http://www.nos.nl/nosjour(...)11/111008_gouda.htmlquote:Lichtgewonden bij treinbotsing Gouda
In Gouda hebben twee treinen, een Thalys en een intercity, elkaar geraakt rond 11.10 uur. Daarna liepen de treinen uit de rails. Het ongeluk vond plaats aan de Spoorstraat.
Een paar mensen zijn lichtgewond geraakt. De schade aan de treinen en aan het spoor is volgens Prorail aanzienlijk.
Normaal rijdt de Thalys niet via Gouda, maar door werkzaamheden tussen Den Haag en Delft, was de snelle trein van Parijs naar Amsterdam omgeleid.
Nu ook het spoor bij Gouda is geblokkeerd, is het treinverkeer in de Randstad extra ontregeld.
De Thalys heeft gewonnen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:09 schreef Remzz het volgende:
Fototje:
[ afbeelding ]
Ziet er uit als weer een enorm knullige fout van onze vrienden van Prorail.
Denk je echt dat die Thalys met 140 kilometer per uur tegen de koploper is opgereden. Dan had de foto er wel iets anders uit gezien hoor.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto zegt al genoeg, het rode sein voor die NS bak, en mooi te zien hoe de NS-trein dus net het perron verliet toen de Thalys voorbij sjeesde. En aangezien ik nog nooit een Thalys op een station (waar het geen stop heeft) heb zien staan wachten op het vertrekken van een andere trein lijkt me wel duidelijk
En dat de passagiers hun spullen nog hebben na afloopquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:09 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoop dat de hulpverleners ongehinderd hun werk kunnen doen.
Duh allicht rijdt die thalys niet met 140 km/h voorbij aan een station... En zal wellicht nog geremd hebben.. Maar hoe wilde je dit anders verklaren...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Denk je echt dat die Thalys met 140 kilometer per uur tegen de koploper is opgereden. Dan had de foto er wel iets anders uit gezien hoor.
Bovendien springt elk sein op rood wanneer er net een trein langs is gereden dat zegt dus ook niet.
Met jouw blijkbare kennis van zaken, kun je het beter niet proberen te verklaren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Duh allicht rijdt die thalys niet met 140 km/h voorbij aan een station... En zal wellicht nog geremd hebben.. Maar hoe wilde je dit anders verklaren...
Aah we hebben een NS medewerker in tha housequote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:32 schreef Klinger het volgende:
[..]
Met jouw blijkbare kennis van zaken, kun je het beter niet proberen te verklaren.
Zoals al eerder opgemerkt, wanneer een trein een sein passeert, valt het sein altijd op rood. Zegt dus idd niks. Het spoor waar die TGV zich bevindt mag met max. 80 km/h bereden worden.
Er zijn gewoon meerdere oorzaken mogelijk.
Of een van beide treinen is onterecht een STS (stop tonend sein) gepasseerd, of een defect aan de infrastructuur.
Alleen het onderzoek zal de juiste oorzaak aanwijzen, speculeren zonder kennis van zaken leidt alleen maar tot lulverhalen...
Wel wil ik mijn collega machinisten en rezigers sterkte wensen.
Je was anders knap stellig in je miskleun...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Aah we hebben een NS medewerker in tha house
Zeik niet gast, ik zeg toch ook dat die Thalys daar nooit 140 gereden kán hebben. Verder LIJKT me dit nu de meest voor de hand liggende verklaring. Maar tijd zal het idd uitwijzen
Bedankt! Wellicht kan je je vast aanmelden voor het onderzoeksteamquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:39 schreef Klinger het volgende:
[..]
Je was anders knap stellig in je miskleun...
"Deze foto zegt al genoeg, het rode sein voor die NS bak, en mooi te zien hoe de NS-trein dus net het perron verliet toen de Thalys voorbij sjeesde. En aangezien ik nog nooit een Thalys op een station (waar het geen stop heeft) heb zien staan wachten op het vertrekken van een andere trein lijkt me wel duidelijk "
Bovendien zeik ik niet, ik wijs je alleen even waar je de plank misslaat.
Graag gedaanquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Bedankt! Wellicht kan je je vast aanmelden voor het onderzoeksteam
De Thalys kwam van rechts (niet politiek bedoeld) en had sowieso voorrang.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto zegt al genoeg, het rode sein voor die NS bak, en mooi te zien hoe de NS-trein dus net het perron verliet toen de Thalys voorbij sjeesde. En aangezien ik nog nooit een Thalys op een station (waar het geen stop heeft) heb zien staan wachten op het vertrekken van een andere trein lijkt me wel duidelijk
Natuurlijkquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:50 schreef hopje het volgende:
Iemand nog duidelijke foto's van het ongeval?
Uhm, wellicht moeten ze het een en ander onderzoeken voordat ze gaan puinruimen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:38 schreef sizzler het volgende:
Rond 11 uur botsten ze tegen elkaar. Toen ik er gisteren om 16u langsreed waren ze net begonnen met het afzetten van de weg. De hijskranen waren nog niet uitgeschoven, zeg maar. Dat verbaast me altijd zo: dat het zo lang duurt voordat ze die troep hebben opgeruimd.
7 uur lang?quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm, wellicht moeten ze het een en ander onderzoeken voordat ze gaan puinruimen.
Lijkt wel op kopkluivenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |