Agreed.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:24 schreef AMDB het volgende:
Oeeh, klinkt heel erg lekker imo. Van mij mag het album zeker wel zo zijn
Whoa!quote:
Dankje.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:33 schreef Aisumasen het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Who cares about lyrics anyway. Miles Kane heeft wederom bewezen een briljante songwriter te zijn, en heeft naar mijn mening zichzelf met deze song weten te overtreffen. Maar hopelijk komt z'n Rascals/Little Flames-kant weer wat meer naar boven op de rest van het album.
Oeps.quote:
Wtf, het is gewoon precies hetzelfdequote:
En de A-kant dus ookquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:26 schreef Arn0 het volgende:
Zonde dat de b-kant van de single een cover bevat, eigenlijk.
Kunnen we het nu nog plagiaat noemen?quote:October 15 2010: Miles talks about “Inhaler”
With his first release, Miles pays tribute to a couple his favourite artists who’ve inspired him whilst making his debut solo album. “Inhaler” is an adaptation of ‘Mother Nature Father Earth’ by the Los Angeles psychedelic garage group Bonniwell Music Machine. “I loved the guitar riff on ‘Mother Nature Father Earth’,” explains Miles. “It’s got a real groove to it and this riff inspired me to build a song around it which then became ‘Inhaler’.”
Klinkt lekker, wel even wennen nog, maar klinkt alsof er superveel in te ontdekken is na een paar keer luisteren.quote:
http://en.wikipedia.org/w(...)ts_1965%E2%80%931968quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:56 schreef Arn0 het volgende:
Dat is wel erg slecht ja.. Trouwens, zowel The Music Machine als Lee Hazlewood met Rainbow Woman (de b-kant van de single) zijn te vinden op eenzelfde compilatie CD van LA muziek uit de jaren zestig, vorig jaar nog uitgekomen. Wie weet heeft hij daar zijn err "inspiratie" wel vandaan gehaald.
En hij heeft zeker niet gelogen, als ik dit zo hoor!quote:Op donderdag 21 mei 2009 01:13 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Toen vertelde hij gelijk dat hij nu helemaal in de John Lennon solo-mood zat, en dat zijn nieuwe songs een beetje klinken als "Cold Turkey" (Lennon solo-single). [..]
quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:02 schreef Aisumasen het volgende:
de clip gaat aanstaande maandag in première.
Heb de "multi-buy" versie van de single toch maar gekocht. Leuk nummertje en vijf pond voor twee verschillende vinylversies en lyrics met handtekening erbij.. Kan niet missenquote:Op zaterdag 11 december 2010 21:02 schreef Aisumasen het volgende:
Tevens nieuwe single, met een Steve Mason remix, en een nieuw nummer "Before Its Midnight" als B-kanten. Komt uit in februari 2011, de clip gaat aanstaande maandag in première.
Classic!quote:
Nou, ik hoef toch geen Nostradamus te heten om je te vertellen dat die in april/mei zal volgen?quote:
Je hoeft geen Nostradamus te heten, maar niet denken dat je dan automatisch ook onder een strakke groene broek uitkomtquote:Op maandag 10 januari 2011 17:46 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nou, ik hoef toch geen Nostradamus te heten om je te vertellen dat die in april/mei zal volgen?
Volgens mij zit Miles ook in de clip van Beady Eye - Four Letter Word in de achtergrond op 2:53 lol.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:41 schreef Aisumasen het volgende:
Miles Kane staat in het voorprogramma van Liam Gallagher's nieuwe band Beady Eye tijdens hun Engelse tournee. Lucky Miles, want hij heeft ook al samengewerkt met Noel Gallagher. Miles speelt gitaar op een track uit de sessies van een ooit te verschijnen studio-album van Noel, en om die gunst terug te bewijzen zong Noel mee op "My Fantasy".
En het verschil tussen de Lennon-obsessie van Liam Gallagher en Miles Kane is precies...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:28 schreef Arn0 het volgende:
Leuk, ga je Miles Kane zien en krijg je er in het na-programma nog een Beatles coverbandje bij
Dat de laatste paar nummers van Beady Eye gewoon belachelijk zoals The Beatles klinken. (terwijl Miles liever van onbekendere sixties bands riptquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:16 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En het verschil tussen de Lennon-obsessie van Liam Gallagher en Miles Kane is precies...?
En weer offline...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:46 schreef Kijana het volgende:
Live versie van King Crawler gedownload via de Facebook pagina van Miles Kane. Tof nummer.
Hmm, ik heb die andere versie nooit gehoord. Hoewel zijn live versies van Inhaler en Come Closer ook beter zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 03:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En weer offline...
Vond dit op het eerste gehoor een belachelijk slecht excuus van een liedje, maar de versie uit deze sessie klinkt al stukken beter. Nog altijd geen prijsnummer, lijkt veel te veel op wat Miles al eerder heeft gedaan in verschillende formaties, en verwacht veel meer van de studio-versies van "Rearrange", "Quicksand" en "Better Left Invisible".
Tja, daar noem je dan ook wat..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:16 schreef Kijana het volgende:
Voor mij staat hij boven bands als; Ski Patrol, The Kooks, The Wombats, White Lies etc.
Versie 1 is duidelijk de winnaarquote:Op maandag 24 januari 2011 02:17 schreef Aisumasen het volgende:
"King Crawler" lijkt mij echt te veel op "I Don't Like You Anymore". En dat intro doet mij helaas toch iets te veel aan Anita & Ed denken, maar dat zal wel weer met mijn muzikale voorkeur te maken hebben.
Het artwork van "Come Closer":
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Vinyl versie 1 bevat non-album track "Before It's Midnight" als B-kant, versie 2 bevat een Steve Mason remix van de A-kant.
Goed moment was datquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:42 schreef Arn0 het volgende:
Hoorde Come Closer deze week ook nog bij een concert in Amsterdam tussen de acts door. Leuke verrassing
15 mei een solo-show in Brussel, zonder twijfel komt hij terug naar Nederland rond die tijd.quote:1. Come Closer
2. Rearrange
3. King Crawler
4. My Fantasy
5. Take The Night From Me
6. Counting Down The Days
7. Better Left Invisible
8. Inhaler
9. Quicksand
10. Telepathy
11. Happenstance [featuring Clémence Poésy]
12. Colour Of The Trap
Ah, for fuck's sake... Nou, niet dus. Data in Engeland in mei, Brussel op de 15de, en dat is het.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Aisumasen het volgende:
Album "Colour Of The Trap", uit op 22 april. Vermeende tracklist:
[..]
15 mei een solo-show in Brussel, zonder twijfel komt hij terug naar Nederland rond die tijd.
Och Miles... Je album laten aankondigen op dezelfde dag als het nieuwe Arctic Monkeys-album...quote:Colour of The Trap, the debut album by Miles Kane will be released on Monday 9th May. Comprised of 12 tracks including recent singles Come Closer & Inhaler, the album was produced in London with Dan Carey (Franz Ferdinand, Hot Chip) and San Francisco with Dan The Automator (Gorillaz, Kasabian). Miles collaborated with a number of friends in making the record, his Last Shadow Puppets partner Alex Turner worked on the aptly named Telepathy, while Noel Gallagher and Super Furry Animal Gruff Rhys also appear, providing backing vocals.
Tracklisting:
1. Come Closer
2. Rearrange
3. My Fantasy
4. Counting Down The Days
5. Invisible
6. Quicksand
7. Inhaler
8. Kingcrawler
9. Take The Night
10. Telepathy
11. Happenstance
12. Colour of The Trap
Eerste keer dat ik Better Left Invisible en Rearrange hoor. Ik heb er wel vertrouwen in.quote:
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:44 schreef Aisumasen het volgende:
[..] "Rearrange" als derde single, dat zie ik wel zitten.
Kon niet missen, anthem van de zomer.quote:Miles Kane releases ‘Rearrange’, from his debut solo album, ‘Colour of the Trap’, on May 2nd on Columbia Records.
A finger-snapping instant classic, ‘Rearrange’ comes complete with guitar effects of which Joe Meek would be proud – a reference Kane happily accepts.
Boasting a chorus as catchy as they come, ‘Rearrange’ was produced by both Dan Carey in South London and Dan the Automator in San Francisco, yet remains unmistakably Miles with a killer riff showing Miles’ superior guitar skills to their best.
‘Rearrange’ will be available on 7” vinyl which will include an exclusive b side track and also via digital download EP including the cutting edge remix by Skream.
7”
Rearrange
Morning Comes
DOWNLOAD EP
Rearrange
Morning Comes
Rearrange – Skreamix
Wou ik nog vragen maar toen ik eenmaal met hem aan het praten was was ik het vergeten. 't Ging allemaal ook nogal snel snel, hij stond op het punt weg te gaan.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:16 schreef sander26 het volgende:
Mooi, mooi. Klinkt erg goed allemaal!
Hebben jullie nog van Miles gehoord wanneer hij solo in NL staat?
quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:16 schreef sander26 het volgende:
Mooi, mooi. Klinkt erg goed allemaal!
Hebben jullie nog van Miles gehoord wanneer hij solo in NL staat?
*kuch Paradiso eind mei *kuchquote:Op woensdag 23 maart 2011 02:30 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Als je de kans hebt om Miles Kane live te zien: Twijfel geen moment. En die kans zal sneller komen dan jullie denken![]()
. Zal m'n fanboy-verhalen verder voor me houden
. [..]
Eigenlijk had ik hem al maanden in het programma van London Calling verwacht. Dat zou dan 21 mei worden. Maar dan is hij wel midden in een gedeelte van z'n UK tournee.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:04 schreef Yevgeni het volgende:
Ik neem aan kleine zaal en dan het schema van Paradiso gezien, 24, 25 of 28 mei?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |