Er zijn genoeg conspiracytheorieen die zeggen dat er een NWO (New World Order) achter de schermen bezig is om de mensheid zover te drijven dat ze om een eenheis smeken. Dat juist die behoefte en angst voor wat komen gaat ingezet wordt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:06 schreef Strani het volgende:
Ik zat zo eens te denken he..kijk, er zijn jaarlijks wel van dit soort momenten waar heel veel mensen in wìllen geloven omdat ze een betere wereld willen zien. Mensen die niet langer van ons systeem (lees economie) willen afhangen. Mensen die het zat zijn dat onze wereld bepaald wordt door geld en afgesproken grenzen (landsgrenzen, bijvoorbeeld, waardoor iedereen netjes van elkaar gescheiden wordt).
Als er zo veel mensen zijn die er zo over denken, waarom wachten we dan met z'n allen op dingen die waarschijnlijk helemaal niet plaats zullen vinden? Waarom laten we het afhangen van totaal niet bewezen zaken? Waarom nemen we zelf niet het heft in handen en beginnen we de wereld zelf te veranderen door te erkennen dat er meer 'van ons' zijn dan we in eerste instantie zouden denken?
Zomaar een gedachte.
Precies... en waarom zou je de moeite gaan doen om 6 miljard "barbaren" wat manieren te brengen als je ze ook kan "zappen". Ik ben er behoorlijk zeker van dat wij als mensen hetzelfde zouden doen als we een planeet tegen het lijf liepen waar we naar toe konden reizen en koloniseerbaar konden maken, maar waar nog een "primitief ras" rond hing.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:27 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Je hebt hier wel een punt. Op deze planeet is het altijd al zo geweest dat een sterkere soort de zwakkere verjaagt.
Dat hoef je niet te denken, dat is een feit. In de gehele geschiedenis van de mensheid zijn zwakkeren altijd onderdrukt. Totdat de ondrukker zelf sporen van zwakte begint te vertonen en uit de weg wordt geruimd.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:33 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Precies... en waarom zou je de moeite gaan doen om 6 miljard "barbaren" wat manieren te brengen als je ze ook kan "zappen". Ik ben er behoorlijk zeker van dat wij als mensen hetzelfde zouden doen als we een planeet tegen het lijf liepen waar we naar toe konden reizen en koloniseerbaar konden maken, maar waar nog een "primitief ras" rond hing.
quote:Wat wij verwachten te zien? Bijzonder weinig natuurlijk. De voorspellingen rondom de Galactische Federatie zijn al zo vaak gedaan, en telkens op zo'n vage fluffywuffy manier, dat ze slechts een glimlach op de mond veroorzaken. 14 Oktober wordt de dag waarop de mens nog een stapje dieper in het kredietdrijfzand zakt, met of zonder UFO.
Wat ik al gepost had:quote:
Ik me ook niet echt inbeelden dat als ze komen ze in vrede komen. Het is of ze nemen de wereld over en wij moeten doen wat zij zeggen, of ze roeien ons uit, one of the two imo.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:33 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Precies... en waarom zou je de moeite gaan doen om 6 miljard "barbaren" wat manieren te brengen als je ze ook kan "zappen". Ik ben er behoorlijk zeker van dat wij als mensen hetzelfde zouden doen als we een planeet tegen het lijf liepen waar we naar toe konden reizen en koloniseerbaar konden maken, maar waar nog een "primitief ras" rond hing.
Er kloppen een aantal zaken niet aan jou verhaal:quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:30 schreef Arsenius het volgende:
Waarom zouden alle aliens negatieve intenties hebben, ze hebben de mogelijkheid het universum te doorkruisen, en slaven lijkt me ook niet want ze kunnen vast kloonen maken of robots of iets dergelijks.
En de aarde is ook niet bijzonder, zullen vast vele andere planeten zijn die grotendeels vergelijkbaar met de aarde zijn.
Dat ze ons een tijdje geobserveerd hebben en zien dat we deels klaar zijn om gewoon wat verder te komen, immers zij kunnen onze broeders zijn. Veel menselijker dan we ooit gedacht hadden misschien qua uiterlijk.
Hoe verder wij evolueren des te meer goed komt in ons naar boven, volgens mij. Wij komen van barbarische gebruiken af en proberen ons beter voor te doen.
Als dat doorgaat dan zullen wij toch voor het goede streven, net als wij dieren proberen niet totaal uit te roeien maar te beschermen, gebieden te beschermen. Hoe meer we evolueren hoe meer we rekening houden met ander soort leven op deze aardkloot.
Dan lijkt het me meer voor de hand dat de Aliens die al verder geevolueerd zijn datzelfde nastreven.
Hier ook, schipholquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef Arsenius het volgende:
Dat is jouw mening, prima.
Iemand ook opgemerkt dat er meer activiteit is in het nederlandse luchtruim? Aantal keer helikopters overgevlogen en andere vliegtuigen.
Hier iig wel, noord-brabant. :x
Tis gewoon hetzelfde alleen valt het nu meer op omdat je erop let.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef Arsenius het volgende:
Iemand ook opgemerkt dat er meer activiteit is in het nederlandse luchtruim? Aantal keer helikopters overgevlogen en andere vliegtuigen.
Slappe hap... ik zou graag hebben gezien hoe jij bovenstaande theorien had verdedigd... maar uhmmm, nee, als ik niet op de hoogte was van "dit nieuws" zou ik niet eens weten dat er iets aan de hand was...quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:52 schreef Arsenius het volgende:
Nogmaals, de ruimte is onmetelijk groot. Plaats genoeg voor iedereen, ook voor het stelletje aardlingen dat nog niet zover geevolueerd is dat het een 'eventueel' gevaar kan vormen voor verder geevolueerde volkeren.quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:42 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik ben er behoorlijk zeker van dat als wij niet meer aan de top van de voedselketen/evolutie staan, we het nog zwaar te verduren krijgen...
Mag hopen van wel, als we daar al niet van onder de inruk raken weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:12 schreef Darklight het volgende:
Maar breekt er geen paniek uit als er plotseling een gigantische ufo in de lucht hangt
Ok, maar wanneer zou jij proberen een probleem op te lossen? Als het nog een potentieel probleem is of als het daadwerkelijk een bedreiging is? Ik zou zeggen: Vandaag 6 miljard barbaren elimineren betekend dat je je daar morgen niet meer druk over hoeft te maken...quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nogmaals, de ruimte is onmetelijk groot. Plaats genoeg voor iedereen, ook voor het stelletje aardlingen dat nog niet zover geevolueerd is dat het een 'eventueel' gevaar kan vormen voor verder geevolueerde volkeren.
Neuh, ik kan me niet voorstellen dat verder geevolueerde volkeren per sé het enige volk in het universum wil zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |