Leg uit.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:31 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Als je nu als starter een huis gaat kopen ben je knettergek.
Is dat het enige wat je kan? 2 filmpjes hier neer zetten en de link naar je site?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:41 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl
koop lekker een huis dan maar laat de rest met rust.. ik wacht dan nog een jaartje of 10 dan zijn ze tenminste betaalbaar... -40%quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Huisprijzen liggen laag, hyptheekrente staat laag...Ik snap het probleem niet zo.
Of de huizenprijzen laag staan is maar net de vraag. 10% onder de absolute bubble van 2008 vind ik niet laag. Toen leenden de banken veel meer geld, waren de econ. vooruitzichten beter en was er nog geloof in de eeuwigdurende bubble.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Huisprijzen liggen laag, hyptheekrente staat laag...Ik snap het probleem niet zo.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:26 schreef rac het volgende:
Wel heel erg laag om met spam zulke oude topics te kicken zeg
Mod Slotje graag door spam
Mee eens. Ik denk ook dat de lange rente, die nu historisch absurd laag is, alleen maar omhoog kan gaan, wat negatief is voor huizenprijzen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of de huizenprijzen laag staan is maar net de vraag. 10% onder de absolute bubble van 2008 vind ik niet laag. Toen leenden de banken veel meer geld, waren de econ. vooruitzichten beter en was er nog geloof in de eeuwigdurende bubble.
30% onder die prijs zou ik reëel vinden.
Zijn twee verschillende usersquote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:50 schreef rac het volgende:
[..]
Kijk eens wie het topic omhoog kickt , en kijk maar verder
historisch laag? Dat was 5 jaar geleden.....quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:52 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Mee eens. Ik denk ook dat de lange rente, die nu historisch absurd laag is, alleen maar omhoog kan gaan, wat negatief is voor huizenprijzen.
Lekker doen, misschien zou je ook 20 jaar kunnen wachten, dan zijn de huizenprijzen 60% gedaald...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:15 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
koop lekker een huis dan maar laat de rest met rust.. ik wacht dan nog een jaartje of 10 dan zijn ze tenminste betaalbaar... -40%
Blijf jij nou maar van je papierenwinst dromen dan blijf ik wel wachten op de lage huizenprijs.. ') Ik woon in een prachtig huurhuis in een nieuwe woning (2005) aan het water waar ik niet te veel voor betaal.. Ik hoef niet weg of te kopen..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:09 schreef ioko het volgende:
[..]
Lekker doen, misschien zou je ook 20 jaar kunnen wachten, dan zijn de huizenprijzen 60% gedaald...
Ik woon in de tussentijd lekker in een koophuis, in de crisis gekocht, terwijl jij wacht op het wonder dat je jezelf hebt aangepraat.
Sommige mensen kopen een huis om in te wonen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:18 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Blijf jij nou maar van je papierenwinst dromen dan blijf ik wel wachten op de lage huizenprijs.. ')
En zo hoort het..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:19 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Sommige mensen kopen een huis om in te wonen.
Wishfull thinking.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:15 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
koop lekker een huis dan maar laat de rest met rust.. ik wacht dan nog een jaartje of 10 dan zijn ze tenminste betaalbaar... -40%
Je bedoelt denk ik hypotheekrentes? Dat komt omdat banken sinds de crisis een veel hogere kredietopslag op hypotheekrentes leggen. De rente op de renteswaps en staatobligaties zijn wel historisch laag...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:03 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
historisch laag? Dat was 5 jaar geleden.....
Op de duurste huizen misschien, echt niet binnen de startersmarkt. Ik denk dat je heel blij mag zijn als de prijzen gemiddeld 10% zakken en zelfs dat is twijfelachtig. Voorlopig zijn de prijzen nog steeds vrijwel gelijk aan een paar jaar geleden, toen men hetzelfde riep als nu.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:32 schreef LXIV het volgende:
-40% over 10 jaar lijkt me ook wat teveel van het goede. Maar dat er de komende 3-5 jaar nog eens 20% afgaat lijkt me goed mogelijk.
Ik droom helemaal nergens van. Iig niet van waardestijgingen van mijn huis. Echter, ik los ook geld af op mijn hypotheek, iets wat je als huurder niet doet. Je creert dus wel waarde, en daarnaast betaal je veel rente, dat is waar.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:18 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Blijf jij nou maar van je papierenwinst dromen dan blijf ik wel wachten op de lage huizenprijs.. ') Ik woon in een prachtig huurhuis in een nieuwe woning (2005) aan het water waar ik niet te veel voor betaal.. Ik hoef niet weg of te kopen..
Er wordt wel erg weinig verkocht momenteel, dus dat is ook niet echt een goeie graadmeter. Veel mensen blijven veel te hoge prijzen vragen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:45 schreef Devz het volgende:
[..]
Op de duurste huizen misschien, echt niet binnen de startersmarkt. Ik denk dat je heel blij mag zijn als de prijzen gemiddeld 10% zakken en zelfs dat is twijfelachtig. Voorlopig zijn de prijzen nog steeds vrijwel gelijk aan een paar jaar geleden, toen men hetzelfde riep als nu.
Klopt, maar desondanks zakken de prijzen niet of nauwelijks. Althans als ik bij ons de buurt kijk scheelt het echt bijna niks met een paar jaar terug. Er is hooguit iets meer onderhandelingsruimte waardoor de prijs wat lager uitvalt, maar de vraagprijzen zijn nagenoeg gelijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:49 schreef ioko het volgende:
[..]
Er wordt wel erg weinig verkocht momenteel, dus dat is ook niet echt een goeie graadmeter. Veel mensen blijven veel te hoge prijzen vragen.
Maar als er niets verkocht wordt, dan zijn dat toch geen realistische prijzen meer? Dus ze kunnen het wel vragen, maar ik ben meer geinteresseerd in de prijzen van huizen die worden verkocht.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:50 schreef Devz het volgende:
[..]
Klopt, maar desondanks zakken de prijzen niet of nauwelijks. Althans als ik bij ons de buurt kijk scheelt het echt bijna niks met een paar jaar terug. Er is hooguit iets meer onderhandelingsruimte waardoor de prijs wat lager uitvalt, maar de vraagprijzen zijn nagenoeg gelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |