlijk om anderen te boeien, te inspireren, ergens heen te leiden of te prikkelen, zonder dat het amusement wordt.
Het gaat erom de boodschap goed te verkopen. Ik vind het leuker om te geven dan te krijgen.”
Dat betekent uiteraard niet dat Ajax zo maar de drie punten cadeau krijgt van de koploper in de eredivisie. Jans is al wekenlang druk bezig de euforische stemming rondom het ongeslagen FC Groningen te temperen. „We hebben een goede start gemaakt, maar zijn pas vijf wedstrijden onderweg. Dat is geen tijdperk waar je conclusies uit kunt trekken. Ik merk wel dat het makkelijker werken is als het goed gaat. Ik hoef veel minder energie te stoppen in brandjes blussen en het verdedigen van jezelf, de club of spelers.”
Jans weet nog steeds niet waar zijn op volle toeren draaiende elftal precies staat. „Er staat een goed team, maar tot dusver zijn onze zwaktes nog niet boven komen drijven. Dat komt vanzelf een keer. De eerste schifting is misschien gemaakt. Roda JC en Vitesse hebben na vijf duels al een achterstand van elf punten op ons. Dat is lastig in te halen dit seizoen.”
Tegen titelkandidaat Ajax stuurt Jans in ieder geval een zelfverzekerde ploeg het veld in. „Wij zijn niet meer bang voor de topclubs. Het kwaliteitsverschil is een stuk kleiner geworden. Bij topclubs worden voetballers aangetrokken die meteen moeten presteren, terwijl wij inzetten op ontwikkelen. Bij een club als FC Groningen krijgt een speler meer tijd en is er minder druk. Dit verschil in benadering werkt de laatste jaren in het voordeel van de subtoppers.”

Telegraaf
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62485132
Ok, straks op naar de Arena...ik ben benieuwd.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:02:38 #123
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62485182
Ik ga ook die kant op. Laters!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:05:43 #124
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_62485247
Ik moet dus godverdomme werken, koptelefoon op en radio aan dan maar...
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_62486076
quote:
Keeper Luciano vraagt God om bescherming en doelpalen om hulp

GRONINGEN - Ook vanavond als Groningen tegen Ajax voetbalt zal Luciano da Silva het ritueel herhalen. Als hij het veld opkomt steekt hij beide handen in de lucht en slaat een kruis. "Ik vraag God om mij te beschermen tegen blessures"’ zegt de diepgelovige Zuid-Amerikaan met een Vlaams accent. "Ik heb mijn lichaam nodig om te kunnen voetballen. Ik vraag God nooit mij te helpen een wedstrijd te winnen, alleen om mij te beschermen tegen blessures. En ik ben in wedstrijden nog nooit geblesseerd geraakt"’ aldus de keeper van FC Groningen.

Na dit ritueel omhelst Luciano da Silva de beide doelpalen en zegt: "Kom op jongens, jullie moeten me vandaag helpen. Ik sta hier tussen jullie in en ik kan wel wat hulp gebruiken", lacht hij. Luciano voetbalt sinds zomer 2007 bij FC Groningen.
Bij de supporters is de kleine keeper met de spectaculaire speelstijl en enorme reflexen enorm populair.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')