Dan dokt DNB voor mij maar voor t feit dat ik te weinig postzegels er op heb zitten grijnzquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:01 schreef mecano het volgende:
Volgens mij is het toch meer dan 44ct aan postzegels. Je hebt minstens 2 postzegels van 44ct nodig om die formulieren+bijlagen te versturen. Dus als je slechts 1 Euro nogwat op de rekening hebt, dan is het eigenlijk de moeite niet waard.
Denk niet dat ze de claim behandelen als het op een ander adres binnen komt.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:22 schreef wizarddragon het volgende:
Heeft de DNB geen antwoordnummer?![]()
Het bedrag is idd niet interessant om 2 postzegels ervoor te plakken.
papier en inkt betaal ik niet zelf.. alleen de balpen.... goh wat een ramp....quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:41 schreef mecano het volgende:
Tel daarbij de print-en kopierkosten en de kosten van de envelop dan moet je er zelfs bijbetalen (mocht je dus niet gratis kunnen printen en kopieren).
je meent hetquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:33 schreef mecano het volgende:
Het laatste is niet al te serieus bedoelt hoor. Ik heb eigenlijk een smilie erachter moeten zetten.
Voor een antwoordnummer hoef je geen zegels te plakkenquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:26 schreef Wexy het volgende:
[..]
Ik heb er nog net geen 10tje staan..
Gewoon even ingevuld en wie weet krijg ik het inderdaad op mn rekening... die 44 ct aan postzegel geeft mij toch netto 9 euro
Bij mij was 't 45 gram, 88 cent dus.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:30 schreef Irix het volgende:
Hoeveel postzegels doen jullie erop? (Ik heb hier geen weegschaal...)
0-20 g. 0,44
20-50 g. 0,88
50-100 g. 1,32
100-250 g. 1,76
250-500 g. 2,20
500 gr.-3 kg. 2,64
Postzegelcrisisquote:
ja tuurlijk zijn wij gierigquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Asgard het volgende:
Krijgen al die mensen die de IceSave spaarders gingen uitschelden voor gierige lullo's toch gelijk
Als je laat aantekenen met ontvangstbevestiging weet je het wel zeker.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel irritant dat je dus geen bevestiging krijgt. Stel mijn brief wordt om wat voor rede dan ook onderschept dan denk ik mooi dat ik mijn geld krijg, maar ondertussen krijg ik dat dus niet...
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:02 schreef rompompom het volgende:
[..]
Als je laat aantekenen met ontvangstbevestiging weet je het wel zeker.
Zoals ik heb gedaan. Hij is afgeleverd :-)quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:02 schreef rompompom het volgende:
[..]
Als je laat aantekenen met ontvangstbevestiging weet je het wel zeker.
Denk dat ik dat ook maar doe ja. Jeweetsmaarnooit.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:12 schreef DABAMaster het volgende:
Bij mij aangetekend, 6,75 ofzo dus :-) Ga het niet gokken!
De Nederlandsche Bankquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:55 schreef MadisonAve het volgende:
even een domme vraag hoor maarja ik ben nou eenmaal van de digitale generatie dus ik stuur doorgaans geen brieven: je moet die formulieren opsturen onder vermelding van icesave... moet je dat dan op die enveloppe schrijven bij het adres ofzo?
Inderdaad. Daar komt nog bij dat ze waarschijnlijk elke dag duizenden brieven van Icesavers zullen ontvangen, dus ik denk dat die postkamermedewerkers geen 'Icesave' meer kunnen zien ondertussenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:52 schreef wizarddragon het volgende:
Kom op zeg, alsof die postkamermedewerkers bij de DNB niet kunnen lezen.
Tel daarbij iedereen op die gaat opbellen naar DNB met ‘is m'n brief aangekomen?’. Wordt het op de website niet aangegeven of je aanvraag is behandeld?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:24 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Inderdaad. Daar komt nog bij dat ze waarschijnlijk elke dag duizenden brieven van Icesavers zullen ontvangen, dus ik denk dat die postkamermedewerkers geen 'Icesave' meer kunnen zien ondertussen
Ik zat het net op te zoekenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:55 schreef MadisonAve het volgende:
even een domme vraag hoor maarja ik ben nou eenmaal van de digitale generatie dus ik stuur doorgaans geen brieven: je moet die formulieren opsturen onder vermelding van icesave... moet je dat dan op die enveloppe schrijven bij het adres ofzo?
Nee, ik wacht er ook nog steeds op. Ik kan niet meer inloggenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Iemand dat rekeningstatement van Icesave al gekregen?
Hebben ze uberhaupt nog geld om die brieven te versturen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Iemand dat rekeningstatement van Icesave al gekregen?
Van de site:quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:52 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nee, ik wacht er ook nog steeds op. Ik kan niet meer inloggen
Volgens mij klopt het password echter wel.
Ik weet m'n wachtwoord niet meer, misschien dat jij ook de dan bekende procedure kan volgen. Ik heb niet zo veel vertrouwen in een papieren brief, eerlijk gezegd.quote:Voor de spaarders die niet kunnen inloggen (bijvoorbeeld als u geen veiligheidscode heeft, uw wachtwoord bent vergeten, en dergelijke) werkt Icesave Nederland op dit moment aan een oplossing. Icesave Nederland zal voor eind oktober 2008 met een oplossing komen, zodat ook deze spaarders een aanvraag tot vergoeding kunnen indienen.
Geheel offtopic, maar wat een prachtig voorbeeld van digitalisering... In het begin wilde veel mensen niet bij een online bank omdat je alleen maar "schermpjes" had en geen afschriften op papier had staanquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:17 schreef rompompom het volgende:
[..]
Van de site:
[..]
Ik weet m'n wachtwoord niet meer, misschien dat jij ook de dan bekende procedure kan volgen. Ik heb niet zo veel vertrouwen in een papieren brief, eerlijk gezegd.
Trouwens, je hebt I's, l's en 1's. Als je die in je wachtwoord hebt, moet je alle mogelijkheden effe proberen denk.
Schitterend inderdaadquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:25 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Geheel offtopic, maar wat een prachtig voorbeeld van digitalisering... In het begin wilde veel mensen niet bij een online bank omdat je alleen maar "schermpjes" had en geen afschriften op papier had staan
Goede vraag.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:49 schreef azaroth het volgende:
begrijp ik het goed dat wanneer je een en/of rekening had bij icesave, beide rekeninghouders een aanvraag moeten indienen bij de DNB? is idd het geval
en moet je in dat geval bij onderdeel 3 bij 'naam rekeninghouder' 2 namen invullen?
bv. Piet Jansen eo Truus Jansen
Ik snap dat je mijn opmerking zo interpreteert, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik er geen vertrouwen in had dat er van Icesave nog een 'echte' brief zou komen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:25 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Geheel offtopic, maar wat een prachtig voorbeeld van digitalisering... In het begin wilde veel mensen niet bij een online bank omdat je alleen maar "schermpjes" had en geen afschriften op papier had staan
Ik heb geen brief ontvangen van Icesave. Je kan ook zelf een uitdraai maken van je rekeningoverzicht, staat in dit topic wel hoe dat moet, deze mag je volgens DNB ook gebruiken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:49 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik wacht nog steeds op een brief van Icesave, iemand anders al wel een brief van Icesave ontvangen?
Waar lees jij dat dat mag? Ik lees in de brief dat ik het afschrift moet meezenden wat ik van Icesave heb of nog zal ontvangen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb geen brief ontvangen van Icesave. Je kan ook zelf een uitdraai maken van je rekeningoverzicht, staat in dit topic wel hoe dat moet, deze mag je volgens DNB ook gebruiken.
Als je op de website alle vragen hebt beantwoord krijg je nog een aantal stappen te zien die je nog moet uitvoeren. Daar staat tussen:quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar lees jij dat dat mag? Ik lees in de brief dat ik het afschrift moet meezenden wat ik van Icesave heb of nog zal ontvangen.
quote:Voeg bij het ondertekende formulier de benodigde documenten toe (o.a. [zonodig gewaarmerkt] identificatiebewijs en saldo-opgave [een print van het rekeningoverzicht van de website van Icesave of de door Icesave toegezonden opgave]).
quote:Op uw persoonlijke pagina kunt u uw gegevens van uw Icesave Spaarrekening terugvinden. Deze gegevens heeft u nodig voor het doen van een aanvraag tot vergoeding middels een formulier dat u van De Nederlandsche Bank krijgt toegezonden voor 22 oktober 2008. Op verzoek van De Nederlandsche Bank heeft Icesave de rente tot en met 12 oktober 2008 op uw Icesave Spaarrekening bijgeschreven. Uw huidige saldo kunt u dus gebruiken voor een aanvraag tot vergoeding.
TNT post bellen @ 058-2333333 en melding maken, mijn ervaring is dat postbodes hierop aangesproken worden. Mocht het vaker overkomen, vaker bellenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:42 schreef Syrena het volgende:
Ik heb geen vertrouwen meer in m'n postbodeTot drie keer toe post zoek geraakt. 1x een tijdschrift nooit aangekomen, 1x een afhaalbericht voor een giropas en gisteren kwam ik er achter dat ik nooit de eerste beschikking van een verkeersboete heb ontvangen
Gelukkig gelooft het CJIB me, en krijg ik de beschikking opnieuw, ipv dat ik de aanmaning moet betalen (15 euro hoger! en geen mogelijkheid tot bezwaar meer).
Nog niet langs het postkantoor geweest trouwens
Dat dus: IceSave stuurt jou geen afschrift. Printscreen maken, kopie van ID erbij en print van het forumlier. Ik verstuur ze zaak aangetekend, het gaat me om net iets teveel geld om het risico te lopen dat mijn aanvraag niet aankomt. En dat DNB contact met je opneemt als de digitale verzie wel is aangekomen en de papieren versie niet, daar zou ik maar niet op rekeken. Geven ze ook duidelijk aan in hun brief.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:36 schreef fripper het volgende:
en op de website van icesave staat :
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |