Ja, ik ben wel benieuwd naar die interviews.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:33 schreef Ephemera het volgende:
Heeft iemand belang bij het interview met de 4 Zweden in Sportweek? Want dan doe ik vanavond een poging tot scannen.
Zal sowieso wel een spannende pot worden met veel doelpunten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:32 schreef Silenus het volgende:
Ik plaats hier even een tvp omdat er zaterdag hopelijk een thriller van een wedstrijd aankomt!
Jullie hebben de afgelopen 15 jaar (muv de play offs) hier elke keer gescoord, en dat zal waarschijnlijk zaterdag weer gebeuren. Ik verwacht wel wat doelpuntjes.
Stoere fotoquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:33 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Goede TT
Tevens TVP
[..]
Ja, ik ben wel benieuwd naar die interviews.![]()
Zou fijn zijn als je een poging zou wagen.
Derksen voorspelde een 2tje bij de Toto. Omdat ie er altijd naast zit, verliezen we of spelen we gelijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:32 schreef detulp050 het volgende:
moi!
Zaterdag kan het echt alle kanten opgaan. Ik hoop op 3 punten voor ons, maar het zou zomaar Suárez kunnen zijn die er op een onfijn moment eentje inknalt.
Mijn enige hoop is het feit dat hij afgelopen week wel 6 potjes goed had.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:43 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Derksen voorspelde een 2tje bij de Toto. Omdat ie er altijd naast zit, verliezen we of spelen we gelijk.
Zo dan?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:29 schreef Pritt het volgende:
Laat een mod maar alvast de TT aanpassen.
1-4 in de Arena en nog altijd koploper! ??quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:29 schreef Pritt het volgende:
Laat een mod maar alvast de TT aanpassen.
Schitterend, maar wat heeft dit met FC Groningen te makenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:26 schreef MaxPower het volgende:
ik loop natuurlijk weer weken achter maar weer een klassiekertje van Rooie Rinus.![]()
Tompoezooooon voor 0,99 eurocent
Het zou niet de eerste keer zijn...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:03 schreef detulp050 het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat het 'hele publiek' Groningen aan gaat moedigen
quote:Groningen-AZ van zondag naar vrijdag
Het duel tussen FC Groningen en AZ is verplaatst van zondag 30 naar vrijdag 28 november. Het duel begint die avond om 20.45 uur.
De verplaatsing hangt samen met UEFA Cup-verplichtingen van NEC. De ploeg uit Nijmegen zou op vrijdag in actie komen, maar speelt de dag ervoor een Europese wedstrijd.
De voetnoten bij het officiële programma van de Eredivisie wezen uit dat het duel Groningen-AZ om die reden naar de vrijdag kon worden verplaatst. Die wijziging is nu definitief bevestigd.
FC Groningen
Nou, zeg dat wel.quote:
quote:FC Groningen weert anti-Ajax uitingen
FC Groningen staat het niet toe anti-Ajax uitingen rond de competitiewedstrijd van zaterdag te dragen. Hierop zal worden toegezien bij de toegang tot de bussen richting de Amsterdam ArenA, waar overigens een rookverbod geldt.
FC Groningen wil er zaterdagavond tegen Ajax een mooie voetbalavond van maken en vindt het niet gepast dat de eigen supporters anti-Ajax uitingen dragen. De club kreeg signalen in die richting en vond het noodzakelijk hierop te anticiperen en een standpunt in te nemen. Besloten is om alle anti-Ajax uitingen te weren en daarop toe te zien bij het vertrek van de bussen.
Rookverbod
Ajax en de Amsterdam ArenA volgen de wetgeving en stimuleren een rookvrije omgeving. Dit betekent dat direct vanaf het nieuwe voetbalseizoen het gehele terrein van de Amsterdam ArenA, bij alle sportevenementen, waaronder alle voetbalwedstrijden, rookvrij gebied zal zijn. Dus ook als wordt gevoetbald met het dak open, mag er nergens worden gerookt. Het verbod geldt vanaf de ingangen van de Amsterdam ArenA.
FC Groningen
http://www.trotsvanhetnoorden.nl/nieuws.php?ACT=show&id=980quote:Gaan jullie aanstaande zaterdag ook gezellig mee met het schoolreisje naar Ajax - FC Groningen? Willen jullie dan wel even aan de volgende puntjes denken? Je mag geen 'fuck ajax-shirt' aan doen hoor, want dat is stout. Ook mag je niet roken in de ArenA, want roken is heel slecht voor je. Verder is er een net voor het uitvak gehangen om je zicht te beperken en is ook geen bier verkrijgbaar in het uitvak, want dat is veels te gevaarlijk...........
Slaat idd nergens op. Juist door er nu op te wijzen geeft men er weer aandacht aan. En who cares als er wat mensen zo'n anti t-shirtje aan hebben, de wereld vergaat niet. Wat een belachelijk en kinderachtig gedoe zeg. Ik heb nog steeds het idee dat dit allemaal gebeurd om even weer goed in het boekje bij de KNVB te komen na dat fikkie en die spreekkoren van vorig jaar.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:58 schreef Prosac het volgende:
Wel goed he, dat Nijland weer de massale aandacht op o.a. de t-shirts weet te krijgen. Terwijl men het er eigenlijk alleen bij Ajax af en toe over heeft.
Klopt. FF inlikken in Zeist. De supporters zijn heel belangrijk, maar we gaan ze wel van alles verbieden. Straks gaan ze nog met "Gereformeerden Only" op de borst lopen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Slaat idd nergens op. Juist door er nu op te wijzen geeft men er weer aandacht aan. En who cares als er wat mensen zo'n anti t-shirtje aan hebben, de wereld vergaat niet. Wat een belachelijk en kinderachtig gedoe zeg. Ik heb nog steeds het idee dat dit allemaal gebeurd om even weer goed in het boekje bij de KNVB te komen na dat fikkie en die spreekkoren van vorig jaar.
en op de ALV blijkt meneer Nijland weer de supporters een veer in de reet te hebben gestoken en gezegd dat die het allerbelangrijkst zijn voor de club.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:34 schreef Grulez het volgende:
[..]
Klopt. FF inlikken in Zeist. De supporters zijn heel belangrijk, maar we gaan ze wel van alles verbieden. Straks gaan ze nog met "Gereformeerden Only" op de borst lopen.
Nijland is een prima vent, maar hij waait wel met alle winden mee.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:36 schreef Prosac het volgende:
[..]
en op de ALV blijkt meneer Nijland weer de supporters een veer in de reet te hebben gestoken en gezegd dat die het allerbelangrijkst zijn voor de club.
Prima voor de club Groningen inderdaad.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:37 schreef Grulez het volgende:
[..]
Nijland is een prima vent, maar hij waait wel met alle winden mee.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:14 schreef Karrs het volgende:
Het geld van Amsterdam, Amsterdam, Amsterdam,
Het geld van Amsterdam, koopt iedereen die het maar kan.
Suárez en Lindgren, ook Silva ging er heen,
Maar Ajax, maar Ajax, toch zijn wij nummer één!"
![]()
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:12 schreef Jnk18 het volgende:
Hoe zit het met de selectie van FCG?
Iedereen fit?
Jezus.. dat panfluit/keyboard deuntje. De kneuterigheid.quote:
Lock and load in de ArenA... de internationals zijn er, voorzover ze hebben gespeeld, zonder kleerscheuren vanaf gekomen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:12 schreef Jnk18 het volgende:
Hoe zit het met de selectie van FCG?
Iedereen fit?
Oh noesquote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:16 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
behalve wat met alle respect B-spelers. (Meerdink, Svejdik en Veldmate)
Volle oorlogssterkte dus.
Daar heb je die PI niet voor nodig hoorquote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:35 schreef venomsnake het volgende:
Gewoon 0-3. Kom op zeg, waar hebben we het over? We spelen tegen de nummer 10 uit de competitie. Appeltje/eitje.
Ik wilde natuurlijk niet TE arrogant overkomen he.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daar heb je die PI niet voor nodig hoor
verrek, tiende inderdaad. Tja.. net als bij Feyenoord heb je toch altijd een soort angst bij voormalige topclubs he.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:35 schreef venomsnake het volgende:
Gewoon 0-3. Kom op zeg, waar hebben we het over? We spelen tegen de nummer 10 uit de competitie. Appeltje/eitje.
Ja, precies. Groningen is alleen maar gemotiveerd, lijkt me, om na twee keer onterecht puntverlies, een keer te winnen daar.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:54 schreef venomsnake het volgende:
Zou wel fijn zijn als het lukt om 3 punten weg te kapen uit de Arena.. Dat zet je Ajax op 9 punten na 6 wedstrijden..
In principe ligt de druk bij Ajax Zaterdag, die MOETEN echt winnen anders krijg je onrust daar. Mocht de FC verliezen dan sta je er nog geweldig voor..
Dat maakt het juist mooiquote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:17 schreef Prosac het volgende:
[..]
Jezus.. dat panfluit/keyboard deuntje. De kneuterigheid.
Hahaha, oh echt, tranen over m'n wangen toen ik dat filmpje opstarte. Dan verwacht je net zoals elke youtubefilmpje een bijzonder angstaanjagend hardcorenummer met 'KILL ALL THE JEWS BOEM BOEM DENG DENG DENG. KILLLLLLL' en dan krijg je zo'n panfluittoontje 'poedoetoe totootoeeee'.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:56 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dat maakt het juist mooiBenieuwd wie er zn panfluit meeneemt.
Nou.. ik heb het filmpje nu een aantal keer gezien en ik merk toch dat ik aan het eind wel ga meehummen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:06 schreef Silenus het volgende:
[..]
Hahaha, oh echt, tranen over m'n wangen toen ik dat filmpje opstarte. Dan verwacht je net zoals elke youtubefilmpje een bijzonder angstaanjagend hardcorenummer met 'KILL ALL THE JEWS BOEM BOEM DENG DENG DENG. KILLLLLLL' en dan krijg je zo'n panfluittoontje 'poedoetoe totootoeeee'.![]()
![]()
![]()
Ik verwacht niet dat jullie meereizende supporters het zullen gaan zingen op zo'n blije pippi langkous-manier in ieder geval.
Eindelijk eens een keer echt verrassend.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:06 schreef Silenus het volgende:
Dan verwacht je net zoals elke youtubefilmpje een bijzonder angstaanjagend hardcorenummer met 'KILL ALL THE JEWS BOEM BOEM DENG DENG DENG. KILLLLLLL' en dan krijg je zo'n panfluittoontje 'poedoetoe totootoeeee'.![]()
![]()
![]()
Alleen voor die gast al, winnen in Amsterdam.quote:Vroeger wilde iedere jonge talentvolle speler nog graag naar Ajax, maar nu haken ze af. Neem nu het wonderkind uit Groningen, Marcus Berg. Hij gaf aan dat hij goed moet nadenken of hij een overstap naar Ajax zou willen maken. Ik mag hopen dat hij zaterdag zo’n pak op zijn lazer krijgt, dat hij nooit meer de ArenA durft binnen te komen. Wat een ondankbare speler is dit zeg! Als Ajax zou aankloppen dan moet je zonder twijfel ‘JA’ zeggen.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:32 schreef Grulez het volgende:
"...toch zijn wij nummer twee" is toch anders idd...![]()
Trouwens, als je alles negatief bekijkt kan het alleen nog maar meevallen toch ?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:55 schreef venomsnake het volgende:
Jij hebt elke week het gevoel dat we dik op de bek gaan, Kerol.
quote:
Nee, dan komt het even hard aan, alleen doe je net alsof dat niet zo is.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:11 schreef Kerol het volgende:
[..]
Trouwens, als je alles negatief bekijkt kan het alleen nog maar meevallen toch ?
Sorry, klopt, nederlagen komen altijd hard aanquote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, dan komt het even hard aan, alleen doe je net alsof dat niet zo is.
Als de FC zo een wedstrijd ingaat winnen ze er nooit één. Een beetje vertrouwen in je club kan natuurlijk geen kwaadquote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:11 schreef Kerol het volgende:
[..]
Trouwens, als je alles negatief bekijkt kan het alleen nog maar meevallen toch ?
Daarom speel ik ook niet bij FCG maar bij Knuddequote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:20 schreef Grulez het volgende:
[..]
Als de FC zo een wedstrijd ingaat winnen ze er nooit één.
quote:Oud-speler Gritter (59) overleden
Ab Gritter is donderdagochtend op 59-jarige leeftijd plotseling overleden. De aanvaller speelde tussen 1972 en 1975 bij FC Groningen. Hij was woonachtig in Havelte en laatstelijk actief als trainer bij Wacker-Van Dijk in De Wijk en werkzaam als gymleraar in Emmen.
Gritter maakte in 1972 de overstap van ACV uit Assen en debuteerde bij FC Groningen in de thuiswedstrijd tegen PSV. Daarin scoorde hij meteen zijn eerste treffer. Hij werd in zijn debuutseizoen clubtopscorer met twaalf treffers en speelde in totaal 116 officiële duels voor FC Groningen, waarin hij 43 tot scoren kwam. Hij staat op de eeuwige topscorers-ranglijst dertiende met deze 43 treffers.
In 1975 maakte hij de overstap naar FC Twente, waar hij zeven seizoenen speelde. Daarna speelde hij in Denemarken voor Kolding IF en Heracles, waar hij zijn actieve loopbaan afsloot. Bij Twente won hij de beker in 1978 en speelde hij in de Europa Cup II. Tussen 1980 en 1982 was hij aanvoerder.
Daarna was hij trainer van Hjřrring en Ĺbenrĺ in Denemarken, SC Heerenveen, jeugdtrainer bij het Schotse Dundee United en coach van Heracles Almelo. Daarna was hij trainer bij diverse clubs in Drenthe: MSC-Antaris, Havelte, Ruinen en Steenwijkerwold. Laatstelijk was hij trainer van de amateurclub Wacker-Van Dijk in De Wijk.
FC Groningen
quote:Ron Jans: Ik ben een groot fan van Luis Suárez
Ron Jans zet zich morgenavond als koploper van de eredivisie schrap voor de krachtmeting van FC Groningen met Ajax in de Arena. "Ik heb de spelers eerder deze week gevraagd: Kunnen we daar winnen? Ja, zeiden ze. Dat zeggen spelers altijd als je ze dat vraagt, maar het klonk overtuigend."
Heb je al gemerkt dat er sprake is van extra spanning bij je spelers?
"Nee, nog helemaal niet."
En hoe is dat bij jou?
"Bij mij ook niet. Vanwege de stand vind ik het wel extra spannend."
Gaan jullie als favoriet naar Amsterdam?
"Nee. Ik denk dat de meeste mensen op de Toto ook een 1 zullen invullen."
En wat vul jij in?
"Ik vul een 2 in. De spelers voelen zich ook niet de underdog, maar hoe gaan ze om met de eerste plaats en kunnen ze het vertrouwen dat ze hebben ook op het veld laten zien? Of stellen ze zich dan toch te verlegen op? Ik denk het niet. Het zou mooi zijn als wij ook konden doen wat Heerenveen twee weken eerder ook tegen Ajax heeft gedaan, al zit er wel verschil tussen beide wedstrijden. Heerenveen speelde thuis, wij spelen uit. En Ajax zal natuurlijk getergd zijn na die 5-2 nederlaag. Misschien kunnen we ze wel niet op een slechter moment treffen."
Jullie staan zes punten voor op Ajax, jullie kunnen je een nederlaag permitteren.
"De gedachte dat je mag verliezen vind ik een verkeerd uitgangspunt. We gaan erheen om een resultaat te boeken. We hebben al bewezen dat we tegen de topclubs heel goed mee kunnen voetballen. We willen wel eens weten waar we precies staan"
Jij hebt als trainer en als speler nog nooit in Amsterdam van Ajax gewonnen.
"Ik heb er met FC Groningen een keer met 5-5 gelijk gespeeld. Met Zwolle heb ik er alleen maar verloren en met Roda JC heb ik er een keer met 7-0 verloren. Ik was wissel en moest in de eerste helft al gaan warmlopen. Het was bij de rust al 5-0 geloof ik en trainde Gerards liet mij pas in de slotfase invallen, nadat hij eerst nog een speler, Leo Degens, had ingezet die veel later was gaan warmlopen dan ik. Ik was zó gefrustreerd toen ik er eindelijk inkwam dat ik Gerald Vanenburg direct twee meter de lucht inschopte."
Wie vrees jij bij Ajax het meest?
"Het is niet zo dat ik hem vrees, maar ik ben een groot fan van Luis Suárez. Toen hij nog bij ons speelde hebben wij ons ook wel eens geërgerd aan zijn trucjes, zijn maniertjes en het verongelijkte gezicht dat hij nog wel eens trok. Maar hij is mentaal ijzersterk en er gebeurt altijd wat als hij aan de bal is. Er wordt wel eens gezegd dat hij geen oog heeft voor medespelers, maar dat is niet zo. Het zou mij niet verbazen dat hij aan het eind van het seizoen de meeste assists heeft gegeven van allemaal. Luis is echt speciaal. Wij hebben wel eens conflictjes gehad, maar er is respect voor elkaar. Wij hebben geweldig met elkaar gewerkt."
Jij smst nog wel eens met Luis, heb je dat deze week ook nog gedaan?
"Ik heb hem een smsje gestuurd met de tekst: Sábado un poco tranquillo por favor." (Zaterdag een beetje rustig aan graag).
En wat heeft hij geantwoord?
"Jajaja"
Bron: DvhN, Jan Mennega
Dat lijkt me te aanvallend.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:03 schreef detulp050 het volgende:
Ik denk dat Garcia best in de basis zou kunnen starten of wellicht in zou kunnen vallen
Maar de balans in het elftal was in de afgelopen wedstrijden juist goed. En daar heb je ook verdedigend ingestelde spelers voor nodig.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:40 schreef detulp050 het volgende:
De aanval is tegen Ajax de beste verdediging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |