En je hebt er zelfs geen chemicaliën voor nodig in principe.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:12 schreef ToT het volgende:
Maar ik vraag me af waarom katoen zo slecht en zwak en gevoelig zou zijn; het wordt volgens mij al REDELIJK lang gebruikt, en men is er in het algemeen redelijk tevreden over.
zie, het zijn dus wel degelijk de snode plannen van de oliefacsisten geweest. Het is toch van de zotte dat het nu WEER in opkomst is.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
En je hebt er zelfs geen chemicaliën voor nodig in principe.
Hennep is ook nooit verboden geweest (of in ieder geval al decennialang weer toegestaan). Dat het vroeger minder werd gebruikt dan de laatste jaren is dan ook puur economisch, vergelijkbare producten op oliebasis waren goedkoper en dat is nu niet meer het geval.
Als het economisch aantrekkelijker is om producten op oliebasis te gebruiken snap ik niet wat daar fascistisch aan zou moeten zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
zie, het zijn dus wel degelijk de snode plannen van de oliefacsisten geweest. Het is toch van de zotte dat het nu WEER in opkomst is.
Omdat de winstmarge op wiet veel en veel lager is dan de winstmarge op bijv opiaten? Omdat het veel en veel minder verslavend is? En omdat elke boerenlul het in zijn tuintje kan kweken omdat het geen bewerkingen nodig heeft. Wiet groeit overal en is dus moeilijk te monopoliseren.quote:Op maandag 13 oktober 2008 07:58 schreef teknomist het volgende:
[..]
"De" waarheid is wel heel kort door de bocht. Een paar kanttekeningen:
1. Marihuana is niet het medicijn dat alle andere medicijnen overbodig maakt. Dus waarom zou de farmaceutische industrie ook niet zelf marihuana gaan verwerken en verkopen?
Alle illegale drugs zijn verboden wegens economische belangen. Om mensen aan het werk te houden, om op te kunnen treden tegen ongewenste groepen, om bedrijfsbelangen te beschermen, om de "legale drugsmarkt" te beschermen. Het heeft weinig tot niks met gezondheid of volksbelang te maken.quote:2. Waarom zijn drugs zoals MDMA en cocaine dan ook verboden? Ook vanwege bepaalde economische belangen?
In dit geval wel. De laatste indianenverhalen verzin ik niet zelf, maar komen zo goed als letterlijk uit oa de new york times van halverwege de jaren 30, de krant waarvan Hearst (die niet alleen de media maar ook de de papierindustrie in een stevige greep had en dus flinke belangen had om mj uit te bannen) toen de eigenaar was. Zo zijn er meer van dergelijke parels te vinden in "gerenommeerde kranten" en in media, anders moet je voor de grap eens "reefer madness" gaan kijken - die film is nu bijna niet anders meer te zien dan als bizar slechte parodie maar droevig genoeg was ie destijds serieus bedoeld.quote:Indianenverhalen zijn er altijd wel geweest; en het lijkt me stug dat die allemaal geinitieerd zijn door de farmaceutische en/of de papier- en katoenindustrie.
Nou ja, wat de echte reden daarachter was kan ik alleen maar naar gissen. Maar de drooglegging is wel te zien als de kiem van een groot deel van de georganiseerde misdaad. En na de drooglegging dreigde een enorme politiemacht werkeloos te worden - een prima moment om een oorlog tegen drugs te beginnen, hadden ze tenminste weer wat te doen (en dus bestaansrecht). Het einde van de drooglegging was hierdoor een van de redenen voor het nieuwe drugsbeleid, naast de andere economische en racistische motieven, die toen allemaal bijna samenkwamen.quote:Overigens noem jij alcohol aan; en dat is in de jaren 20 in de VS ook een tijd verboden geweest. En waarom zou dat?
Ik ben geen echte conspiracydenker maar dit is een onderwerp waar ik me echt goed in verdiept heb - op basis van echte en geverifieerde bronnen, niet op basis van vage conspiracy sites. Het valt bijna niet te ontkennen dat hier heel vuile spelletjes zijn en worden gespeeld. Er wordt en is tegen ons gelogen - op grote schaal. En veel mensen zijn zelf in de leugens gaan geloven - of liever gezegd, men heeft nooit de moeite genomen om de claims te controleren.quote:PS. Ik steek er zelf ook wel eens eentje op; maar dit soort conspiracies zijn crap; grotere verbanden zien die er niet zijn.
En de wereld is nog exact hetzelfde natuurlijk..quote:Op maandag 13 oktober 2008 07:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Had men dit zinnetje wel gelezen in de OT ... het zegt toch wel genoeg hoe waanzinnig er nu gedaan wordt over hennep.
het principe van betalen in natura is geheel uit onze denkpatroon gehaald.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:58 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En de wereld is nog exact hetzelfde natuurlijk..Hmm, heb ik jandorie toch net de laatste postkoets naar kleine huis op de prairie gemist..
Jij denkt serieus dat als er zeg geen tabak/olie industrie was geweest, mensen gewoon lekker kleinschalig hennep zouden gaan verbouwen, en dit zouden gaan ruilen voor een kip oid op de locale markt? Dan was er nu eenzelfde industrieel complex geweest waar je lekker tegenaan had kunnen schoppen, maar dan met hennep.
Geld is gemakkelijker. Ik heb zo weinig hennep, dat ik daar mijn belasting moeilijk mee kan betalen. Wat moet Wouter Bos trouwens met hennep?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het principe van betalen in natura is geheel uit onze denkpatroon gehaald.
Ik niks, maar het moet van Wouter Bos.quote:
Geinige oneliner, slaat alleen als een lul op een fruitvlieg...quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als ik zeg je moet naakt met een peer in je kont over een druk stadsplein kruipen, doe je dat dan ook?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:38 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik niks, maar het moet van Wouter Bos.
toch wel ernstig hè. reguliere dingen wat we meerdere keren per dag tot ons nemen inweze een harddrugs is. En de mindere schadelijke drugs wat we hoogents 1 of 2 keer per maand gebruiken wordt als gekken op gereageerd.quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:17 schreef Resonancer het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.alienufosecret.eu/forum/index.php?action=vthread&forum=8&topic=296
tvp enzo..
Waarom vind je dat zo vreemd of verkeerd?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
omdat we nu opgescheept zitten met een stresserige fascistisch monetairisch slavensysteem....quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom vind je dat zo vreemd of verkeerd?
Care to explain that?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 06:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
omdat we nu opgescheept zitten met een stresserige fascistisch monetairisch slavensysteem....
Grapje zeker? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar er zijn volgens mij een hoop mensen die tegen hun zin in werk moeten verrichten zodat ze aan het eind van de maand een kleine financiele compensatie krijgen om zo in leven te blijven (en in onze maatschappij geaccepteerd worden).quote:
Niet iedereen is een kettingrokende alcoholist hoor. Maar als je je er zo aan stoort, wie houdt je dan tegen om zelf een hennep-boerderij met kledingwinkeltje te starten?quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
toch wel ernstig hè. reguliere dingen wat we meerdere keren per dag tot ons nemen inweze een harddrugs is. En de mindere schadelijke drugs wat we hoogents 1 of 2 keer per maand gebruiken wordt als gekken op gereageerd.![]()
Mensen kijken je raar aan als je alcohol gelijk trekt met cocaine...
Overigens he als je alle voordelen zo leest van wat deze plant allemaal te bieden heeft is het toch te belachelijk voor woorden dat het zo onderdrukt wordt. Dit is dus een keihard conspiracy van de multinationals met hun inferrieure slecht afbreekbare rotzooi.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |