abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89814178
Tevens nieuwe single, met een Steve Mason remix, en een nieuw nummer "Before Its Midnight" als B-kanten. Komt uit in februari 2011, de clip gaat aanstaande maandag in première.
  maandag 13 december 2010 @ 13:24:21 #102
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89871144
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:02 schreef Aisumasen het volgende:
de clip gaat aanstaande maandag in première.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89877321
Ik vind het nummer, ondanks dat-ie wat aan de simpele en flauwe kant is, best wel vet. Het zijn tot nu toe allemaal 'hap slik'-nummers, valt me op. Ben wel steeds meer benieuwd naar het hele album :)
  maandag 13 december 2010 @ 19:39:55 #105
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
pi_89886366
Hmm..ik vind die live versie mooier dan die in de officiële clip.
  maandag 20 december 2010 @ 13:59:57 #106
159761 Arn0
Abbey Road
pi_90174885
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:02 schreef Aisumasen het volgende:
Tevens nieuwe single, met een Steve Mason remix, en een nieuw nummer "Before Its Midnight" als B-kanten. Komt uit in februari 2011, de clip gaat aanstaande maandag in première.
Heb de "multi-buy" versie van de single toch maar gekocht. Leuk nummertje en vijf pond voor twee verschillende vinylversies en lyrics met handtekening erbij.. Kan niet missen :)
pi_90175635
quote:
Classic!
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_91108006
Miles Kane staat in het voorprogramma van Liam Gallagher's nieuwe band Beady Eye tijdens hun Engelse tournee. Lucky Miles, want hij heeft ook al samengewerkt met Noel Gallagher. Miles speelt gitaar op een track uit de sessies van een ooit te verschijnen studio-album van Noel, en om die gunst terug te bewijzen zong Noel mee op "My Fantasy".
  maandag 10 januari 2011 @ 16:21:39 #109
159761 Arn0
Abbey Road
pi_91119240
Maar ik wil een Europese tour :'(
pi_91123328
quote:
Op maandag 10 januari 2011 16:21 schreef Arn0 het volgende:
Maar ik wil een Europese tour :'(
Nou, ik hoef toch geen Nostradamus te heten om je te vertellen dat die in april/mei zal volgen?
  maandag 10 januari 2011 @ 18:17:49 #111
192683 AMDB
Visionair.
pi_91124553
quote:
12s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nou, ik hoef toch geen Nostradamus te heten om je te vertellen dat die in april/mei zal volgen?
Je hoeft geen Nostradamus te heten, maar niet denken dat je dan automatisch ook onder een strakke groene broek uitkomt :{w

Ik hoop ook op een tour, samen met Beady Eye Europa door is natuurlijk gaaf, gelijk twee vliegen in één klap.
pi_91142038
Vraag me idd af of hij ook bij ons in het voorprogramma zal staan...

Heb ook een party foto gezien van Miles Kane met de live bassist van Beady Eye terug in juni, toen al plannen om samen te werken?
pi_91463106
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:41 schreef Aisumasen het volgende:
Miles Kane staat in het voorprogramma van Liam Gallagher's nieuwe band Beady Eye tijdens hun Engelse tournee. Lucky Miles, want hij heeft ook al samengewerkt met Noel Gallagher. Miles speelt gitaar op een track uit de sessies van een ooit te verschijnen studio-album van Noel, en om die gunst terug te bewijzen zong Noel mee op "My Fantasy".
Volgens mij zit Miles ook in de clip van Beady Eye - Four Letter Word in de achtergrond op 2:53 lol.

Ik keek laatst nog op Youtube naar The Rascals live op Rockpalast 2008. Mijn god dat publiek staat er bij als zombies. Dan denk ik zo slecht was die band toch niet? :P
pi_91511249
"Beady Eye are pleased to announce that Miles Kane has been confirmed to support them at their gigs in Amsterdam and Brussels."

*O*
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:29:43 #115
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
pi_91517381
Nu baal ik helemaal dat ik er geen kaartje voor heb...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:28:15 #116
159761 Arn0
Abbey Road
pi_91520490
Leuk, ga je Miles Kane zien en krijg je er in het na-programma nog een Beatles coverbandje bij ^O^
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:05:11 #117
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_91525191
ohw hier zit miles kane verstopt, verdiend hij geen eigen topic? ;)
miles kane _O_
pi_91543085
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:28 schreef Arn0 het volgende:
Leuk, ga je Miles Kane zien en krijg je er in het na-programma nog een Beatles coverbandje bij ^O^
En het verschil tussen de Lennon-obsessie van Liam Gallagher en Miles Kane is precies... ;)?
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:10:52 #119
159761 Arn0
Abbey Road
pi_91558160
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En het verschil tussen de Lennon-obsessie van Liam Gallagher en Miles Kane is precies... ;)?
Dat de laatste paar nummers van Beady Eye gewoon belachelijk zoals The Beatles klinken. (terwijl Miles liever van onbekendere sixties bands ript :P )

Bij Oasis hoorde je ook wel dat The Beatles een inspiratie waren maar nu worden er gewoon melodieën gestolen. Maar goed, dit is weer heerlijk offtopic :D
pi_91668296
Live versie van King Crawler gedownload via de Facebook pagina van Miles Kane. Tof nummer. _O_
pi_91694951
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:46 schreef Kijana het volgende:
Live versie van King Crawler gedownload via de Facebook pagina van Miles Kane. Tof nummer. _O_
En weer offline...

Vond dit op het eerste gehoor een belachelijk slecht excuus van een liedje, maar de versie uit deze sessie klinkt al stukken beter. Nog altijd geen prijsnummer, lijkt veel te veel op wat Miles al eerder heeft gedaan in verschillende formaties, en verwacht veel meer van de studio-versies van "Rearrange", "Quicksand" en "Better Left Invisible".
pi_91702453
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 03:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En weer offline...

Vond dit op het eerste gehoor een belachelijk slecht excuus van een liedje, maar de versie uit deze sessie klinkt al stukken beter. Nog altijd geen prijsnummer, lijkt veel te veel op wat Miles al eerder heeft gedaan in verschillende formaties, en verwacht veel meer van de studio-versies van "Rearrange", "Quicksand" en "Better Left Invisible".
Hmm, ik heb die andere versie nooit gehoord. Hoewel zijn live versies van Inhaler en Come Closer ook beter zijn.
Maar Miles is nou eenmaal geen genie op muzikaal gebied. Ik vind wel dat hij leuke nummers maakt, misschien wat meer voor het simpele oor maar ach.
Voor mij staat hij boven bands als; Ski Patrol, The Kooks, The Wombats, White Lies etc. :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:32:04 #123
159761 Arn0
Abbey Road
pi_91703169
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:16 schreef Kijana het volgende:
Voor mij staat hij boven bands als; Ski Patrol, The Kooks, The Wombats, White Lies etc. :)
Tja, daar noem je dan ook wat.. :P
pi_91783989
"King Crawler" lijkt mij echt te veel op "I Don't Like You Anymore". En dat intro doet mij helaas toch iets te veel aan Anita & Ed denken, maar dat zal wel weer met mijn muzikale voorkeur te maken hebben ;).

Het artwork van "Come Closer":

Vinyl versie 1 bevat non-album track "Before It's Midnight" als B-kant, versie 2 bevat een Steve Mason remix van de A-kant.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:45:10 #125
192683 AMDB
Visionair.
pi_91791061
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 02:17 schreef Aisumasen het volgende:
"King Crawler" lijkt mij echt te veel op "I Don't Like You Anymore". En dat intro doet mij helaas toch iets te veel aan Anita & Ed denken, maar dat zal wel weer met mijn muzikale voorkeur te maken hebben ;).

Het artwork van "Come Closer":

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Vinyl versie 1 bevat non-album track "Before It's Midnight" als B-kant, versie 2 bevat een Steve Mason remix van de A-kant.
Versie 1 is duidelijk de winnaar :+ :9
pi_92136741
Album "Rearrange" komt uit op 5 mei 2011.
pi_92228198
Is de tracklist al bekend?
pi_92982785
Wow, Miles Kane op de 3FM-playlist. "Come Closer" ís ook een kneiter.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:42:39 #129
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92983003
Hoorde Come Closer deze week ook nog bij een concert in Amsterdam tussen de acts door. Leuke verrassing :P
pi_92983139
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:42 schreef Arn0 het volgende:
Hoorde Come Closer deze week ook nog bij een concert in Amsterdam tussen de acts door. Leuke verrassing :P
Goed moment was dat ;).

Voor de mensen die het nog niet gezien hebben:

"Rearrange" als derde single, dat zie ik wel zitten.
pi_93568807
Album "Colour Of The Trap", uit op 22 april. Vermeende tracklist:

quote:
1. Come Closer
2. Rearrange
3. King Crawler
4. My Fantasy
5. Take The Night From Me
6. Counting Down The Days
7. Better Left Invisible
8. Inhaler
9. Quicksand
10. Telepathy
11. Happenstance [featuring Clémence Poésy]
12. Colour Of The Trap
15 mei een solo-show in Brussel, zonder twijfel komt hij terug naar Nederland rond die tijd.
pi_93792096
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Aisumasen het volgende:
Album "Colour Of The Trap", uit op 22 april. Vermeende tracklist:

[..]

15 mei een solo-show in Brussel, zonder twijfel komt hij terug naar Nederland rond die tijd.
Ah, for fuck's sake... Nou, niet dus. Data in Engeland in mei, Brussel op de 15de, en dat is het.

Nou ja, ga 'em de komende maanden toch al 3 keer zien, maar een losse show in Nederland zou wel fijn zijn.
  maandag 7 maart 2011 @ 22:38:35 #133
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93794122
Hmm, ben sterk over Brussel aan het twijfelen. Zie hem ook twee keer dit jaar maar een volledige show in een kleine venue is toch altijd het beste..
pi_93795092
Zeker wat Miles betreft, altijd de meest toffe energieke shows van hem gezien. Gaat de 7de (naja, of 9de keer inclusief buiten diensttijd ;)) Miles live worden deze maand.
pi_93916595
quote:
Colour of The Trap, the debut album by Miles Kane will be released on Monday 9th May. Comprised of 12 tracks including recent singles Come Closer & Inhaler, the album was produced in London with Dan Carey (Franz Ferdinand, Hot Chip) and San Francisco with Dan The Automator (Gorillaz, Kasabian). Miles collaborated with a number of friends in making the record, his Last Shadow Puppets partner Alex Turner worked on the aptly named Telepathy, while Noel Gallagher and Super Furry Animal Gruff Rhys also appear, providing backing vocals.

Tracklisting:
1. Come Closer
2. Rearrange
3. My Fantasy
4. Counting Down The Days
5. Invisible
6. Quicksand
7. Inhaler
8. Kingcrawler
9. Take The Night
10. Telepathy
11. Happenstance
12. Colour of The Trap
Och Miles... Je album laten aankondigen op dezelfde dag als het nieuwe Arctic Monkeys-album...

[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 10-03-2011 19:25:53 (lay-out) ]
pi_94217519
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:19 schreef Aisumasen het volgende:
[...]
Held. Nog 5 dagen.
Eerste keer dat ik Better Left Invisible en Rearrange hoor. Ik heb er wel vertrouwen in. ^O^

Jammer dat Come Closer zo kut klinkt op 't album.
pi_94421760
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 20:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..] "Rearrange" als derde single, dat zie ik wel zitten.
quote:
Miles Kane releases ‘Rearrange’, from his debut solo album, ‘Colour of the Trap’, on May 2nd on Columbia Records.

A finger-snapping instant classic, ‘Rearrange’ comes complete with guitar effects of which Joe Meek would be proud – a reference Kane happily accepts.

Boasting a chorus as catchy as they come, ‘Rearrange’ was produced by both Dan Carey in South London and Dan the Automator in San Francisco, yet remains unmistakably Miles with a killer riff showing Miles’ superior guitar skills to their best.

‘Rearrange’ will be available on 7” vinyl which will include an exclusive b side track and also via digital download EP including the cutting edge remix by Skream.

7”

Rearrange
Morning Comes

DOWNLOAD EP

Rearrange
Morning Comes
Rearrange – Skreamix
Kon niet missen, anthem van de zomer.
pi_94460268
Hoe was het gisteren?
pi_94497367
Fenomenale show, wat een frontman. Vanaf de eerste noten van spannende "Cold Turkey"-achtige opener "Better Left Invisible" was duidelijk dat hij terug is, voor goed. Opgekomen met de duistere Steve Mason remix van "Come Closer" was de sfeer gelijk gezet.

Hij stond altijd al bekend om zijn enthousiaste en speelse podiumpresentatie, deze keer was dat nog meer dan de 6 keer dat ik hem 2.5 jaar geleden (!) zag bij elkaar. De expressie op z'n gezicht bij de zinnen die hij zong en de herkenningsknikjes naar het publiek lieten merken dat hij ontzettend zelfverzekerd is. De energie die hij gaf kreeg hij ook gelijk terug van het publiek wat was gekomen voor Beady Eye.

Wat gelijk opvalt zijn de liedjes van de man, erg gegroeid sinds de Rascals-tijd. Anthem na anthem, met "Rearrange" vroeg in de set, wat een briljante song blijft en een slim gekozen tweede officiële single. Daar gaat hij hoge ogen mee gooien. Z'n freakbeat-achtergrond kwam ook nu weer naar boven tijdens "King Crawler". Een erg matige song met gênante hook, maar live op een goed moment in de set geplaatst, en meer een vertoning van zijn karakteristieke gitaarwerk dan een liedje. Hij is wel echt de frontman, en voelt zich heel goed in die rol, de band was erg anoniem. Neemt niet weg dat ze alsnog goed op elkaar waren ingespeeld. Het zijn niet wat sessiemuzikanten bij elkaar.

"Quicksand" is weer zo'n indie anthem, die Miles vol passie bracht en waarmee hij de zaal nog verder op zijn hand kreeg. Wat ik al zei, Miles genoot zichtbaar. De relatief gezien meer obscure Beatles-song "Hey Bulldog" was een grote verrassing, werd opgedragen aan het hoofdprogramma, en deed helemaal niets af aan het origineel, met de gebruikelijke gitaar-virtuositeit van Miles. Z'n Lennon-obsessie steekt ook live telkens de kop op, maar dat is alles behalve vervelend. En toen moesten de uitsmijters nog komen. "Come Closer" met nog meer vuur als op de plaat, en met grote herkenning in het publiek. Met afsluiter "Inhaler" gaf hij alles, en dat hij op een punt het refrein bleef herhalen terwijl de band verder ging met het couplet merkte niemand.

Ik kan je zeggen, Paradiso mocht niet klagen met die voorprogramma, en Beady Eye had heel wat te overtreffen. De meest vermakelijke 30 live-minuten die ik in tijden heb gezien. Pure rock and roll, gebracht met verve. Als je de kans hebt om Miles Kane live te zien: Twijfel geen moment. En die kans zal sneller komen dan jullie denken O-) _O_. Zal m'n fanboy-verhalen verder voor me houden ;).

Setlist:

Better Left Invisible
Rearrange
My Fantasy
King Crawler
Quicksand
Hey Bulldog
Come Closer
Inhaler

uit m'n hoofd...
pi_94528093
Zo, erg positief haha! Maar het was ook erg vet ja. :)

Na dat Beady Eye afgelopen was zag ik Miles achter in de zaal staan en heb ik nog heel even met em gesproken. Nog altijd aardig en enthousiast. Ik zei dat ik Rearrange erg goed nummer vind en toen vertelde hij dat het dus de volgende single is en dat de video binnenkort uitkomt. Ik zei ook nog tegen hem dat ik zijn solo carrière beter vind dan z'n vorige twee bands lol. Hij werd niet pissig gelukkig. :')
Hij heeft wel een mooie comeback gemaakt, kan echt zien dat hij het naar z'n zin heeft op het podium en de andere bandleden ook. Af en toe naar elkaar lachen enzo.

Jammer dat het publiek het vrijwel niet kende. Maar goed het album is ook nog niet uit.
Ik ben er de volgende keer zeker weer bij. ^O^
pi_94532429
Mooi, mooi. Klinkt erg goed allemaal!

Hebben jullie nog van Miles gehoord wanneer hij solo in NL staat?
pi_94535214
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:16 schreef sander26 het volgende:

Wou ik nog vragen maar toen ik eenmaal met hem aan het praten was was ik het vergeten. 't Ging allemaal ook nogal snel snel, hij stond op het punt weg te gaan.
pi_94539724
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:16 schreef sander26 het volgende:

quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:30 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Als je de kans hebt om Miles Kane live te zien: Twijfel geen moment. En die kans zal sneller komen dan jullie denken O-) _O_. Zal m'n fanboy-verhalen verder voor me houden ;). [..]
*kuch Paradiso eind mei *kuch
pi_94557012
Haha top! kan niet wachten!
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:04:16 #147
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_94558488
Ik neem aan kleine zaal en dan het schema van Paradiso gezien, 24, 25 of 28 mei?
Heavenly Awaiting
pi_94564233
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:04 schreef Yevgeni het volgende:
Ik neem aan kleine zaal en dan het schema van Paradiso gezien, 24, 25 of 28 mei?
Eigenlijk had ik hem al maanden in het programma van London Calling verwacht. Dat zou dan 21 mei worden. Maar dan is hij wel midden in een gedeelte van z'n UK tournee.

Er waren in de kelder nogal wat afleidende factoren voor Miles, dus daardoor wilde ik hem niet uitgebreid lastig gevallen. Even kort gesproken over de avond en de nieuwe songs, en als afscheid zei hij iets wat er op neerkwam dat we elkaar eind mei zouden zien op dezelfde plek.

Toen kwam ik bij de uitgang z'n tourmanager/roadie tegen, die het nadrukkelijk had over "downstairs". Dat zou dan wel weer kunnen stroken met London Calling, al lijkt het mij alsnog dat ze in de war waren met de kleine zaal. Hoe dan ook: Goed nieuws dat Nederland niet wordt overgeslagen in mei. Aankondiging zal vast niet meer lang op zich laten wachten, onthoud waar je het het eerst hoorde ;).
pi_94606490
Oh, en dan vergeet ik nog te zeggen: We hadden het over de aankomende tournee, en terwijl Miles veel Europese festivals zal aandoen, speelt hij "probably not" op Lowlands. Ze zijn dat weekend naar eigen zeggen in Duitsland geboekt.
pi_94677736
Ik roep het al een half jaar, maar met deze slicke productie en bewust gekozen radiovriendelijke sound kan het niet meer missen: HIT!

Single is vanochtend op iTunes uitgebracht. pm.png
pi_94678259
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:01 schreef Aisumasen het volgende:
Ik roep het al een half jaar, maar met deze slicke productie en bewust gekozen radiovriendelijke sound kan het niet meer missen: HIT!

Single is vanochtend op iTunes uitgebracht. [ afbeelding ]
Vette clip ja, maar waarom is de audio zo slecht?
pi_94678336
Ripje van The Sun-website, die hadden hem vorige week exclusief. Zal van de week wel op zijn officiële YouTube-kanaal komen.
pi_94678509
Vind tot nu toe bij bijna alle nummers de live versie veel beter klinken.
Maar het zal inderdaad wel iets te maken hebben met de radiovriendelijkheid van bepaalde nummers
pi_94684635
Oh, en dit:

zondag 27 maart 2011 @ 20:14:10 #155
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94684854
2011 wordt het jaar van Miles Kane, lijkt het zo. Hopelijk krijgt hij een hit, hij verdient het wel :) En ik ben overstag gegaan, ga toch naar zijn concert in Brussel. Ik heb er alweer zin in :7
pi_94685449
En dit ook:
Miles Kane sera en session acoustique mardi soir à 22h dans l'émission Laura Leishman Project (LE MOUV).
Dinsdag dus een akoestische set op de radio: http://www.lemouv.com/
Ben benieuwd hoe de nummers akoestisch klinken :)
  zondag 27 maart 2011 @ 20:28:24 #157
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94685485
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:27 schreef Jacobuspower het volgende:
En dit ook:
Miles Kane sera en session acoustique mardi soir à 22h dans l'émission Laura Leishman Project (LE MOUV).
Dinsdag dus een akoestische set op de radio: http://www.lemouv.com/
Ben benieuwd hoe de nummers akoestisch klinken :)
En diezelfde dag ook een optreden op een Franse tv-show :)
pi_94685529
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:28 schreef Arn0 het volgende:

[..]

En diezelfde dag ook een optreden op een Franse tv-show :)
Cool!
Maarja dat kunnen we niet zien, of wel?
  zondag 27 maart 2011 @ 20:31:02 #159
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94685591
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:29 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Cool!
Maarja dat kunnen we niet zien, of wel?
Komt ongetwijfeld op Youtube, geen zorgen :P
pi_94685764
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:31 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Komt ongetwijfeld op Youtube, geen zorgen :P
Haha, inderdaad.
Daar hebben we gelukkig de mensen van AMFrance voor :)
pi_94693007
Foute clip, zeg :'). Wel lollig.

Un Deux Trois

REFREIN
pi_94698489
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:14 schreef Arn0 het volgende:
2011 wordt het jaar van Miles Kane, lijkt het zo. Hopelijk krijgt hij een hit, hij verdient het wel :) En ik ben overstag gegaan, ga toch naar zijn concert in Brussel. Ik heb er alweer zin in :7
En toen we hem vorig jaar in Londen gespot hadden you just couldn't care less :'(!
  maandag 28 maart 2011 @ 00:40:41 #165
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94698551
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 00:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En toen we hem vorig jaar in Londen gespot hadden you just couldn't care less :'(!
Hehe, dat herinner ik me niet? Nu ja, wel dat we hem verschillende keren gezien hadden maar dat vond ik best tof hoor :P
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:38:07 #166
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_94806452

Setlist van z'n show bij Canal +

[ Bericht 34% gewijzigd door Yevgeni op 30-03-2011 13:43:14 ]
Heavenly Awaiting
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:40:05 #167
192683 AMDB
Visionair.
pi_94852192
Dat vond ik nog de grootste verrassing, ja! _O-
pi_94858419
lekker hoor, AM en Miles Kane op hetzelfde festival! :)
pi_94859146
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:19 schreef Aisumasen het volgende:
Ripje van The Sun-website, die hadden hem vorige week exclusief. Zal van de week wel op zijn officiële YouTube-kanaal komen.
En zo geschiedde:

pi_94905421
Rearrange klinkt zo heerlijk:) zal eens kijken of er nog iets mogelijk is in brussel of de 21e mei dan.. moet ik weer iemand gaan meeslepen.. sowieso lowlands..
  woensdag 6 april 2011 @ 00:38:25 #172
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95102801
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 15:52 schreef maan. het volgende:
zal eens kijken of er nog iets mogelijk is in brussel of de 21e mei dan.. moet ik weer iemand gaan meeslepen.. sowieso lowlands..
Als je er bij wilt zijn moet je snel tickets kopen! Via de Botanique website is het al uitverkocht zelfs, enkel via de Fnac (winkel of online) kan je nog tickets kopen. Heb iig net mijn ticket gekocht, ga alleen maar dat mag de pret niet drukken :)
pi_95121492
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:38 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Als je er bij wilt zijn moet je snel tickets kopen! Via de Botanique website is het al uitverkocht zelfs, enkel via de Fnac (winkel of online) kan je nog tickets kopen. Heb iig net mijn ticket gekocht, ga alleen maar dat mag de pret niet drukken :)
Hmm ja, da's jammer. Heb nog de hoop dat hij voor Indiestad bevestigd wordt eind mei. Maar ik ben ook al voorgelogen over Lowlands ;)!!

Van de week eens de album-versies beluisterd van "Quicksand" en "(Better Left) Invisible". Die laatste niet gladgestreken zoals ik vreesde, maar exact "sleazy Lennon". Hij steekt dat dan ook niet bepaald onder stoelen of banken. (Voor zij die niet weten: referentie "Cold Turkey"). Live had het vorige maand alleen zo veel meer impact, dit is op plaat een hele andere song. En waar is de explosieve slot-coda? Een fade-out, écht?

Bij "Quicksand" weet ik het nog niet zo goed. Alle studio-opnames zijn wel heel erg poppy/corny, terwijl hij live de zaal op de kop zet. Aan de andere kant wende "Rearrange" ook, na een half jaar geluisterd te hebben naar de band-versie uit een radio-sessie. Beide songs zijn behoorlijk mat op plaat.
pi_95128998
Ik denk dat ik de Skream remix van rearrange leuker vind dan de single versie 8)7
pi_95351428

Interactieve album-preview.
pi_95351549
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 18:19 schreef Aisumasen het volgende:

Interactieve album-preview.
Klinkt goed. Maar wat ik ook al vond bij Rearrange is dat alles een beetje overgeproduceerd klinkt, maarja slecht is het zeker niet :D
Previews van een minuut zijn ook fijn, ipv die halve minuut normaal :)
pi_95351606
quote:
Miles Kane is to release a cover of the classic Edwyn Collins track A Girl Like You on limited 7'' vinyl as part of Record Store Day on Saturday April 16th. The B-side, is a cover of Jerry Goldsmiths legendary soundtrack piece Our Man Flint.

Recorded in Edwyns own studio in North London and produced by Edwyns long term friend and engineer Sebastian Lewsley the 7'' will only be sold in independent record shops.
http://soundcloud.com/miles-kane/miles-kane-a-girl-like-you

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijana op 11-04-2011 20:22:30 ]
pi_95351887
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:22 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Klinkt goed. Maar wat ik ook al vond bij Rearrange is dat alles een beetje overgeproduceerd klinkt, maarja slecht is het zeker niet :D
Previews van een minuut zijn ook fijn, ipv die halve minuut normaal :)
Het went. Denk dat het ten goede is gekomen van de songs. Maar die drums zijn wel héél slick. Begrijp die keuze verder heel goed. Het onderscheid hem van de rest, en minstens de helft van deze songs zullen goed werken op de radio. Alleen je zult schrikken als je hem live ziet. "Better Left Invisible" is bombastisch en rauw, de studio-versie is het tegenovergestelde. Zoals ik hierboven zei zonder de explosieve slot-coda, welke grappig genoeg rechtstreeks uit het mid-70's McCartney-boek lijkt te komen, terwijl de rest van het nummer een knipoog naar Lennon is.
  maandag 11 april 2011 @ 19:50:07 #179
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_95356016
quote:
Jeumig, wat is 'ie lekker, zeg!
Heavenly Awaiting
pi_95365738
Zeer lekker, gaat een goed album worden denk ik zo!
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:48:30 #181
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95901590
Rearrange is de "Hotshot" van de week bij Studio Brussel. Het is weliswaar geen UK #1 hit, maar alsnog een mooie prestatie, levert weer wat airplay en reclame op :)
pi_95928321
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:48 schreef Arn0 het volgende:
Rearrange is de "Hotshot" van de week bij Studio Brussel. Het is weliswaar geen UK #1 hit, maar alsnog een mooie prestatie, levert weer wat airplay en reclame op :)
3FM draait "Rearrange" ook al een maand om de dag. Dagprogrammering durven ze nog niet echt aan, hij wordt vooral 's nachts gedraaid. Single komt begin mei uit, met nieuw nummer "Morning Comes" op de B-kant.
pi_95928449
Hopelijk lekt het album komende week nog uit. Ik heb er zin in. *O*
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:37:35 #184
134538 chansadres
Black & White
pi_95986478
Re Arrange is een lekker liedje ^O^
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:06:45 #185
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96303723
Leuk interview in de Humo deze week, iemand (Aisumasen? Kijana?) geïnteresseerd in scans? :P
pi_96306006
Volgens mij is 'ie gelekt...
pi_96307459
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:06 schreef Arn0 het volgende:
Leuk interview in de Humo deze week, iemand (Aisumasen? Kijana?) geïnteresseerd in scans? :P
Ja hoor. :)
pi_96309175
Nog maar een paar nummers die we nog niet in de studio-versie hadden gehoord, maar van de week eindelijk het album in de goede volgorde luisteren. Ook de productie op de rest van de nummers is heel erg slick, duidelijk zonder zijn band opgenomen, maar zoals ik eerder zei denk ik dat hij hier goed aan doet. Alleen "Counting Down The Days" en "King Crawler" zijn nog steeds niet best. Mijn voorlopige favorieten blijven wel de selectie nummers die we zo'n beetje al een half jaar kennen, en ook de nummers die hij zelf als promo gebruikt: "Quicksand", "My Fantasy", "Better Left Invisible" en instant classics "Come Closer" en "Rearrange".
pi_96311271
Telepathy, Inhaler, Rearrange, Quicksand, My Fantasy, Better Left Invisible en Happenstance zijn mijn favoriet. Come Closer alleen de live-versie, studio-versie is te tam. (Maar goed, is toch al vrijwel het hele album).
Take The Night From Me vind ik wel okay. Bij de intro van dat nummer hoor je ook wel een beetje dat hij naar Frans-talige muziek heeft zitten luisteren. :)

Counting Down The Days ben ik ook nog niet zo kapot van evenals Colour Of The Trap. Kingcrawler hoort toch ook wel bij de mindere nummers.

'I can see you making little flames.'
Ha, een kleine referentie aan z'n eerste bandje in Telepathy? :P
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:36:54 #190
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96311870
Erg leuk album! Wou eerst posten "heerlijk rock and roll album" maar eigenlijk.. Is het meer dan dat. Er staan inderdaad enkele missers op maar de pareltjes maken dat ruimschoots goed. Naast de overduidelijke favorieten (Rearrange, Come Closer, Better Left Invisble) ben ik een enorme fan van Quicksand, vooralsnog mijn favoriete track. En op zich zijn de mindere tracks nog steeds goed. Al moet ik het nog een paar keer beluisteren voor ik echt een oordeel kan vellen.

Waar ik minder tevreden over ben is de volgorde van de nummers. Alle rustige nummers zijn op het einde geplaatst, ergens logisch, maar had toch liever een betere mix van "wild" en "rustig" gezien. Of ben ik nu aan het mierenneuken?
pi_96327255
Ik durf er nog wel een schepje bovenop te doen: Het album stort als een kaartenhuis in elkaar na de vijf-sterren start in de eerste 7 songs (ik wil ook track 4, "Counting Down The Days" zo snel mogelijk vergeten). Ze hebben nog een beetje gespeeld met de plaatsing van "Better Left Invisible" en "Happenstance" (op zo'n beetje elke promo staan ze in een andere volgorde), en ik denk dat de oorspronkelijke keuze (die eerste aan het eind) beter was dan de uiteindelijke versie.

Wat mij betreft bestaat dit album uit 2 totale miskleunen, 2 prima songs, 2 solide album-tracks en 6 songs welke onderdeel uitmaken van het beste wat je dit jaar gaat horen op het gebied van de Britse muziek. En live is het een sensatie.
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:40:44 #192
192683 AMDB
Visionair.
pi_96332545
M'n verzoek tot TT change is uitgevoerd, met daarin nog wel het respect voor het Rascals topic dat het was :)
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 10:43:41 #193
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_96332671
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:40 schreef AMDB het volgende:
M'n verzoek tot TT change is uitgevoerd, met daarin nog wel het respect voor het Rascals topic dat het was :)
Nummer 2 zal, als dit album echt zo goed is, snel volgen. Van The Rascals was ik nooit groot fan, eik.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:47:04 #194
192683 AMDB
Visionair.
pi_96332815
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:43 schreef belsen het volgende:

[..]

Nummer 2 zal, als dit album echt zo goed is, snel volgen. Van The Rascals was ik nooit groot fan, eik.
De muziek is niet heel briljant, ik denk dat voor veel mensen het kwartje pas valt als je Miles live op het podium ziet staan, dat was bij mij bij The Rascals in ieder geval wel zo.

Ik raad het iedereen ook aan om een live concert te bezoeken als ze de mogelijkheid hebben, zul je geen spijt van krijgen.

p.s. Zijn er eigenlijk al losse shows aangekondigd in NL? Nee toch?
pi_96335469
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:47 schreef AMDB het volgende:

[..]

De muziek is niet heel briljant, ik denk dat voor veel mensen het kwartje pas valt als je Miles live op het podium ziet staan, dat was bij mij bij The Rascals in ieder geval wel zo.

Ik raad het iedereen ook aan om een live concert te bezoeken als ze de mogelijkheid hebben, zul je geen spijt van krijgen.

p.s. Zijn er eigenlijk al losse shows aangekondigd in NL? Nee toch?
Nog geen show aankondiging gezien. Ik begin nu wel te twijfelen of hij nog in mei hier komt. Wordt een beetje krap nu.
pi_96344576
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:53 schreef Kijana het volgende:

[..]

Nog geen show aankondiging gezien. Ik begin nu wel te twijfelen of hij nog in mei hier komt. Wordt een beetje krap nu.
Zal inderdaad worden vooruitgeschoven. Kijken of er nog iets te regelen valt voor Brussel, mocht dat uitkomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Ze hebben nog een beetje gespeeld met de plaatsing van "Better Left Invisible" en "Happenstance" (op zo'n beetje elke promo staan ze in een andere volgorde), en ik denk dat de oorspronkelijke keuze (die eerste aan het eind) beter was dan de uiteindelijke versie. [..]
Ze zijn er blijkbaar zelf nog steeds niet uit, want de achterkant heeft die twee nummers alsnog omgedraaid :').
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:23:11 #197
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96348792
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:37 schreef Aisumasen het volgende:
Zal inderdaad worden vooruitgeschoven. Kijken of er nog iets te regelen valt voor Brussel, mocht dat uitkomen.
He zonde man, als ik dat had geweten had ik een extra ticket gekocht. Nu is het volledig uitverkocht.. :P
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:08:37 #198
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_96368118
leuk album :)
favoriet tot nu toe is My Favourite (met noel gallagher op de backing vocals O+ )
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:17:09 #199
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96368523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:08 schreef Elusive het volgende:
My Favourite
Dat het je favoriete nummer is, is wel heel duidelijk :P
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:21:31 #200
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_96368760
oops, my fantasy natuurlijk :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')