abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:08:29 #76
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_62485303
HOMO-ONDERZOEK RONDOM 10:

VEEL HOMO'S HEBBEN MOEITE MET TV-GAYS ALS 'GEER EN GOOR'

Ruim driekwart van de homoseksuelen herkent zich niet in het beeld dat wordt neergezet door tv-homo's als Gerard Joling en Gordon ('Geer en Goor'). Ongeveer een derde van de homo's vindt dat relnichten het beeld van homo's in Nederland bepalen.

Dat blijkt uit onderzoek van het tv-programma Rondom 10 onder 680 leden van het COC, belangenvereniging voor homo's, lesbiënnes en biseksuelen. De resultaten worden vanavond gepresenteerd in Rondom10.

Ruim een derde (36%) van hen vindt dat tv-homo’s als Geer & Goor niet goed zijn voor de homo-emancipatie. Die is volgens de overgrote meerderheid van de homo's (90 procent) nog niet voltooid.

Ruim tweederde van de ondervraagden vindt dat homo-events als Gay Parade en Roze Zaterdag bijdragen aan homo-emancipatie. Toch heeft een derde van de homoseksuelen last van het stereotype beeld van homo's dat bij dergelijke festijnen wordt neergezet.

Bijna één op de vijf homo's ondervindt in het dagelijks leven last van berichtgeving over excessen in de homo-scene, zoals de Groninger HIV-zaak. Daarin staan drie verdachten terecht die op ruige seksfeesten 14 slachtoffers met HIV zouden hebben besmet.

Homoseksualiteit is nog steeds een taboe in Nederland, aldus 70 procent van de ondervraagden. Bijna de helft van de homo's houdt daar op straat rekening mee: 49 procent heeft er moeite mee zijn partner in het openbaar te zoenen. Met hand in hand lopen is 45 procent terughoudend.

Veel homo's zijn de afgelopen jaren geconfronteerd met vijandig gedrag en geweld. Zo is 58% wel eens uitgescholden vanwege zijn geaardheid en 31% bedreigd. Dertien procent van alle homoseksuelen, bijna één op de zeven dus, is wel eens mishandeld om zijn of haar geaardheid.

www.rondom10.nl

Voeren de relnichten in Nederland op dit moment een te hoog woord, of moet vooral de media zelf de hand in eigen boezem steken door hun eenzijdige berichtgeving ?
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_62485461
Het zijn altijd de excessen van een bepaalde cultuur die er uitgelicht worden. Het is voor de media totaal niet interessant om te berichten over dat afgelopen zaterdag de potten weer massaal op de bank zaten .

Helaas is het zo dat veel mensen zich alleen door dit soort berichten laten beïnvloeden en denken dat de hele homo gemeenschap elke week een HIV party heeft .
Ik zelf heb niets met Geer ende Goor maar stoor me er ook niet aan dat zij zich willen etaleren als een stel hysterische nichten.

Wat vind jij er van, Stroek?
ijs_beer fan!
pi_62485948
Eigenlijk is 't tragisch te noemen dat een deel van de bevolking denkt dat alle homo's van die hysterische verwijfde typjes als Gordon zijn. Het nieuws bericht altijd over excessen, dat het volk denkt dat het betrekking heeft op alle homo's is gewoon domheid van hun kant. De homogemeenschap moet zich daar eigenlijk weinig van aantrekken en laconiek reageren op zulke aannames. Maar toegegeven, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik merk aan mezelf dat ik ook niet altijd heel open en zorgeloos met m'n geaardheid omga. Wat ik zelf belangrijk vind is dat jonge kinderen al meekrijgen dat homoseksualiteit heel normaal is en dat er bijvoorbeeld gevraagd wordt: heb je een relatie/ heb je verkering ipv heb je een vriendin/vriend. Dit zou al heel veel schelen mijns inziens. Ook zouden in reclames of uberhaupt op tv meer homoseksuele relaties getoond moeten worden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_62486062
Mee eens .
Er zou gewoon in schoolboeken kunnen staan Jan en kees gingen op vakantie ipv alleen Jan en Truus, zo maak je dat kinderen het normaal vinden en dat er niet zo krampachtig over gedaan hoeft te worden.
ijs_beer fan!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:53:50 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62486182
Ik vind wel dat de media best eens een normale boot in het nieuws mag brengen in plaats van die ene SM-boot. Maar zo hysterisch zijn Geer en Goor toch helemaal niet? Ze lachen alleen veel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62487556
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:53 schreef wonderer het volgende:
Ik vind wel dat de media best eens een normale boot in het nieuws mag brengen in plaats van die ene SM-boot. Maar zo hysterisch zijn Geer en Goor toch helemaal niet? Ze lachen alleen veel.
Ze zouden inderdaad ook een normale boot moeten tonen, maar dat ze die ene SMboot ook laten zien vind ik wel begrijpelijk aangezien ze bij het nieuws de meest opzienbarende zaken laten zien. Ik vind het ook grappig om te zien hoe ridicuul ze nu weer zijn uitgedost, maar ik snap dat ze zo zijn gekleed vanwege die gaypride en dat ze in het dagelijks leven er hoogstwaarschijnlijk doodnormaal uitzien. Dat mensen dit aangrijpen om weer te gaan zeiken over homo's en hun "nichterige gedrag" is ronduit zielig.
Ik snap echt niet dat iedereen zo moeilijk doet over die gaypride, het is net als carnaval een evenement waarbij je je even uitleefd. Ik hoor niemand klagen als er bij carnaval een meisje schaarsgekleed rondloopt met in haar rechterhand een dildo .

Ze zijn wel een beetje overdreven hoor met hun constante verwijzingen naar seks .
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:58:18 #82
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_62487657
het fascinerende is nu toch dat de kritiek vanuit eigen kring komt. Dhr Gerrit Komrij is ook homosexueel maar vindt dat we dus te ver zijn doorgeschoten met de knuffelhomo's op TV Canalpride maar ook het homohuwelijk is hem een gruwel in het oog
ik mag hopen (en Cees Grimbergen vertrouw ik daar wel redelijk in) dat het inderdaad vanavond wel genuanceerd gebracht gaat worden. Want het percentage relnichten is binnen de scene natuurlijk ook beperkt, maar ook hun hebben recht op emancipatie en moeten zich kunnen uiten. Probleem is inderdaad wel dat wanneer Jan in de provincie net alle moed verzameld heeft om thuis uit de kast te komen en pa en moe ergens diep in de provincie zien die beelden dat hun dan de schrik om het hart slaat
pi_62489720
Het is geloof ik meer de omgeving dan ik die moeite heeft met die beelden, en die er niet altijd in slaagt om verder te denken. Daar hebben we dan wel weer last van. Dus niet zozeer van Geer en Gor of een gezellige travestietenboot maar van de mensen die denken dat dat homoseksualiteit is. Snappie???
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:34:52 #84
71919 wonderer
pi_62489727
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:58 schreef Stroekie het volgende:
Probleem is inderdaad wel dat wanneer Jan in de provincie net alle moed verzameld heeft om thuis uit de kast te komen en pa en moe ergens diep in de provincie zien die beelden dat hun dan de schrik om het hart slaat
Dat vind ik dus bullshit. Die ouders zien toch ook wel dat hun zoon niet zo is?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:02:35 #85
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_62490344
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 19:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jawel, maar dat gaat om het 'is'. Ze zijn wel bang dat 'ie alsnog zo wordt. Hadden mijn ouders namelijk ook. Die waren doodsbang dat ik op die nichten zou gaan lijken, en alle seksfeestjes af zou gaan en zo.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:44:20 #86
71919 wonderer
pi_62491426
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 20:02 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Jawel, maar dat gaat om het 'is'. Ze zijn wel bang dat 'ie alsnog zo wordt. Hadden mijn ouders namelijk ook. Die waren doodsbang dat ik op die nichten zou gaan lijken, en alle seksfeestjes af zou gaan en zo.
Nou, als je kind daar gelukkig van wordt, dan moet ie dat maar lekker worden, toch?
pi_62492142
Rondom10 na 5 minuten links laten liggen, weer die belegen discussie
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:01:53 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_62493134
SCH als je vriendje is stappen en hij is om 2 uur 's nachts nog niet thuis.

Word je dan bezorgd of denk je leuk voor hem dat ie leuke mensen ontmoet ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62493198
Dan slaap ik allang
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:08:01 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_62493261
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:05 schreef SCH het volgende:
Dan slaap ik allang
Laatst niet

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62493355
Ik ben niet bezorgd, behalve als het stormt of onweert of hij veel later thuis is dan ik zou denken ofzo.

En natuurlijk hoop ik dat ie het leuk heeft en leuke vrouwen ontmoet. Nee tongetje, ik ben niet enorm jaloers aangelegd zoals u.
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:20:42 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_62493555
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:12 schreef SCH het volgende:
Ik ben niet bezorgd, behalve als het stormt of onweert of hij veel later thuis is dan ik zou denken ofzo.

En natuurlijk hoop ik dat ie het leuk heeft en leuke vrouwen ontmoet. Nee tongetje, ik ben niet enorm jaloers aangelegd zoals u.
Jullie hebbn een vrije relatie.

Maar stel hij wordt verliefd op een andere adonis.

Hoe reageer je dan ?

pi_62494781
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:20 schreef tong80 het volgende:

[..]

Jullie hebbn een vrije relatie.

Maar stel hij wordt verliefd op een andere adonis.

Hoe reageer je dan ?

Dan baal ik als een stekker.
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:39:01 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_62495206
Mooi. Ik dacht even dat je niet spoorde

zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:48:33 #95
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_62495394
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 19:34 schreef wonderer het volgende:

[..]

dat provinciaalse beeld nog hier en daar nog steeds voor.
En echt niet alleen in Staphorst of Urk
pi_62495440
Hoeveel procent van de NL bevolking is homo? Is dat überhaupt ergens terug te vinden?
I approve this message
  zondag 19 oktober 2008 @ 05:22:09 #97
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_62498223
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:50 schreef Skeletor het volgende:
Hoeveel procent van de NL bevolking is homo? Is dat überhaupt ergens terug te vinden?
Er zijn helaas geen harde cijfers van, mede omdat er nog altijd mensen zijn die er niet voor durven uit te komen. De schattingen liggen tussen de 5 en 10%.
  Trouwste user 2022 zondag 19 oktober 2008 @ 18:14:15 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_62508253
Ik heb altijd begrepen dat één op de 10 homo is. Zitten dan ook nog eens bi-sexuelen tussen.

Dus eigenlijk speelt er elke interland één homo mee.

pi_62509038
1 op de 10 Fokkers dus ook.
  Trouwste user 2022 zondag 19 oktober 2008 @ 18:52:35 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_62509191
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:45 schreef SCH het volgende:
1 op de 10 Fokkers dus ook.
Ja en één op de tien kassa meisjes bij de Albert Hein

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')