Julie zouden nog veel langere lijsten kunnen maken van opzichten/aspecten waarin je van (de) anderen verschilt, danwel overeenkomt. (Ook ik als bipolair herken er heel veel in, en dat verbaast me niets.. )
Je komt dan iig tot een soort homologisatie van symptomen, die dan weer zouden moeten leiden tot een ( zelf'-) diagnose, 'passende' behandeling en 'normalisatie' / regulatie.
Niks mis mee, maar ik haat die achterliggende 'filosofie'/volksaard dat je "normaal" zou moeten zijn/doen terwijl niemand weet wat dat is, maar vooral wél wie, & wat het niet is, en op grond daarvan je benaderen en vooral benadelen, want dat is maar al te vaak de prijs van het 'anders dan anderen' zijn, en mede-oorzaak van de problemen die veel Mensen hebben met hun 'afwijking', m.n. het afwijkend zijn...
Een prijs die velen hier toch graag betalen, voor zover ik het kan 'zien'.. (Ook veel bipolairen hebben dat btw.)
Het aan het 'verstand' brengen bij Mensen dat je 'ziek' bent is, los van de diagnose, al moeilijk genoeg, laat staan dat het ook voordelen heeft hyperactief/sensitief te zijn. (Ooit een 'gewoon' Mens iets relevants of origineels horen zeggen ?)
Wij, de 'geesteszieken', zijn de Wolven in de schapenkudde die de Mensheid nou éénmaal is. En schapen tellen niet, ze worden geteld, en 'gehouden', aan God en gebod.
Maar het deert ze niet, maar 'ons' des te meer dat de Wereld ten gronde gaat aan hun collectieve stupiditeit,mijn grootste bron van frustratie en dus problemen.
Maar ik vraag me nooit (meer) af of de Wereld nou 'gek' is, of ik. Eén keer het journaal kijken zegt genoeg..
Kortom : Wees 'trots' op je 'waanzin', want 'normaal' is niets om 'trots' op te zijn, ook een 'ziekte', genaamd apathie...
(erg lange) TVP
[ Bericht 0% gewijzigd door Marsyas op 01-12-2008 00:53:29 (miereneukerij) ]
Kapitalisme. De financiële übermensch ?
2 question, or not 2 question ? That is the answer.
Bipolarize ! All sane people do...2 see more than 1...
Ecology first, economy later, when we can afford it.