abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:28:23 #76
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62644186
Wat lief van Finn!

Renzell ik heb Julius' filmpje nog eens bekeken, het viel me nu op dat hij zo schattig zegt: de enere heette mama en de enere heette papa!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:42:32 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62652021
Lily, ik heb dit jaar twee kleuters gehad die nog niet zindelijk waren toen ze instroomden. Bij de een heeft het nog geen week geduurd (meisje) en de ander deed er 3 maanden over. Als ze merken dat de andere kinderen gewoon wél op de WC gaan zitten, zijn ze meestal wat gemotiveerder. Het lastige is dat veel scholen eisen dat je kind zindelijk is als ze instromen. dat legt er wel een druk op, hetgeen ook weer niet bevorderlijk voor het proces is. Ik vind het geen probleem als een kind nog een luier draagt. Alleen als ze hadden gepoept belde ik wel even naar huis....
Tot zover mijn professionele visie...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:27:00 #78
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62654908
Jordy
Spooky, ook van mij een hele dikke knuffel aan Githa. Echt een gemis hier.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_62655155
fijn om te lezen dat 't zo goed gaat met Jordy!!!

lily, he lastig he. anna is ook nog steeds niet helemaal van de luiers af overdag. plassen gaat inmiddels goed op de wc, maar poepen alleen in de luier. de hele dag een luier(-broekje) aan zou echt een stap terug zijn voor haar, ik hoop niet dat we daartoe over zouden moeten gaan. want dan gaat ze geheid ook weer daarin plassen, haar kennende... nou ja, we hebben nog tot februari, en wachten maar af.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:44:11 #80
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62655382
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:28 schreef PM-girl het volgende:
Wat lief van Finn!

Renzell ik heb Julius' filmpje nog eens bekeken, het viel me nu op dat hij zo schattig zegt: de enere heette mama en de enere heette papa!
Ja, vind ik ook lief! Alleen ben ik wel een héél boos monster met een hele valse hoektand in zijn verhaal. En papa een ontzettend softe bal gehakt.

@ Jojo; Héél fijn hè, kindjes die zomaar uit zichzelf zeggen dat ze van je houden. Dan kun je mij ook wegdragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door renzell op 24-10-2008 22:53:39 ]
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:49:03 #81
105888 renzell
pi_62655540
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:36 schreef bixister het volgende:
fijn om te lezen dat 't zo goed gaat met Jordy!!!

lily, he lastig he. anna is ook nog steeds niet helemaal van de luiers af overdag. plassen gaat inmiddels goed op de wc, maar poepen alleen in de luier. de hele dag een luier(-broekje) aan zou echt een stap terug zijn voor haar, ik hoop niet dat we daartoe over zouden moeten gaan. want dan gaat ze geheid ook weer daarin plassen, haar kennende... nou ja, we hebben nog tot februari, en wachten maar af.
Jeetje, ik ben écht blij dat Juul wat dát betreft ineens het licht gezien heeft. Kan dus óók hè, zo plotseling! Alles gaat hier op de pot nu. En (min of meer) van de één op de andere dag. Nu sinds een week of 2/3 en hij maakt nooit meer een ongeluk. Zo stoer, vind ik het van hem! Uiteindelijk gebeurt dat bij die van jullie natuurlijk ook zomaar, ineens. Maar tóch irritant, zo met die kleuterschool in het verschiet. Zeker omdat sommige scholen er idd moeilijk over doen. Gelukkig hebben ze nog even, David en Anna.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:08:09 #82
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62656118
Het lastige is dat je er vrij weinig aan kan doen, behalve de mogelijkheden scheppen zeg maar. De rest moet het kind toch echt zelf willen.

Mijn moeder wil nog weleens misplaatst trots doen, dat mijn kinderen zo snel zindelijk waren (waarbij ze dan voor het gemak even weglaat dat Freek nog steeds niet 's nachts zindelijk is ).
Nou, daar heb ik echt weinig aan gedaan, dat deden ze toch echt zelf .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62656341
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:08 schreef Leah het volgende:
Het lastige is dat je er vrij weinig aan kan doen, behalve de mogelijkheden scheppen zeg maar. De rest moet het kind toch echt zelf willen.

Mijn moeder wil nog weleens misplaatst trots doen, dat mijn kinderen zo snel zindelijk waren (waarbij ze dan voor het gemak even weglaat dat Freek nog steeds niet 's nachts zindelijk is ).
Dat hou ik mezelf maar voor.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:25:09 #84
105888 renzell
pi_62656562
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 23:08 schreef Leah het volgende:

Exact. Goed gezegd Leah. Julius besliste ook gewoon plotseling dat het tijd was. Het vooruitzicht van de taarten, cakejes en cadeau's die hem ten deel zouden vallen, waren slechts de druppel om hem over de streep te trekken. Gelukkig heb ik me er nooit druk om gemaakt. Maar ik kan me voorstellen dat het tóch fijn is als ze zindelijk zijn, voor ze tussen al die kleuters zitten en dan misschien wel het gevoel hebben dat ze sloom zijn, of stom, omdat ze de enige zijn die nog in een luier poept.

Overigens had ik vanochtend weer een dikke vette plakkerige poepluier te pakken (ook hier 's nachts nog niet zindelijk). Jezus, dat was géén pretje zeg! Ha ha, wat voelde ik me ineens verwend.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:34:23 #85
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62656762
Taarten, cakejes en cadeau's . 't Is maar goed dat ze dat niet geweten hebben, dat dat ook nog een mogelijkheid was, dan waren ze nu nog niet zindelijk geweest .
Maar misschien moet ik het eens in gaan zetten bij iig stil zijn tot 7 uur 's ochtends.
Ik ben gefrustreerd vanwege slaapperikelen, valt vast niet op hé?)
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62656852
anna wordt juist alleen maar kwaad als ik 't over eventuele beloningen heb die ze ermee zou kunnen verdienen. "IK WIL GEEN STICKERS / CADEAUTJES !!!! " eh... OK! 't arme blaag, ik voel me meteen zo'n push-moeder.
pi_62656924
Ohja, Kim omkopen met chocola kan ook nog
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:29:51 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62657898
hier werkte de stickertjes met poepen wel, bij plassen was het niet nodig.

Ze wilde zelf heel graag op de wc poepen, pamper vond ze zelf ook niet prettig meer maar ze durfde niet echt.
en die stickermethode heeft haar toch over de streep getrokken, nu gaat het goed en heeft ze geen stickertjes meer nodig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62660414
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:42 schreef Moonah het volgende:
Lily, ik heb dit jaar twee kleuters gehad die nog niet zindelijk waren toen ze instroomden. Bij de een heeft het nog geen week geduurd (meisje) en de ander deed er 3 maanden over. Als ze merken dat de andere kinderen gewoon wél op de WC gaan zitten, zijn ze meestal wat gemotiveerder. Het lastige is dat veel scholen eisen dat je kind zindelijk is als ze instromen. dat legt er wel een druk op, hetgeen ook weer niet bevorderlijk voor het proces is. Ik vind het geen probleem als een kind nog een luier draagt. Alleen als ze hadden gepoept belde ik wel even naar huis....
Tot zover mijn professionele visie...
Hij zit twee dagen op een dagopvang. Ook daar ziet hij ze allemaal op de wc zitten. Hij is de enige met luier momenteel.
Het interesseert hem gewoon niet. De stickers, stempels en weet ik wat nog meer.

Wat Leah zegt; ik zou niet weten wat ik eraan moest doen.

Als ik door school gebeld zou worden als hij gepoept heeft (raak ik nu al van in de stress want ik werk dan, aah) is dat dan geen beloning voor hem?
Zo van; als ik in mijn luier poep dan komt mam lekker

Nou ja, ik hoop er net als Bix maar het beste van tot februari..
pi_62660733
Er zijn ook scholen die kinderen niet aan willen nemen als ze nog niet zindelijk zijn, toch? Tenminste dat hoorde ik hier in de buurt laatst.

Hier was het gewoon van de één op de andere dag, niks potje, gewoon op de wc zonder brilverkleiner. In de jaren hiervoor wel regelmatig luier afgedaan en het potje neergezet. De ene keer plastte ze er wel op en de andere keer niet. Maar pas toen ze er zelf aan toe was ging het in één keer goed. Eerst alleen overdag en twee maanden later ook 's nachts. Pushen heeft volgens mij ook geen enkele zin, het gebeurt uiteindelijk toch wel.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:08:55 #91
105888 renzell
pi_62661128
Lily; plast David wel af op het potje soms, of doet hij alles nog in zijn luier?

Mijn jommetje is net voor het eerst alleen naar de winkel geweest die waar wij boven wonen om koffiemelk te halen. Met wat centjes in zijn knuist liep hij trots de deur uit.
pi_62661168
Hier ging het ook helemaal vanzelf , we hebben niks gedaan met kadootjes of zo.
De pamper blijft negen keer op de tien ook ineens droog 'snachts.
Het kakprobleem daartegen...
pi_62662817
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:08 schreef renzell het volgende:
Lily; plast David wel af op het potje soms, of doet hij alles nog in zijn luier?
af en toe
soms is het drama als ik met het potje aan kom zetten (en dat is nu net niet de bedoeling), en soms doet hij het wel

Vanochtend heeft hij op het potje geplast, maar hij ging er huilend op zitten en vroeg erna meteen; mag ik dan nu mijn luier weer aan? Hij doet het dan duidelijk voor mij (ik push geloof ik te hard momenteel dus ik ga daar weer mee ophouden)
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:08 schreef renzell het volgende:
Mijn jommetje is net voor het eerst alleen naar de winkel geweest die waar wij boven wonen om koffiemelk te halen. Met wat centjes in zijn knuist liep hij trots de deur uit.
wat schetig
pi_62663157
Nou Lily, daar gaat mijn professionele advies.
Voor de meelezers, dit is een grapje nav. een PMwisseling tussen Lily en mij, ik bedoel het niet arrogant.

Over dat het zelfs een beloning zou kunnen zijn als je hem op school komt verschonen had ik helemaal niet aan gedacht. Maar idd, voor sommige kinderen zou dat best zo kunnen zijn.

Succes ermee hoor...

Renzell, wat leuk dat Juul boodschappen heeft gedaan!
Ik herinner me zelf nog zó goed hoe stoer dat voelde.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62664017
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:59 schreef Moonah het volgende:
Nou Lily, daar gaat mijn professionele advies.
Voor de meelezers, dit is een grapje nav. een PMwisseling tussen Lily en mij, ik bedoel het niet arrogant.

ik weet het ook niet hoor, ik zeg en denk ook maar wat
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:08:03 #96
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62668011
Luuke wilde ook nooit wat van pot of toilet weten, en ineens ging de knop om. Alleen poepen durf ze gewoon echt niet op de wc. Dat moet perse in een luier. Moeilijk vind ik. Als we weg zijn en geen luier bij de hand hebben moet ze er echt van huilen. Dan krijgt ze buikpijn en raakt gewoon gefrustreert dat het haar niet lukt. Zielig vind ik.
Maar Lily, het komt vast vanzelf. Ik hoop dat David een fijne juf krijgt die er gewoon geen probleem van maakt, mocht het tegen die tijd nog niet willen.

Julius alleen 'uit boodschappen'! Hiiii, spannend. Stoer ook!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62670559
Kim heeft net 2 x vlak achter elkaar een natte broek gehad. Vanmiddag luierloos, had ik geloof ik hier gelezen. Ze ze zegt wel telkens als Kim moet plassen, Kim op potje zitten. Maar nog neit gedaan dus.
We zullen zien hoe het verder gaat vandaag. En dan morgen weer proberen. Maar eens naar broekjes kijken van de week. Want als ze natte broeken blijft houden, heeft ze er niet genoeg.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:41:29 #98
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_62671104
Even een vraag, we zijn aan het oefenen met zindelijkheid, maar Kim heeft nu net voor de derde keer in een uur geplast. Komt ze droogjes vertellen dat ze een natte broek heeft. Ze plast dus telkens kleine beetjes. Volgens mij is Kim dus nog niet klaar om zindelijk te worden, aangezien je hiervoor je plas langer moet kunnen ophouden in plaats van telkens kleine beetje te laten lopen. Klopt dat of niet?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_62671154
Óf ze is juist wel bezig met zindelijk worden maar ze kan het nog nét niet helemaal ophouden
pi_62672038
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 18:43 schreef owlet het volgende:
Óf ze is juist wel bezig met zindelijk worden maar ze kan het nog nét niet helemaal ophouden
dat denk ik ook.
waarom laat je dr niet zonder broek lopen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')