quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:11 schreef SterreMarit het volgende:
![]()
...en waarom zou je dat willen doen?
quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil graag een vriend van mij adopteren als zoon, maar hij is 5 jaar ouder dan ik.
Ga je 5 ton doorsluizen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Is het in Nederland toegestaan om mensen te adopteren als kind, zonder dat ze je kind zijn ? Ontstaan er problemen als de persoon in kwestie ouder is dan jij ? Ik wil graag een vriend van mij adopteren als zoon, maar hij is 5 jaar ouder dan ik.
5 ton?quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef JohnDDD het volgende:
Het gaat inderdaad om een financiele kwestie. Het zou financieel gezien erg gunstig zijn als wij een familierelatie hadden.
Die vriend van mij heeft officieel geen vader, wel een moeder.
Kan mijn vader hem adopteren als een zoon waardoor wij broers worden?
Of kan mijn vader zich laten registreren als zijn vader? Of is dat hetzelfde? Wat zijn daarvan de voorwaarden om je te laten registreren in het bevolkingsregister als iemands vader?
quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
mensen te adopteren als kind, zonder dat ze je kind zijn ? .
Trouw met z'n moeder !quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef JohnDDD het volgende:
Het gaat inderdaad om een financiele kwestie. Het zou financieel gezien erg gunstig zijn als wij een familierelatie hadden.
volgens mij is dit totaal niet mogelijk omdat hij gewoon nog een moeder heeft.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef JohnDDD het volgende:
Kan mijn vader hem adopteren als een zoon waardoor wij broers worden?
Of kan mijn vader zich laten registreren als zijn vader? Of is dat hetzelfde? Wat zijn daarvan de voorwaarden om je te laten registreren in het bevolkingsregister als iemands vader?
Dat klinkt als een goed plan, volgens mij kun je ook een fiscaal partnerschap aangaan.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ga een geregistreerd partnerschap aan, dat lijkt me de enige optie.
Nee, je mag alleen je eigen kinderen adopteren.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Is het in Nederland toegestaan om mensen te adopteren als kind, zonder dat ze je kind zijn ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |