Je kan een kleine recessie en het leeglopen van een nepeconomie, echt niet vergelijken met de huidige enorme crisis.quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:15 schreef SjonLok het volgende:
Ik denk dat we toch wel heel erg dicht bij de bodem zitten.
In 2002 werkte ik voor CMG, dat werd in oktober 2002 overgenomen door Logica. 2002 was een slecht jaar, en 2003 deels ook. Maar de beurs herstelde zich al vanaf oktober 2002. Het herstel van de beurs begint altijd voordat de economie zich herstelt.
Hoezo niet? Hier NL is het lang zo gek niet als in de VS.quote:Op maandag 24 november 2008 22:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Je kan een kleine recessie en het leeglopen van een nepeconomie, echt niet vergelijken met de huidige enorme crisis.
Een kleine recessie en het leeglopen van een nep - economie is natuurlijk wat overtrokken. Voordat deze crash begon zat er net zo goed gigantisch veel lucht in de aandelen.quote:Op maandag 24 november 2008 22:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Je kan een kleine recessie en het leeglopen van een nepeconomie, echt niet vergelijken met de huidige enorme crisis.
Puur sentiment, Als alles heel goed gaat zijn mensen eerder bang. Nu valt er veel te verliezen dus nemen mensen eerder hun nu nog beperkte verlies. Terwijl er in princiepe niet zo heel veel aan de hand is in NL.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:30 schreef ouderejongere het volgende:
Wel raar dat indertijd de Irakoorlog meer invloed had op de beurzen dan 9/11.
En het verschil dat 9/11 als een verklaring van de oorlog werd gezien en met Irak werd diezelfde oorlog in wezen met zwarte inkt ondertekend.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:32 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Puur sentiment, Als alles heel goed gaat zijn mensen eerder bang. Nu valt er veel te verliezen dus nemen mensen eerder hun nu nog beperkte verlies. Terwijl er in princiepe niet zo heel veel aan de hand is in NL.
Beurzen gingen toch ook 3 dagen dicht daarna?quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:30 schreef ouderejongere het volgende:
Wel raar dat indertijd de Irakoorlog meer invloed had op de beurzen dan 9/11.
Wallstreet ligt direct aan Ground Zero. De beurs werd ontruimd omdat het niet veilig zou zijn en is later die dag bedolven onder het puin van het WTC.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Beurzen gingen toch ook 3 dagen dicht daarna?
Zou ik maar niet op rekenen dat de bodem bereikt is.quote:Op donderdag 27 november 2008 18:46 schreef ouderejongere het volgende:
Ondanks de aanslagen in Mumbai wereldwijd alles fors in de plus. De bodem is nu echt bereikt, tijd om in te stappen.
Crap, de achterliggende indacatoren zijn zo ontzettend negatief. De kredietmarkt staat nog steeds ongeveer stil, consumenten en producenten zijn banger dan ooit. Er zit nog een enorme hoeveelheid lucht in de huizenmarkten.quote:Op donderdag 27 november 2008 18:46 schreef ouderejongere het volgende:
Ondanks de aanslagen in Mumbai wereldwijd alles fors in de plus. De bodem is nu echt bereikt, tijd om in te stappen.
Ben je lekker op tijd meequote:Op donderdag 27 november 2008 18:46 schreef ouderejongere het volgende:
Zegt zeker wel iets over het sentiement. 1,5 jaar geleden had de beurs een dag na zulke aanslagen niet positief afgesloten hoor. Ik denk dat het dieptepunt qwa sentiment in de buurt is. Cijfertechnisch is het nog glazenbol kijken.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:02 schreef pberends het volgende:
Ik zie ook niet in wat die aanslagen voor invloed zouden hebben op de beurzen hier. Ver van onze bed show.
Maar wat gebeurd, als de spanningen tussen Pakistan en India gaat toenemen, waar Amerika nu al bevreesd voor is.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:02 schreef pberends het volgende:
Ik zie ook niet in wat die aanslagen voor invloed zouden hebben op de beurzen hier. Ver van onze bed show.
Ik denk dat men de recessie 10 keer meer vreest dan aanslagenquote:Op donderdag 27 november 2008 20:07 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Zegt zeker wel iets over het sentiement. 1,5 jaar geleden had de beurs een dag na zulke aanslagen niet positief afgesloten hoor. Ik denk dat het dieptepunt qwa sentiment in de buurt is. Cijfertechnisch is het nog glazenbol kijken.
Ik persoonlijk consumeer gewoon verder.
Kun je nagaan hoe het gehypte is! Een recessie heb je zelf nog enigzins invloed op een aanslag niet.quote:Op zaterdag 29 november 2008 11:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat men de recessie 10 keer meer vreest dan aanslagen.
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:01 schreef edwinh het volgende:
wel grappig om dit terug te zien. de bodem bereikt de crisis was nog niet eens uitgebroken
http://www.rtl.nl/compone(...)_extra.avi_plain.xml
Wat een mongool ook... blijkt wel weer dat Middelkoop de koning is.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:00 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]"1000 miljard dat lijkt me wat te veel". Hoofdeconoom Robeco over de schade.
"In Europa is een recessie nog heel ver weg"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |